MAZ 200 kaamera ees
#21

valdo Kirjutas:
Mister X Kirjutas:Mulle endale tuli isiklikult üllatusena, et nõukogude autotööstus tootis VEEL 1964. aastal raskevekeid nagu see MAZ 200 puitkabiinidega...
[...]
Kas vanema malli KRAZidele paigaldati puitkabiine kuni 1980ndate lõpuni?

Minuteada jah. Mõningaid selliseid KRAZe võis veel mõned aastad tagasi Tallinna tänavapildis näha.

Võin 100% väita, et lasnamäel minu naabrionu sõitis 1992 aastal puitkabiiniga ja oli tsistern taga (kütuseveok) naabrionu poeg seletas mulle, et kuuli kinnipüüdmiseks on uste plekid seest puiduga vooderdatud... need olid ka poisikeste jutud . seega paluks mitte karjuda Toungue
Vasta
#22

Vanatüübilistel KRAZ-idel kuni 90-ndate aastateni kabiinid puitkarkassil.Uuemal tüübil,mida mina nägin esmakordselt 80-ndate lõpupoole(1987 või 88) punaarmees sundaega teenides oli täismetall kabiin.

Igal korralikul maamehel peab olema vähemalt üks Moskvitš.
Vasta
#23

Mister X Kirjutas:Et siis üks nõukogude autotööstuse imedest... See on vaid minu subjektiivne arvamus, aga tundub olevat tõsiselt imelik vorpida 20. sajandi viimasel veerandil puitkerega masinaid.

Aga mis sa sellest arvad, et vorpidakse 21.sajandi esimesel veerandil 1960 aastate "Fiat kerega" masinaid?Big Grin

"kas tegemist on mingisuguse "kokkuhoiupoliitikaga" või lihtsalt tehnilise suutmatusega?" Toungue
Vasta
#24

Saan küsimuse veidi iroonilisevõitu sihitusest aru. Muidugi, 60ndate FIATi mudelite põhjal baseeruvad VAZid on tänaseks moraalselt vananenud, kuid nende tootmine toimub turumajanduse tingimustes. Ainult turg ise on primitiivne - tarbija ostujõud on madal ja kui eksisteerib nõudmine odava kodumaise sõiduki järele, siis miks seda mitte pakkuda.

Nõukogudeaegne kontekst oli veidi teiselaadne. VAZi mudelid ei olnud 70ndate ja 80ndate aastate algul maailma mastaabis veel moraalselt NIIVÕRD vananenud toodang. Ehkki KRAZid õigustasid ennast Venemaa viletates teedeoludes igati, tähendas puitkarkassiga masinate tootmine juba 20. sajandi lõpul tõsist tehnilist mahajäämust. Kuid nagu Valdo meile selgitas, ostub iga ebareaalne nähtus teatud raamistikus mõistetavaks.
Vasta
#25

Ei toimu turumajanduse tingimustes, vaid ülitugeva siseturu kaitse tingimustes.
Vasta
#26

Kuna idanaabri turg suur ja koguaeg nõudlus võib sinna ainult toota ja toota .Loosi läheb pea kõik.Kvaliteet pole just esmajärguline. Ju ka sel põhjusel Ikaruste kwaliteet langema hakkas.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#27

Seoses MAZ 200ga meenus mulle nüüdseks surnud autojuhist vanaonu jutustus sellest, kuidas mazimehed 50. aastatel teiste autojuhtide hulgast silma paistsid. Esimeste MAZide kabiinide hermeetilisus olnud niivõrd vilets, et kogu diislisuits tunginud otsejoones salongi. Nii käinudki "nõgised" mazijuhid diisliaurudest lämbiimbunud riietega. Kõlab nagu sohvrite folkloor, aga on ju seegi osake ajaloost....

Hiljem sai vanaonu mitu uut 500-seeria MAZ sadulautot, jäädes nende veendunud poolehoidjaks elu lõpuni. Pidas MAZe KAMAZidestki paremateks. Suhtumise küsimus.
Vasta
#28

Tuttav endine autojuht,kes on nii MAZ-iga kui ka KAMAZ-iga tööd teinud,ütleb nii,et KAMAZ on autojuhi karistus!
Vasta
#29

Mõndagi huvitavat nimetatud auto kohta
http://photofile.ru/users/qwertymipt/354...nImageLink
http://photofile.ru/users/qwertymipt/354...nImageLink
Vasta
#30

Mister X Kirjutas:Hiljem sai vanaonu mitu uut 500-seeria MAZ sadulautot, jäädes nende veendunud poolehoidjaks elu lõpuni. Pidas MAZe KAMAZidestki paremateks. Suhtumise küsimus.

Sarnast suhtumist tean minagi. "Edasi" kolhoosis Pärnu rajoonis. Klassivenna papa kimas miski 500 MAZi kalluriga aastat paarkümmend. Kaheksakümnendate alul topiti talle poolvägisi Kamazi. Vana ei tahtnud mitte, kuniks millaski kaheksakümne lõpupoole lõpuks uus kantkabiiniga MAZ paistis. Siis läks tõesti ise Minski järele, tõmmand sääl rattamutrid üle ja omal sõidul kodu poole. Kodus muidugi paar nädalit garaazis enne kui päris tööle läks.

loll on loll olla.
Vasta
#31

Olen ka sohvritega rääkides vanade V6 Maz-ide kohta võrdluses Kamaz-dega vaid kiitust kuulnud. Eriti esimese mootori osas, mis vedas iga käiguga ja kõigil pööretel, võrrelduna Kamazi kapriisse ja vaid kõrgetel tuuridel toimiva jõuallikaga.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne