Postitused: 238
Teemad: 18
Liitus: Apr 2007
Maine:
2
Mäletaks justkui , et tegu on ereliukas 7-ga, endagi sõiduriist olnud, pooldumine on samuti tuttav teema, kahjuks sai keegi teine minu tahtevastaselt selle sõiduki omanikuks.
Ford Granada
Postitused: 1,833
Teemad: 30
Liitus: Apr 2003
Maine:
24
Minu isend oli Ereliukas 8, kui õieti mäletan. Aga vabalt võis selle eelkäija muidugi Ereliukas 7 olla.
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
31-01-2008, 21:15 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-01-2008, 21:18 PM ja muutjaks oli
Edel.)
martinmannik Kirjutas:Mis puutub tüdrukute Ereliukasesse, siis olen seda minagi oma silmaga näinud. Nimi oli samamoodi leedupärane ja naljakas, aga ei meenu hetkel. Äkki keegi mäletab ja tuletab meelde?
Minul oli esimeseks "suureks" rattaks just selline. Nimi oli vist minu mäletamise järgi "Kreutztute" või midagi sellist. Kes täpsustab? Minu vanemate tehtud piltidel on ka see nii mitugi korda pildile jäänud. Sai omatud seda 80-tel aastatel. Sai see kunagi 80-te lõpus laiali lammutatud ja ülejäänu on tänaseks ilmselt viimse kui jupina kõike kaduvat läinud...
Mingi aeg sain Ereliukas 8 omale. Sellest on säilinud tehniline pass,mille sai poest ratast ostes kaasa.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 94
Teemad: 5
Liitus: Jul 2007
Maine:
7
01-02-2008, 00:32 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-02-2008, 00:34 AM ja muutjaks oli
rivo54.)
Tootjafirma oli VAIRAS ja tüdrukute ereliukase nimi oli Kregþdutë.
Postitused: 1,833
Teemad: 30
Liitus: Apr 2003
Maine:
24
01-02-2008, 00:59 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-02-2008, 01:02 AM ja muutjaks oli
Sillu.)
Kui keegi mäletab, siis Ereliukasest suurusjärgu võrra väiksem ratas oli Ðkolnik. Oli minulgi selline enne Ereliukase ajastut, sõitsin sellega ilmselt ligikaudu aastatel 1978-1980. See ratas aga ei hiilanud töökindlusega. Ka Ðkolnikust oli tüdrukuteversioon, mille täpset mudelinime ma ei mäleta.
Ereliukased/Kregþdutë`d on toodetud Leedus Ðiauliai jalgrattatehases ja kusagilt nagu olen kunagi lugenud, et tõlkes tähendavad need kaunikõlalised mudelinimed vastavalt "kotkapoeg" ja "pääsuke". Kirjad "VAIRAS" olid tõesti esikahvli mõlemal küljel ja põhimõtteliselt võib see ju tõesti olla tehase nimi.
Postitused: 1,075
Teemad: 57
Liitus: Mar 2004
Maine:
10
sai ka omatud vanaraamiga erekat, maksis 51.- rubla, hiljem sai unistatud saljudist, mis jäi suvel teenitud summa tõttu kalliks, siis sai kaubamajast ostetud saljudi raam (25.- rubla) ja erekas sellele ümber ehitatud, kuna jooksud ja rattad olid samad, esikahvilna sai kasutatud vana võrri vedrukahvilt, väga mugav pill tuli välja, porika peale sai veel küünelakkiga kirjutatud "jõusööt on karja rööm"
Postitused: 49
Teemad: 1
Liitus: Jul 2004
Maine:
1
Dviratis tähendab leedu keelemurdes jalgratast, jah, aga otsetõlkes on ta "kaksratas". Millaski sai leedulastega haugutatud, et kas kolmerattaline lasteratas on "triratis" ja auto "keturiratis" ehk maakeeli neliratas.
