27-08-2008, 09:47 AM
Nojah, hakkad harutama ja asi hakkab hargnema, kui mitte rebenema.
Et miks siis sõjaväeautosid pidi kasutama? Ja sõdureid/kordusõppuslasi? Et piltlikult öeldes kutsuti see treial või insener või metallitööline, kes tööpostil oleks võinud kolhoosnike veoautodele isekallutusmehhanisme toota/projekteerida, kordusõppustele ja pandi ta vilja/kartuleid vedama. Sellepärast, et kolhoosis polnud ininmesi ega tehnikat. Inimesi polnud sellepärast, et töö raske ja palk vilets ja enamus oli peale kolhoosnikele passide väljastamist linnadesse ümber asunud.
Tsitaat:Nagu eelpool mainiti oli palju autosid sõjaväe omad. Ka autojuhid olid enamuses sõdurid/kordusõpputel. Mida siis nõukogude armee teeb nii suure hulga isekallutjatega.
Et miks siis sõjaväeautosid pidi kasutama? Ja sõdureid/kordusõppuslasi? Et piltlikult öeldes kutsuti see treial või insener või metallitööline, kes tööpostil oleks võinud kolhoosnike veoautodele isekallutusmehhanisme toota/projekteerida, kordusõppustele ja pandi ta vilja/kartuleid vedama. Sellepärast, et kolhoosis polnud ininmesi ega tehnikat. Inimesi polnud sellepärast, et töö raske ja palk vilets ja enamus oli peale kolhoosnikele passide väljastamist linnadesse ümber asunud.
Tsitaat:See aeg, kui need meetmed välja töötati polnudki venemaal isekallutajaid.Nojah, aga miks ei olnud siis? Härrased Archimedes ja Pascal olid oma tööd juba ammu-ammu avaldanud, postuleerinud selle, et rõhk vedelikes ja gaasides antakse edasi igas suunas võrdselt. Wiki väidab, et esimene isekallutaja (dump truck)tehti juba 1920, BeLazi tehas asutati 1948. Need pildid ei paista kah just kodusõja päevist pärinevat. Pigem ikkagi oli küsimus selles, et teoreetiline baas oli olemas, tehnoloogia oli olemas aga piisav ressurss puudus või ei suudetud seda efektiivselt jagada. Ei suudetud toota mingit piisavalt lihtsat aga töökindlat asja piisavalt suures koguses. Umbes samamoodi nagu ristpea kruvisid. Olemuselt lihtne vidin ju, aga kes mäletab, siis vene ajal tõeline pask.