1978 Chevy Van 5,7 V8
#1

Masina hankisin, kuna tsikli ringrajale jms. kohtadele kärupeal sikutamisest sai kõrini, järelkasv ka just majja tulnud. Seega siis reisibuss, mida kiiresti vastavalt vajadustele ümber korraldada.
Auto on Eestis olnud oma kümmekond aastat, kuni aastani 2007 kasutati seda (väga vähesel määral) mingi kooli või lasteaia laste veoks (9 kohta), 2007 sügisel ostis selle mu maamehest sõber. Sõber sõitis sellega üsna vähe, enamuse ajast seisis masin maja taga metsaveeres, kust ta siis möödunud nädalal välja sai sikutatud. Pikk seismine niiskes kohas on omajagu kahju teinud, kuid üldiselt on kere aastanumbrit arvestades heas korras. Põhiline viga, mille tõttu masin ka sõbra käes seisma jäi, on lekkiv mootori külmakork, lisaks pikast seismisest tulnud vead. Muidu toimetas nii mootor kui käimakast korralikult. All on kiire tagasild, mis pidi maanteel üsna ökonoomse sõidu tagama (12l/100km?) Möödunud suvel said renoveeritud esipidurid, tehtud mootori hooldus. Kuna tegemist on euroversiooniga, siis vähemalt seni pole tollmõõdus võtmeid vaja läinud, spidomeeter näidab km/h jne.

Peale paaripäevast uurimist olen tuvastanud järgmiste tööde vajaduse-

- eelpool mainitud külmakorgi vahetus: ei tohiks olla keeruline, kui altpoolt ligi saab ning starter eemaldada.
- küünlajuhtmete vahetus, vb ka jagajakaane ning jagaja rootori vahetus.
- bensiinipumba remont või vahetus- kütus vajub alla, peale seismist ilma topkata käima ei lähe.
- tagumiste pidurite renoveerimine
- karburaatori osandamine ning pesemine: nimetatud asjadest esimene, mida päris oma mõistusega tegema ei hakkaks.
- klapikambrikaane tihendite vahetus.

Keretööd:
- salongi kabiiniosa põranda keevitus/vahetus- väljalaskekolded on põrandapleki vägagi hõredaks kõrvetanud, roostetamise protsessile on abiks olnud läbivettinud pigimatid ning vaibad.
- tagumiste uste vahetamine. Eriti hull on vasakpoolne tagauks, millel on ka raam läbi mädanenud, parempoolsest saaks vb veel asja, kui kõvasti ponnistada.
- aku aluse remont/uue ehitamine.

Mujalt kerest vähemalt esialgu kruvikeerajat läbi ei löönud, kuigi pindmist roostet esineb. Roostetäpiline kroom on omamoodi stiil, mõnda aega kannatab sellega nii kulgeda, enne kui põhjaliku kereremondi ette võtan.

Lõpuks on vajalik ka endale sobiliku salongi ehitamine, niiskus ja vanus on praeguse üsna nutuseks muutnud.


Selle kõigega seoses mõned küsimused:

- kas mootori ehitamiseks tuleks varuda tollmõõdus võtmed?
- kas kasutamiskõlblike tagumisi uksi on lootust leida, milliste aastakäikude masinate uksed sinna üldse sobida võiks?
- kas läbi mädanenud kabiinipõhi on tüüpviga, või on ehk lootust mõnelt mahakantud kerelt see välja lõigata?
- kui tundlik on Chevy küünlajuhtmete osas? Kas piisab, kui on (loomulikult tutikad) õige pikkusega juhtmed või tahab ta originaale saada? BMW B-varuosa ei sallinud, vb meerika raud nii pirtsakas pole.
Vasta
#2

Eks ma üritan siis natuke vastata.

1: Tollmöödus vötmeid vöid varuda, kuid enamus asju saad siiski ka mm vötmetega aetud. Kui vöti poldi peal loksub, siis kasuta 6kandiga padrunit et poldil mitte kante üle keerata.