Postitused: 1,395
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
Oo jaa, kunagisel sõbral oli tõsine custom- meesteka kahvel+esiratas, vana ereka raam (kuldseks värvitud (y) taga kokuka ratas. Endal mul oli punane Ereliukas8, mul jälle oli toimiv valgustus. Oli ikka tuuning scene
Kui mõtlema hakata ongi see ainsaks täitsa omaks rattaks jäänud.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 1,833
Teemad: 30
Liitus: Apr 2003
Maine:
24
01-02-2008, 12:48 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-02-2008, 13:08 PM ja muutjaks oli
Sillu.)
Arvan, et pealkiri sobib täiesti.
Minu Ðkolnik oli ka kollase raamiga ja kui nüüd hästi meenutan, siis võisid tõesti olla sellel kummid punased. Halva töökindluse all pidasingi silmas peamiselt tagaratta veomehhanismi, mis minu isendil paari aasta jooksul oma vähemalt kolmel-neljal korral lakkas oma ülesannet täitmast. Iga kord õnnestus isal asi jälle töökorda putitada ning mõnda aega võis sõit jälle jätkuda. Korra õnnestus sellel rattal ka esikahvel kõveraks sõita. Uus detail oli põhimõtteliselt olemas, aga külge läks siiski tagasi taas sirgeksaetud vana.
Peale Ðkolnikut tuli siis nii umbes-täpselt minu 10. sünnipäeva paiku sinise raamiga Ereliukas, porilauad olid sellel kroomitud (vabandan, kui valet sõna kasutan, aga loodetavasti saate aru, mida mõtlen). Ülemine pulk kahest osast koosnev, aga jään oma väite juurde, et minu mäletamist mööda ilutses raamil mudelinimi Ereliukas 8. Kuna oli parajasti 1980. ehk olümpia-aasta, siis oli minu ratas ka Moskva olümpiamängude sümboolikaga.
Kummid olid sellel rattal samuti punased. Mingil ajal õnnestus (ilmselt sõpradega kahekesi sõites -- üks sadula peal istumas ja teine ees püstiseistes väntamas) tagaratas "kaheksasse" sõita ja uus ratas, mis asemele läks, oli rohelise kummiga. Ei mäleta enam mis põhjusel loopisin lõpuks porilauad pealt minema ja sõitsin viimased paar aastat ilma nendeta.
Seejärel tulid riburada pidi juba "täismõõdulised" rattad -- muuhulgas sõitsin aeg-ajalt ema rohelise Ukrainaga, millel lõpuks raam pooleks sõita õnnestus. Mõned selle ratta jupid (porilauad, sadul, ketikaitse) elavad aga oma elu edasi Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaigas minu annetatud sinise Ukraina küljes, mille viimaks ostsin 1988. aastal ja mis jäi minu viimaseks veneaegseks rattaks, olles kasutusel kuni 2000. aasta sügiseni.
Mainimist väärib vast veel Turist (kuldpruuni vms. raamiga, tänavasõidu variant, s.t. porilaudadega, pakiraamiga ja "tavalise" juhtrauaga), mille eluiga kahjuks jäi minu käes lühikeseks -- ka sellel rattal lakkas tagaratta rummumehhanism mingil ajal ratast edasi viimast, minust sellel ajal aga selle kordategijat ei olnud ja niimoodi juba ennegi üsna äratrööbatud ratas seisma jäigi. Lõpuks sai selle ratta juppe osaliselt kasutatud teistel ratastel, tagaratas, kett ja võib-olla midagi veel aga sõbrale antud. Vaid raam ja ehk veel väiksemat pudi-padi on siiani minu valduses, aga jalgratas kui selline on oma eksistentsi lõpetanud...
Postitused: 2,419
Teemad: 41
Liitus: Oct 2003
Maine:
30
01-02-2008, 16:20 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-02-2008, 16:22 PM ja muutjaks oli
mossepower.)
Minu ðklonik oli selline pärlmutter roheline ohtra nätsudest saadavate kleepsude tuuninguga. Selle maine teekond lõppes `98. Mingi skeem oli ,et torkisin kummid naaskliga läbi ðkolnikul, ütlesin ,et mõlemad kummid läksid sõidu ajal katki ning see visati siis minema ja sain esimese "käiguka".