Mina olen vähe käinud, vähe näinud ja kuulnud, veelvähem aru saanud! Seepärast see teema sai tehtudki!
Kas Sinu nr 11 pildil toodud Wiklundi ratta ketiratas on tsiviil - või militaarotstarbeline, mina ei tea. Ja tundub, et neil ei olnud üldse vahet, kuna armeeratastel olid detailid ka kroomitud, nagu pilitde põhjal võib väita.
Kas mitte mõnedel fotodel (näit. LoCo mil. neti omadel) ei võiks rikutud fantaasiat kasutades seda WAMV (või kuidas õige) tähtedega ketiratast ette kujutada? (mina olen lihtne mees, pole mingi küberneetik, ei oska vähimaidki digitaalseid trikke teha, pilte suurendada, vähendada)
Pakun välja, et on ostetud mitu partiid. Vb vanematel (20-ndate lõpp) ei olnudki üldse (ka Wiklundi tsiviilratastelgi) sellist tähtedest ketiratta kodardust, vaid tavaline rootsi viisnurk (nagu näit. ka Husqvarnal). Viimane partii wiklundi sõjaväe jalgrattaid - 420 tk, osteti KV-le 1937.
Nagu eelnevalt märkisin, ka lenksud/pidurisüsteem 2 erinevat varianti.
See ainuke jalgratas, millele olen vihjanud, hoopis 26" ratastega (nüüdseks selge, et all olid valed rattad, peaksid olema ikkagi 28" haakmantli veljega), porilaualaienditega ja porilauamärgiga (ka porilauad valed!) , kroom osadega, (ka kodarad, mitte roostevabad, ei tea, kas Wiklund kasutas üldse roostevabu kodaraid nagu teistele rootslastele tavane? Porilauakinnituse traadid olid vist tollel küll roostevabad) oli varustatud küll sellise ketirattaga
http://i38.tinypic.com/15yzqqg.jpg
Ja ka sõjaväe ratta lenksuga, mille julgen pidada selle ratta originaallenksuks. Kahjuks ei saa värvist aru. Kõige alt tuleb välja heleroheline, aga see võib olla kruntvärv. Päris süsimusta ei tundu kusagil olevat, ennem midagi hallikat?
Teemat tehes lootsin, et kusagilt ilmub mõni aparaat veel välja, lootus pole veel kadunud ja enda jaoks on infot juurde tulnud ka, fotod ja jutud