Kirjutaks siia humoorikatest ideedest või juba teoks tehtud aretistest.
Nu näiteks, peedist pesumasinale trumlit ei tee, aga mis te arvate, kas sapaka mootorist kompressori teeks valmis
?
Tehnikaalase Jaan Tatika preemia kandidaatideks esitan ma oma naabripoisi, kes korraliku õli asemel võrri bensiini piduriõli segas...tulemusi arvake ise.
Ja veel ühe kodaniku, kes oma A4 esituledesse 100w pirnid sisse ostis...ja siis ühel päeval avastas, et plastmassist reflektorid on soojuse mõjul veidi omapärased kujud võtnud....
Ja lõpuks iseennast kunagise mootoriõli lisamise pärast...kui ma õlikorgi peale unustasin panna ja siis lendama kukkusin..
Asp
No näiteks üks kunagine isa töökaaslane,kel tööautoks oli igavesti logu Volvo 343.Lagunes uksekäepide ära-tegi papist ja fooliumist imitatsiooni asemele.Murdus juhiistme seljatugi-viskas istme välja ja pani miski puukastidest aretise asemele (vist isegi \"seljatoega\").Kukkus kardaan alt ära-tegi ma ei tea millest aseaine ristide-liigendite asemele...
See,et põhja asemel tal autos lauad pandud olid,oli veel väga väike asi...
Tädimees ostis kunagi \"muhu\", mõningase sõitmise järel ei ulatunud juhiukse esiserv enam A-piilarini. Peale asja mõningast uurimist selgus, et B- piilari alaosas olid pahtlile toeks seatud vanad marati dressipüksid, see fakt ilmestab ka auto kere üldist seisukorda. Preemia siis eelmisele omanikule
Mis seal salata, olen ka ise tatikat teinud.
Üks teostatavam idee oleks näiteks sisepõlemismootor, millel puudub väntvõll. Kaks kolbi on \"varre\" kummaski otsas ja keskel on magnet, mida siis kolvid võnkuma panevad. Magnet indutseerib võnkudes mähises elektrivoolu, mida saab kasutada näiteks auto edasiviimiseks elektrimootori abil. Eriti kasulikuks osutuks uudne motor hübriidskeemi kasutades. Kindlasti on sel meetodil omad kitsaskohad - näiteks vibratsioon, mida saaks aga osaliselt neutraliseerida pannes kaks mootorit vastandtaktis töötama ja paigutades need üksteise otsa.
vootele Kirjutas:Mis seal salata, olen ka ise tatikat teinud.
Üks teostatavam idee oleks näiteks sisepõlemismootor, millel puudub väntvõll. Kaks kolbi on \"varre\" kummaski otsas ja keskel on magnet, mida siis kolvid võnkuma panevad. Magnet indutseerib võnkudes mähises elektrivoolu, mida saab kasutada näiteks auto edasiviimiseks elektrimootori abil. Eriti kasulikuks osutuks uudne motor hübriidskeemi kasutades. Kindlasti on sel meetodil omad kitsaskohad - näiteks vibratsioon, mida saaks aga osaliselt neutraliseerida pannes kaks mootorit vastandtaktis töötama ja paigutades need üksteise otsa.
Sarnane idee on tuttav mingist vanast ajakirjast, ainult seal puudus elektrisüsteem, jõud kanti üle keerulise väntsüsteemi abil. Põhimõte ise oli samasugune: neli silindrit ristikujuliselt ja vardad, mille kummaski otsas kolb. Ehk leidub see mootor internetiski, teaks ainult kust otsida.
garretti tammepuust kolvid tuletasid meelde loo 80-ndate lõpust, kui läänest ohralt vanu autoronte siia toodi. Jõudnud siis Eestimaale ka üks Ford, millel väntvõll puust. Jääb ainult arusaamatuks kes, kus ja miks sellise väntvõlli valmis treis. Romulast saadud vana väntvõll maksaks ilmselt kordi vähem kui puust võlli valmistamine. Ehk oli tegu mõne sealse tatika või garrettiga, kes oma pööraseid ideid proovis ellu viia.
ajaloo hämarustest koorub selliseid seiku millest võiks raamatu kirjutada.
