Matkabussi ehitamine. Renault Master 89a.

Ivar Kalev Kirjutas:
heikson Kirjutas:Soovitav oleks registreerida kaubikust ümber 6 kohaliseks maht universaaliks, ikkagi sõiduauto. Sel juhul on kindlustus ja laevapiletid tunduvalt odavamad. Päris matkaautodel kiputakse laevas lisatasu nöörima.

Minu teada müüakse laevapiletid tehnilise passi meetrite järgi. Kui sul on kaubik ikka 7 m, siis maksad sama palju nagu matkabuss 7 m.
Parandage mind, kui eksin.
no näiteks kui soome otsa broneerid , sis ytled aint auto numbri , maksad ära ja pärast saad enda dok alusel kätte piletid.

kui ostad kohapealt , siis annad passi ja siis nad vaatavad ja uurivad seal neid meetreid Wink

Omal kogemus olemas sellega.

Pole midagi targemat teha
Vasta

Täna sain ARKist kätte ümberehituse loa.
Lühike kirjeldus: Ümberehitus elamuks.
Kategooria peale ümberehitust: M1
Loomulikult enne ümberregistreerimist ekspertiis, kus määratakse auto vastavus igatsorti nõuetele ja uued mõõtmed/massid.
Vasta

Tere. Olet laittanut hienoksi Renaultin sisältä. Wink[/b]
Vasta

Paistab, et doonorkäru endine omanik on teema üles leidnud. Smile
Rääkisin talle ka oma plaanidest.
Mõned pildid talle "kadunukesest".
Augud on, lume vältimiseks, suletud penoplastiga. Vasaku külje kattepleki rebis tuul (lausa torm) pealt ära koduteel.
       
Sisu on paljaks "röövitud"...
   
...ja jupid ootavad oma aega.
   
Kong läheb küll manalateele, aga sisu elab uues kuues edasi. Toungue
Veelkord tänud sulle Viiala mees, alias Obelix. Cool
Vasta

Millised plaanid doonorist üle jäänuga? Ehk oled huvitatud müüma?

Autoplekksepa- ja keevitustööd,  värvimine, avariijärgne taastamine ning vanasõidukite renoveerimine. http://www.hmp.ee/
Vasta

Praegu küll mingeid müügimõtteid pole. Õigemini polegi sealt pärast minu ülekäimist midagi müüa. Plaanid on isegi alusvankriga juba tehtud.
Müügiks jääb vast ainult pisut mädanenud puitu ja hunnik katkist penot. Toungue
Vasta

Mis siis alusvankrist valmis tehakse?
Vasta

Ju ta Nivale palgikäru teeb Big Grin
Vasta

Patrik Kirjutas:Mis siis alusvankrist valmis tehakse?

See on ju peaaegu valmis autotreila. Toungue Ainult peale/maha sõiduteed puudu. Smile
Vasta

[/align]Järg siis niikaugel, et saab ühe etapi jälle "varjatud tööde akti" kirja panna.
   
Panin külge solgivee äravoolutoru.
   
Kui pesuvett ei tohi maha lasta, siis saab selle ära vedada sellise kotiga. Kui kott täis (punnis), siis pannakse voolik selle "pimeda" korgi külge ja mine nagu diplomaadi kohvriga kuhu iganes.

Nüüd järg puhtavee käes.
   
Doonori tankimisava oli liiga suure mõõduga ja vale nurga all. Tegin seda pisut ümber ja ostsin pikema vooliku.
   
Auk tuli teha nii paras, et korgi ja vooliku ühendamiseks ei saanud kasutada klambrit. Kruttisin sinna ümber isoleeri hästi pinguli. Isoleer tahab koguaeg tõmbuda kokku ja on võimeline armeerimata kummilõdviku kokku litsuma.
   
Puuriga augud ette ja vint (pedantide jaoks = keere) sisse. Nüüd sai tankimisava külge kruttida. Väljapool kasutan ikka roostevaba kruve. Muidu on pärast pruunid jutid all.
   
Paagi teenindusava kinnituskruvid olid läbi roostetanud. Uusi kruve otsides leidsin juhuslikult karbist väiksed roostevaba kruvid. Kunagi ei tasu pesumasinat niisama ära visata. Ikka kõik kruvid omale. Teenindusava kaane panin lõpuks silikoniga kinni. Ükskord tankides jooksis juba sealt vahelt vesi doonori põrandale.
   
