22-12-2009, 00:05 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-12-2009, 22:32 PM ja muutjaks oli jupiter22.)
Tere!
Tutvustan teile ka oma masinat. Masinaks on Iz Jupiter 2k, aastast 1967. Ostsin ta poolteist aastat tagasi ühe vanahärra käest, seda peale paariaastast moosimist. Masin oli seisnud kümmekond aastat kuivas kuuris, külgkorv oli täiesti juppideks lammutatud ja pooled jupid kadunud. Ka masinal olid karburaatorikatted ja karburaator kadunud, õnnestus ühed asemele osta. Otsustasin, et renoveeriks masinat, sest rooste hakkas originaalvärvile kõvasti liiga tegema. Kogu masin (ainult tsikkel) sai juppideks kistud ja Palamusele liivapritsi viidud. Peale pritsi sai asjad 180 lihvpaberiga üle käidud ja natuke pahteldatud. Peale seda said asjad endale täitevkrundikihi selga. Sai asjad 400 paberiga üle käidud ja värvima. Värviks sai valitud Valspari rekkavärv koodiga Ral 6027. Triibud said veetud kasutades disainteipi, maalriteipi, kattepaberit ja karukeelt. Täiendust sai ka tehniline pool: uus rehv taha (talvemustriga), uus rehv ette (originaalmustriga), uus spidomeetritross, uus aku, uus esitulereflektor, uus kett ja esimene veohammasratas, uued kolvirõngad, uued rattalaagrid, uued laagrid mootoris, sidurikett, üks uus vedru käigukasti, uued kondensaatorid, uued kontaktid+ uus nukkmuhv rootorile, uued simmerlingid mootorile, otseloomulikult sai vahetatud ka käigukastiõli, hoorattakambriõli ja õhupuhastiõli. Tsikkel sai kokku pandud, külge said ka tuuleklaas ja põlvekaitsmed, mis minu meelest ennast täiesti õigustavad. Siiski tundus, et midagi on puudu. Selleks miskiks ostus külgkorv. Mis siin ikka mõelda? Tegutsema! Sai otsitud ja endale Lõuna- Eestist ja Lääne- Eestist doonorid leida. Ühe küljest sai porilaua, tuuleklaasi, luugi, pakiraami ja mõned liistud, teise külgkorvi küljest läks käiku iste, käetoed, vann (põhja sai natuke lapitud) ja ratas. Raamiks valisin tsikliga kaasa saadu, et endal natuke parem tunne oleks. Ka külgkorvi jupid läksid Palamusele liivapritsi, välja arvatud vann, luuk ja porilaud, mis sai relakaga haljaks traaditatud. Sellele järgnes väike pahteldamine, täitevkruntimine ja porilaua aluse ning vanni põhja kivikaitsestamine. Panin korvi tsiklile külge, reguleerisin kalded enam- vähem ära, vedasin tulejuhtmed. Külgkorviga tsikkel on ikka hulga terviklikum ja ilusam. Kindlasti on pikk loba ära tüüdanud, PILTE kah sekka:
http://fotoalbum.ee/photos/jupiter22/sets/
Tsikkel pole siiski valmis. Tunnen puudust külgkorvi kattepresendist, korviratta kinnitusmutri kattemunakust, rehvipumbast ja tsikli tahavaatepeeglist. Külgkorvil on küljes uuema tüübi (amordilaiendiga ja ümara esitulega)) porilaud, selle kavatsen vanematüübilise porilaua leidmisel välja vahetada. Mul ju torsioonvedrustusega ja kitsamat poilauda nõudev külgkorviraam. esmapilgul tundus, et korraliku VP- 65 tüüpi külgkorvi leidmine siin Maarjamaal on imelihtne, kuid tegelikkuses on keevitust mittevajavat asja raske leida. Sooviks teada ka, milline peaks külgkorvi sisepolsterdus välja nägema, või sellist asja pole?
Tanel
Tutvustan teile ka oma masinat. Masinaks on Iz Jupiter 2k, aastast 1967. Ostsin ta poolteist aastat tagasi ühe vanahärra käest, seda peale paariaastast moosimist. Masin oli seisnud kümmekond aastat kuivas kuuris, külgkorv oli täiesti juppideks lammutatud ja pooled jupid kadunud. Ka masinal olid karburaatorikatted ja karburaator kadunud, õnnestus ühed asemele osta. Otsustasin, et renoveeriks masinat, sest rooste hakkas originaalvärvile kõvasti liiga tegema. Kogu masin (ainult tsikkel) sai juppideks kistud ja Palamusele liivapritsi viidud. Peale pritsi sai asjad 180 lihvpaberiga üle käidud ja natuke pahteldatud. Peale seda said asjad endale täitevkrundikihi selga. Sai asjad 400 paberiga üle käidud ja värvima. Värviks sai valitud Valspari rekkavärv koodiga Ral 6027. Triibud said veetud kasutades disainteipi, maalriteipi, kattepaberit ja karukeelt. Täiendust sai ka tehniline pool: uus rehv taha (talvemustriga), uus rehv ette (originaalmustriga), uus spidomeetritross, uus aku, uus esitulereflektor, uus kett ja esimene veohammasratas, uued kolvirõngad, uued rattalaagrid, uued laagrid mootoris, sidurikett, üks uus vedru käigukasti, uued kondensaatorid, uued kontaktid+ uus nukkmuhv rootorile, uued simmerlingid mootorile, otseloomulikult sai vahetatud ka käigukastiõli, hoorattakambriõli ja õhupuhastiõli. Tsikkel sai kokku pandud, külge said ka tuuleklaas ja põlvekaitsmed, mis minu meelest ennast täiesti õigustavad. Siiski tundus, et midagi on puudu. Selleks miskiks ostus külgkorv. Mis siin ikka mõelda? Tegutsema! Sai otsitud ja endale Lõuna- Eestist ja Lääne- Eestist doonorid leida. Ühe küljest sai porilaua, tuuleklaasi, luugi, pakiraami ja mõned liistud, teise külgkorvi küljest läks käiku iste, käetoed, vann (põhja sai natuke lapitud) ja ratas. Raamiks valisin tsikliga kaasa saadu, et endal natuke parem tunne oleks. Ka külgkorvi jupid läksid Palamusele liivapritsi, välja arvatud vann, luuk ja porilaud, mis sai relakaga haljaks traaditatud. Sellele järgnes väike pahteldamine, täitevkruntimine ja porilaua aluse ning vanni põhja kivikaitsestamine. Panin korvi tsiklile külge, reguleerisin kalded enam- vähem ära, vedasin tulejuhtmed. Külgkorviga tsikkel on ikka hulga terviklikum ja ilusam. Kindlasti on pikk loba ära tüüdanud, PILTE kah sekka:
http://fotoalbum.ee/photos/jupiter22/sets/
Tsikkel pole siiski valmis. Tunnen puudust külgkorvi kattepresendist, korviratta kinnitusmutri kattemunakust, rehvipumbast ja tsikli tahavaatepeeglist. Külgkorvil on küljes uuema tüübi (amordilaiendiga ja ümara esitulega)) porilaud, selle kavatsen vanematüübilise porilaua leidmisel välja vahetada. Mul ju torsioonvedrustusega ja kitsamat poilauda nõudev külgkorviraam. esmapilgul tundus, et korraliku VP- 65 tüüpi külgkorvi leidmine siin Maarjamaal on imelihtne, kuid tegelikkuses on keevitust mittevajavat asja raske leida. Sooviks teada ka, milline peaks külgkorvi sisepolsterdus välja nägema, või sellist asja pole?
Tanel