Rämedaim asi, mida ise olen teinud oli muidugi NA-s. Sõitsime puksiiris kogemata auto mõlki. Pahtlit ei olnud, vaid miski PVA möga, segasime natukese liivaga ja mätsisime pihuga u. 10-20 cm kihi. (kes ütles et pahtlit üle 3mm ei panna?) värv selga ja päris ilus sai. esimese vihmani...
Eestis üks päris tuntud nimi, remontis oma kümme-viisteist aastat tagasi autosid, hiljem nimetati seda tema järgi ...koolkond. teadagi, rasked ajad ja jupid kallid.
Mõned näited: Transitil mootor kottis. saaled kole kallid. läksid ZIL-i saaled peale kohandamist rauasae ja viiliga sisse. Mootor koos, omanik kohal, hakkavad käima panema. Starter keeldus mootorit liigutamast ja peale pikka sundimist andis suitsu ja sisina saatel otsad. no-problemo, nöör külge ja vedama. 5. käiguga tagumised rattad asfaldil ringi ei käinud. Pika sundimise peale, sai siis mootor ringi käima, aga selleks, et mootor omal jõul käima hakkaks tuli tühikäiku palju palju peale keerata. Omanikule öeldi et tavaline asi, uus mootor ikka tihe
ei pea arvama kaua see mootor kestis.
Teine variant metsaveo auto kardaaniga. Teadagi, rasked koormad ja kardaan puru. Vaatab mees kavala näoga ringi ja oh imet, aiaposti toru, kui sündinud kardaan. Labidas maase, toru välja kõrvad külge ja masin sõitu.
Autojuhi sõnad: sõidan ma platsi, laon koorma peale, hüppan sanga, käik sisse ja... mitte p...tki. lapin käike, pumpan sidurit. ei miskit. siis vaatan auto alla, aga sealt vaatab ulle vastu siili m..n, pikk ja keerdus. kuuenda keeru pealt olevat pooleks läinud...
On see nüüd Jaan Tatika teema või mitte aga omal nahal läbi elatud. Aastaid tagasi sai leiba teenitud Gaz-53-ga ringi põristades. Kusagil põldude vahel andis otsad ära jagaja küljes olev kondekas. Kolhoosi põllult sai üks puhmas kartuleid üles tõmmatud ning üks mugulatest traadiga jagaja külge köidetud. Juhe lörtsti sinna sisse surutud ning kuidagi turtsuva ,,kiisuga,, sai ikka koju loivatud.
Terv.Jaanus
Aspelund Kirjutas:Ja lõpuks iseennast kunagise mootoriõli lisamise pärast...kui ma õlikorgi peale unustasin panna ja siis lendama kukkusin..
Asp
kusjuures, reedel sai riias käidud ja peale pärnut mingis bensukas peatus tehtud. tuli sinna siis nissan terrano, igavene õlihais üle pea ja mootor suitsemas. uudishimust sai siis asja uuritud, ja selgus, et tallinnas oli õlikork peale panemata jäänud ning selle tallinn-pärnu otsaga oli ligi 2l õli jõudnud mootorist eemalduda(St ära kärsata). seega, vennal vedas, sest natuke veel ja olekski vaese nissani mootor kotis olnud. veel väitis ta, et tegelikult ei olnudki tal plaanis seal bensukas peatust teha, aga saatus tahtis teisiti
jan021 Kirjutas:kusjuures, reedel sai riias käidud ja peale pärnut mingis bensukas peatus tehtud. tuli sinna siis nissan terrano, igavene õlihais üle pea ja mootor suitsemas. uudishimust sai siis asja uuritud, ja selgus, et tallinnas oli õlikork peale panemata jäänud ning selle tallinn-pärnu otsaga oli ligi 2l õli jõudnud mootorist eemalduda(St ära kärsata). seega, vennal vedas, sest natuke veel ja olekski vaese nissani mootor kotis olnud. veel väitis ta, et tegelikult ei olnudki tal plaanis seal bensukas peatust teha, aga saatus tahtis teisiti
nooh oletame ,et ta oleks natuke edasi sõitnud ja siis oleks mootor koos olnud ja oleks ta ikkagi nööri otsas sinna bensukasse seisma viidud, niiet saatusele vastu ei saa!
