Mida uut Järva-Jaani vanaautode varjupaigas?

Sai ka siis lõpuks kohapeal ärakäidud. Igati vägev ettevõtmine, soovin ainult jõudu ja jaksu!
Vasta

No proovigu keegi väita, et järgnev ei sobi teemasse Toungue
Järva-Jaanis kasvab kõrvits puu otsas
http://www.jt.ee/?id=167078
Viimasel ajal Järva-Jaani vanatehnika varjupaika sattunud inimesed on kindlasti märganud puu otsas kasvamas kõrvitsat.
Varjupaiga pidaja Tuve Kärner ütles, et teevad nad seal krutskeid, mis nad teevad, aga see kõrvits on ise puu otsa kasvanud, keegi pole teda sinna aidanud.

«Kasutasin uunikumi käru peenrana, panin mulda täis ja istutasin kõrvitsa, sealt ta siis kasvaski puu otsa,» selgitas ta.
Kärner hoiaks kahe puuharu vahel kinni olevat kõrvitsat seal niikaua, kui vähegi saab. «Las pakub rahvale rõõmu!» sõnas ta.

Kärneri aiapidaja ettevõtlikkusele viitab veel seegi, et ta on ka teistesse kasutult seisvatesse kärudesse peenraid rajanud. «Moskvitði kastis kasvavad porgandid, Volga kastis kurgid, Paide kultuurikeskuse vanas bussis on tomatikasvuhoone,» täpsustas ta.

...
Vasta

See nädalavahetus said peetud sügisesed talgud, kohal käis ca 15 Varjupaiga sõpra. Hulk eksponaate on talveks katuse all, paigaldatud on taksopeatuse tulp, mis suvel oli väljas Rotermanni näitusel ning sai ka tulevikuplaane pidada.

Värskeim eksponaat on aga üks väga värvika minevikuga isetehtud sõiduvahend - kujult praeguste kaubikuniversaalide eelkäija "Benjamin". Tegu sama masinaga, mis jõudnud ka Auto Bild Eesti numbri 1/2005 lugejafotodesse. Masin praegu küll suht halvas seisus - kere alaosa tahab tublisti keevitamist. Kasutatud on väga paljude masinate juppe - lugesin kokku RAF-977 kere tagaosa ja lühendatud ðassii, GAZ-53 kabiin ja ümbertehtud esinina, ZiL-i ümbertehtud kapott, GAZ-24 mootor, tagatuled, rooliratas, RAF-2203 stanged, MAZ-500 iluvõre, trammi Tatra T4 suunatuled jne. Kirju on ka masina minevik - vt ka http://varjupaik.jjts.ee/?action=text&P=...t&post=465
Vasta

Varjupaigas taas üks uus eksponaat ja tegu päris unikaalse puna-valge masinaga (ühtlasi ka üks uus mark kogus lisaks!) - 1960. aastal ehitatud voolikuauto Magirus-Deutz Mercur, mis veel mõne nädala eest oli teenistuses Kolga-Jaani komando teise voolikuautona. Selliseid 1960. ja 1970. aastate alguse ninaga Magiruseid (hüüdnimega "Eckhauber") tean ise Eesti tuletõrjes täpselt nelja kasutuses olnud olevat, aga kõik on erinevate pealisehitustega.

Vt ka http://varjupaik.jjts.ee/?action=ekspona...t&S_ID=357
Vasta

Kauaoodatud maiuspala Tallinna Linnahalli lumesaha näol leidis tee lõpuks Järva-Jaani. Masin valmistatud 1981. aastal Moskvas, tehases "Krasnõi put". Töötas auga kuni Linnahalli tegevuse lõpuni, kahjuks aasta esimeses pooles on jou-jou mehed masina täis sodinud ja lõhkunud ning rauavargad veidi rüüstanud.

Ülevaatlik pildimaterjal hiljem, praegu tasuks lugejail ka Reporterit jälgida - uudis on esindatud ka seal.

PS, ehk teab keegi masina täpsemat markeeringut ja üleüldist ajalugu? Mark ЗПК.

PSPS, kus selliseid veel leidus-leidub? Teada on ühe masina olemasolu omal ajal Balti jaamas.
Vasta

(20-04-2010, 19:06 PM)Regardman Kirjutas:  Kauaoodatud maiuspala Tallinna Linnahalli lumesaha näol leidis tee lõpuks Järva-Jaani. Masin valmistatud 1981. ...
Meenutuseks pilt aastast 1984 (ega neid seal Linnahallis rohkem polnud kui üks?):

[Pilt: 121845975.jpg]
Vasta

(20-04-2010, 22:11 PM)Potsataja103 Kirjutas:  
(20-04-2010, 19:06 PM)Regardman Kirjutas:  Kauaoodatud maiuspala Tallinna Linnahalli lumesaha näol leidis tee lõpuks Järva-Jaani. Masin valmistatud 1981. ...
Meenutuseks pilt aastast 1984 (ega neid seal Linnahallis rohkem polnud kui üks?):
http://potsataja103.users.photofile.ru/p...845975.jpg
Ikka ainult see.
Vasta

