(Seda postitust muudeti viimati: 08-09-2009, 21:12 PM ja muutjaks oli murgens.)
Tere.
Oskab keegi nõu anda, kui hästi peaksid pidurid võtma ?
Sai nimelt ostetud k750M, paberite järgi 1965 aastat ja endal eelnevalt kokkupuudet ei ole.
Mõlemad pidurid võtavad enda arust lahjalt - Kas tagumine peaks nö põhja vajutades lõpuks ka blokki võtma ?
Esimesed klotsid on nagu normaalsed aga tagumine on kulunud ebaühtlaselt - ühest otsast ca 2mm, teises ca 4mm - vaatasin , et seda saab ilmselt häälestada kuid hetkel lõppes see sellega (kardaani poolt tagumist alumist polti peale keerates), et velje keskosa (trummel?) läheb päris kuumaks ehk siis pidur peal.
Küsimus on päevakorral kuna lähiajal oli mõte minna tehno ülevaatusele (Ei tahaks kohe esimesel korral korduvat ka saada) ja oskab keegi öelda, mida peaks veel ennem sinna minekut üle vaatama ? Interneti osting vastuseid ei andnud.
(Esimesel pildil on esimese ratta- ja teisel pildil tagumise ratta klots)
(Seda postitust muudeti viimati: 08-09-2009, 21:54 PM ja muutjaks oli Armex.)
Omal samasugune ratas ja nende piduritega jamatud küll.Taga klotsid pane uued või vaheta esimestega,vaata et tagareduktori tihend peaks.Reguleerides keera mõlemat peale,nii pidurivarrast kui ka seda alt polti ja arvesta kui sõitjad rattal tõmbab pidurivarras pidurit peale st. et
piduripdaali vaba peab ka paras olema.Tagaratas peab ikka loha ka võtma,siis on pidurid korras.
Sõidu ajal otseselt 'blokki' ei peaks pidurid võtma, aga samas et kohapeal kätega ratast enam kindlasti keerata ei jaksaks.
Olenevalt ülevaatuskohast arvan et enamasti on ülevaatuse korraldajad vanatehnika suhtes tagasihoidlikumad. Ehk kontrollivad visuaalselt üle kas kõik vajalikud asjad on olemas/töötavad (kas tuled põlevad, signaal ja tagasivaatepeegel olemas- muud rohkem emmilisel vaadata ei olegi). Kontrollida võivad veel ka esiratta loksu.
(Seda postitust muudeti viimati: 08-09-2009, 23:16 PM ja muutjaks oli murgens.)
(08-09-2009, 23:03 PM)yllar21 Kirjutas: Sõidu ajal otseselt 'blokki' ei peaks pidurid võtma, aga samas et kohapeal kätega ratast enam kindlasti keerata ei jaksaks.
Olenevalt ülevaatuskohast arvan et enamasti on ülevaatuse korraldajad vanatehnika suhtes tagasihoidlikumad. Ehk kontrollivad visuaalselt üle kas kõik vajalikud asjad on olemas/töötavad (kas tuled põlevad, signaal ja tagasivaatepeegel olemas- muud rohkem emmilisel vaadata ei olegi). Kontrollida võivad veel ka esiratta loksu.
Esiratta loksu vasakule-paremale (st. siis kahvli vahel ) ? Kas peegel peab olema ?
Mul ei ole ei peeglit ega suunatulesid...
EDIT: Pragu mõtlesin kavaluse et pidurit peaksin minema proovima kallaku või tõusu peale - et kui seal hoiab siis asi kombes tõenäoliselt.
K-l ei ole kunagi suunatulesid tehase poolt olnud ja neid ka ei saa nöuda
aga peegliga on nii et oleneb ülevaavuspunktist,mõni küsib mõni ei.
Aga pidurid tee korda endajaoks ,sellel raskel elukal peavad pidurid hästi võtma,muidu linnas on mats käes.
(Seda postitust muudeti viimati: 09-09-2009, 09:23 AM ja muutjaks oli Baracus.)
Tere,
Piduritega on jama kui nad ei võta. Tagapiduriga on selline keskpärane lugu, et kui peaülekandest lekib õli sisse siis sedaviisi määritud pidurid ei ole just kõige efektiivsemad. Mina olen pidureid reguleerinud nii, et tõstan ratta hargile ja hakkan koonust (väljast nelikantpeaga polt) peale keerama kuni pidur hakkab takistama ratta liikumist. Seejärel keeran veidi tagasi, et enam ei takistaks. Väike sahin võib sisse jääda. Selliselt reguleeritult on klotsid võimalikult trumli lähedal ja pedaali/hoova käik minimaalseim. Klotsid kipuvadki kuluma liikuvast otsast rohkem ja paigalseisvast otsast vähem.
Pinki nad ratast ülevaatusel ei pane ja pidureid testima ei hakka aga kontrollivad ratast visuaalselt.
Kontrollida võidakse esihargi ja esiratta loksu. Nimetatud kohtades ei tohi lõtkumist esineda.
Peegel on vajalik. Sellega on niisugune hämar lugu, et kui valmistajatehase poolt on antud kiirus 90 km/h või üle, siis peab olema kaks peeglit. Peegel on ka enda mugavus liikluses, et ei peaks pidevalt üle õla passima.
Mingit CO testi ka ei ole kuigi mulle on ikka vahest visatud nalja, et paneme mõõdiku külge ja siis liidame kummagi silindri näidud kokku.
Kirja pannakse ainult spidomeetri näit.
Edu ülevaatusel.
(Seda postitust muudeti viimati: 09-09-2009, 09:33 AM ja muutjaks oli indrek.)
(09-09-2009, 09:18 AM)Baracus Kirjutas: Pinki nad ratast ülevaatusel ei pane ja pidureid testima ei hakka
...sest ühtegi numbrilist normi selle kohta ei ole olemas.
(09-09-2009, 09:18 AM)Baracus Kirjutas: Peegel on vajalik. Sellega on niisugune hämar lugu, et kui valmistajatehase poolt on antud kiirus 90 km/h või üle, siis peab olema kaks peeglit.
Üle 35 aasta vanune sõiduk peab vastama ainult tehase nõuetele, nii et kui peegleid ei ole seal olnud, siis ei saa mitte üks ametnik neid nõuda. Kui Sinult on nõudnud, siis täiesti ebaseaduslikult. Ärme tekitame segadust nende a la üle 90 km/h juttudega.
Ohutus on muidugi teine asi...
[/quote]
Üle 35 aasta vanune sõiduk peab vastama ainult tehase nõuetele, nii et kui peegleid ei ole seal olnud, siis ei saa mitte üks ametnik neid nõuda. Kui Sinult on nõudnud, siis täiesti ebaseaduslikult. Ärme tekitame segadust nende a la üle 90 km/h juttudega.
Ohutus on muidugi teine asi...
[/quote]
Vabandust, unustasin lisada, et kui valmistajatehase poolt ei ole peegleid ette nähtud siis ei ole neid vaja ka.
Piduritega on jama kui nad ei võta. Tagapiduriga on selline keskpärane lugu, et kui peaülekandest lekib õli sisse siis sedaviisi määritud pidurid ei ole just kõige efektiivsemad. Mina olen pidureid reguleerinud nii, et tõstan ratta hargile ja hakkan koonust (väljast nelikantpeaga polt) peale keerama kuni pidur hakkab takistama ratta liikumist. Seejärel keeran veidi tagasi, et enam ei takistaks. Väike sahin võib sisse jääda. Selliselt reguleeritult on klotsid võimalikult trumli lähedal ja pedaali/hoova käik minimaalseim. Klotsid kipuvadki kuluma liikuvast otsast rohkem ja paigalseisvast otsast vähem.
Pinki nad ratast ülevaatusel ei pane ja pidureid testima ei hakka aga kontrollivad ratast visuaalselt.
Kontrollida võidakse esihargi ja esiratta loksu. Nimetatud kohtades ei tohi lõtkumist esineda.
Peegel on vajalik. Sellega on niisugune hämar lugu, et kui valmistajatehase poolt on antud kiirus 90 km/h või üle, siis peab olema kaks peeglit. Peegel on ka enda mugavus liikluses, et ei peaks pidevalt üle õla passima.
Mingit CO testi ka ei ole kuigi mulle on ikka vahest visatud nalja, et paneme mõõdiku külge ja siis liidame kummagi silindri näidud kokku.
Kirja pannakse ainult spidomeetri näit.
Edu ülevaatusel.
P. S. Muide kus kandis Sa ülevaatust teha tahad?
Lugupidamisega
Marko
Aitähh kõigile kiire ja asjaliku info eest. Lähipäevil võtan pidurid lahti ja torgin vähe asja paremaks näpunäidete järgi.
ÜV on plaanis teha Tallinna küljeall Laagris, kuna see on pesitsuspaigale kõige lähemal.
Kui vabam hetk tekib, siis kirjutan aparaadist natuke juttu ka lugejate masinate alla, siis hea ühes teemas kõike käsitleda ja nõu ja õpetusi kuulata.
Nõue: üheaegsel jalg- ja käsipiduriga pidurdamisel kuival kõvakattega teel kiiruselt 30 km/h ei tohi pidurdusteekond olla suurem kui:
1) L3e kategooria sõidukil sõidupiduriga pidurdamisel – 7,0 m;
2) L4e kategooria sõidukil sõidupiduriga pidurdamisel – 7,5 m;
3) L5e ja L7e kategooria sõidukil sõidupiduriga pidurdamisel – 7,5 m ja seisupiduriga pidurdamisel – 18 m.
Kontrollimine: mõõdulindiga.
Vanasõidukite kohta on eraldi nõue (põhmõh pidurid peavad suutma ratast seisma jätta) , aga vanasõidukiks peetakse ainult musta numbriga sõidukeid.
(Seda postitust muudeti viimati: 09-09-2009, 22:36 PM ja muutjaks oli murgens.)
(09-09-2009, 09:18 AM)Baracus Kirjutas: Tere,
Piduritega on jama kui nad ei võta. Tagapiduriga on selline keskpärane lugu, et kui peaülekandest lekib õli sisse siis sedaviisi määritud pidurid ei ole just kõige efektiivsemad. Mina olen pidureid reguleerinud nii, et tõstan ratta hargile ja hakkan koonust (väljast nelikantpeaga polt) peale keerama kuni pidur hakkab takistama ratta liikumist. Seejärel keeran veidi tagasi, et enam ei takistaks. Väike sahin võib sisse jääda. Selliselt reguleeritult on klotsid võimalikult trumli lähedal ja pedaali/hoova käik minimaalseim. Klotsid kipuvadki kuluma liikuvast otsast rohkem ja paigalseisvast otsast vähem.
Pinki nad ratast ülevaatusel ei pane ja pidureid testima ei hakka aga kontrollivad ratast visuaalselt.
Kontrollida võidakse esihargi ja esiratta loksu. Nimetatud kohtades ei tohi lõtkumist esineda.
Peegel on vajalik. Sellega on niisugune hämar lugu, et kui valmistajatehase poolt on antud kiirus 90 km/h või üle, siis peab olema kaks peeglit. Peegel on ka enda mugavus liikluses, et ei peaks pidevalt üle õla passima.
Mingit CO testi ka ei ole kuigi mulle on ikka vahest visatud nalja, et paneme mõõdiku külge ja siis liidame kummagi silindri näidud kokku.
Kirja pannakse ainult spidomeetri näit.
Edu ülevaatusel.
P. S. Muide kus kandis Sa ülevaatust teha tahad?
Lugupidamisega
Marko
Kas esiratas ei tohi mitte mingil määral loksuda ? Pimedas kojujõudes panin käe rattale ja loksutasin kahvlivahel. Õrn loks on, väga väike, ütleme ehk millimeeter-kaks (no et ei käi lopa-lopa nö), loksub nö klotside kohalt. - Kui nüüd sellist loksu ka ei tohi olla, mis siis tegema peaks ? Proovima klotse peale keerata või velge proovida otsast nö pingutada ? (Või mis seal nö loksuda võib - laagrid ? Elik siis üldse nende vahetus ?) Või hoopis "tagavararatast" proovima.
Algul ehmatas ära, et väga suur loks on, suisa kolksus, kuid õnneks käis lenksu piiraja vastu raami sellise häälega.
Edit: Tsikli peeglid on mul vanast heast ajast olemas, panen nad külge enne üv minekut siis kah.
(Seda postitust muudeti viimati: 16-09-2009, 13:51 PM ja muutjaks oli murgens.)
Aitähh kõigile heade mõtete eest!
Eile sai uued rehvid alla ja selle käigus ka pidurid puhastatud ja häälestatud - kõik toimib kui kellavärk nüüd! Esimene sai töökorda velje seest puhastuse ja alt koonuse pealekeeramisega - ka tõusu ja langusepeal hoiab nüüd hästi !
Vahetatud sai ka kõik rehvid ja siselohvid - endal kindlam ja parem kui tead mis seisus asjad on.
Külge sai ka peegel vasakule poole, kinnituseks sobis hästi sidurieeblis olev auk - ehk selleks ta mõeldudki ?