Olgu nende puust kolbide (olen isegi külameeste kihlveo-jutte kuulnud) ja väntvõllidega kuidas on, aga 90-ndate esimeses pooles sõitis Tallinna peal ringi Jaapani päritolu selline keskmise suurusega peresedaan sealt kuskilt 70-ndate teisest poolest (arvan, et Datsun), millele kuldsed käed olid meisterdanud puidust esiosa ning vineerist kapoti
Väga sürr nägi välja...
mind pandi koolis ventilaatorist muruniidukit tegema. mõte selline, et ventilaator tõstab niiduki parajale kõrgusele (rattaid pole vajagi) ja niidab samal ajal muru ka... aga jäi juhendajal muru niitmata.
Kuulnud ma sellist juttu, et pappkasti papist lõigati välja plokikaane tihend ja mässiti/käkerdati hõbepaberisse. Mootor laoti kokku, millegipärast ei käivitunud ja tihendi vahelt nirises vett.
Vahel on tatika ideedest kasu ka. Mõni aasta tagasi oma selleaegse igivana volkar pologa juhtus selline lugu, et pensupumbal murdus vars ära. Mis teha, kodu kaugel. Sai tagumise aknapesu paagi mootor asemele aretatud ja otsad otse akult veetud. Siis imesin bensu üles ja kähku voolik otsa. Enne muidugi koukisin nukvõlli vahelt kõik seibid vedrud ja muud vidinad välja. Oli kuidas oli aga koju tõi igatahes ausalt.
Veneajal nagu teadagi oli igasugune autoosa tohutu defitsiitne, ka summutid. Olen ise Zhigulli summutit klaasriide ja EPO-ga paiganud ja tõmmitsaid klambreid aukude peale meisterdanud. EPO kurinahk aga kuuma ei kannata ja varsti plärises summuti jälle. Aga teadsin papit, kes lappis oma mosse summutipütti saviga: kui kuskilt saviplonni seest jälle tume tahmajutt vastu paistis siis mätsis aga jälle savi peale. Lõppeks läks summutipütt nii raskeks ja kogukaks et kukkus peale miski maanteaaugu läbimist üldse küljest ära.
Õndsa Jaan Tatika toimetamiste rubriiki kuulub ka akude lahtivõtmine, kobedamatest akuplaatidest uue kokku ladumine ja katsed pliiühendusi kuidagi kokku joota. Ka selle nõmedusega sai Veneagu toimetatud.
Olen näinud sumpapükse, kuhu oli aukartust äratavas koguses asbesti ja vesiklaasi ümber mätsitud. Olevat õite kaua pidanud.
Üks reaalselt toiminud asi: blokikaan sai ZIL-il prao. Auto ise oli aga Venemaal, hea mitu tuhat kilomeetrit Eestist eemal. Õnneks polnud juht käpard: võttis akult veidi seatina ja sepistas selle haamriga prakku sisse... Pool päeva läks aega, aga auto tuli omal jalal tagasi ja sõitis kaant vahetamata veel tuhandeid.
Ise olen vana kohvipurgi ja klambritega paiganud sõbra Jaguari summutit välioludes...sai teelt ära tulla küll.
Vastupidine näide: Kamaz jäi seisma kusagil kaugel Venemaal: käike pole. Saadeti siis teine masin järele ja toodi slepis Eestisse tagasi. Siis selgus, et käigukasti hoovastikus oli üks väike detail paigast nihkunud..detail ise lihtsasti leitav/asendatav. 10 minuti töö isegi välioludes...
Akusid remondib mu isa siiani...peamine probleem on selles, et lahtised akukingad lõhuvad klemmid ära. vahel ei ulata säilinud ots isegi aku pinnast kõrgemale...aku ise aga pea uus ja töökõlbulik.. Sõelektroodia ja spetsiaalse vormiga sulatatkse uus klemm peale..ja akut saab taas kasutada..
Asp