Nurga soojustasin penoga ja moodustasin ühtlasi pumbale pesa. Põrandasse lasin paagi tühjendusvooliku jaoks ava. Kiirtühjendus käib tegelikult läbi teenindusluugi. Kuna ma panin selle silikoniga kinni, siis ehitasin tühjendusdrenaasi veidi ümber.
   
Ja paika ta läks.
   
Jämedam on paagi kiirtühjenduse drenaas, mille keskel väiksem voolik ongi avamiseks. Teine põhjast välja tulev ots on ülevool.
Vasta

Sai pisut "mööbeldatud". Smile
   
Vasta

Et kuidagi asjaga edasi saada, otsustasin panna paika kesküttekatla. Seda ei saa panna igalepoole. Tal läheb põhjast välja õhuvõtutoru ja laest suitsutoru.
Otsisin siis sellise koha, kus õhuvõtu toru läks täpselt raami nurgast mööda. Sama koha peal laes sile plekiosa, kuhu panna korstna tihend.
Lasin freesiga augu põhja ja sain katla tõsta paika. Hakkasin märkima lakke auku ja avastasin, et õhk ei liigu läbi katla otse üles, vaid nurgaga. Õhuvõtt toimub alt katla esiosast, välja läheb ülalt tagaosast. Krt, vaja põhja veel auku teha, muidu ei lähe katuse valtsist mööda.
   
Katusesse ka muidugi auk sisse ja tihendirõngas paika. Natuke lasin tihendil nurka maha, nii pidi alumist auku vähem laiendama.
   
Seespoolt pidi augu tegema suurema, et soojustusmaterjal põlema ei läheks. Sinna siis "taldrik" sisse ja poltidega kinni.
   
Nüüd sai juba korstent tegema hakata. Mul ikka see kõrguse piiramise kiiks küljes, nii saigi korsten kahest osast. Üks mõõt auto sumbuti toru istus täpselt katla korstna toru otsa. Sellele lõikasin korstna katte jaoks jalad ja neetisin katte peale. Nüüd vaja vaid välimine toru pealt ära tõsta ja kõrgus jälle õige.
   
Katel paika ...
   
... ja korsten peale. Minu oma on ikka ilusam. Aga naabrimehel on suurem. Toungue
   
Lõppkokkuvõttes oli aga hea, et ma põranda augu tegemisega eksisin. Sealt sain uue tuulutuse idee ja seda ülearust auku ma kinni ei panegi. Võitsin sellega pisut ruumi juurde.
Katla kõrval käib ka õhukanal. sealt võetakse õuest värsket õhku ja lastakse katla kestast läbi. Väljub see ülalt, läbi ribistiku, tuppa. Mul jääb see ülearu puuritud augu osa katla alla. Sealt võtabki nüüd värsket õhku ja väljub ülalt ribistikust. Lõpptulemus täpselt sama, mis tehaseversioonil. Pildil on näha suur kandiline auk, katla küljel. Selle panen ma nüüd kinni. Natuke kõrval on ka näidisena õhukanal. Selle poole peale poleks ma seda saanudki panna, kuna selle õhuvõtu koha all on minu autol raam.
   
Nüüd natuke soojavee boilerist. Õnneks oli kärul ostes boileri lülitus talve asendi peal. Ma poleks osanud oma pea järgi küll seda kangi sealt otsida. Selle avastasin, kui võtsin boileri doonori küljest ja hakkasin lähemalt uurima. Suvel suletakse radikate ringvool ja katel soendab ainult boilerit. Pisut soojeneb ka kong, tänu eelpool mainitud värske õhu kanalile katla küljes. See aga nii minimaalne, sest katel töötab ainult sooja vee tarbimise ajal.
Kang on kahe toru vahel ja suleb seespidiselt ühe ava. Kangi teisele poole lükates avaneb esimene ja sulgub teine.
   
Lähiajal tahaks katla ära ühendada ja teha "tuleproovi". Selleks tuleb paika panna veel mõned radikad ja vedada pisut torusid. Muidugi tuleb paigaldada ka boiler.
Vasta

motamees Kirjutas:Lähiajal tahaks katla ära ühendada ja teha "tuleproovi". Selleks tuleb paika panna veel mõned radikad ja vedada pisut torusid. Muidugi tuleb paigaldada ka boiler.
Nüüd võib toas vahel ka laua alt välja tulla ja naisele paar karmi sõna õelda. Kui välja viskab, on soe koht omast käest võtta. Toungue
Ukse kohast sai toruga läbi mindud põranda alt. See ühtlasi ka kõige madalam koht, kuskohast saab vedeliku välja lasta. Ringiga (kui see ikke näha?) on märgitud koht, kuskohast läheb tühjendustoru läbi põhja. Kuna originaaltoru oli paenutatud väga suure paendega tuli järsul pöördel kasutada Wirsbo põlve.
   
Ka tagumises nurgas, voodi all, tuli kasutada Wirsbo detaile.
   
Tuleprooviks tuli ka elektriga tegeleda. Tegin siis katla juures olevad ühendused lõplikult ära. Juhtmestik jääb pärast kappi.
   
Nüüd peab katla kõrval oleva kapi valmis tegema ja siis saab vaadata, mitu istet ja kuidas saab panna.
Vasta

Vahepeal sai tehtud katla taha kapp. Voodi ja katla vaheline ruum nüüd täidetud. Kapi esiseinas, ukse kohal, on elektri kontrollpaneel. Sealt näeb hetke tarbimist ja aku seisukorda. Paneelis ka akude ümberlülitusnupp. Esimene valgusti kohe sealsamas kõrval. Üldvalgustuseks kasutan LEDe. Tulevad ka päevavalguslambid ja tavalised hõõglambid.
   
Voodi/diivani poolses küljes on pistikupesad 12/220v
   
Kapi sisse jäänud elektriosa näeb nüüdseks välja selline. Välislambi üks LED on suunaga sissepoole . Siis on kapis toimetamine mugavam.
   
Täna käis auto ka lühikesel sõidul. Tegin põhjale esmase korrosioonitõrje.
   
Mingi aeg tagasi sai ka tehtud aku/elektriruumi ventilatsiooniava.
   
Ava seespool on veekaitse. Muidu pritsib autot pestes vesi akulaadija peale.
   
Akulaadija ise tuli välja selline.
   
Akulaadijaga ühise plaadi peal on ka sissetuleva voolu kilp. Plaat kinnitub ventilatsiooni ava ette. Laadimise trafo ja alaldi on kohe õhutusava juures ja upuvad küljeõnarusse.
   
Vasta

Elektri peakilbi osa tegemist alustasin akulaadija ja kilbi paikapanemisega. Arutasin lahti kõik rüüsidest tulevad juhtmed. Nüüd sai tasapisi juhtmeid külge vedama hakata. Kõigepealt 220v. Juurde panin veel välistoitejuhtme. Kilbi ühe pistiku tegin lülitatavaks. Sinna auku läks akulaadija pistik. Nüüd saab akulaadijat vajadusel välja lülitada.
Madalpingejuhtmeid hakkasin ükshaaval kaitsme külge panema. Iga kord kirjutasin kohe üles. Muidu ei tea pärast midagi, milline kaitse millelegi om. Nii see suur kimp lõpuks rüüsi sisse ära kaduski.
Aku põranda külge kinni, juhtmed külge. Akule mõlemale poole ventilatsiooni voolikud. Ümber kogu selle elektrikrempli tegin Luja plaadist kasti. See väheke tulekindel, leek lämbub (ehk) oma suitsu sisse ise ära. Loodan muidugi, et see kast jääb töötuks.
   
Kaitsmete ploki tõin diivani ääre alla. Sealsamas ka akulaadija lülitamise nupp. "Elektrikilbi" kaan istub oma kohal tänu siinidele (kipsi ääreliist).
   
Ja ongi kõik peidetud.
   
Näidikute plokk sai veel ühe lisavidina. Peab ju teadma, kauaks kütteenergiat jätkub. Gaasivaru näitabki bensiini näidik. Koguaeg pole mõtet selle peale elektrit kulutada. Näidiku saab sisse lülitada all oleva nupplülitiga. Kui öösel und pole ja varude olemasolu vaevama hakkab, saab ka siis hakkama. Sisselülimise hetkel hakkab ka tabloovalgus tööle. Toungue
   
Vasta

Teen vahepeal ka ühe postituse. Muidu jääb lõpus juba mulje, et teed ise teema ja ise ka kõik postitusedToungue
Soovin vahepeal aga jõudu ja jaksu, jälgin kogu aeg huviga arenguid.
Peaasi, et hoog ei raugeks, et oleks motivatsiooni lõpuni teha. Tohutu projekt on ikka küll.
Viimasest postitusest meeldis mulle eriti see kütusenäidik, see oli hea.
Ivar

www.kingibaar.ee | firmatekstiil ning äri- ja reklaamkingitused aastast 1994 üle EESTI!

Vasta

(21-04-2009, 00:16 AM)Ivar Kalev Kirjutas:  Teen vahepeal ka ühe postituse. ...
Soovin vahepeal ...
Nähh, rikkusid mu monoloogi ära. Wink A muidugi tänud soovide eest.
Eks ma kirjutan oma pärast ka. Kui töö valmis, siis prindin teema kenasti paberile ja sellest saab auto manuaal. Cool Mul selliseid auto "passe" juba mitu tükki. Üks ahju pass ka. Smile
No täna sai ka ühe etapi valmis. Panin tagastange külge. Keskmist osa pole hakanud üldse sättima/õgvendama. Nagunii tuleb midagi muud sinna. Praegu veel ei tea, kas mingi kaherattalise hoidja, "seljakoti" alus, või lihtsalt stange. Stange tuleb siis vist roostevaba torust.
Porilapakad panin ka külge. Tehase originaalid olid täiesti kere lõpus (punase joonega märgitud). Mul polnud neist midagi kasu. Kõik sopp korjas taha raami vahele. Nüüd panin kohe porikoopa lõppu. Lisaks tagasõitjale on ka minul sellest nüüd suur abi.
Vahepeal sai pandud külge ka gaasi täitmise otsik ja 220v sisend.
Kõik asjad mahtusid kenasti ühe pildi peale ära. Smile
   
Vasta

Kui ma oma masinale porilapakad panin, siis juhtus selline lugu, et said liiga pikad ja rehvile liiga lähedale, mille tagajärjel õnnestus neid tagurdades vastu takistust (mätas, äärekivi) mõned korrad ära rebida.
Selles mõttes peaks nende paigaldust kriitiliselt hindama. Muud ei oska rohkem nõu anda.

www.kingibaar.ee | firmatekstiil ning äri- ja reklaamkingitused aastast 1994 üle EESTI!

Vasta

Tegin porikummi kaheosalise. Ülemine osa (saksa kartulikombaini transportöörlint) on tugevasti raami küljes ja on laiem. Kaitseb ka natuke kaudset pori. Väljaulatuv osa on originaalmaterjalist ja pandud ainult kahe 5mm poldiga kinni. Nii ei lõhu tagurpidi ajades midagi hullusti ära.
... Vanasti tehti porikummid ikka transportöörlindist ja pandi tugevasti kinni. Tänu sellisele kinnitusele olen näinud kortsu tõmmatud plekkidega sõidukaid. Veokatel on lausa porilaudi küljest ära tõmmatud. Toungue Nii, et IvarKalevi märkus igati asjakohane...
Mõtlesin ka lapaka alumise ääre tõmbamist, väikse ketiga, tahapoole. Nii lohistatakse ta üle takistuse. Teen seda aga siis, kui praktikas mõni lapakas ära tõmmatud saab. Paneku ajal käristamise imiteerimine oli rohkem teoreetilist laadi - Põhimõtteliselt on võimalik.
   
Vasta

Nädala seitsmes päev loodi hingamise päevaks. Eile sai maal puid lõhutud ja täna siis otsustasingi bussis rahulikult puhata/hingata.
Muidugi valmistasin ma ennast hingamispäevaks ette. Tõin juba eile hommikul poest niiskuskindla vineeritahvli. Täna vaatasin ja mõtlesin selle tahvli kõrval. Äkki olid nagu iseenesest augud sees ja tahvel hulga väiksem. Kaua sa ikka seal tahvli ääres hingad, otsustasin ta omale kohale viia. Vot nüüd otsustas vanajumal mind töö tegemise eest karistada. Tahvel ei mahtunud olemasolevate ehitiste vahelt läbi. No ega ma siis nii kergesti ka alla ei anna. Vaevalt, et ta homme sealt läbi mahuks.
   
Kruvisin vasakul pool oleva kapi lahti ja lükkasin ta koomale. Vanajumal vaatas, et sellise hulluga pole teha midagi ja jättis mu rahule. Tahvel saigi paika. Kruvisin ta kensti akna ja seina külge kinni ka. Päev polnud veel otsas ja ma mõtlesin natuke seinakapi/voodi juures ka hingata. Lõpuks sai selle ka paika. Vaja veel väheke teda täiendada ja aksessuaarid külge panna. Buss juba nii täis, et pilti enam õieti teha ei saagi.
   
Möödunud nädala sees sai ka köögi seinakapi omale kohale. Vent ja valgus installitud. Veepumba lüliti mõtlesin panna seinakapi vasakusse äärde. Seal vaba ruumi ja käepärast ka.
Vabandust, et nõud pesemata. Big Grin
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne