Tere
Kas oskab keegi kirjutada midagi Ankeri kohta raaminumbriga 256653? Tilmani järgi võiks raam olla aastast 1935. Milline võiks olla mudel ja kui levinud Anker Eestis oli?
Tänan ette.
Kas Sinu isend on tavalise või sirbikujulise kahvliga? Ja näita pilte!
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Kahvel on tavaline. Rattast ei ole palju järgi, aga raud on tugev. Ühes kohas on augu sisse kulutanud, kui selle paikamise kohta nõu saaksin, oleksin tänulik. Ankeri taastamine läheks keeruliseks, tahan teha vanadest juppidest sõiduratta.
(Seda postitust muudeti viimati: 06-10-2009, 23:46 PM ja muutjaks oli valdo.)
(06-10-2009, 21:40 PM)holz Kirjutas: Kahvel on tavaline. Rattast ei ole palju järgi, aga raud on tugev.
Kaalusin osta.ee's alguses selle ostmist, aga kuna isendit oli vähe järel ja mul on erakogus olemas üsna korralikud sirbikujulise kahvliga Ankeri jäänused, siis lõpuks loobusin teatud tasemel üle pakkumast.
Palju õnne soetuse puhul ning pikka meelt taastamisel!
(06-10-2009, 21:40 PM)holz Kirjutas: Ühes kohas on augu sisse kulutanud, kui selle paikamise kohta nõu saaksin, oleksin tänulik. Ankeri taastamine läheks keeruliseks, tahan teha vanadest juppidest sõiduratta.
Tavaline MIG-keevitus raami paikamisel abiks. Minu rekord paikamisel on ca 50 keevitust kogu rattaraami peale (ja lisaks kogu tagakahvli väljavahetamine) 1940.a. Ilmarise naisteratta taastamisel. Vt http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=27729 . Kaasfoorumlane 1661 ehk Toomas vast võib pajatada, mis seisus selle raam oli siis, kui ma selle isendi soetasin...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
(20-10-2009, 18:48 PM)holz Kirjutas: Raami puhastamisel tuli üks vidin nähtavale. Võtab keegi palun vaevaks seletada, millega tegu?
Kõige tavalisem õlitusnippel. Oli olemas 99,9% Saksa 1920-30ndate ratastel. Ülaosa ainult on murdunud.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Tänan! Millised keskjooksu omad olid: kuuliga, klapiga või "kiivriga" (sks Helmöler)? Kas keegi võiks palun oma Ankeri keskjooksu õliniplist pilti teha või kui need ühe tootja omad olid, siis mõne teise ratta oma näidata?
(Seda postitust muudeti viimati: 20-10-2009, 22:13 PM ja muutjaks oli valdo.)
(20-10-2009, 21:24 PM)holz Kirjutas: Tänan! Millised keskjooksu omad olid: kuuliga, klapiga või "kiivriga" (sks Helmöler)? Kas keegi võiks palun oma Ankeri keskjooksu õliniplist pilti teha või kui need ühe tootja omad olid, siis mõne teise ratta oma näidata?
Kuuliga olid reeglina sõjajärgsed (1950-60ndate Harkovid, Pensad, Minskid jms). Erandina on minu 1940. aasta Laanbergi kaubaveorattal tagarummul (vabajooks Gamma, Torpedo replika) kuuliga nippel. Ja olen ka teistel sõjaeelsetel kohanud kuuliga varianti, kuid üliharva.
Sõjaeelsetel "sakslastel" on tavaliselt kas nn "kiivriga" või "klapiga". Kunagi arvasin, et vanemad (1920ndad) on nn "kiivriga" ja uuemad (1930ndad) nn "klapiga", kuid see peab paika vaid vahel. Nii on nt valdaval enamikul minu valduses olevatel Saksa sõjaväeratastel "kiiviriga" niplid, samuti on "kiivriga" niplid enamikel minu kätte sattunud sõjajärgsetel reparatsiooni-Diamantidel (oman 4 isendit + osi). Samas ei ole ma kohanud 1910-20ndate aastate "sakslastel" "klapiga" nipleid.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Paar pilti Ankeri kahvlist.
Kahvlil on säilinud natuke värvilahendust, mis lubab arvata, et kiired on olnud ka raamil, nö kiirepea. Joon on hõbedane, aga kiire põhivärvist ei saa täpselt aru, tundub metallik-roheline. Samas olevat selle aja musta Ankeri kiired tavalahenduses sinised olnud, kuid märgitakse, et eritellimusel sai ka rohelisi kiiri. Võta siis kinni, kas on 75 aastaga värv muutunud või eritellimuse ratas siia juhtunud.