(21-06-2009, 14:03 PM)Kevin68 Kirjutas: Ketiratas on samuti õige, kuid natukene kahtlen, kas tagumine velg õige on?
Tagumise VELJE kohta ei tea (tavaline V-profiiliga kroomitud 26x2" velg), aga tagumine RUMM ei ole kindlasti õige. V-902-l peab käima tavaline Torpedo-tüüpi jalgratta tagarumm, millele kuue M6 poldi ja kolme kaarsektoriga kinnitub mootori hammasratas.
Vale on ka esikahvel - isendil on küljes ülavedrudega Gauja kahvel, peab olema aga alumiste õõtshoobadega kahvel.
Õige ei ole kindlasti ka pakiraam - õige isend ei kinnitu sadulapoldi alla, on plekist stantsitud kuue ovaalse auguga ning selle all on plastmassist riistakast. Kui satun kaamera juurde, lisan foto(d) oma isendist, millel peaks õige pakiraam ja tagarumm olema küljes.
Tõenäoliselt ei kuulu algsesse komplektsusesse ka paak - must oli see abimootoriga jalgratta komplektidel, V-902del aga kerevärvi. Muidugi, selle annab üle värvida ja siis seda algsest enam ei erista.
Tugevalt kahtlen ka porilaudades - need peavad olema nn Diamant-jalgratta profiiliga (N.Liidus võeti see 1950.a. paiku üle Progress-jalgratta tarbeks ja oli kasutusel kuni 1980ndateni). Tõsi küll, piltidelt see hästi ei paista, kuid ma kardan, et tagaporilaud on Gauja ja esiporulaud pagan teab mille oma.
Diamant-tüüpi porilaua profiilist veel niipalju, et nt 1980ndate masslevinud 24" noortejalgratas Saljut kasutaba sama profiili ja neid viimaseid peaks veel igas külas lademes leiduma/liikuma, et ðnitti võtta. Veidi vanemaid Diamant-tüüpi porilaudu näeb ka hetkel Palmse mõis-muuseumisse deponeeritud minu 1950.a. Diamant'i küljes ning võrri V-901 küljes, mis on minu erakogust hetkel deponeeritud Kurtna mootorrattamuuseumisse (kui endal eramuuseumit ei ole, siis on paratamatu, et enda asjad on laiali teistes muuseumites või seisavad kuurides).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel