Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
Kett tekitab suuremat müra kui rihm.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 552
Teemad: 8
Liitus: Feb 2006
Maine:
2
14-06-2008, 17:44 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-06-2008, 17:45 PM ja muutjaks oli
MartinL.)
v6sa Kirjutas:VAG on halb näide, kuna sealsed insenerid usaldavad ainult rihma. Rihm on mitmes mõttes kasulikum. Peamiselt küll autotehasele, remondifirmale ja varuosatootjale.
Selleks ajaks, kui mitmerealine kett lõpuks 0,5 Mkm järel vahetust tahab, on rihma vahetatud vähemalt 5 korda. Mõelge, milline sissetulek asjaga seotud asutustele.
See on õige, et hammasrihm amortiseerib löökkoormusi. Aga kust sihukesed löökkoormused üldse tulevad? Isegi nukkvõll on oma olemuselt pigem perioodiliselt sujuvalt muutuv, kui löökiseloomuga. Niisamuti kõrgsurvepump.
Kett on paratamatult lärmakam - tegemist on ikkagi metalldetailidega.
Muide, kas teadsite, et keti vahetamiseks piisab vaid ketilülipressist, uuest ketist ja klapikambrikaane mahavõtmisest? Vana kett poolitatakse, liidetakse uue ketiga ja keritakse mootorisse, vana välja tirides. Lõpuks liidetakse uus kett taas tervikuks. Kogu protsess kestab töökojas 30 min... Tehke järgi rihmaga.
Huvitav on see, et näiteks MB diiselmootorites kestab üks ketipingutite komplekt kaks ketti, kui on kasutatud korralikku õli ja seda nõuetekohaselt vahetatud... Ketipinguti taldade komplekt vahetatakse alles mootori lahtivõtmisel, mida tehakse hoolika peremehe korral nii 600-800 kkm järel.
Ja lolli ning hoolimatu peremehe käes lagunevad mõlemad, siin vahet pole.
VAGis on ka ketiga mootoreid. Mõned näited - 2,3 V5 ; 2,8 V6 ( seda on mõlemat varianti , ketiga kasutatakse VW ja SEAT puhul) ; uus 1,8t ; 1,2(3 sil)
Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !
Üks 2001a Busso ongi ainult.
Postitused: 445
Teemad: 71
Liitus: Apr 2005
Maine:
0
Müra on ka suurem enamjaolt,nagu eelpool on juba korduvalt mainitud ,kuid näiteks mõnel small-,bigblockil pole ketti kuuldagi.Ketiajam on väiksem ja asub suhteliselt mootori sees kuna nukkvõll asub otse vända kohal ning seal ees on omakorda veepump. kõik oleneb mootori ehitusest.
Postitused: 1,400
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
Oldskool bigblockkidel üldse hammakad
nukk ju keskel. Isegi uusim Corvette mootor pidi tõukuritega olema?! Samas kett annab ka lõpuks otsad.
Võsa, löökkoormused tulevad manuaalkastiga mootoril igasugustest mootoriga pidurdamistest jne. Kusjuures automaatkastiga autodel pidi rihm paremini säilima.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 1,400
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
Seda muidugi, ma mõtlesin olukorda ntks 50 pealt teine käik kus väntvõlli kiirus suureneb/väheneb järsult. Mingi mass on ju ka nukkvõllil. Kuigi jah, võtmega nukka keerates liigub ta suht hüplikult.
Samas ei lase autom kast ka liiga madalate pööretega sõita.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 816
Teemad: 30
Liitus: Aug 2006
Maine:
5
OT: Kui hammasrihma vahetus on umbes 50000km pealt, kas siis paar tuhat km üle selle on juba liiast, või mõni tuhat siia sinna pole nüüd veel hullu?
Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Postitused: 816
Teemad: 30
Liitus: Aug 2006
Maine:
5
Mina jätaks selle auto katse siiski vahele.
Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Postitused: 816
Teemad: 30
Liitus: Aug 2006
Maine:
5
Kui siin nüüd rääkida siis tegu 95. aasta Audi A6-ga. Küsimus tekkis sellepärast et nii nädalake veel vaja ennem vahetust sõita ja rihma kilometraaþ on läbi. Uued jupid olemas, kuid aega vahetamiseks hetkel pole.
Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Postitused: 10,752
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
131
Milliseid löökkoormusi te kettajamis leiate? Nukkvõll ja kõrgsurvepump on perioodilised ja sujuvad, samuti kiirendus ja pidurdus on oma olemuselt sujuvad. Löökkoormus oleks see, kui kolb tabab lahtist klappi või kõrdsurvepumba kolb ei saaks mingil põhjusel liikuda.
Noh, peale selle, et kettajam ise on oma ehituse eripära tõttu mitte sujuv, vaid lõpmata väikeste tõugetega lülituv...
Hammasrihm talub mõningast vahetuse edasilükkamist, kuid keegi ei tea, palju konkreetne rihm konkreetses mootoris talub. Vahetusvälp on ju keskmises mootoris keskmise kasutuskoormuse juures ohutuks tõdetud töötamise aeg (OK, kilomtraaþ, kui täpne olla). Arvestades seda, et tehas läheb kindla peale, on vast nii kümnendik kuni viiendik varuks jäetud.
Aga kunagi ei saa kindel olla, et just sinu konkreetne mootor on see, mis isegi lubatud kilometraaþi täis ei vea...
Mina ei riskiks, kui teine võimalus kah on.
Postitused: 3,631
Teemad: 113
Liitus: Jan 2003
Maine:
34
teemast natu välja, aga mõttemõlgutused:
- klappide ja kolbide kokku-ulatumise puhul maksab siiski ettevaatlik olla - kui nukkvõll just päris harjavarre-sarnane pole ja mootor pöördeid suudab arendada, lisandub võrratusse inerts, mida klapivedrud püüavad elimineerida, aga millega nad ei pruugi teps mitte alati hakkama saada. 6000 p/min puhul liigub ju nukkvõll tugev 3000 pööret minutis = 50 pööret sekundis (SI ühikutes tugev 314 rad/s).
- hammasrihma vahetusvälp võib küll olla tehasest "varuga", kuid kuna pingusus sõltub vahetaja kogemusest (s.t. et pinguti - olgu ta siis veepump või rullik - fikseeritakse vahetusel jäigalt) + varuosa kvaliteedist (nt B-osa rihma võimalik suurem venimine), siis on välp samuti (pigem väiksemaks) muutuv suurus
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"