Postitused: 834
Teemad: 60
Liitus: Sep 2003
Maine:
0
Oleks siis soov panna iz jupiterile 4 silindrilise tahhomeeter.. aga nagu ühes teises teemas mainiti on vaja teha tahhomeetri kella plaat ümber sest izi ja 4 sil mootori see takt mis tahhokale impulssi annab on teine.. Kas on siin nii head matemaatikut,kes arvutaks välja kui palju tuleks ümber muuta seda tahhoka kella plaati ja kui palju ta niisama valetaks ?
IZ on ju ühega :rull
Planet sport on kahega
Postitused: 734
Teemad: 29
Liitus: Apr 2002
4 potise 4 taktise tahhokaga tuleb jama kui panna ühepotisele kahetaktilisele.
Näitab poole vähem: 4000 pöörde korral näitab 2000 jne.
Seega oleks vaja topeltimpulsse.
Üks võimalus on panna ainult tahhoka jaoks topeltkontaktid -- keeruline realiseerida
Teine võimalus -- seadistada tahhoka elektroonikat nii, et näitaks rohkem ja teha vastavalt sellele uus plaat -- võib-olla mõni elektroonikaga kursis olev oskab täpsemalt vastata.
Postitused: 834
Teemad: 60
Liitus: Sep 2003
Maine:
0
gearhead
1.iz planeta - 350 cc-d 1 silinder
2.Iz jupiter 1;2;3 - 2 silindrit (175cc+175cc)
3.Iz planeta sport 350cc -d 1 silinder
4.jawa 350 sama mis jupiter
Nii et ma peaks siis ainult tahhoka plaadi 2000rpm võrra madalamaks regema
Postitused: 264
Teemad: 52
Liitus: Jan 2003
Maine:
0
idee poolest saaks ju plaadi muutmisega kah asja õigeks. Kuid sellisel juhul mitte 2000 võrra väiksemaks vaid 2 korda suuremaks. 4 taktilisel 4 pütilisel toimub ju mats iga väntvõlli poole pöörde järel, 2 taktilisel 1 silindrilisel (paned ainult 1 silindri külge, teise külge pole vaja) iga täispöörde järel. Nii et kui autotahhokal näitab asi 1000 pööret on tegelikult 2000 pööret sees.
Muidugi see on 1 silindrilise puhul. Seda ma ei tea kuidas on jupiteril (või jawal) säde jagatud, kas sellel on ka jagaja või on midagi muud.
Kui sul õnnestub tahhokas panna nii et ta saab mõlema silindri impulsid ei pea midagi ümber joonistama, 2 matsu 1 väntvõlli pöörde peale nagu autolgi.
Postitused: 1,295
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
12
Jawal teatavasti ei ole jagajat vaid on kahed kontaktid.
Postitused: 1,238
Teemad: 40
Liitus: Mar 2003
Maine:
2
1) uue skaalaplaadi tegemisel räägitakse muutmisest KORDADES, mitte VÕRRA.
2) kas jawal pole mitte väntvõlli otsast mehaaniliselt see ajam? elektriga pole siin mingit pistmist. ükskõik, kas selline on peal ühe-, kahe- või kuuepütasel, loeb ta ju väntvõlli pöördeid.
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
Mõtlesin siin veidi selle teema üle ja praegu mul sihuke tunne et auto tahhokas näitab Jupiteri peal täitsa õieti. Tuleb ainult kätte saada mõlema silindri impulsid. Jup teeb ühe väntvõlli pöörde ajal kaks katkestust ja auto teeb kahe väntvõlli põõrde ajal neli katkestust. Väike matem. ja tuleb välja et katkestuste arv võrdne.
Osa auto tahhokaid saab impulsi kõrgepinge juhtme ümber keritud juhtmest (induktiiv voolust). Tasub proovida kas lada tahhokas sedasi toimib. Kui jahh siis impulsi juhe ümber mõlema piibu juhtme ja asi korras. Kui ei siis peaks saama ka dioodidega midagi teha seal madalpinge ahelas ja siis saab mõlemast kontaktist impulsi.
Postitused: 834
Teemad: 60
Liitus: Sep 2003
Maine:
0
kuigi ma olen elektroonikas suht tume ,ma just mõtlen mis moega saab tahhokas voolu kõrgepinge juhtmelt
Postitused: 264
Teemad: 52
Liitus: Jan 2003
Maine:
0
kui juhtme seest käib läbi vool, tekitab see selle ümber magnetvälja, sellel põhimõttel see töötabki.
Aga zigulil pole selline süsteem.
Postitused: 734
Teemad: 29
Liitus: Apr 2002
Tsitaat:Originally posted by motamees
Osa auto tahhokaid saab impulsi kõrgepinge juhtme ümber keritud juhtmest (induktiiv voolust). Tasub proovida kas lada tahhokas sedasi toimib. Kui jahh siis impulsi juhe ümber mõlema piibu juhtme ja asi korras. si.
Seda küll hästi ei usu. Ziguli tahhokas loendab ju negatiivseid impulsse
Postitused: 1,362
Teemad: 116
Liitus: Nov 2003
Maine:
6
Siin toimub küll huvitav keskustelu, kuidas IZ Jupiterile tahhomeeter paigaldada... Aga ma ei ole ainult veel aru saanud sellest, miks üldse sinna see tahhomeeter paigaldada?
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
Martil õigus siin saab takistuseks 6v süsteem. See ju jupiter 3.
Postitused: 1,238
Teemad: 40
Liitus: Mar 2003
Maine:
2
tjah, see on õige küll, et tahhomeetrilt peab midagi oskama välja lugeda kah. niisama vaadates pole tast suurt kasu ju. minu arvates on tahhomeetri 2 tähtsamat põhjust:
1) kui tahad pöördeid kindlas vahemikus hoida. väljaspool võidusõitu läheb seda suht vähe vaja.
2) kui on soov mitte ületada mingit kindlat pöörete arvu. olgu see siis sikli säilitamise, kütuse kokkuhoiu vms pärast. ka nt sissesõidul.
palju asju saab küll ka spidoka ja kõrva järgi teada, aga tuu pöle ikka tuu, nagu ütlesid vanad saarlased.
aga kuidas 125ccm tahhokat panna, seal ju elektronsüüde.....ilma kontaktideta?????
Postitused: 834
Teemad: 60
Liitus: Sep 2003
Maine:
0
see selleks aga sul on vaja leida tahhokat..mis oleks siis soovitavalt 1 syl oma ja kas su minsk on 6 v või 12 v ?
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
Kõigil põõrded kontrolli all ostes elektroonilise tahhoka. Seal patareitoide ja juhe ümber küünlajuhtme. Kel palju raha võib osta selle Husgavarna varuosapoest kel nati vähem läheb sporttsiklitega tegeleva poe poole. Seal max põõrete mälud ja töötunnid. Vingematel küünla temperatuur ka kontrolli all.
Siis jäävad ära küsimused a.la. kuidas mopile saaks tahhoka panna.