Sillu, hetkel on Sierra omaniku elu kerge, aga varsti juhtub see et juppe pole normaalse hinnaga enam lihtsalt saada. 40 aastat vana autoga saab põhimõtteliselt täiesti vabalt igapäevaliikluses osaleda, aga mingi hetk muutub vana auto käigushoidmine hüppeliselt raskemaks, nii et see lihtsalt ei ole enam väga praktiline.
No tänava pildis on kadunud ka Austinid, Morrised, ja teised inglased, neisse suhtutakse Nii remondimeeste, kui ka päris paljude autojuhtide suust, et need sitat masinad. ning sama jutt käib ka pranslaste kohta, muide Tartus seisab üks Helesinine Peskott 104 päris heas seisus on.
Kui tänavapildis satuks veel nägema vähegi originaalkorras liikumisvõimelist Moskvich 400-401te, siis päris imestaks. Vähemalt ise ei mäleta enam sellist juhust kahjuks enam aastaid.
Kusjuures ma eelmine aasta suvi nägin üht vana Moskvits 407 Tallinna vahel liikumas. Tundus päris originaalis olevat ja üks vanapapi juhtis seda.
400 ja 401 pole ka mina aastaid juba liikluses näinud,kuigi 20 aastat tagasi neid silma ikka hakkas. Mäletan Laagris Kuuse tn ühe ühiselamu (selle,kus nurgas lõppes 7.liini marsruuttakso liin) ees seismas ühte punast. Toda ma liikumas ühtegi korda ei näinud selle aja jooksul,mil mina seal elasin (aastatel 1985-86) kuid tolle peremees sõitis tumesinise Moskvits 408-ga.
Tänaseks seda punast 400 seal enam alles pole. Kuhu sai?
Mu naabrimehel (nüüdseks on ta vist manalateele läinud) oli veel 6-7 aastat tagasi täiesti sõidukorras 401. Iga päev ei sõitnud, aga maal käis sellega vahest ja muidu ka. Mulle ikka hirmsasti meeldis see masin, kuigi oli, nagu ikka, käepäraste vahenditega "tuunitud". Dermatiinist istmekatted, suunatuled, kodustes tingimustes värvitud jne.
Njh, veel 20aasta tagusest fotodest, filmidest võib märgata, et M401sid linnapildis siin-seal liikus, eriti 70ndatel. Kusjuures 80ndate keskel välja antud Moskvitchi-raamatus raamatus on samuti kirjutatud, et isegi 30 aastat hiljem pärast toodangu lõppemist polnud 401ed erilised haruldused. Põhjuseks toodi nende kõrge koostekvaliteet! (ehk on selles väites isegi omajagu tõtt, kuna vanasid Mosvitseid toodeti tõepoolest Saksamaalt pihtapandud konveieril).
Pärnu koha pealt veel niipalju, et eelmisel sai nähtud päris kenakest maanteemuhku ehk siis päris esimest sapikat. Aeg-ajalt saab möödutud ka ühest "vimase peale" taastatud Pobedast, mis vägagi kaunis vaatepilt. Ausalt öelda polegi Pärnus rohkem sõitvaid Pobisid märganud - hea hulk aastaid juba.
(Seda postitust muudeti viimati: 30-04-2007, 18:21 PM ja muutjaks oli IIIFFFAR.)
Mister X Kirjutas:Pärnu koha pealt veel niipalju, et eelmisel sai nähtud päris kenakest maanteemuhku ehk siis päris esimest sapikat. Aeg-ajalt saab möödutud ka ühest "vimase peale" taastatud Pobedast, mis vägagi kaunis vaatepilt. Ausalt öelda polegi Pärnus rohkem sõitvaid Pobisid märganud - hea hulk aastaid juba.
Kuura Velts ikka vahel sõidab ka. "Muusiku" pillipoe peremees. Aga tal pole see teab mis restaureeritud, tavalises "nõukogude korras" helebeez auto.
Lisaks juhtusin u. kuu aja eest sellist asja nägema, mis kuurist esimese kevadpäikse kätte toodi.
Pilt kahjuks telefoniga tehtud ehk mitte suurem asi, ent ülemõistuse puhas ja kena oli tema küll, mootori hääl tundus ka nisike vanamoodne nigu peab. Et polnd nigu kuskilt otsast tuunitud.
"Kuura Velts ikka vahel sõidab ka. "Muusiku" pillipoe peremees. Aga tal pole see teab mis restaureeritud, tavalises "nõukogude korras" helebeez auto." - Sedasamust saigi mõeldud. Vähemalt väljastpoolt paistab küll igati tipp-topp liikur, plekid sirged ja kroomosad läikimas. Sai teisest kunagi piltigi tehtud.
See viimane "Volga" samuti kena, aga mitte päris õige - kolmanda seeria 21el pole ühelgi juhul kapotil hirve.
IIIFFFAR Kirjutas:Kuura Velts ikka vahel sõidab ka. "Muusiku" pillipoe peremees. Aga tal pole see teab mis restaureeritud, tavalises "nõukogude korras" helebeez auto.
sm.Poljakov Kirjutas:Türil sõidab üks beez 3.seerja GAZ21 igapäeva kasutuses ringi. Omaniku ema olla vene ajal sellega taksot sõitnud.
Ka Hiiumaal, kärdlas tunnen üht suvehiidlast, kes sõidab igapevaselt GAz-21-ga. Kah beež. Ja veel on siin suhtleiselt sagedasti liikvel vana hea 4-tulega eksport-Mosse 408. Üks vana-vana tädi on sellega liigelnud.
KA seline elukas nagu Iž-kombi on üsa haruldaseks muutnud, eriti vanem variant.
Viimaset sellist nägin liikvel möödunud talvel Saaremaal
sm.Poljakov Kirjutas:Türil sõidab üks beez 3.seerja GAZ21 igapäeva kasutuses ringi. Omaniku ema olla vene ajal sellega taksot sõitnud.
Ka Hiiumaal, kärdlas tunnen üht suvehiidlast, kes sõidab igapevaselt GAz-21-ga. Kah beež. Ja veel on siin suhtleiselt sagedasti liikvel vana hea 4-tulega eksport-Mosse 408. Üks vana-vana tädi on sellega liigelnud.
Veel 90ndate alul sõitis Kärdlas paar parempoolse rooliga ja universaal kerega mosset ringi. Praeguseks need ilmselt "kaduva teed" läinud....
siin paar pilti ühest vanast bussist. Vanade busside teemas olnd sest kuskil juttugi, et olnd vist ETV käes ja hiljem vendade Pärtelpoegade krossibuss. Siin nüüd siis see, et misikse lõpu tema leidis...