Postitused: 55
	Teemad: 9
	Liitus: Oct 2005
	
Maine: 
0
	 
	
		
		
		
		14-05-2008, 11:56 AM 
(Seda postitust muudeti viimati: 14-05-2008, 11:57 AM ja muutjaks oli 
sqirrel.)
 
	
		On keegi märganud müügil sellist tööriista, millega saab vaakumi abil pidureid õhutada ilma, et peaks sõpra pedaali sõtkuma saatma. Näeb välja selline topsik peene torukesega, mis ühendatakse õhutusnipli külge.
	
	
	
Chevrolet Astro '96
Chrysler Grand Voyager '97
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 55
	Teemad: 9
	Liitus: Oct 2005
	
Maine: 
0
	 
	
	
		onuaugust Kirjutas:Kas selline? http://www.fixus.ee/index.php?id=62&page=98
Vot täpselt see. Tänud 
 
	 
	
	
Chevrolet Astro '96
Chrysler Grand Voyager '97
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 618
	Teemad: 85
	Liitus: May 2006
	
Maine: 
1
	 
	
	
		Küsiks siia samma teemasse siis ka veel. Loodan, et teemaalgataja ei pahanda.
Kuidas kaasfoorumlased saavad lahti õhutusnipleid?
Äkki kellelgi mõned head nipid teistele välja jagamiseks.
Vahepeal vannud ikka ennast kotletiks vms. Paremal juhul saad ta lõpuks kuidagi ikka lahti, halvimal juhul üldse murdub ära.
Seega, kuidas siis saab õhutusnipli lahti, kui ta tulla ei taha =)?
	
	
	
 (14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.
Parimat, Geoloogide parun, Tambets
 
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 623
	Teemad: 9
	Liitus: Nov 2005
	
Maine: 
2
	 
	
	
		Olen kaua kasutanud ,,sõpra,, Isaac Newtonit. Alati kohal ja ei väsi sõtkumisest ära.
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 788
	Teemad: 74
	Liitus: Jun 2003
	
Maine: 
2
	 
	
	
		Külmashokk-spray nipli pihta
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 548
	Teemad: 33
	Liitus: Dec 2002
	
Maine: 
1
	 
	
	
		Mind on niplite lahtisaamisel aidanud alati (vähemalt ketaspiduri sadulate puhul) paar kuvaldameetrit sadula pihta + eelpoolkirjeldatud meetmed. Esmapilgul natuke julm, kuid seni ei ole haamrilöökidega suutnud sadulaid ära lõhkuda, küll aga olen ära visanud sadulaid, millel nippel sisse murdunud...
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 122
	Teemad: 12
	Liitus: Apr 2008
	
Maine: 
5
	 
	
	
		Kinni roostetanud detaile saab lahti nii:
1) Lastes detailile peale kärbesetõrje vahendit "Dihlofoss" (nõukogude ajal tegid kõik nii)  või pulverisaatorist õli peale pihustamisega (uuema aja komme, kuna dihlofossi enam müügil pole).
2) Lüüa detaili peale suurema kuvalda tüüpi haamriga - see põrutab rooste lahti - näiteks autorataste lahti saamiseks lüüakse kuvaldaga korraks poltide peale ja poldid hakkavad kergelt liikuma (mehaanikud ütlevad selle kohta: annan narkoosi).
3) Paned pikema varre taha - nii suureneb jõumoment ja küll ta ükskord liikuma hakkab (kui ära ei murdu).
4) Kraabid noaga mustuse maha ja nii läheb 9mm logiseva võtme asemel 8mm võti peale ja keerab ilma logisemata punni lahti.
Mõistlik oleks mõnda neist lahendustest korraga kasutada - nii saab kergemalt lahti.
-----
Aga algse teemapüstituse kohta: milleks osta mingi 700 eek makskev "eriseade" (mida kasutad vaid korra elus) ... lihtsam ja odavam on osta 40 eek eest pudel dot4 piduriõli ja õhumull õli lisamise ja piduripedaali vajutustega "välja pumbata" (õhutuspunni ei keera täitsa maha, vaid veidi lahti, et õli ennast välja saaks suruda - nii saab ka üksi hakkama).
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 618
	Teemad: 85
	Liitus: May 2006
	
Maine: 
1
	 
	
	
		To: xyzwt
Samas võib ülalmaint härra tarvitada seda vahendit rohkem, kui ükskord elus. Äkki tal maal garaaz, kuhu naabrimehed toovad aeg-ajalt autosid näppida, või on tal suisa oma töökoda või tont teab veel mida...
Aga tema sai oma asja kätte =)
Seega tulen oma pisukese OT juurde tagasi...=)
Sinu esimese mõtte peale ei oska mida öelda. Endal samamoodi lääne-aja MoS2.
Teine mõte: Velgede puhul toimib, aga kuidas sa mõtled öhutusniplit haamriga taguma hakata
Kolmas mõte: Enamasti pole tegu puuduva jõuga, vaid just selles, et kipub kante maha keerama.
Neljas mõte: Jahh, hea mõte, mitmeid kordi tehtud.
	
	
	
 (14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.
Parimat, Geoloogide parun, Tambets
 
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 3,743
	Teemad: 114
	Liitus: Jan 2003
	
Maine: 
37
	 
	
		
		
		
		14-05-2008, 18:37 PM 
(Seda postitust muudeti viimati: 14-05-2008, 18:39 PM ja muutjaks oli 
13piisab.)
 
	
		...ja DOT-4 pole ka nii universaalne õli, mida kõikidesse süsteemidesse panna tohiks. Üldistused on libedad 
 
kui niplitel mehaanika ja keemia ei aita, tuleb kasutada tõhusamaid võtteid - ülal on juba temperatuuriga "mängimist" nii ühes kui teises suunas mainitud ning need on efektiivsed!
	
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 1,387
	Teemad: 316
	Liitus: Jun 2005
	
Maine: 
7
	 
	
	
		Mis põhimõttega see kaadervärk töötab?
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 3,259
	Teemad: 71
	Liitus: Sep 2002
	
Maine: 
66
	 
	
		
		
		
		14-05-2008, 20:32 PM 
(Seda postitust muudeti viimati: 14-05-2008, 20:46 PM ja muutjaks oli 
Jesper.)
 
	
		Oeh, sama vana teema jälle...
Esiteks, DOT markeering ei näita hinda, vaid õli koostist/keemispunkti. Teiseks, DOT5 ei tohi üldse DOT4-ga asendada, ega vastupidi. Kolmandaks, DOT4 ja DOT5.1 on erinevalt sinu arusaamast tugevalt hügroskoopsed - tulemuseks on esmajärjekorras keema minev pidurivedelik, mitte rooste.
Üldiselt sõida millega tahad, pane kasvõi Nevat sisse ja lurtsuta seda õhutamisel mööda garaaþi seinu laiali, vaba maa. Keegi ei ole öelnud, et sa peaks mingit kallist õli kasutama, lihtsalt mõned idikad siiski on, kelle arvates see on mõistlik.
Mina haamriga pidurisadula kallale ei läheks, mul viskas üks ~30 aastat vana sadul nipli pingutamisel sealt kõrvalt tüki välja, väga kole vaatepilt oli ja ei sooviks küll kellelegi sellist juhtumit sõidu ajal.
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 52
	Teemad: 7
	Liitus: Apr 2008
	
Maine: 
0
	 
	
	
		Oli ka jama nende nipplitega, ei viitsinud vaeva näha... Kandid keeras võtmega maha, väiksed torutangid ja naks...
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 122
	Teemad: 12
	Liitus: Apr 2008
	
Maine: 
5
	 
	
	
		Kui pidurivedelikul on oluline vaid "keemise vältimine", siis ei peaks see tavalisi nn "rahvaautosid" puudutama.
Kui kihutad Audi A8-ga või S-klassi Mercedesega Saksamaa kiirteedel 250 km/h ja pidurdad 15 sekundiga ennast seisma (niiet isegi ülikallid keraamilised piduriklotsid üles sulavad), siis on  kalli hinnaga piduriõlid õigustatud (ei lähe keema).
Kui aga sõidad rahulikku linnatempot, siis ei juhtu odava DOT4 piduriõliga midagi isegi 10 aasta jooksul?