PSPS, kus selliseid veel leidus-leidub? Teada on ühe masina olemasolu omal ajal Balti jaamas.
[/quote]
Lisaks sellele linnahalli masinale on miskipärast meeles selline Tallinna bussijaamast.
Vasta

üks säändne oli ka bussijaamas omal ajal askeldamas

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Reporteri video ka onlainis: http://www.reporter.ee/2010/04/22/vanate...-minisaha/

Ühte kaadrisse (sek. 47-49) jäi masina tähistusena silma TUM (trotuarouborotðnaja maðina)-975 "Truþenik".
Vasta

Lihtsalt üks huvitav tähelepanek , nimelt pildi peal on masinal esiklaas ühes tükis . Tänaseks oli see asendatud mingi raamiga kuhu sobivad kaks sirget klaasi. Juhtusin ka ise kohal olema ja nägin teh. passi mille järgi konkreetse masina soetusaeg juuli 1981.

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
Vasta

(23-04-2010, 22:52 PM)heikson Kirjutas:  pildi peal on masinal esiklaas ühes tükis . Tänaseks oli see asendatud mingi raamiga kuhu sobivad kaks sirget klaasi.

Kas too pildil olev orkkis. tuuleklaas äkki sapikalt ei võiks pärineda...?

loll on loll olla.
Vasta

sapaka tagaklaas on ümbritseva plekiga tundub olevat...



Vasta

Juulis on varjupaikka jõudnud kahe tuntud inimese endised sõidukid: http://varjupaik.jjts.ee/?action=ekspona...t&S_ID=370 http://varjupaik.jjts.ee/?action=ekspona...t&S_ID=372
Vasta

Tänasest ööst on Varjupaigas üks tõeline hiiglane: varem Oisu muuseumis olnud lennuvälja kustutusauto MAZ-7310 ðassiil.

Vt http://varjupaik.jjts.ee/?action=ekspona...t&S_ID=375
Vasta

(16-09-2010, 18:19 PM)mrali Kirjutas:  Tänasest ööst on Varjupaigas üks tõeline hiiglane: varem Oisu muuseumis olnud lennuvälja kustutusauto MAZ-7310 ðassiil.

Vt http://varjupaik.jjts.ee/?action=ekspona...t&S_ID=375

Vahva eksemplar!On olnud nõukogude armee ajal isegi sellistega liikuda.Mitte küll palju kuid siiski.ja ka maz 537 jne!
Vasta

Tore näha,et see masin kenasti alles on. Ei lootnudki enam näha. Käisin veel põhikoolis,kui vend Rein Viljandi kutselises tuletõrjes esimeses vahtkonnas tööl oli.Ta viis mu garaazi ja näitas seda masinat .Seda masinat kutsuti mingi nimega,pean vennalt üle küsima.Tollel ajal oli see masin minu jaoks jube kolakas.Nägin seda isegi mõned korrad linnavahel liikumas.Eriti kiire pill ta polnud. Kui mälu ei peta siis vist 60 km.h. liikus.Terve tänav täis...Asi võis olla aastatel 85-87.
Vasta

(16-09-2010, 18:19 PM)mrali Kirjutas:  Tänasest ööst on Varjupaigas üks tõeline hiiglane: varem Oisu muuseumis olnud lennuvälja kustutusauto MAZ-7310 ðassiil.

Vt http://varjupaik.jjts.ee/?action=ekspona...t&S_ID=375

Väike videokokkuvõte: http://www.youtube.com/watch?v=8N0p2Cmpy74
Vasta

Valuoja oru kõrval oli kunagi üks vana talumaja, selle kustutamisel oli Uragan väljas. Vähemalt tee äärekivid teda küll ei pidanud, läks hooga üle neist.

Nüüd põhjust mootorit otsima hakata. Loodetavasti on ka ninaplekid ja radiaatorid alles.

Sarnane monstrum vedeles 80-ndate lõpus Venemaal Kingisepas, ühe töökoja hoovis. Leningradi maanteelt oli ta igatahes näha.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(17-09-2010, 10:07 AM)Aspelund Kirjutas:  Valuoja oru kõrval oli kunagi üks vana talumaja, selle kustutamisel oli Uragan väljas. Vähemalt tee äärekivid teda küll ei pidanud, läks hooga üle neist.

Nüüd põhjust mootorit otsima hakata. Loodetavasti on ka ninaplekid ja radiaatorid alles.

Sarnane monstrum vedeles 80-ndate lõpus Venemaal Kingisepas, ühe töökoja hoovis. Leningradi maanteelt oli ta igatahes näha.

A.

Plekid ja radiaatorid on olemas. Ja üks rimakas mootor, mis küll aastaid Oisus masina kõrval seisnud ka. Selle mootori sisu olukorda küll ei tea... (originaalmootorit läks omal ajal vaja Kolga-Jaanis olnud tuletõrje pumbajaamale). MAZi läbisõidunäidikul igatahes on number 68xx (mitmes ring, ei tea küll).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne