Postitused: 1,016
Teemad: 223
Liitus: Feb 2004
Maine:
9
vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Postitused: 3,136
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
60
Nõudepesumasin on super jah, olen oma silmaga ka näinud, mingit karmi rüübet pesuvedeliku anumasse ja kõige pikem programm. Oleks mul ainult garaaþis vesi ja kanalisatsioon...
Postitused: 2,501
Teemad: 54
Liitus: Jan 2008
Maine:
55
09-01-2009, 00:53 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-01-2009, 00:55 AM ja muutjaks oli
DevilDeVille.)
Paar seika "legendaarse" "autotegija" toimetamistest Viljandis Uue tn. mäe peal. Üheksakümnendate algus, iga importmaine tööriist on väärt oma kaalu kullas. Tegelane saanud teab kuskohast pärsias laagriga Bosch-i vibra. Järgmine vaatus: pojale ülesanne kätte antud, et lõigaku kraabitava loterii piletitest "zimmerringid" ja paneme kenasti laagri solidooli täis ning sisse tagasi. Et hakkab käima taevaliselt. Tjah, ega ikka hakanud küll.
Saksast toodud W124 mersu, spetsialist oli sel ajal autotooja palgal justnagu tehnika eest hoolitseja või sinnapoole. Vaatab siis professionaali pilguga mersut ja teeb avastuse - iluvõre värv luitunud, vajab värskendamist. Lahendus ka kohe varnast võtta, keldris ilus purk musta plekkahju värvi täiesti olemas. Peale paaritunnist pintsliga plätserdamist tulemus ideaalne, ära see asi ei tahkunudki (tahab ju kuuma saada) ja korjas edukalt liiva ning tolmu. Seda kuni väljavahetamiseni.
Þigull spetsialisti juures keretöödes. Väsinud pagasiruumi luugi asemele toodud tuttuus musta krundi ja tehnilise vaseliiniga jõupaberisse mässitud isend. Spetsialist ei hakanud kallist lahustit ega atsetooni luugi puhastamisele raiskama, tiba kaltsukeerutamist ja vesiliivaga kergelt kuivalt üle. Tagatiivast vaja mõlk välja saada. Haarab tegelane padrunisaba pikenduse ja kukub udjama, ise samal ajal muheledes, et pole miskit lihtsamat, kui vene plekk. Hiljem pahtel (loomulikult Rigas Ralliye Spagle) selga ja lihvima. No kae kuradit, tiib sirgeks ei saa aga väiksed teravad mäetipud säravad kenasti päikesepaistel. Jõuab asi värvimiseni (protsess leiab aset ideaaltingimustes - garaaþi ees tuulevaikus, ei tolmupilve, ei vihmasagarat, temperatuur ca. 15 kraadi), peale mõningast marutamist kena Corrida toon seljas massinal. Ja siis tuleb jadamisi muresid. Spetsialist kurdab, et kui auto õue lükkad ja kompressori käima ajad, pole ühestki sitikast aimu ka mitte. Niipea kui asi värvi all, on kõigil vaja värskele pinnale jalutama lennata. Sestap ka miniatuursed roomiktraktori jäljed värvil, mis lõpevad kahe sügavama kraatriga (pintsetijäljed "traktori" väljatõmbamisest). Uus pagasiruumi luuk kurvastab kenade mustapõhjaliste kraatritega, näe ei tahagi värv tehnilise vaseliini jääkidega nakkuda. Katusel arvestatav kananahk. Spetsialistile ei valmista katus mingit muret - mäetipud lihvitakse vesiliiva paberiga kuivalt maha. Asjaolu, et orud jäävad läikima ja tipud matiks, ei tekita ka mingeid probleeme. Spetsialistil on nimelt "head Rootsi vaha", mis sellise probleemi hoobilt lahendab. Ja ennäe imet, vaha seljas ja üle nühitud, paistabki värv ühte tooni ja läiget evivat. Seda muidugi vaha kuivamiseni, mida teadupärast on parim lasta toimuda otse päikesekiirtes. Mainimata ei saa jätta ka spetsialisti unikaalset oskust kananahk jooksma lasta.
Saunas on spetsialistil lisaks tavalisele pesumasinale ka tsentrifuug. Oma elu alustas ta omaaegse Aurika nimelise saavutuse osana, tänaseks aga kargleb mööda saunapõrandat juhtme otsas ringi ja tundub olema suht iseseisev (mootori peal).
------------------------------------------
Ja väike amüsantne juhtum Viljandi Autobaasist Pargi uulitsas. Sõber nimelt saadeti sinna praktikale. Meeskond koosnes aukartustäratavatest viinaninadest, kel surve pidevalt üleval. Mingil ajahetkel seletamatutel põhjustel Gaz53 aiste vahele tõstetud kapremonditud mootor ilma hoorattata ja käigukastita. Meeldivas joobes tandem otsustas asja käima proovida. Üks kabiinis, jalgapidi gaasil ja teine vändaga ninas. Pingutusi saatis edu, sõber seletas silm märg peas, et poleks elades uskunud 53 mootorit mootorsaemoodi pöördesse karjatavat. Kokku muidugi ka. Tandemi tuju see pisiasi ei rikkunud - laos pidi üks kapremonditud kone veel olema.
_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Postitused: 3,779
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
Olen kuulnud ühest veneaegsest traktoristist, kes armastas kõike kodus köögis parandada. Eks seal olnud soe ja valge teha. Küll vedelesid seal mitmesugused agregaadid, küll tööriistad, küll õlised-naftased kaltsud. Eit ikka irises ja irises. Ükskord oli vaja lindikal tõsisemat mootoriremonti teha. Väljas südatalv ja -15 kraadi. Ega mees pikalt mõelnud, lammutas köögiseina maha ja ajas lindika ninapidi pliidi äärde sooja. Seepeale lahutanud eit temast ära... Jah, ei ole kerge tõsistel masinameestel!
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 3,779
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
14-01-2009, 14:33 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-01-2009, 14:34 PM ja muutjaks oli
Basilio.)
Küla pealt kuuldud jutt veel ühest julgest leiutajast. Tal polnud nimelt suvilas elektrit. Aga küttepuid vaja saagida ja käsitsi ei viitsinud. Ainus arvestatav jõuagregaat oli tsikkel(marki ei mäleta), millega taat suvilassegi käis. Leiutaja tõmbas suvilasse jõudes tsikli hargile, vahetas tagaratta saeketta vastu, pani mootori käima, käigu sisse ja saagis niimoodi puid, hoides halge põlvedel!
Ei mina tea, kas see jutt ka tõsi on, aga päris haige moodus puude saagimiseks! Sõrmi ja käsi peaks päris palju minema.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 859
Teemad: 132
Liitus: Mar 2005
Maine:
1
Tean ühte natukene nupust nikastanud tegelast.
Tal oli 1 telekas elutoas , aga tahtis mingiaeg ka köögis telekat näha.
Kuna rahaga oli kitsas käes ja teist telekat pold kuskilt v6tta , siis lahendus oli lihtne
Saag käima ja köögi seina paras auk sisse , et saaks söögilaua taga ka mäkaiverit vaadata
Pole midagi targemat teha
Postitused: 2,124
Teemad: 74
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Mõni asi, see paar tuuri üle pinu äkilisema gaasiga edasi-tagasi lasta..
loll on loll olla.
Postitused: 3,779
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
15-01-2009, 11:03 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-01-2009, 11:06 AM ja muutjaks oli
Basilio.)
hullmaks Kirjutas:Vedeleb üks singeri jalaga õmblusemasina korpus, aga maal pole särtsu, kui nüüd auto genekas sinna külge teipida ja juhtmed akuni tömmata siis vast 12 v ikka saab
Usu mind, sa ei tea, mida tähendab auto genekat koormuse all pöördesse vändata! Pakun et enne tuleb väntajal veri ninast välja kui pirni korralikult põlema saab!
Kui soov tõsine, vaata midagi väiksemat ja püsimagnetitega, soovitavalt ka väikeste pööretega. Generaatori võib ka ise teha, internetis õpetusi küll.
Kui "isetehtud elektri" vastu huvi on, võin natuke asja valgustada. Olen alternatiivenergia huviline ja ntx tuuliku arvutamisega natuke kokku puutunud.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 3,779
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
TREV-is töötades sai näha sellist huvitavat pilti, kuidas traktorist tünnis mõlaga mingit kummalist möksi segas. Vaadist urgitseti suuri tavotikärakaid ja visati sinna sisse. See oli ehtne vene tavott, paks ja punakat värvi, nagu õunamoos. Juurde valati kanistrist TAP-i ehk paksu ülekandeõli. Ja siis lasti suurel puutümikal käia. Tulemuseks õudne klimbiline, veniv möga. Kallati seda vanale linttraktorile külgülekandesse. Kuna sellel igasugused tihendid juba ammu mälestuseks olid muutunud, siis loomulikult õli ei pidanud. Kuivalt ka sõita ei kannatanud. Niisiis oli õli ülesandeks vaid tavott kohale viia, peale mida ta ülekandest kiiresti lahkus.
Kas see nüüd päris Tatika tüüpi idee oli, aga hea nipp igatahes.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 1,230
Teemad: 80
Liitus: May 2007
Maine:
20
Isegi viimati nimetatud nippi kasutanud, konkreetselt КРН-i latis ja reduktoris ning siiamaani ei ole mingeid probleeme laagritega olnud. Kuna lõpuks hakkasid kettad otsas kolisema siis said võllid ära vahetatud ja vann ka lahti võetud - kõik oli nagu uus seest. Ei saa ka öelda, et tegemist päris hobimasinaga. Mõlemad KРН-id (mõlemad ka moosiga vannis ja reduktorites) niidavad suvel julgelt 100 või rohkem hektarit per kärss ära ja nii juba mitmeid aastaid. Sõber pani aga kvaliteetõli igapäev kuskil ämbrikese masina peale ja kaks korda on juba ka latisisu ringi vahetanud. Arvestades vene tehaste koostetäpsusi ja osade detailid ilmseid pidamisprobleeme siis teatud kohtadesse on see materjal ainuõige valik.
Postitused: 3,779
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
Kunagi kuuldud jutt, kuidas õndsal vene ajal ehitusel vargil käidi. No eks oli vaja ju individuaale ehitada või viinaraha teenida. Valve oli tol ajal olematu. Hea konspiratiivne veok oli olnud vene titekäru! Sellega veeti ntx tasapisi telliseid. Tsemendikotti ei olevat hästi kannatanud, rattad tulid alt ära. Ju siis ei olnud arvestatud sellise turske 40-50-kilose beebiga!
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.