2:Tagumised uksed on vannide tüüpviga ja korralikke leida suht raske. Maksavad kasutatud peast u2000kr/tk, kui önnestub leida korralikke.
Sobivad 71-95a omad.

3: Kabiinipöhi mädaneb läbi reeglina tagumisest otsast, tagumiste rattakoobaste ümbrusest. Kindlasti on vöimalik leida ilma roosteta doonorkere mille küljest tükke löigata, vanne on eesti romulates palju.
Vöid ntks helistada 51989968, seal kindlalt möned.

4: Küünlajuhtmed lähed ostad näiteks Tallinast American Beautist,madara tänavalt. Originaalid ei ole, kuid selle auto jaoks tehtud ja toimivad.
Samast kohast saad ka bensupumba, kaanetihendid ja muud mis vaja, ilmselt soodsaimate hindadega.(pead ei anna, kuid mul on selline mulje jäänud)
Kui ise natuke keelt oskad ja juppide nimesid tead siis vöid tellida ka otse usast, rockauto.com, ja saad veelgi odavamalt läbi, eelduseks vaid krediitkaardi olemasolu.

Head nokitsemist!
Indrek@lammutanud u40vanni ja omanud u10t.....

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#3

Tänud, just sellist vastust ma ootasingi.
Vasta
#4

Küünlajuhmeid jms vidinaid võid küsida ka
"US Partsist". Neil vist "Standard" firma kaup.
Mul nendega siiani vaid head kogemused.

Aga kui aega ja viicimist siis lisaks eelpool mainitud Rockautole ning Beautyle uuri hindasid ka TOP Partsist ning Ameerika Autost.

Kogemused on nädanud, et hinnad erinevad kümneid kordi.
Eks tootja ja edasimüüja mõjutab seda ka.

Henry
väikese bleiseriga

sai vist kõik öeldud
Vasta
#5

Palun näita pilte ka.
Kas sarnane isend on,too küll tublisti uuema aastanumbriga,pilt http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/39771337 Väljalase 1992a. ja eelmine aasta sai tal kere alumisel osal läbimädanenud plekid välja vahetatud.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#6

Publiku soovile vastu tulles paar pilti:

Sisemusest praegu pilte ei ole, aga ega seal ei ole eriti midagi vaadata kah. Kabiiniosa on vaipadest lagedaks kistud, uksepolstrid lainetavad ja narmendavad, eesosas lagi niiskusest kahjustatud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#7

Patrullisin ükspäev Peterburi maanteel ja vaatasin, et kes see selline lumise katusega Chevy Vani treileri peal veab, me veame sellisega ikka ise treilereid...
See, on tore, et tegu standardsema variandiga on, neid kõrgenduste ja laiendustega vanne ei jõua kokku lugeda.
Mina kurdan aga hirmsa kiirusega mugistava rooste pärast ja esisilla kiire kulumise ja ebatäpse juhitavuse üle. Hea peremehe käes saab nendest hädadest muidugi lihtsa vaevaga üle. Kere eest tuleb hoolt kanda ja sillad tuleks korras hoida ja kasutada korraliku ettevõtte amorte ning õiges mõõdus rehve. Tihti kiputakse ülbama ja laiemaid rehve panema.
Standard kere on parem, sest seal ei ole spoilereid, mille alla koguneb niiskus ja ei ole neegrite lõigatud aknaid, mille tihendite alune on töötlemata.
Senine elu on näidanud, et vaatamata suurele kütusekulule, on ülalpidamine siiski odavam, kui mingil suvalisel liisingupannil.

Jõudu!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#8

Kui saladus pole, siis mis raha eest seline kätte saadi?
Vasta
#9

Mul Chevy Van - st mälestused 90-ndate algusest, kui soomes sõbra 31. a. Buicki käisin taastamas. Sõitsime kordi Helsingi Hyväskyla vahet ja mujalgi, masin sõitis, nagu üks korralik auto ikka. Vahel sõber Uolevi ajas Chevy kanalile ja "tavotitas" esisilda, ma imestasin, et mis värk see on,vajab niisugust hooldamist, nagu mõni vene Gaz või Zis.

Tulime siis korra koos soomest minu poole maale ja no seda kolinat, mis eest alt kostis, tundus, et kohe läheb laiali! Kiirust kannatas kruusateel hoida kusagil 30 peal. Oli nö. soome tasase asfaldi pill . See Chevy läks hiljem venemaale...

Terv. Veteran.
Vasta
#10

(26-03-2009, 15:01 PM)marauder Kirjutas:  Kui saladus pole, siis mis raha eest seline kätte saadi?

Las konkreetne summa jääda saladuseks, aga täis paagiga oleks olnud kolmandiku võrra kallim Big Grin
Vasta
#11

Siis ju täitsa mõistlik hind, kust neid veel saab? Cool
Vasta
#12

[Pilt: CopyofP8294298.JPG]
Kui Hannibal ärkab, on välgunui kohe võtta. Kes teab, see teabSmile
Vasta
#13

Täna sai hurraaga ühele lammutamisele kuuluvale vannile ligi lennatud ning rellakas põrandasse lastud. Süda pulbitses rõõmust, sest selle teise vanni põrand oli nagu konservikarp poe riiulis, läikis kenasti sädamepilves. Oma liikuri juurde jõudes eufooria lahtus- minu bussi mootoriruumi ava põrandas on oma 20 cm kitsam. Nüüd veeretan siin erinevaid mõtteid- kas lõigata teine vann põrandast täiesti lagedaks, varuda miski plekitahvel ning hunnik elektroode ning hakata siis seda lapiteki sarnast asja kombineerima või leppida rahakoti mõrvaga ning viia kogu see elamine plekksepa juurde.

Reedel tirisin American Beauty'st terve sületäie kõiksugu manti koju ning maksin selle eest suhteliselt kommiraha. Bemmile samade jubinate hankimisel oleksin kuupalga korraga poodi jätnud vist. Osad vidinad tulevad veel tellimusega, aga ega needki teab mis palju maksa. Mootori hoolduse saab igatahes ära teha, küllap siis on ka selgus saabunud, kuidas kereremont toimuma hakkab.
Vasta
#14

Hmm, huvitav probleem.
Äkki sinu oma on algselt ridakuuega olnud?
Pole ise kunagi sellise asja peale sattunud, samas vanematega mudelitega pole nii palju kokkupuudet olnud. Praegugi 81a köige vanem mis käes.
Eks sa pead siis enda mootorikate näpus pöhjasid vördlemas käimaSmile

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#15

Täna sai pea terve salong vaipadest lagedaks kakutud. Eelmine (üleeelimine) omanik on jätnud päranduseks ehituspapist põhjapolsterduse ning miski kaltsuvaiba sarnase põranda, mis mõlemad on loomulikult täiesti läbi vettinud. Põrand seal all on omajagu roostes, kuid läbivaid auke leidsin ainult ühest nurgast, mida ka enne paigatud on. Praegu jätsin kogu selle loo lihtsalt kuivama, loodan et ka päikest tuleb, mis kuivamist soodustaks.
Idee on selline et kasin selle jälkuse sealt kõik välja, tagumise otsa augud paikan ise ära ning katan kogu põhja mingi korrosioonikindla värviga. Hammerite? Peale kannan tõenäoliselt pintsliga.

