Traktorite lumeläbitavus.
#21

        Mtz 52 selliste kummide ja kettidega , kõikjal.
Ketid saadaval .
5241299

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#22

Nii, värsked kogemused.

Lund on nii palju, et minule üle munade ja MTZ-52 lükkab esisilla talaga valli. Paiguti on vaalud üle esiratta... Ratas mullani ei vaju...Rolleyes

Soolotraktor ronis vaevaliselt, aga sai läbi. Manööverdamine toimus vaid edaspidi, tagasi sai vaid otse. Pool tonni puid rippsüsteemil tegi edasiliikumise hõlpsamaks, kuid juhitavuse arvel.

T-16 ilma kettideda enam sellises lumes ei liikunud. Või õigemini - hange sisse sai, välja omal jõul ilma kaevamata enam mitte. Lihtsam oli tõmmata.

Üldiselt hakkab selline lumi juba kette tahtma.Cool
Vasta
#23

http://www.youtube.com/watch?v=4ECTBf8pkDQ&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=itRE6YUpzjE&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=bSLVHvIKggE&NR=1



Pole küll Eestis aga lumi tundub samasugune olema.
Vasta
#24

kettidega pidi imekiirelt sisse jääma. Paari korraga kaabib ratas kõik ära, mis kaapida on ja traktor siputab kõhu peal, edasist haakumist leidmataWink
Vasta
#25

(25-02-2010, 12:45 PM)v6sa Kirjutas:  Nii, värsked kogemused.

Lund on nii palju, et minule üle munade ja MTZ-52 lükkab esisilla talaga valli. Paiguti on vaalud üle esiratta... Ratas mullani ei vaju...Rolleyes

Soolotraktor ronis vaevaliselt, aga sai läbi. Manööverdamine toimus vaid edaspidi, tagasi sai vaid otse. Pool tonni puid rippsüsteemil tegi edasiliikumise hõlpsamaks, kuid juhitavuse arvel.

T-16 ilma kettideda enam sellises lumes ei liikunud. Või õigemini - hange sisse sai, välja omal jõul ilma kaevamata enam mitte. Lihtsam oli tõmmata.

Üldiselt hakkab selline lumi juba kette tahtma.Cool

Mida sa soolotraktori alla silmas pead?
Vasta
#26

ilma külgkorvitaToungue
Vasta
#27

Mul oli ennem uurali rattad all.Mida paksemaks lumi läks seda raskem sõita oli käis kogu aeg suss ringi aga nüüd panin õiged rattad alla ja kettid peale ja nyyd on poole parem liikumine.Traktor on T-16M
Vasta
#28

Ketid on kasulikud jää peal või kusagil mudas/poris. Ühesõnaga kusagil seal, kus pole sügav ega ohtu põhjani kinni kaevata. Ise vaatasin rõdul pool tundi, kuidas tänavakoristuse Mtz82(väikse kabiiniga) üritas sula lund kõnniteelt lükata ja tagurdas ennast nii kinni, et taga olev tänavahari läks lume peale ja tõstis tagasilla üles. Siis tuli teine samasugune appi, kes rammis hooga oma lumesahaga vastu teise lumesahka. 15min jamamist ja lõpuks sai ikka liikuma.

PS Eks me kõik oleme kõige kõvemad mehed ja ilged spetsialistid, aga need linna heakorra.....traktoristid vist küll ei oska lumes manööverdades külgpidureid ega diffrilukku kasutada. Tagaveoline iseenesest pole ka muidugi mingi parim lumemasin.

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta
#29

Soolotraktor on ilma haagiseta. Ei külg, ei järelhaagist. Ega paelaga miskit järgi lohisemas.

Vaatame siis õhtupoole - [/align]siinpool on lumi jõudsalt kokku vajunud.
Vasta
#30

T-150k tekkib jah see mure et nina jookseb sinna kuhu sahk ta just suunab.
Põllule sai kitsedel rada tehtud,kui sahk üleval siis oli liikumisega ikka raskusi aga maas sahaga läks nagu nalja.JA see lumi mis sahk kokku ajas oli juba hüdroõli paagist üle.

