Postitused: 117
Teemad: 9
Liitus: Jan 2007
Maine:
0
25 hj ühele hõlmale - kolmest hästi ei jõua, aga kahest kindlasti
Postitused: 1,294
Teemad: 50
Liitus: Nov 2006
Maine:
17
Ja mitte ainult pinnasest. Väga suur roll on asja juures ikka adral endal. Siiamaani liigub veel sügavast vene ajast pärit väga ebaõnnestunud konstruktsiooniga atru, mille veotakistus pole ligilähedaselt võrreldavgi mõne tänapäevasema konstruktsiooniga adraga. Isiklik kogemus; MTZ-82 ja kaks korpust mingit ränka vene rauda oli raskem vedada masinal kui 4-ne Kverneland.
Korpuste arvu ei saa ka 1:1le võtta. Liigub nii atru, mille ühe korpuse töölaius on 50cm, samas aga ka pea poole väiksema töölaiusega riistu.
Aastat ca 15 tagasi müüs mingi ettevõte(nime ei mäleta) mingeid imelikke 4korpuselisi atru, mille ühe korpuse töölaius oli mälu järgi vististi 18 cm ja mille vedamisega olevat heal pinnasel hakkama saanud ka T-30. Neid reklaame oli Maalehes päris pikalt.
Tõsist rolli mängib ka masina enda seisukord. Kui ikka mootor kohvi või pihustid pees, siis ei ole sealt küll tehasepaberite järgseid hobuseid loota.
Samamoodi kummid. Künnimasinale on kindlasti parima võimekuse jaoks vaja korralikke kumme. Kui kummid juba suht kulunud,siis tekib jälle olukord, kus masin korralikult tõmmata ei jõua.
Ja mitte vähe tähtis on korralikult reguleeritud ader.
Julgen arvata, et korralikumat 3korpuselist atra peaks jõudma tõmmata ka T-40. Ise näinud kooslust T-40AM ja 4-ne mitte just kõige laiema töölaiusega Överum. Muidugi ma ei tea ka seda, millistel põldudel see kooslus tööle peab hakkama.
Samas üks omakandi mees piinab oma T-40t 2-korpuselise Odessa adraga, mille veoga masin ilmselgelt hästi hakkama ei saa ja lõppkokkuvõttes pole ka töökvaliteet eriti kriitikat kannatav.
Postitused: 420
Teemad: 4
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
T-40 on ikka võrreldes Belarussidega jupmaad kergem kah, mis adravõimekust vähendab...
Postitused: 409
Teemad: 26
Liitus: Nov 2006
Maine:
0
Pinnas on selline vahelduv, mõni koht kruusane, mõni koht savine, ja mõni koht ka päris must turbamuld.
Küsiks siis uue küsimuse. Milline ader sobiks 1-40AM traktorile? Kindel on ju see et kolmese adaga on tööjõudlus palju suurem.
Postitused: 1,575
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
Kindel on ka see, et kolmese adraga saad kiiremini T-40st jagu. Vaevalt. et sul 100 ha künda on, kuluta tööle mõni tund (päev) rohkem ja künna sama masinaga ka järgmisel aastal. Ka kütuse kulus ei pruugi võita, kolmesega kasutad kindlasti madalamat käiku. Künni kvaliteet võib ka töökiirusest sõltuda.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 20
Teemad: 4
Liitus: Feb 2007
Maine:
0
jõuab vedada küll,aga mitte üle 3-a käigu.olen proovinud Kvernelandi 3-e täisvinthõlmaga.toimib.ja ei tapa ta traktorit midagi.kui künd tehtud määri hõlmad sügisel kohe ära ,ei lähe rooste(kergem vedada,kütte kulu väiksem).liikumiskiirusest oleneb vähe,et ilus ja korralik künd oleks vaja õigesti lihtsalt ader reguleerida(kihutada saab autoga).
enamasti on viga jagajas(jääb tooli ja ekraani vahele)!
Postitused: 16
Teemad: 4
Liitus: Feb 2009
Maine:
0
liikumiskiirusest oleneb suht palju,sest et poolvinthõlmaga"odessa" ei kannata ju rahulikult künda,ei viska vagu ilusti laiali ja täisvinthõlm samas ei taha nii kiiret sõitu. ii väitis mulle endine ENSV künnimeister endine kehtna MTK vilistlane
Postitused: 20
Teemad: 4
Liitus: Feb 2007
Maine:
0
pidasin silmas täisvinthõlma,vene "boldooserist" pole mõtet rääkidagi.täielik peavalu.proovitud mõlemaga.
enamasti on viga jagajas(jääb tooli ja ekraani vahele)!