Põranda paikamisega jõudsin sellisele ideele, et katsun paigad võimalikult suuremad teha, keevitan nad toas laua peal valmis ning siis võimalikult ligipääsetavamate õmblustega, et korrosioonitõrje ka altpoolt korralikult ära teha saaks.
Roomasin ka kogu põhjaaluse läbi, see tundub vägagi viisakas. Veermikudetailid on roostes, kuid altpoolt vaadates on kere vägagi bro.
Vasta
#16

Vaatasin praegu, et nimeks tal G30.
Sildade järgi otsustades peaks tegu ikka G20 olema, 30l on juba 8 poldiga rattad all. Aga ju see siis kuidagi nii on regatud kunagi.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#17

Tagasild ongi 8 poldiga, esimene 5-ga. Mingil hetkel mõtisklesin ka emma-kumma silla vahetuse üle, aga las ta praegu jääb. Tähtsad asjad kõigepealt.
Praegusel hetkel painab see küsimus, et kas Hammerite on põranda värvimise jaoks hea värv?
Vasta
#18

Ei, ei ja veelkord ei. Hammeritega võid aiaposte värvidaSmile
Kõige parem sinna miskit mastiksi laadset panna, summutab müra ja hiljem võid mistahes värvi selga lasta, oleneb mis tooni vaja. Aga kui sul tuleb põrandale miskit kate maha siis kõige parem ikkagi põhjamastiks vms.



Vasta
#19

(07-04-2009, 21:31 PM)Steelrider Kirjutas:  Praegusel hetkel painab see küsimus, et kas Hammerite on põranda värvimise jaoks hea värv?
Kuna Su postitusest ei selgu, kummalt poolt värvimist Sa silmas pead, siis panen kirja mõned mõtted mõlema juhu jaoks.

Omal katselised kogemused puuduvad, kuid üldiselt ei soovitata Hammerite'i autode juures kasutada, eriti põhja all. Pidada rabedaks minema ning lendavad kivid hakkavat tükke välja peksma. Samas, kui seda Hammerite'i sissepoole panna, siis mine hullu tea, äkki on isegi OK. Tõsi, kui peaks ise sellist asja tegema, siis ma valiks ikkagi klassikalise tee: krunt+värv+roostetõrje.

Roostetõrje osas kuulsin hiljuti päris huvitavat lahendust: kanda mingi keskmisest tahkemaks kuivav mastiks ka auto sisepoolele (selle alla eelnevalt näiteks ML või muu vedelam asi). Mõte pidi olema see, et ühelt poolt ei lase see kombinatsioon vett metallile ligi, teiselt poolt ei leota põrandavaipa selle vedela roosteennetajaga läbi.

Selliseid jutte siis küla pääl räägitakse Smile

Aga jõudu tööle igatahes ning tore, et keegi ka tavalisemat USA-rauda tegemisse võtab!

EDIT: Jossu jõudis vahepeal postitada Smile Järelikult ma ei ole ainuke, kes on kuulnud seda, et mastiks ka sisse ja Hammerite - paha.
Vasta
#20

Pidasin silmas ikka sisekülge, altpoolt paistis põrand vägagi viisakas. Sissepoole panen lisaks mingi mürasummutuse, vaatan, mis hinnaga pigimatte kätte on võimalik saada. Kõige peale loomulikult vaip.
Seda, et Hammerite kere välistöödeks ei sobi, tean juba ennegi, piisavalt seda foorumit loetud Cool Küsimus oligi ajendatud teadmatusest sisekülje töötlemise osas.

Interjööri osas üldiselt on plaan selline, et katsun saada paar kaptenitooli, tagaosa seintele teen vineerist voodri, mille katan vaibaga. Seintele teen vineerist mõned laekad ning kronsteinid/klambrid ringrajakola nagu tööriistakapid, kompressor jne kinnitamiseks. Helisüsteemile vähemlt esialgu rõhku ei kavatse panna, paar kõlarit, mis olemas on, sätin kuhugi viisakamasse kohta, mingisuguse vastuvõtja armatuuri ja ongi kõik. Kõige keerulisem saab vist olema niiskusest rikutud lae parandamine/asendamine.

Siinkohal tuleb muidugi dilemma vastu- algselt oli plaanis teha nipet-näpet tööd ära ning suuremad keretööd, sh ka salongi ehitus jätta hilisemasse aega. Nüüd aga on ehitus täiega käima läinud, hiljem seda kere lappimiseks lammutama hakata oleks ka rumalus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne