Matkabussi ehitamine. Renault Master 89a.

(27-06-2009, 00:25 AM)motamees Kirjutas:  Bussi ehitamiseks sai elupuudele spetsiaalne auk sisse lõigatud. Nüüd ei saagi bussi maha müüa, muidu naine näeb mu sigatsemist. Wink

Vaata, et so naine siis ei juhtuks seda teemat lugema ... Wink

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(27-06-2009, 00:25 AM)motamees Kirjutas:  Kodus puhusin benatorud läbi ja nüüd pritsib bena joana. Vaja veel üks proovisõit teha enne Tallinna sõitu.
Proovisõidul viga enam ei ilmnenud. Ehk saigi korda.
Sumbuti kumin on ka ära kadunud. Kas toru kõhu alt väljatoomisest, või kongi täisehitamisest, kes seda teab. Detailsemalt antud lingil.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthrea...#pid151137
Ühele kasutule kohale leidsin veel rakenduse.
       
Vasta

(02-06-2009, 23:57 PM)Ivar Kalev Kirjutas:  Ütleme nii, et need lällarid, mis mina ja 2 sõpra oma matkabussidesse Tehnoturust ostsime, need võtavad max 1 km.
Eks seal miski värk on, normaalne see ei ole.
Täna sain lällari suhtes teadmisi juurde. Palju pidi olema liikvel 1w lällareid. Nendelt üle kahe km leviulatust loota on juba liiast. Uurisin kohe netist oma lälleri võimsust. Kirjas oli 4w.
Iga antenn tuleb panna "häälde" kasutatava auto peal. Millimeeter antenni pikkuse erinevust pidi juba mõjutama tulemust. Häälestamiseks on eriseade, mis ühendatakse antennikaabli vahele.
Lõpuks hoidsin käes mingit 30w antennivõimendit. Pidi saama rääkida isegi Itaaliaga. Miks just Itaaliaga? Aga sellepärast, et seal pidid kasutama palju selliseid võimendeid. Tegelikult on euroliidus võimendi kasutamine keelatud ja raadijaama max võimsus oli vist 5w.
Vasta

4w oli maksimum!! Korralikult häälestatud 1,5m vibuga peaks vötma maks 10km(am lainel)! minu 40cm u 3-4km olenevalt maastikust! midland mögafon! soovitaks isiklikult "President taylorit"
Vasta

Nüüdseks üks 700km pikkune reis ka tehtud, kolm ööd kuudis magatud. Lastehaiguste nimekiri pikenes. Toungue
(29-06-2009, 00:16 AM)motamees Kirjutas:  Proovisõidul viga enam ei ilmnenud. Ehk saigi korda.
Sumbuti kumin on ka ära kadunud.
No ega ei ole ikka kumbki neist lõplikult kadunud. Jukerdamine aeg-ajalt ikka esineb. Panin tähele, et just kuuma ilmaga. Peab veel "kaevama".
Kumin lööb ikka natuke välja. Nüüd suurematel kiirustel. Katsun mootorikatet katta paksu heliisolatsiooniga.
Expert leidis, et üks küljetuli tuleb veel lisada. Võib olla ka reflektor. Muid probleeme polnud.
Sõidu ajal tundsin, et tahaks kätt kusagile toetada. Kodust leidsin sobiva käetoe. Ainult üks kinnituskoht tuli lisada.
   
Esimesel ööbimiskohal jäi buss veidi kaldu. Mõtlesin, et mis siis. Pole aga päris nii. Kui muna panna lauale, siis seda seal enam pole. Praepannil on õli ühes nurgas. Tagatipuks avastasi, et vesi ei jookse kraanikausist alla. Kodus proovides oli kõik korras. Kaldu olles ei jookse vesi mööda solgitoru põhja reoveepaaki. Sealt ei saa paak enam omale lisaõhku. Tekib väike vastusurve ja vesi ei lähegi alla.
Bussi loodi ajamiseks tuleb varustusse panna väike lood ja teha "trepid" rataste alla panemiseks.
Ajutiste seismiste jaoks tegin reoveepaagile lisaõhutuse, voolikuga õue. Nii saab vesi alla vajuda. Õhk väljub rohelist voolikut kaudu.
   
Sõidu ajal saab külmik toidet generaatorilt. Et koormus genekale liiga suureks ei läheks, ostsin LEDidega päevasõidutuled. Nende tarbimine on nii väke, et praeguseks on tuli selle väikse aku pealt põlenud juba 9 tundi.
   
Ilma päiksekateteta ei saaks kuuma ilmaga bussis ollagi. Suured tänud Ivarile kingituse ja õpetussõnade eest.
   
Veidike olen ka sättinud seljakotti. Lõpliku valmimiseni läheb veel aega.
   
Vasta

(07-07-2009, 01:12 AM)motamees Kirjutas:  Et koormus genekale liiga suureks ei läheks, ostsin LEDidega päevasõidutuled. Nende tarbimine on nii väke, et praeguseks on tuli selle väikse aku pealt põlenud juba 9 tundi.
Kolm ööd/päeva põles see tuli. Siis tüdinesin ära. Volte jäi akusse (7,5A/h) veel küllaga.
Sama aku pealt katsetasin ka lisasoojenduse mootorit. See töötas mingi 4 tundi.
Siit ka väike nuputamisülesanne arvutajatele.
Lisasoojenduse mootor on 24 voldine. Pidin juba hakkama 12v mootorit otsima, kui mõtlesin ikkagi proovida. No olin kindel, et töötab ka 12v pealt. Üllatus oli aga see, et voolu tarbimine on üliväike. Väiksemate pööretega on 0,5 amprit ja suurematega 0,8 amprit. Tekkis kohe küsimus, miks siis üldse tehakse 12v mootoreid, kui 24v nii ökonoomsed on. Tavaliselt võtavad mootorid nii palju voolu, et vahel kõrbevad isegi soenduslülitid/kaitsmed ära. Eriti halb oli olukord Opel Rekorditel.
Panen muidugi selle mootoriga asja paika, aga sooviks asjale mingit teoreetilist seletust.
   
Kokkuhoiupoliitikaga olen saavutanud nüüdseks 135w tarbimise vähendamist. See katab ära külmiku vajadused ja jääb veitsa ülegi.
Vasta

(10-07-2009, 00:44 AM)motamees Kirjutas:  
(07-07-2009, 01:12 AM)motamees Kirjutas:  Et koormus genekale liiga suureks ei läheks, ostsin LEDidega päevasõidutuled. Nende tarbimine on nii väke, et praeguseks on tuli selle väikse aku pealt põlenud juba 9 tundi.
Kolm ööd/päeva põles see tuli. Siis tüdinesin ära. Volte jäi akusse (7,5A/h) veel küllaga.
Sama aku pealt katsetasin ka lisasoojenduse mootorit. See töötas mingi 4 tundi.
Siit ka väike nuputamisülesanne arvutajatele.
Lisasoojenduse mootor on 24 voldine. Pidin juba hakkama 12v mootorit otsima, kui mõtlesin ikkagi proovida. No olin kindel, et töötab ka 12v pealt. Üllatus oli aga see, et voolu tarbimine on üliväike. Väiksemate pööretega on 0,5 amprit ja suurematega 0,8 amprit. Tekkis kohe küsimus, miks siis üldse tehakse 12v mootoreid, kui 24v nii ökonoomsed on. Tavaliselt võtavad mootorid nii palju voolu, et vahel kõrbevad isegi soenduslülitid/kaitsmed ära. Eriti halb oli olukord Opel Rekorditel.
Panen muidugi selle mootoriga asja paika, aga sooviks asjale mingit teoreetilist seletust.

Kokkuhoiupoliitikaga olen saavutanud nüüdseks 135w tarbimise vähendamist. See katab ära külmiku vajadused ja jääb veitsa ülegi.

Elektrimootori võimsuse määrab ära teda läbiva pinge ja voolu korrutis. Voolu määrab ära omakorda pinge ja takistuse jagatis. Kuna pinge esineb neis valemeis kaks korda, siis pinge vähendamisel 2 korda, väheneb võimsus tegelikult 4 korda (kahe ruut).

Oeh keeruline seletada. Aga võtame näiteks 24V mootori. Oletame, et juhtme takistus 2 oomi. Seda juhet läbides tekib juhtmes vool 24V/2oomi=12A. Nüüd tuleb võimsus 24V*12A=288W.
Nüüd kui paneme sama mootori tööle 12V pealt, siis tekib vool 12V/2oomi=6A. Võimsus tuleb seega 12V*6A=72W.

12V mootoritel on teine disain, näiteks on mootori mähise takistus 0,5 oomi. Siis tekib vool 12V/0,5oomi=24A ja võimsus 288W.

Võimsuse suurusjärk sai vale, aga ehk annab selgust.
Vasta

Tubli töö oled ära teinud!Smile Oled ka teinud väikese kalkulatsiooni palju see kogu maksumus võis tulla? (doonor, kaubik jne.) Küsin seda sellepärast, et kas on kasulikum ise ehitada või osta valmis isend. (ei räägi siinkohal iseehitamise rõõmust ja uute kogemuste omandamisest) Omal midagi analoogset alustatud, kuigi jahSad selle projekti jätkamine on muude pakiliste asjatoimetuste tõttu nihkunud teadmatusse kaugustesse)
Kui huvi tunned siis vaata: http://uaz.planet.ee/Transit_album/index.html
Vasta

(10-07-2009, 17:26 PM)Arnol Kirjutas:  Võimsuse suurusjärk sai vale, aga ehk annab selgust.
Tänud selgituste eest. Sain teooriast pisut aimdust.
Suurusjärkgud ongi valed. Teoori ja praktika ei lähe kuidagi kokku.
Arvutuste järgi peaks see mootor tarbima 1,5A (mis on ka muidugi väikesem arvatust) tegelikult aga tarbib 0,87A.
Tegin ka mõõtmisi ja arvutusi ühe teise mootori peal. Tulemus jälle sama - teooria ja praktika ei klapi.

(17-07-2009, 08:50 AM)Jokker Kirjutas:  Tubli töö oled ära teinud!Smile Oled ka teinud väikese kalkulatsiooni palju see kogu maksumus võis tulla? (doonor, kaubik jne.) Küsin seda sellepärast, et kas on kasulikum ise ehitada või osta valmis isend. (ei räägi siinkohal iseehitamise rõõmust ja uute kogemuste omandamisest)
Tänud. Sinagi oled väga suure töö teinud. Ei kiida su tegemisi mitte sellepäras, et sa minu töid hindasid. Ikka sellepärast, et adun, kui suure töö sa teinud oled. Palju muidugi veel ees.
Kalkulatsiooni pole teinud. Arvan, et odavam tuleks osta. Hiljuti müüdi veel (nüüdseks läinud) ühte iseehitatud bussi 20000eek eest. No selle rahaga ei tulnud mina ehituse juures kohe kindlasti toime ja ei tule ka sina. Sul praeguseks vähemasti pool sellest rahast lännu.
Iseehitamise rõõmust ja kogemustest ei saa ikkagi kuidagi mööda vaadata. See ongi ju asja duum, muidu mine kohe joostes turule ja osta omale matkabuss.

Mine osta või see buss. Wink
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html
Toungue
Vasta

(17-07-2009, 08:50 AM)Jokker Kirjutas:  Tubli töö oled ära teinud!Smile Oled ka teinud väikese kalkulatsiooni palju see kogu maksumus võis tulla? (doonor, kaubik jne.) Küsin seda sellepärast, et kas on kasulikum ise ehitada või osta valmis isend. (ei räägi siinkohal iseehitamise rõõmust ja uute kogemuste omandamisest)
Tänud. Sinagi oled väga suure töö teinud. Ei kiida su tegemisi mitte sellepäras, et sa minu töid hindasid. Ikka sellepärast, et adun, kui suure töö sa teinud oled. Palju muidugi veel ees.
Kalkulatsiooni pole teinud. Arvan, et odavam tuleks osta. Hiljuti müüdi veel (nüüdseks läinud) ühte iseehitatud bussi 20000eek eest. No selle rahaga ei tulnud mina ehituse juures kohe kindlasti toime ja ei tule ka sina. Sul praeguseks vähemasti pool sellest rahast lännu.
Iseehitamise rõõmust ja kogemustest ei saa ikkagi kuidagi mööda vaadata. See ongi ju asja duum, muidu mine kohe joostes turule ja osta omale matkabuss.

Mine osta või see buss. Wink
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html
Toungue
[/quote]
Tänan pakkumast! Aga ikkagi ma ei torma sellepärast veel leedu poole. Mina eelistan ikkagi kõike ise teha kuigi nagu öeldakse, et esimene vasikas ikka aia taha, aga eks me ju kogemustest õpi. Polege minagi mingi proff sellel alal (ex ikka nett abiks ja kindlasti ka teiste kogemused) Minu projekt on toppama jäänud selle pärast, et investeerisin kinnisvarase, korteris elades kui pole head garaazi siis selliseid projekte ikka ei teosta! Seega siis oma elamine ikka hädavajalik!Smile Aga kahjuks see teistpidi nuntlus, et kogu resursi ikka omale nõuab nii finansilise kui ka ajalise.Sad kahju, et saarel elad - tuleks muidu asjale hinnagut andma Wink ja muidugi ise kogemusi saama) aga maakera on ju ümmargune ja äkki saamegi kunagi kokku! Aga seniks edu edaspidiste projektide teostamisel!!!
Vasta

(07-07-2009, 01:12 AM)motamees Kirjutas:  Bussi loodi ajamiseks tuleb varustusse panna väike lood ja teha "trepid" rataste alla panemiseks.
   
Täna võtsin ette radika vahetuse. Kuuma ilmaga sõites undas elektrivent pidevalt, see pole ju normaalne. Radikas oligi päris "hapuks" läinud. Jahutustorud olid lausa paiste läinud.
Kaasfoorumlase Overspeed mahakantud Saabi küljest sain aasta vana radika. Ka tema vana radikas oli hapuks läinud ja enam ei jahutanud. Nüüd oli kahju seda vahetatud radikat ripakile jätta.
Radikate ehitus oli põhimõtteliselt sama. Vaid sisse ja väljaminevad lõdviku otsad olid pooltega vahetuses. Pidin oma bussil torud risti vedama. Pisut tuli muidugi ka kinnitusi ümber teha.
           
Lõdvikute risti vedamisel tuli neid pikendada mingi toruga. Leidsin õhukeseseinalise sobiva toru tarbetu "vana" sumbuti küljest.
   
Kui juba vedelikud välja lastud, otsustasin ka ühtlasi teisi kohti nokkida. Kuskilt kadus pikapeale tosool ära. Niiske koha leidsin mootori juurest. Lõdviku kinnitus alumiinimtoruga oli väga oksüdeerunud. Võtsin lõdviku maha ja puhastasin kenasti toruotsa ära.
Sealt alt aga tuli välja auk. Paikasin siis seda EPO liimiga ja pärast panin lõdviku silikoniga otsa.
           
Lõpuks pesin kogu kupatuse jahutussüsteemi puhastiga läbi. Nii saigi päev otsa. Homme ehk saab ka tosooli sisse.
Smile
Vasta

(17-07-2009, 21:09 PM)motamees Kirjutas:  Mine osta või see buss. Wink
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html
Toungue
seal midagi ära vussitud - nii odav ju olla ei saa. Pealegi on vahetusvõimalus hoopis teise hinnaklassiga:
"pridlagat obmen cena 16500euro"

jõudu,
Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(20-07-2009, 11:18 AM)13piisab Kirjutas:  seal midagi ära vussitud - nii odav ju olla ei saa.
Muidugi ei saa. Naljanumbriks selle üles paningi. Toungue

Täna lõpetasin päevatulede paneku. Igasugu huvitavaid asju leiab töö käigus.
Otsisin päevaduledele sobivat kohta. Küll on väiksed tuled, aga sobivat kohta raske leida. Lõpuks otsustasin tulede kojamehed eest ära võtta ja päevatuled panna otse põhitulede alla.
   
Vasakut tuld ära võttes selgus, et see polnud õieti kinnitatud. All on üks vedrukinnitus, mida polnud taha haagitud. Tuli seisis tuulesurve ja garvitatsioonijõuga omal kohal.
Alusraam oli ka päris roostes. Tegin selle kenasti korrosiooniõliga kokku.
   
Tule taga on tühi ruum, mille põhjas loksub vesi. Insenerid nagu ei teagi, et vahel sajab ka vihma. Tegin siis sinna põhja kaks äravooluava.
   
Parem tuli oli vedruklambriga kenasti kinni. Seal aga oli tule klaas korpuse küljest täitsa lahti. Ülevalt veel natuke silikoni hoidis klaasi ees. Sai seegi liim uuendatud.
   
Päevatuli sai põhitule vastu pandud põhjusel, et see öösel sõites kedagi ei häiriks. Päevatuli peaks vist põhitulede lülitamisel ära kustuma. Pole esialgu seda lisareleed sinna pannud. Kui ta kedagi ei häiri, siis ehk ei häiri ka politseinikku. Tulel ise on korralikult nõutavad märgistused ("e" ja DRL) peal.
   
Kui sellist autot vastu tulemas näete, siis võite tervituseks käe tõsta. Smile
   
Vasta

Need tuled lähevad juba tuuningu alla, saad Kuressaare vahel kõvatamas käia Big Grin

Kullerpoiss tervitab
Siim
Vasta

(21-07-2009, 21:44 PM)siim006 Kirjutas:  Need tuled lähevad juba tuuningu alla, ...
Tuuning küll, aga sügavalt praktilise vajadusega. Ainult nende tuledega hoidsin kokku 108 watti, mille saan suunata külmkappi.

Kas arvuti/neti-friigid suudavad mind aidata elektriskeemiga? Rolleyes Oleks huvitav seda uurida.
Täisandmed on
Renault Master T35 väljalaskeaastaga 1989
2 liitrine bensiinimootor tähisega J5R 718
Tänan ette kõiki, kes viitsivad selle nimel klahve klõbistada. Cool
Vasta

(02-05-2009, 19:52 PM)Ivar Kalev Kirjutas:  Mul võib-olla jääb oma bussilt üle 40x40 cm katusele käiv tuulutusluuk. Vändaga lahtikäiv. Läbipaistmatu plastik. Kas sellele võib leida vaba koha laes? Võin teha pildi ja siia ülesse laadida.
See on projekti toetamiseks täitsa tasuta.
Heasoovlikus pole ilmast kadunud...
Leidsin lõpuks võimaluse see ka külge panna.
Kõigepealt mõõtsin/märkisin luugi koha. Teip äärde, et värvi tikksaega mitte rikkuda.
   
Tikksaega väike tirin ja hulk kitkumist. Peno on ikka hästi liimitud. Toungue
   
Peno väljalõikamine ei ole suur töö.
   
Katuseluugi nimel peab loobuma "kroonlühtrist".
   
Vahekohast peab ka penot eemaldama. Sinna tuleb puitroovitus, mille külge tulevad ülemised ja alumised kinnituskruvid.
   
Ja sellisena näb välja siis katusel. Hetkel on proovipaigaldus. Põhipaigaldusel läks valge silikon ka vahele.
   
Vahepeal sai ka puuduolev helkur paigaldatud. Ukseauk sai kärpsekardina.
   
Tänasest päevast sõidan ringi 3,5 tonnise täismassiga sõiduautoga Cool
...Kahjuks on pahatahtlikkust ikka siin ilmas veel küllaga.
Mu suur sõiduauto sai passi kirja ainult kolm kohta.
Kõigepealt olid lisaistmed niiviisi.
   
Ekspert ei näinud mingit takistust selleks. ARK mehed aga arvasid teisiti. Tegin siis asja pisut ARK tahtmistele tuginedes ümber.
   
Täna helistas mulle ekspert ja teatas jälle halva uudise. Ka see ei sobi. Nüüd näeksid ARK mehed heameelega, et istmed oleks just Renaulti omad ja litsenseeritud.
Veidike mõtlemist ja helistasin eksperdile tagasi. Ütlesin talle, et mingu ARK mehed poti laadale ja teeme kolmekohalise. Paari tunni pärast oli asi joonde aetud ja mulle teatati loa number. Veel tunni aja pärast sain ümberehituse loa numbri alusel kohalikus ARKis uue passi omanikuks.

ARK meestel on ununenud Länd Roveriga sekeldused.
Kui foorumikaaslastel on ununenud, siis saan teile seda meelde tuletada.
Siin lingil kirjas kuidas tuleks ARKiga tegeleda. Mina nii ei viitsinud
http://www.landrover.ee/foorum/viewtopic...hlight=ark
Smile
Vasta

Väga tubli töö on tehtud! On aga teatud kategooria inimesekesi, kes on mingile positsioonile end upitanud, teiste üle mingi otsustamisõiguse ja võimu saanud ja mingite jobude poolt väljamõeldud seadusi- ettekirjutusi täites mõnulevad, kui saavad kellegile näidata ,kui suured ja tähtsad nad on. Renaulti ja litsenseeritud istmed, no paremat ikka annab välja mõelda!

Edu edaspidiseks! Veteran.
Vasta

Oled sa nii hea ja ütled, kust poest Sa need lisatuled ostsid.
Vasta

Need on ostetud Kalevi tänavalt "Tauntsi" poest. See pood, kus on müügil kvadrikud ja rollerid.
Tuled maksid veidi alla 500eek. Seal on müügil ka odavamaid, neil pole aga nõutud tähistust peal.
Smile
Vasta

Tegin viimase istmete variandi lõpuni valmis ja läksin uuele "ümberehituse" ringile. Väike ümberehitus on lubatud vormistada kohalikus ARKis auto ettenäitamisel. -Väike- alla kuulub ka lisaistmete pigaldus.
Ümberehituse avaldus letti, lisaistmete/ohurihmade kontroll, passi vahetuse eest kassasse 325eek ja oligi uus pass käes. Kohtade arvu juures ilutses number 5. Cool Sellega on ametlik osa matkabussi ehitamises lõppenud.
Igatsugu nokitsemised/täiustamised jätkuvad edasi.
Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 21 külali(st)ne