Jääkettid on endalgi olemas sai kunagi metsas käimiseks MTZ82 tehtud K-701 rehvidele sobivaks ja toimis,Kettid org. on 1110 timbri omad.2 tk olid uued ja kolmas oli kasutatud.Üks on siiani veel kastis ja uus.
Vasta
#31

Ca-3 a tagasi.sain ise sellise rondi nagu t-150,siis sai teisega rallida igalpool.eelmisel talvel,kui lumi maha tuli,sai teine käima pandud.aga ega ta midagi ei liigu eriti.ilma sahata kui sõidad külavaheteid,mis lahtilükkamatta.siis ikka ei liigu nii hiilgavalt küll.eriosa on veidi madal.korjas lumevalli ette ja ei tahtnud kudagi liikuda.praegusel,sulal pole vist üldse midagi teha.
Vasta
#32

(27-02-2010, 13:28 PM)rauno600 Kirjutas:  T-150k tekkib jah see mure et nina jookseb sinna kuhu sahk ta just suunab.
Põllule sai kitsedel rada tehtud,kui sahk üleval siis oli liikumisega ikka raskusi aga maas sahaga läks nagu nalja.JA see lumi mis sahk kokku ajas oli juba hüdroõli paagist üle.

T-150 k küsib korralikuks lumelükkamiseks lisakaalu.
Endal oli tagumisel poolraamil paksul vaheplaadil tonnine vundamendiplokk+ tagumiste aiste otsas korralik raske sirge tera, see hoidis tagumiku esiteraga lükkamisel korralikult maapinnaga kontaktis. Esimese poolraami alla käinud saha vaheraami tegemisel oli ka ohtralt esmapilgul liigset ja liigse paksusega materjali pruugitud.
Ärge küsige, mida masina keskliigend sellest asjast arvas.Rolleyes
Masinal olid suht tutikad kummid all ja jõudu lükkamiseks ja kursil püsivus võrreldes lisaraskuseta sahamasinaga tunduvalt enam.
Osad meistrimehed on need sahad ka nii kaugele masinast ehitanud, et viltusel teral on lumelükkamisel meeletu jõuõlg masina kursilt kõrvale viimiseks...
Vasta
#33

ehk annab saha panna ka taha?
http://www.talutehnika.ee/admin/spaw2/up...akesse.jpg
nagu siin näidatud.ehk veaks siis paremini?
Vasta
#34

Tagumise sahaga hea maad künda.Meil aeg ajalt satub teed lükkama valla traktor tagumise sahaga ja tee täiega treppis,esisahaga tee sile.Aga kuda lumekahurid ennast õigustavad?Aastat 5 tagasi näitas isegi maahommikus kus russile oli taha pandud Sami kahur.Kahur peaks ju meetrises lumest läbi minema nagu soojast võist.
Vasta
#35

Läksin täna oma meilastele külla. Igal aastal olen kasutanud selleks UAZi, siis nüüd panin t40 hääled sisse. Esimesse kohta pääsesin ilusti sisse, 3 nädalat tagasi oli 150 tee lahti lükanud, mis oli nüüdseks suurte tuisudega ikka kohati täitsa silmini uuesti tasa tuisanud. Nendest vallidest ronis 40 ilusti läbi. Kohe suht rõõmus tunne oli, et pole se t40 nii kehv midagi (nii 1,5km oli tee pikk), aga ei oleks tohtinud selle peale mõelda. Teises kohas, kus veel mesilased olid, (sinna polnud teed keegi lahti lükanud) Hakkasin läbi rammima, ja sinna ma siis sisse jäingi. Küll proovisn lund lükata, ja otse läbi rammida, aga hakkas juba ninaga lund lükkama ja siis sinna samasee jäingi. Kui enam edasi ei lähe, siis tagasi ei tule see masin enam ammugiSad Ja nii moodi jääkoorikud rataste alla sulasidki. Tuli labidad käiku võtta. Kaevamist oli omajagu, ometigi ei jäänud ju kõhuga kinni. Igaluhul oli lihtsam jala edasi minna, kui traktorit välja kaevata
mõni pilt ka http://web.zone.ee/quunu/t40/
Vasta
#36

(27-02-2010, 19:48 PM)muska71 Kirjutas:  Aga kuda lumekahurid ennast õigustavad?Aastat 5 tagasi näitas isegi maahommikus kus russile oli taha pandud Sami kahur.Kahur peaks ju meetrises lumest läbi minema nagu soojast võist.
Meetrisest lumest võid ju läbi minna kahuriga(korraliku kahuri jaoks pole ka suurem kokkulükatud vall probleemiks), aga selline soojast võist läbiminek nõuab ka korraliku võimsusega traktorit seda kaadervärki ringi ajama ja ka korralikku tõsist puhurit. Alla 100hj traktoriga meetrisest lumest nagu "võist" ikka ei lähe küll. Suurte puhurite ees olevad masinad ikka reeglina üle 150hj.
Vasta
#37

arvatakse et jäme kumm.läheb hanges edasi.jääb mingil määral lumele.aga ei ole ta midagi parem.kui sahka taga vead.siis võtab rattad ikka all ringi.metsas vead traktoriga.siis ei saagi pm vedada.meetri jagu liigud edasi.endal t-40.peened kummid.peaks ronima.aga ei saa sellega meetritki liikuda.lükkasin russiga räige valli ette,katus paistab valli tagant ainult.mõned päevad tagasi vajusin ka traktoriga kraavi.neetud sahk ju taga.
ei ole hea singerdada sellega.ja krt vajusin kraavi.peene kummiga poleks seda ehk juhtunud.oma võuga välja ei tulnud ja vintisin.
Vasta
#38

(27-02-2010, 20:31 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  
(27-02-2010, 19:48 PM)muska71 Kirjutas:  Aga kuda lumekahurid ennast õigustavad?Aastat 5 tagasi näitas isegi maahommikus kus russile oli taha pandud Sami kahur.Kahur peaks ju meetrises lumest läbi minema nagu soojast võist.
Meetrisest lumest võid ju läbi minna kahuriga(korraliku kahuri jaoks pole ka suurem kokkulükatud vall probleemiks), aga selline soojast võist läbiminek nõuab ka korraliku võimsusega traktorit seda kaadervärki ringi ajama ja ka korralikku tõsist puhurit. Alla 100hj traktoriga meetrisest lumest nagu "võist" ikka ei lähe küll. Suurte puhurite ees olevad masinad ikka reeglina üle 150hj.

Ja neljameetriste hangede jaoks on see 150 hale...
   

teemasse.
Väike metsatraktor Bj45 kannatab kergemat lund, kuni stangeni, ehk ca 50cm, eeldusel et mingigi pind all on, millest haakida. Samas raske sulalumi mis üle poole ratta ehk siis 30-40 cm haakub juba sildadesse ja sõit käib vaid edasi tagasi rammimisega. Kui juhtub mõni ratas ootamatult teele jooksnud auku juhtuma, on ka 10cm lund liiast.
   


Vasta
#39

Sai see nädalavahetus lõunaosariikides metsas käidud. Traktoriks oli soolo jumz ja tagaratastel ketid peal, roomas poolemeetrises sulalumes nagu loom, aga juhitavs oli niru võitu ja eriti siis kui täistüves paar puud taha pookida. Vaja lihtsalt head tihendit istme ja rooli vahele.
Vasta
#40

tagaroop toimib hästi, tõmmata sellega kergem kui esisahaga lükata, oma tarbeks väga hea.Russi puhul kipub karmima lume puhul nina kursilt kõrvale vedama, aitaks esiraskused (a-la 500kg)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne