24-03-2009, 02:46 AM
Masina hankisin, kuna tsikli ringrajale jms. kohtadele kärupeal sikutamisest sai kõrini, järelkasv ka just majja tulnud. Seega siis reisibuss, mida kiiresti vastavalt vajadustele ümber korraldada.
Auto on Eestis olnud oma kümmekond aastat, kuni aastani 2007 kasutati seda (väga vähesel määral) mingi kooli või lasteaia laste veoks (9 kohta), 2007 sügisel ostis selle mu maamehest sõber. Sõber sõitis sellega üsna vähe, enamuse ajast seisis masin maja taga metsaveeres, kust ta siis möödunud nädalal välja sai sikutatud. Pikk seismine niiskes kohas on omajagu kahju teinud, kuid üldiselt on kere aastanumbrit arvestades heas korras. Põhiline viga, mille tõttu masin ka sõbra käes seisma jäi, on lekkiv mootori külmakork, lisaks pikast seismisest tulnud vead. Muidu toimetas nii mootor kui käimakast korralikult. All on kiire tagasild, mis pidi maanteel üsna ökonoomse sõidu tagama (12l/100km?) Möödunud suvel said renoveeritud esipidurid, tehtud mootori hooldus. Kuna tegemist on euroversiooniga, siis vähemalt seni pole tollmõõdus võtmeid vaja läinud, spidomeeter näidab km/h jne.
Peale paaripäevast uurimist olen tuvastanud järgmiste tööde vajaduse-
- eelpool mainitud külmakorgi vahetus: ei tohiks olla keeruline, kui altpoolt ligi saab ning starter eemaldada.
- küünlajuhtmete vahetus, vb ka jagajakaane ning jagaja rootori vahetus.
- bensiinipumba remont või vahetus- kütus vajub alla, peale seismist ilma topkata käima ei lähe.
- tagumiste pidurite renoveerimine
- karburaatori osandamine ning pesemine: nimetatud asjadest esimene, mida päris oma mõistusega tegema ei hakkaks.
- klapikambrikaane tihendite vahetus.
Keretööd:
- salongi kabiiniosa põranda keevitus/vahetus- väljalaskekolded on põrandapleki vägagi hõredaks kõrvetanud, roostetamise protsessile on abiks olnud läbivettinud pigimatid ning vaibad.
- tagumiste uste vahetamine. Eriti hull on vasakpoolne tagauks, millel on ka raam läbi mädanenud, parempoolsest saaks vb veel asja, kui kõvasti ponnistada.
- aku aluse remont/uue ehitamine.
Mujalt kerest vähemalt esialgu kruvikeerajat läbi ei löönud, kuigi pindmist roostet esineb. Roostetäpiline kroom on omamoodi stiil, mõnda aega kannatab sellega nii kulgeda, enne kui põhjaliku kereremondi ette võtan.
Lõpuks on vajalik ka endale sobiliku salongi ehitamine, niiskus ja vanus on praeguse üsna nutuseks muutnud.
Selle kõigega seoses mõned küsimused:
- kas mootori ehitamiseks tuleks varuda tollmõõdus võtmed?
- kas kasutamiskõlblike tagumisi uksi on lootust leida, milliste aastakäikude masinate uksed sinna üldse sobida võiks?
- kas läbi mädanenud kabiinipõhi on tüüpviga, või on ehk lootust mõnelt mahakantud kerelt see välja lõigata?
- kui tundlik on Chevy küünlajuhtmete osas? Kas piisab, kui on (loomulikult tutikad) õige pikkusega juhtmed või tahab ta originaale saada? BMW B-varuosa ei sallinud, vb meerika raud nii pirtsakas pole.
Auto on Eestis olnud oma kümmekond aastat, kuni aastani 2007 kasutati seda (väga vähesel määral) mingi kooli või lasteaia laste veoks (9 kohta), 2007 sügisel ostis selle mu maamehest sõber. Sõber sõitis sellega üsna vähe, enamuse ajast seisis masin maja taga metsaveeres, kust ta siis möödunud nädalal välja sai sikutatud. Pikk seismine niiskes kohas on omajagu kahju teinud, kuid üldiselt on kere aastanumbrit arvestades heas korras. Põhiline viga, mille tõttu masin ka sõbra käes seisma jäi, on lekkiv mootori külmakork, lisaks pikast seismisest tulnud vead. Muidu toimetas nii mootor kui käimakast korralikult. All on kiire tagasild, mis pidi maanteel üsna ökonoomse sõidu tagama (12l/100km?) Möödunud suvel said renoveeritud esipidurid, tehtud mootori hooldus. Kuna tegemist on euroversiooniga, siis vähemalt seni pole tollmõõdus võtmeid vaja läinud, spidomeeter näidab km/h jne.
Peale paaripäevast uurimist olen tuvastanud järgmiste tööde vajaduse-
- eelpool mainitud külmakorgi vahetus: ei tohiks olla keeruline, kui altpoolt ligi saab ning starter eemaldada.
- küünlajuhtmete vahetus, vb ka jagajakaane ning jagaja rootori vahetus.
- bensiinipumba remont või vahetus- kütus vajub alla, peale seismist ilma topkata käima ei lähe.
- tagumiste pidurite renoveerimine
- karburaatori osandamine ning pesemine: nimetatud asjadest esimene, mida päris oma mõistusega tegema ei hakkaks.
- klapikambrikaane tihendite vahetus.
Keretööd:
- salongi kabiiniosa põranda keevitus/vahetus- väljalaskekolded on põrandapleki vägagi hõredaks kõrvetanud, roostetamise protsessile on abiks olnud läbivettinud pigimatid ning vaibad.
- tagumiste uste vahetamine. Eriti hull on vasakpoolne tagauks, millel on ka raam läbi mädanenud, parempoolsest saaks vb veel asja, kui kõvasti ponnistada.
- aku aluse remont/uue ehitamine.
Mujalt kerest vähemalt esialgu kruvikeerajat läbi ei löönud, kuigi pindmist roostet esineb. Roostetäpiline kroom on omamoodi stiil, mõnda aega kannatab sellega nii kulgeda, enne kui põhjaliku kereremondi ette võtan.
Lõpuks on vajalik ka endale sobiliku salongi ehitamine, niiskus ja vanus on praeguse üsna nutuseks muutnud.
Selle kõigega seoses mõned küsimused:
- kas mootori ehitamiseks tuleks varuda tollmõõdus võtmed?
- kas kasutamiskõlblike tagumisi uksi on lootust leida, milliste aastakäikude masinate uksed sinna üldse sobida võiks?
- kas läbi mädanenud kabiinipõhi on tüüpviga, või on ehk lootust mõnelt mahakantud kerelt see välja lõigata?
- kui tundlik on Chevy küünlajuhtmete osas? Kas piisab, kui on (loomulikult tutikad) õige pikkusega juhtmed või tahab ta originaale saada? BMW B-varuosa ei sallinud, vb meerika raud nii pirtsakas pole.