Postitused: 49
Teemad: 0
Liitus: Jan 2005
Maine:
0
C-kat sai 2003-ndal Sisuga tehtud, täpset mudelit ei mäleta. E-kat 2004-ndal Scania 113 koos Odaz poolhaakega. Haja autokooli sõidukid olid siis need.
Postitused: 21
Teemad: 1
Liitus: Apr 2005
Maine:
0
C kategooria eksam 1980.a. ЗиЛ-ММЗ-554, ALMAVÜ auto, eksamisõit Lomonossovi(Gonsiori) tänavalt Türnpu tänavale, B kategooria samal ajal BAC-2101, eksamisõit Jakobi tänavalt Lastekodu Autoinspektsiooni juurde.
Postitused: 636
Teemad: 47
Liitus: Nov 2003
Maine:
21
Minu juhilubade saamised jäänud kõik aega kui veel mingisuguseid kategooriaid polnud. Mootorratta load - K-175, amatöörautojuhi load Gaz-69, III liik - Gaz-51 ja Gaz-53F, II liik - Laz 695E, I liik - Zil-130 + kaheteljeline haagis. Koos III liigi taotlemisega sain ka roomikauto juhiload, õppe- ja eksamisõit ATL`iga. Traktorilubadest omandatud SM (selskii mehhanisator), III ja II liik, lisaks läbitud kombainerite täiendkoolitus töötamiseks teraviljakombainiga DON. Sõjaväes omandatud veel juht-mehhaaniku kutse PZM`ile (polkovaja zemleroinaja maðina) Kui kunagi kedagi peaks huvitama, siis võiks üles loetleda veel paljud nõukaaja dokumendid ...
Postitused: 251
Teemad: 49
Liitus: Nov 2003
Maine:
3
Minu C kati eksam jääb aastasse 1986. Õppesõidu ja eksamisõidu vahendiks Gaz 51. Eksamisõiduks piisas ringist ümber Tartu botaanikaaia. Öeldi et kui veokaga hakkama said võime B kategooria ka juba anda ilma sõiduta. E kategooria lisandus mõned aastad hiljem. Sõiduvahendiks Zil 130. Kuna kursusel osalesid kõik kutselised juhid siis teooriaeksam oli ainult kooli sisene ja praktikas pidi ajama lukustatud haagise postide vahele. Katseid oli kolm. Vot olid ajad. Hinnast niipalju et B,C load läksid maksma 3 rubla ja 50 kopikat, E kategooria maksis kinni tolleaegne tööandja(Elva Matsamajand)
Terv.Jaanus
Postitused: 1,400
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
Väga teemast mööda küsimus aga millisega neist on üldse kõige lihtsam sõita_ 51;Zil130;Maz või Kamaz? Kohalt ära võtt on raskem kui sõidukaga?
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 132
Teemad: 0
Liitus: Feb 2007
Maine:
2
Täitsa OT, aga ei ole need vahesidurid ja vahegaasid GAZ 51-l sugugi nii hullud ja vajalikud. Soovitan külastada mõnda veoautokrossi ja oma kõrvaga veenduda, kuidas käigud ilma mingite trikkideta nii alt üles kui ülevalt alla sisse lähevad. Kusjuures võistlusauto tehnilised tingimused keelavad käigukastide ümberehituse. Kogu nipp on vaid kogemuses.
Postitused: 426
Teemad: 19
Liitus: Jan 2007
Maine:
8
22-03-2008, 23:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-03-2008, 23:28 PM ja muutjaks oli
Mister X.)
Nats offtopic, kuid nõukogudeaegsest autopargist mäletan veel Pärnu autokoolidele kuulunust järgnevat:
Pärnu Autokooli õuel seisis aastaid vanem Paz-tüüpi buss, ilmselt oli see mõeldud bussijuhtide õpetamiseks. Ei näinud konkreetset isendit küll kordagi tänaval liikumas, ent ehk on see praegugi sealsamas alles.
Kui Pärnu ATP autokool 90ndate algul oma tegevust alustas, siis kuulusid talle mitmed vene päritolu sõiduautomargid: isiklikult mäletan ühte helesinist VAZ 2101te, helebeezi M 2140et ja hallikat Volgat. Samas oli bussipargil vist ka teisi Ladasid - tõenäoliselt 063ed. Bussijuhtidele anti õpetust oranzi Ikarus 260ega, millel esiklaasil tahvel: "ÕPPE".
Siit ongi jäänud mulje, et vene ajal olid peamisteks õppesõidu autodeks Vaz 2101ed ja M 2140ed. Polnud nad vist küll reeglina uued, sest kes uut masinat ikka niisama lõhkuda lubas.
Postitused: 73
Teemad: 13
Liitus: Sep 2004
Maine:
0
Minul oli auto teooriõpe 10. ja 11. klassis ühel päeval nädalas 3h järjest. Tunnid toimusid Oktoobrirajooni Õppetootmiskombinaadis mis asus selles majas, kus Lauri Leesi praegu kooli peab. Siis aga tuli EW ja 12. klassis tuli õppesõit teha juba enda raha eest autokoolis Excalibur. Sõiduautod olid tuliuued 04-jad ja veokas miski 52 pika kabiiniga. Kuna mina polnud varem üldse autot juhtinud, siis sõiduõpetaja lükkas pidevalt edasi minu sõidukordi ja nii juhtuski, et veokaga olin enne eksamit ainult 2 korda sõitnud. Kõige hullem oli minujaoks käiguvahetus ja sellega seoses sain 2 viga eksamisõidus kirja. Selle eest oleks veel load saanud aga ühel Kadrioru ühesuunalisel tänaval vasakust reast vasakpööret sooritades 100m enne minu sõidu plaanitud lõppu teatas eksamineerija, et pöörasin vastassuunavööndist... Minu ja teiste kabiinisolijate protesti peale käratati, et olge vait või kukutan teid kõiki läbi.. Hiljem sain teada, et oleksin pidanud altkäemaksu pakkuma ja siis oleks kõik korras olnud. Pole seega veokalube mul siiani kuigi autokooli tunnistus olemas ja teoreetiliselt võiksin iga kell uuesti eksamile minna.
Enamus õppesõitu nii sõidu- kui veoautoga käis tollal (1993) Kadriorus, ka eksamiplats oli seal.
JAN
Suzuki GV & VW Caravelle
Postitused: 226
Teemad: 28
Liitus: Sep 2003
Maine:
1
Kunagi, paraja marakratina, raamatukogus mingit vene autoajakirja sirvides on mu mällu sööbinud pilt Gaz-66-st millel oli kaks rooli ning juuresoleval joonisel oli näidatud, et kaasistuja rool on juhi rooliga kettülekandega ühendatud. Iseenese tarkusest oskan tagantjärgi arvata, et äkki oli see miski õppesõidu masin? Iseenesest selline lahendus juhendajale kõvasti lihtsam, kui hakata yle salongis oleva mootori kriitilisel hetkel õppuri käest rooli rabama.
On äkki keegi sellist kahe roolirattaga elukat ka ise katsuda saanud?
...
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Tänawapuhastuse 53 olid ka kahe rooliga ja kettülekandega.Õppesõidu autosid säänses variandis küll ei mäleta.Õppeautodel lisapeeglid ja piduri ,siduri pedaal õpetaja jaoks.Trollidest meenub ka suur kang.
Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.