Postitused: 134
Teemad: 2
Liitus: Nov 2006
Maine:
2
Kas karburaatorit reguleerida oled proovinud? Küljepeal kaks kruvi, L- madalad pöörded ja H- kõrged pöörded. H- kruvi sissepoole keerates muutub segu kõrgetel pööretel lahjemaks. Mul Tillotson karburaator V-50 mootori küljes, vaakumikamber (pumbakamber) ühendatud vooliku vahendusel karteriga ja töötab väga hästi. Karburaator asetseb mootoril selliselt, et pumbakamber on all- ja ujukikamber pealpool.
Postitused: 139
Teemad: 14
Liitus: May 2004
Maine:
0
Pumba idee mõlgub mul mõttes lihtsalt selle pärast, et tundub nagu ei saaks algul kütet kätte õieti, käian mootorit natuke aega, hakkab lubama ning alles siis läheb õieti käima. Tähendab - et käivitamine on hetkel mingil põhjusel raskendatud. Samuti võib see jama olla ka süüte taga või kütuse segu taga. Eks homme ka päev, saab timmida veel mootorit ja naabreid ka lärmiga hirmutada
to Teitur: Aga mis mehhanismiga sul see sidur lahutama peaks, kas on tehtud ikka nii, et vasakul küljekarbil on väljaulatuv ots sidurist, mille tõmbamisel sidur lahutab? Ma ei saanud aru hästi mis puksi sa mõtlesid? Võin homme ka paar pilti sidurist teha.
I'd rather be scared to death than bored to death!
Postitused: 3,011
Teemad: 203
Liitus: Jan 2004
Maine:
57
da henk Kirjutas:Pumba idee mõlgub mul mõttes lihtsalt selle pärast, et tundub nagu ei saaks algul kütet kätte õieti, käian mootorit natuke aega, hakkab lubama ning alles siis läheb õieti käima. Tähendab - et käivitamine on hetkel mingil põhjusel raskendatud. Samuti võib see jama olla ka süüte taga või kütuse segu taga. Eks homme ka päev, saab timmida veel mootorit ja naabreid ka lärmiga hirmutada
to Teitur: Aga mis mehhanismiga sul see sidur lahutama peaks, kas on tehtud ikka nii, et vasakul küljekarbil on väljaulatuv ots sidurist, mille tõmbamisel sidur lahutab? Ma ei saanud aru hästi mis puksi sa mõtlesid? Võin homme ka paar pilti sidurist teha.
Selleks on karpadel tooreklapp, et käivitamise ajaks rohkem kütust peale anda. Kui sinu karpal seda pole, siis ilmselt peadki leppima mõningase käiamisega, pump vaevalt et midagi parandab.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Postitused: 1,485
Teemad: 156
Liitus: May 2003
Maine:
6
Mul sääru peal 20mm Tillotson, samamoodi tooreklappi pole ja "külmalt" ei käivitu. Olen selle lahendanud nii, et teen käega tooreklappi - lihtsalt käsi ette ja läheb.
Postitused: 139
Teemad: 14
Liitus: May 2004
Maine:
0
Eh, polegi jõudnud hetkel midagi rohkemat teha, mootorit pole ikka veel suutnud õieti käivituma panna. Asi jäi hetkel selle taha et keerasin magnetit hoidva poldi väntvõlli sisse pooleks
Ai seda vandumist mis siis sai, hetkel pole treiali võimalust ka kuskilt võtta kurat. Ikka täpselt nii, et sealt kus keere ära lõppeb on ka polt ära murdunud. Mootori laiali võtma ja ehk annab omal käel midagi ette võtta.
Igatahes, enne seda jõudsin ühe häälega pildi ka teha.
http://www.youtube.com/watch?v=BvCfDxj-W_w
I'd rather be scared to death than bored to death!
Postitused: 323
Teemad: 33
Liitus: Jun 2007
Maine:
7
Poldile puuri parem auk sisse ja katsu miskise 4kandilise asjaga teda välja keerata. Ise olen samuti teinud ja on õnnestunud. Või siis... Puurid augu sisse ja ajad ka uue vindi takka.
Postitused: 139
Teemad: 14
Liitus: May 2004
Maine:
0
09-07-2007, 13:00 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-07-2007, 13:19 PM ja muutjaks oli
da henk.)
teitur Kirjutas:Üks võimalus on peene puuriga puurida poldi otsa rida auke ja siis kruvikaga keerata välja,see oleks lihtsaim moodus
Kaval, peab ära proovima selle mooduse
Edit: 5 minuti töö ja väljas ta oligi. Puurisin kaks 1,2mm auku üksteise kõrvale ja lõin kahe kerge löögiga kruvikeeraja sinna vahele ja väike nõks ning käes ta oligi
Et suured tänud siis Teiturile hea idee eest
I'd rather be scared to death than bored to death!
Postitused: 139
Teemad: 14
Liitus: May 2004
Maine:
0
Hetkel siis seisukord selline.
Mootor ei käi ikka nii nagu peab. Käisin karburaatoriga ühe saeteadlase juures. See kontrollis membraanid üle, lasi rõhu sisse, et nõel peaks ja keeras segukruvid originaal seadesse. Kuid ei midagi, mootor tõmbab ikka täis käima ajades ja käima saamiseks tuleb kraaniga ka ime nippe teha, näiteks poolenisti lahti teha jne. Ja kui mootori käima saad ning kraani täielikult avad, sureb mootor vaikselt ära.
Mõni aeg tagasi turgatas pähe selline idee mis võib mootori tööd segada. Sellel flantsil karburaatori ja silindri vahel on lõõr lihtsalt läbi treitud ning ta on mõlemast otsast 19mm. Seetõttu arvan ma, et tekivad keerised silindri pool, kus üle minek flatsilt silindrile on järsk. Idee oleks ta dremeliga ära siluda sujuvalt ning teha silindri poolne ots lõõril sama kujuga kui silindril sisse laske ava on.
I'd rather be scared to death than bored to death!
Postitused: 45
Teemad: 9
Liitus: Jul 2005
Maine:
1
Tõesti ilus masin. Küsiks ühte asja ka. Endal pole kunagi vene mopeedi (V-50, V-501 mootoriga) olnud. NL toodangust on mul mopeedidest olnud tavaline sääreväristaja Riga 13, D8M mootoriga. Nimelt tahaks teada, palju sellel mopeedi mootoril (V-50, V-501) jõudu on (ilma forsseerimiseta)? Kas tõusudest läheb ilusti üles ja metsas ka veab?
Postitused: 139
Teemad: 14
Liitus: May 2004
Maine:
0
Tänan!
Manuaal ütleb, et mootoril on jõudu täpselt 1,8hj ehk 1,32kW, a eks see varieerub küllaltki sellest, kuidas mootor kokku pandud on (igasugused tolerantsid, valu jäägid jne)
Kunagi sai ühe sellise isendiga isegi kohalikul "krossirajal" käidud. Ja ei saaks väga kurta selle üle, et mootoril jõudu nüüd vähe on. Teise käiguga isegi tõmbas küngastest üle
I'd rather be scared to death than bored to death!
Postitused: 1,485
Teemad: 156
Liitus: May 2003
Maine:
6
Ah jaa, tahtsin mainida veel, et kuna Tillotson karpal puudub käivitamiseks segu rikastusseade (õhuklapp), siis ülaltoodud metoodikaga osutub segu tõenäoliselt liiga lahjaks, et mootor alati käivituks. Samuti kui karpas bensiini pole (oled näiteks paagi tühjaks sõitnud), on uuesti käivitamine raskendatud. Selle vastu aitab, kui katta karpa lõõr käega kinni ja ajada mootorit seni ringi kuni "lubab". Siis käsi ära ja peaks käivituma.
Säärul vändaga käivitust pole, sai mõnigi kord sadulas upakil sellega ringi joostud, üks käsi karpa ees.
Postitused: 771
Teemad: 12
Liitus: Jun 2005
Maine:
3
Kas Sul oli kolmekanaliline silinder peal? Ega need käimaminekuga eriti ei hiilgagi. Pane karbussi ja silindri vahele klapp, sellega läheb nii käimaminek kui ka tühikäik tunduvalt paremaks. CZ-idel näiteks on selliseid tehtud silindreid, mis ilma klapita üldse ei käivitu.
Nõuka ajal, kui siin veel klappidest midagi ei teatud, oli nende kolme- ja viiekanaliliste püttidega pidevalt see häda, et pidi siduriga mootorit pöördes hoidma, et täis ei tõmbaks. Ja vändast käivitada polnud sellist ka praktiliselt võimalik.
`73 Hanomag-Henschel F46KA
Postitused: 1,485
Teemad: 156
Liitus: May 2003
Maine:
6
Nojah, klapi jaoks tehtud silindril on sisselase nii suureks aetud ja kolvi alumine äär tavaliselt sisselõikega, nii et mõnel aparaadil kolb kanalit ei sulgegi...
Deltal on klappi silindri vahele vist raske panna, aga olen näinud karterile pandud klappi küll. Klapipesa käib sel juhul karpa all oleva süvendi sees.
Postitused: 323
Teemad: 33
Liitus: Jun 2007
Maine:
7
21-03-2008, 09:54 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-03-2008, 11:49 AM ja muutjaks oli
rallitaja.)
Kas keegi originaalkarpa reguleerimisest teab midagi rääkida? Kui gaas põhjas on, siis mootor läheb hästi pöördesse, aga sõidul jääb seisma. Kui sidur lahutada, võtab jälle pöörded üles. Kui sidurit libistada, siis mingil hetkel on kuulda, et karburaator teeb "booo", ehk siis segu lahja. Kruvi ma seal torkisin, aga see ei muutunud midagi. Äkki vahetada düüs suurema vastu või tõsta ujuki taset?
Väljalaset on umbes 3 mm kõrgemaks viilitud, aga võib ka kaks olla - ma seda värki ei uurinud, kui viilisin, mõtlesin et viilin lihtsalt parasjagu. Originaalis asi töötas, aga oli ka väikeste puudustega - nimelt oli segu rikkavõitu ja puterdas kõrgetel pööretel. Natuke surkisin seda asja, aga paremaks ei läinud.
Muidugi vabandan Da Henk-i ees, et tema teemat surgin, aga kui karburaatorijutt käib, siis mõtlesin, et miks mitte küsida.
Edit: Tõstsin ujuki taset ja asi timmis, sõidab hästi ja kogub kiirust ka.