Nii, täna oli see päev kui ma auto esimest korda käima panin.
Tohutult läks aega käigukasti tagasisobitamisele, ilmselgelt on see mõeldud ainult koos mootoriga välja tõstmiseks, ei mahu noh
. Sõbra abiga ning sidurit pärast käigukasti paikatõstmist hooratta külge nokitsedes see eelmisel pühapäeval siiski õnnestus. Enam ei taha
Tänaseks olin autole varunud jahutusvedelikku (6l, umbes liiter jäi esialgu järgi, võibolla tuleb veel lisada), õli (mm, on see Valvoline\'i kanister nüüd 5l või 4l, igatahes mingi poolteist liitrit jäi alles), õlifiltri (väga tark tegu oli, hoolimata sealt väljavoolavast õlist, poodi vana kaasa võtta) ning 5l bensiini. Auto ümber askeldava kahejalgse jaoks oli kotis Rock (0,5l, järgi ei jäänud midagi).
Esimene toiming oli käigukasti viimaste poltide kinnikeeramine, siin midagi märkimisväärset ei olnud. Kinni said.
Pärast seda keerasin kere külge kinni käigukasti padja, ausalt öeldes on see üsna hell koht. Poldid jäid sinna kereõõnsuse sügavikku lõpuks pidama küll, kuid mitte eriti usaldustäratavalt. Ma arvan siinkohal oleks täitsa asja eest 3mm lehtteras kere külge keevitatuna ning sinna külge korralikud mutrid, mitte mingi kahtlane plekiaretis. Kui vähegi võimalik siis midagi sellist sinna ka tuleb. Siinkohal on muidugi oodatud kõik geniaalsed ideed, kuidas seda asja veel paremini lahendada
Edasi tavalised asjad, õli ja jahutusvedeliku vahetus, aku peale, starteriga väike proov (waxi soovituse järgi), bensiin paaki ja ESIMENE KATSE.
Välja ei tulnud sellest loomulikult midagi, starter käis ringi ja mootor ei teinud teist nägugi. Kahtlustades toiteprobleeme, proovisin kuulsat sorts-kütust-karpasse-jooksuga-ümber-auto-ja-võtit-lähenemist. Esialgu tekkis paar päris ehmatavat efekti, tuld lõi välja nii sisse- kui väljalaskest, süda jättis kapoti alt mütakaid kuuldes lööke vahele jne, kuid vähemalt pumpas bensiini korralikult ülesse, niiet sortsutamise võis ära jätta. Ja umbes nii 10ndal katsel jäi mootor enam-vähem rahuldavalt käima, alguses rohkem ja hiljem aina vähem turtsudes :bounce.
Karburaatori settingud tunduvad mõnusa pohhuismiga paika pandud olevat, aga see on tegelikult ju pisiasi. Tühikäiku proovisin pärast umbes pooletunnist töötamist keskpööretel (vaheaegadega jahutusvedeliku lisamiseks), see oli küll vist kuskile umbes 50 pöörde peale sätitud, väga vaevaline. Niiet nokitsemist jätkub siingi, aga põhiasi et üks mure on jälle vähem, mootor iseenesest tundub täiesti töökorras.
Ma millegipärast arvan et kõike seda oleks ka palju lihtsamini teha saanud
aga... noh tähtis on tulemus :yes.
Järgmises osas: mis läheb edasi peab ka seisma jääma ehk PIDURID.
PS, agaa, lõpuks sain ka pidurisilindrid mõõdetud-pildistatud, siseläbimõõt on jah kuskil 19mm ja välja näeb
selline. Vabandust selle asjaga jokutamise pärast.