Vanatehnikarallid - Ford Sierra ehk kas saab rajale või ei saa
#21

Tervitus kaasvõitlejatele. Olen minagi seda meelt, et Talveralli peaks jääma ikkagi selliseks fun-kruiis-orjenteerumiseks koos mõtlemist arendava ja silmaringi avardava lisategevusega, nagu ta olnud on. Selge see, et "kompud uunikud" talvel ei ralli ja nende üritused peaks ikkagi toimuma suvel. Kuna aga osalussoovi on avaldanud ka "uuemad" (harvaesinevad) autod, siis nende osalust võiks arutada mingi komisjoni moodi asjatundjate (korraldajate) kogum, kel on ikkagi kõige paremini teada, milline see üritus peab välja nägema.
Samas on sel üritusel kahtlemata ka "kasvatuslik " külg, kui keegi saab rajal sigadusega hakkama, siis afterpartyl saab ta kindlalt oma teost aru...
Ja veel. Kindlasti on keegi ka mõelnud sellele, et tänu sellisele üritusele on võetud "oma kaitse" alla just palju sellist pool-uunikumi, mis tõesti aastal 2020 on juba tõsine uunik. Kas neid just viimasepeal taastatakse, aga ega nad oluliselt ka ei hävine, kui sõidavad... Emex ikka saagist ilma...
Aga tegelikult tahtsin kinnitada lugupeetud kaasfoorumlase Gazwomani regamist, et jah, Cyllionu tuleb Sull7me assisteerimisel kui mitte muuga, siis Granada MK1- ga.

GAZ 67 50a; JAWA 250 62a; Ford Granada Coupe MK1 76a
Vasta
#22

(27-11-2009, 21:33 PM)supp Kirjutas:  PS miks siis seda teoreetilist 59a mosset enne ei regatud, niimoodi ei saaks kunagi ju rallit tehtud kui 10. jaanuaril kõik soovijad ärkavad

Miks? See polegi vast oluline, oluline on et osalejaid on rohkem kui piiridesse mahub ja see annaks võimaluse teha alguses nö turu uuring ja hiljem lõplik sõitjate registreerimine - näiteks kuu enne starti.
Mõte selline lihtsalt, mitte põhimõte.Smile
Vasta
#23

(27-11-2009, 15:02 PM)Kevin68 Kirjutas:  Kas see tähendab et ma ei võigi enda "üliuue" 1990nda aasta Riga-13nega Talverallist osa võtta? Sad
Eks ta ekstreemne oleks, ent rohkem teeb see nalja. Rehvid, millega igal võimalikul sahatamata teel saab külje maha panna ja 45 km/h kiirusega liikumine - jõuad heal juhul hilisõhtuks kohale. Kui üldse jõuad, mina ei garanteeriks talvel võrriga sõidul töökindlust. Tülikas on ka tavaari kaasa võtta, pole ju seda põhimõtteliselt kuskile panna... Lisaks veel enda külmumine sellisel sõidul. Tee kord antud üritus autoga läbi ja siis mõtle, kas võrriga on ikka õige idee. Veel läheks luhta töö võrri värvimisel, soolale meeldib roostet üsna agaralt tekitada.
Vasta
#24

(27-11-2009, 13:44 PM)Alwaro Kirjutas:  Erilised autod, no ma ei tea miks mulle esimesena Kubani täis naisi meelde tuleb Smile

aitäh Alwaro, nii armas kommentaar, sest ma iga kord tunnen südamevalu sellepärast, et Kuban nii tutikas on, aga samas ta ju ei ole ka... kuna lubatakse osaleda, siis teen seda tänulikkusega ja toon endaga kaasa vähemalt 5 naist rallitama! Toungue tehke järgi Wink
ärge kellelegi rääkige, aga kui korraldaja mind välja praagib, siis hoiatan, et hiilin salaja mööda seinaääri ikka kohale ja ikka Kubaniga Big Grin
ehk on võimalik jätta see suurepärane ja alati hästi korraldatud sündmus vanatehnikasõltlaste aasta suurimaks fun'iks ja rebjata, pazhaalusta budjem zhit druzhna! Smile

Lind on ka inime
_____
Lincoln Town Car 1997
Ford Ranchero 1977
GAZ Kuban 1991 Big Grin 
Mazda 323 1981 (USA variant)
VW New Beetle 2000
Vasta
#25

Vot just busside, veokate jms "ekstreemsete" masinate pärast peakski minuarvates see aastaarvu asi pisut paindlikum olema.
Kumb sobib (s.t. annab) teie arvates antud üritusele rohkem, kas 1976. VAZ või 1992. TA/Kuban/Kraz? Mina leian, et Vähemalt 2011 Talverallit planeerides tuleks VAZ-idele/Mossedele teatav kvoot peale panna (praegu, poole registreerimise pealt oleks seda vist ebaõiglane teha), et muid huvitavaid masinaid rohkem rajale mahuks.
Vasta
#26

Lind, kes ka inime olevat: ei prakeerita kedagist välja. Ole täiesti kindel. See iba käib iga mistahes vanatehnikasõidu ees ja nagu kõik teavad, siis Talverallile lastakse peale kõik tehnika, mida Korraldaja otsustab. Aga viskaks kinda erinevatele "kõvatajatele": kuigi olen öelnud, et Sierra ei saa never-ever peale, siis on 2 mudelit, millega võite tulla ja ukse jalaga lahti lüüa aga siis peavad need oelma muidugi 99% originaalid ja üliheas korras. Need on 2-ukselised, 3-piilariga(ehk 3-window!) ja topelt tagatiivaga RWD Sierra 2,8 V6 XR4i ja 2,3 R4turbo Merkur XR4Ti. "Tava"Sierrasid oli Eestis kunagi kümneid, Merkurit vähemalt 2 (punane ja must). Kuid see on nüüd tõelisele vanatehnikahullule vaat et eksamitöö: kui, siis just selline Sierra on juba täna klassik ja sellise leidmine Smile... Lisaks pole vist enamus noorematest meestest sellist oma silmaga näinudki ja teine mobiles müüdav valge ülikorralik maksab 3900 eur. 70 000 eek Eestis registris oleva Sierra eest!

Edit: Merkur kui maailma kõige lühemaajalisem luksusmark (2 mudelit, lisaks Sierrale ka Scorpio täispaugus) on täna juba superharuldus ja suurem vend kollektsiooniauto. Neid oli ka Eestis vähemalt 2 tükki, mida ma TEAN. Kuid "vihje" nii euro kui usa XR4 haruldusest annab see fakt, et mobilest leiad 2 eurot ja ebayst üldse ühe Merkuri.
Vasta
#27

(27-11-2009, 19:36 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Enne, kui plõksima hakkad, too vead välja! Sa ju meil ilgelt kõva asjatundja... Mina võtan faktid veebist ja ei oleta. On number kirjas, siis nii on. Mersude number vanaautode galeriist, SV oma on kõikjal sama jne. Või plaanid hakata M-seeria toodangunumbrit määrama? Või väidad, et 9000 on väiksem number, kui 8000. Või MIDA Sa püüad väita?

Väidan ainult seda, et sa ajad oma mõttetu plämaga vee sogaseks, pärast on terve maailm legende täis ja see mis tegelikkuses toimus, on ainult väheste persoonide teada. Seega ei viitsi ma sinu kaameliilaga ennast enam erutada...

Dad.
Vasta
#28

Minu arust on tegu ikkagi uunikute promomise ja elushoidmise üritusega, kus ei peaks olema põhi argument piisavalt vana auto. Kui võtta Tagadi vanakraami laat, siis seal ei tohiks ka ju lubada uusi asju müüa? - Kuigi seda tehakse iga laat ja mind see absoluutselt ei sega.

Tulles tagasi just Talveralli juurde, siis on ju ka selge see, et me ei tule sopa ja soola sisse oma restaureeritud 1925a Fort T-ga või 100% säilinud 1976a BMW-ga. Mis sellest, et 1976a pole ka mõne jaoks küllaltki vana, aga inimesi on erinevaid, mina ei raatsiks isegi 76a hästi säilinud isendit soola sees kulutada - teades veel, et rajal olles esineb tihti teelt välja sõitmisi ja muid väikseid kõkse. Suvine ralli, päikse paistelise ja kuiva ilmaga on loomulikult hoopis muu jutt. Tõeliselt vanade autode aeg ja just siis ootaks natuke vanemat tehnikat rajale. Seniks on aga minu suhtumine talverallisse, et kõik võivad tulla, kellel rahakott ja masin vastu peab, sest ausalt öeldes olles korduvalt käinud suvistel Lustisõitudel ja näinud seal kõige tavalisemat Vaz-i või M412 100% tehase väljasõidu korras - on mõnikord see isegi rohkem imetlema pannud, kui kellegi kehvalt hoitud 1930a masin.

Seega seltsimehed, kel 1982 uuemad masinad tulekul - ÄRGE LASKE ENDID SEGADA JA TULGE JA SÕITKE IKKA.
Ega see mingi iludus võistlus ei ole. See on üritus, kus rallitakse, otsitakse adrenaliini, tehakse nalja ja peale rallit puhutakse ka natuke tõsisemat vanatehnikajuttu. Et kes mida ehitab, kes saab varuosadega aidata, kes teab kus asub mõni puudu olev jupp mida keegi just taga otsib jne.

Pole tähtis millega sa sõidad - tähtis on suhtumine kui tervikusse !

Olen rääkinud Smile

Kogun fotomaterjale autodest ja mootorratastest, alla 1950a
Vasta
#29

(28-11-2009, 15:08 PM)PlyVal64 Kirjutas:  kuigi olen öelnud, et Sierra ei saa never-ever peale, siis on 2 mudelit, millega võite tulla ja ukse jalaga lahti lüüa aga siis peavad need oelma muidugi 99% originaalid ja üliheas korras. Need on 2-ukselised, 3-piilariga(ehk 3-window!) ja topelt tagatiivaga RWD Sierra 2,8 V6 XR4i ja 2,3 R4turbo Merkur XR4Ti.

Ära jama! Big Grin Näiteks 2 nädalat tagasi Maarjamaa pinnale jõudnud 2D RS Cossu on kordi haruldasem kui XR4i, rääkimata RS500-st Smile
http://www.upload.ee/image/263870/DSC00043.JPG

Aga nõustun nende kirjutajatega, kes arvavad et ladasid-mossesid liiga palju on. Nii paraku on, 20-30 Ladat-Mosset juba kirjas, viimased rallid samamoodi - ükskõik kuhu vaatad, ainult Ladad ja Ladad. Eks see ole ka põhjus miks mina juba mitu aastat enam Mossega ei osale... Üldpilt võiks kirjum olla! Olgu siis aastaarvu arvelt. Jaapanlasi tahaks rohkem näha, eelmisel rallil oli meid vist vaid 2 autot. masendav, kas pole? Smile Smile
Vasta
#30

Olen ka jälgind pinksalt seda arutelu siin. Ilmselt varsti on siit registreerumis soovi avaldajaid raske tähele panna aga...
tõesti ei häiri auto nö va, haruldane on ta juba siis kui ta on korralik ja igapäeva liikluses seda ei näe. Ilmselt välimuselt stock masin millel üli rare mootor peal on samahea kui tavaline masin.
Pooldaks pigem sellist asja, et rahvamasinatel(siksid &mossed) võik olla mingi piirang. St ei ole 5 01te, samapalju 05te jms, samamoodi 412ned jms.
Jääge rahulikuks, suunake viha kontrollialt väljunud tehnika parandamiseleSmile



Vasta
#31

(30-11-2009, 14:58 PM)wax Kirjutas:  Näiteks 2 nädalat tagasi Maarjamaa pinnale jõudnud 2D RS Cossu on kordi haruldasem kui XR4i, rääkimata RS500-st Smile
http://www.upload.ee/image/263870/DSC00043.JPG
See valge võib olla tehasest välja veerenud Cossie, aga isegi selle kukepildi pealt on näha lademes mitteoriginaalseid osi.
Vasta
#32

http://www.steineggerpix.com/Galerien200...x.jpg.html

Kui paljud Eesti vanatehnika sõpradest oleksid oma masinaga valmis selliseid takistusi läbima.

Ja veel palju põnevaid masinaid ja hulle inimesi .

http://www.hero.org.uk/artman2/publish/g...ages.shtml

www.hero.org.uk
Vasta
#33

Wax, ma küll ei väidaks, et Cossu oleks haruldasem kordades! Kohe saadaval üks helesinine 9500 euri.
Olles nüüd vast 20 aastat tundnud tõsisemat huvi vanatehnika vastu, olen ka jälginud arenguid. Eriti haruldaseks muutuvad teatud kriitilise vanuse ületamisel justnimelt "tava"eriautod, nagu seda on XR4, mitte "eri"eriautod Cossu etc. Neid, mis on juba ostes erilised, neid hoitakse palju rohkem ja ei saadeta nii lihtsalt puu alla mädanema või üldse metallihunti. 5042 2-door RS'i ja 500 RS500 tehti kokku, seda pole muidugi palju. XR4i tootmisarv peaks olema 27400 tk aga nendest on alles ja originaalkorras heal juhul 10%. Veel "hullem" lugu on Merkuriga: kokku ehitati 42464 tk XR4Ti'd aga varsti ei leia neid enam üldse... Aga see on vaid toodanguarv "kunagi", vanatehnikahuvilisena pead vaatama allesolevaid 100% originaalisendeid "praegu".

Ma pakun, et praegu on 2-door Cossude ja 3-window XR4i'de suhe 1:1,5. XR4Ti võiks veel kaks korda rohkem ühikuid Ameerika mandril alles olla (koos Kanadaga), rääkides korralikest autodest, mitte räimedest. Cossu/XR4i puhul on veel ka oluline RHD vs LHD. Ja siis veel ka lisavarustus, näiteks automaat või kat. Tegelikult on sama asi kõigi uuema aja (1970 ja edasi) sportlikemate eriseeriatega. Täiesti hull on lugu Golf I GTi'dega! Saksamaal enam polegi neid, nüüd tuuakse autosid Itaaliast/Prantsusmaalt/Hispaaniast ja müüakse saksmannidele 10 000 euro ümber! Eriti korralikud ja haruldasema tehasevarustusega (mingid laiendatud kered) võivad maksta samapalju, kui tuliuus DSG-kastiga GTI.
Vasta
#34

(30-11-2009, 18:28 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Täiesti hull on lugu Golf I GTi'dega! Saksamaal enam polegi neid, nüüd tuuakse autosid Itaaliast/Prantsusmaalt/Hispaaniast ja müüakse saksmannidele 10 000 euro ümber!

Saksamaal on neid täiesti piisavalt - nende omanikud lihtsalt naudivad neid ja ei ürita kohe kähku jälle rahaks teha Big Grin
Vasta
#35

Cossie põhiprobleem vanatehnika vaatevinkist on selles, et enamikesse on üht või teist pidi küüneviha sisse aetud, Mobiles võib neid ridamisi ette visata, aga ära lagastamata isendeid on vähe. Lisaks soodustab "rallitaust" igasugu lõhkumist. Aga noh kõige vanem Cossie on alles 23 aastat vana kah, selle aja peale kuni ta puritaanidele meelepärase vanuse saab, on hinnad ja saadavus juba "normaalsel" tasemel.

Merkur XR4Ti on selles mõttes kindlasti "huvitavam" auto, et ta ei läinud üldse müügiks, oli inimeste arvates imelik euroveidrus jne, samas tavalise XR4i kuulumine sinna nimekirja jääb mulle kergelt arusaamatuks.

Samas ma pakuks et kõige "huvitavam" Sierra on ikka LAV-is toodetud 1,6 Kentiga, või siis spetsiaalselt Soome turule tehtud turboga 1,3 Smile
Vasta
#36

(30-11-2009, 21:36 PM)Jesper Kirjutas:  Cossie põhiprobleem vanatehnika vaatevinkist on selles, et enamikesse on üht või teist pidi küüneviha sisse aetud, Mobiles võib neid ridamisi ette visata, aga ära lagastamata isendeid on vähe. Lisaks soodustab "rallitaust" igasugu lõhkumist.

Merkur XR4Ti on selles mõttes kindlasti "huvitavam" auto, et ta ei läinud üldse müügiks, oli inimeste arvates imelik euroveidrus jne, samas tavalise XR4i kuulumine sinna nimekirja jääb mulle kergelt arusaamatuks.

Samas ma pakuks et kõige "huvitavam" Sierra on ikka LAV-is toodetud 1,6 Kentiga, või siis spetsiaalselt Soome turule tehtud turboga 1,3 Smile

Jesper, LAV'is 250 isendit kohustusliku homologeeringu saamiseks ehitatud XR8 Stangi pajaga pole ka just paha valik Big Grin

Mis aga seda euro-versiooni "tavalist" XR4i'd puudutab, siis on needki absolutuses enamuses räigelt küüneviha täis aetud ja seda enamasti just halvemas suunas. Isegi Eesti omad, mida ma nägin... kunagi ammu autoturul või müügikuulutustes ... olid ära romustatud, mingit nõmedat "tümakat" täis laetud, sitased, roostes jne. Ehk räimed. Teine pool küünevihast on muidugi tegija: näiteks selline.
Korralikke ehk "meie"sugustele sobivaid häid ja ilusaid on vähe.

Ja vaata, Sierradest jagub juttu kauemakski! Ei ole paha auto, lihtsalt aju keeldub teda veel uunikumiks tunnistamast, sest mis seal salata, poisiga vaatasime "lõbusaks talveautoks" just neid viimase lõpu sedaane. Ainus auto, mis on: tagavedu, "dohhina" piisavalt võimekas (toda 100kW on kahjuks üliharva), sigaodav osta ja üleval pidada ning tegelikult kuradi mugav sõita. Ja too tumeda tagatulega ning tiivakesega isend ei näe üldse ka paha välja... täiesti õudne ülestunnistus, onju Big Grin
Vasta
#37

siikohal ei saa ma mitte mainimatta jätta, et kui paljud meie maal üldse käsitlevad oma sierrat (või siis midagi muud sarnast ) hobiautona, võib ju lõpmatuseni vaielda kui palju on midagi saada mobiles ja mis hinnaga aga kui siin kuskil eenevalt toodud lingil streetrace foorumis või kusagil oli mingi projekt kolme klaasilisest sierrast, seal tundus kõik tore kuni hekeni kus omanik otsustas migeid "kulme" tuunida, selline suhtumine ei tohiks küll koos käia uunikute rallide ja muude selliste üritustega, eks ikka omaniku suhtumine määrab kuivõrd ta ise või teised seda klassikuks peavad.
ehk siis vaadake tänaval kasvõi ringi, millal te viimati nägite audentset golf II gti-d, senatorit (isegi II ) või tavalist vananinaga sierrat, mille omaniku silmist loeks välja, et see auto ei ole tal mitte selleks, et liikuda punktist A punkti B, vaid tal on see masin selleks, et omada liikurit mingist teatud ajastust ja talle meeldib selle ajastu hõng. Sama lugu on ka venetehnikaga, on ikka vaks vahet kas omanik fännab oma liikurit, või on lihtsalt võetud kuuri alt vanemalt põlvelt pärandatud masin, või ostetud odavaim asi, et saaks aasta paar pulli teha ja siis argi rutiinis Aurise-ga edasi liigelda ning aegajalt sõpradele õlle juures rääkida kus aastaid tagasi sai ikka kõva vanatehnika fänn oldud
Vasta
#38

(28-11-2009, 00:52 AM)zazik Kirjutas:  Kumb sobib (s.t. annab) teie arvates antud üritusele rohkem, kas 1976. VAZ või 1992. TA/Kuban/Kraz? Mina leian, et Vähemalt 2011 Talverallit planeerides tuleks VAZ-idele/Mossedele teatav kvoot peale panna (praegu, poole registreerimise pealt oleks seda vist ebaõiglane teha), et muid huvitavaid masinaid rohkem rajale mahuks.

Kas tõesti on kellelgi sama mure mis mul - nimelt kas tulla KrAZ-i või VAZ-iga? Hetkel on minu siseheitluses nii ja naa tunne. Kui kuulata igasugu sõprade soovitusi, siis on kõik selle poolt, et me siit Qsalu rajoonist peaks ehmatama 6x6 KrAZ-iga, sest see on huipu lahe, kui Väravamehaanik tuleks nii, et kaks sõidurida on korraga kaetud, järsud kurvid läbiks üle põllu ja BTR lohiseks jäigaga järel. Siis oleks kõigil hevinäpud püsti ja kohalikud tanklad diislist kuivad.
Teisest küljest sai aga Uunikute Talveralli mõeldud välja selleks, et noored, kel on esimesteks näpuharjutusteks Sigullid ja Mossed, saaksid jõukohaste vahenditega vanatehnikaga tegelemise maitse suhu ja arendaksid vanatehnikateemat edasi.
Puht pedagoogilisest ideest lähtuvalt kaldun isiklikult selle poole, et oma ajastukohase "riiviga" tuunitud LADA 1600-ga tulla. Sõitmine sellega tundub mulle talverallil isegi veidi huvitavam, kui KrAZ-i nimelise mudaaurikuga päev otsa talvisel Maarjamaal ringi ukerdada ja viimaseid piimapukke siledaks sõita. Hoolimata isegi sellest, et V8 diislit paugutades tundun ma valdavale enamusele ilge kunn ja Sigulli roolis tundun vaid suvaline ...

Pigem taandub Sierra nimeline teemaarendus sellele, et registreeritu hulgas on tehnikat, mis on - SUVALINE! Ehk siis ei eristu tavamassist unikaalsusega. Seda saab aga tekitada lihtsate vahenditega ja entusiasmiga. Auto peaks hea ja stiilne välja nägema, võiks olla mingis mõttes rallilik, kui päris rallikas ei ole, ehk siis auto, millest on aru saada, et tegu on hobitehnikaga, mitte suvalise panniga, olgu siis Sierra, või Sigull. Hobina hooldatud uuem auto on alati etem kui pannistunud vanatehnika.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#39

(30-11-2009, 22:49 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  
(28-11-2009, 00:52 AM)zazik Kirjutas:  Kumb sobib (s.t. annab) teie arvates antud üritusele rohkem, kas 1976. VAZ või 1992. TA/Kuban/Kraz? Mina leian, et Vähemalt 2011 Talverallit planeerides tuleks VAZ-idele/Mossedele teatav kvoot peale panna (praegu, poole registreerimise pealt oleks seda vist ebaõiglane teha), et muid huvitavaid masinaid rohkem rajale mahuks.

Kas tõesti on kellelgi sama mure mis mul - nimelt kas tulla KrAZ-i või VAZ-iga?

Kahjuks mitte, mul jääb vist sel aastal jälle osalemata. Pole lihtsalt sõita millegagi. Vahepeal oli lootus saada viimase otsa TA selleks puhuks, aga see plaan jääb vist ka katki.

Kui kellelgi peaks kaardilugejat tarvis olema, siis võib mulle märku anda, vajadusel võin ka juhtida (ka raskemat tehnikat, isegi haagisega).
Vasta
#40

(30-11-2009, 21:55 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Jesper, LAV'is 250 isendit kohustusliku homologeeringu saamiseks ehitatud XR8 Stangi pajaga pole ka just paha valik Big Grin
Noh sellega oleks ju teoreetiliselt päris mugav sõita, mis diskvalifitseerib masina "huvitavate" hulgast. Läbi roostetanud kerega 1.3 "Soome Turbo" (mul ei tule õige nimi meelde hetkel, oli äkki Kesko Turbo?) kalli raha eest soetanul seda probleemi ilmselt ei teki et abikaasa, sõbrad, töökaaslased jt liiga hästi aru saaks, milleks sellist masinat vaja on. Seega oluliselt vingem vanatehnika.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne