Postitused: 3,693
Teemad: 114
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
huvitavad faktid - aga on "grafiitmäärde" definitsioon ikka õige? Praktikas on temast küll kuumades kohtades (kollektoripoldid, plokikaanetihendid) abi. Teisalt ei ole tema töö seal mitte määrimine vaid "olemine". Ehk siis kas jutt on ehk eri omadustest - et kõrgel temperatuuril kaovad lihtsalt tema määrdeomadused - jahtudes taastub aga algne olukord (st ta on "paks õli")?
Teet,
hämmingus...
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 5,368
Teemad: 261
Liitus: Apr 2010
Maine:
75
Grafiitmääret sai ka siin plokikaane tihendite peale määritud.Seda selleks,et järgmine kord sama tihendiga uuesti kaane tagasi saaks. See jutt ka vist paika ei pea-iga kord kui plokikaant maha võtad,pead uue tihendi panema.Vähemalt endal jamasid polnud.
Kuna tünn nurgas, siis sai seda kraami pandud veel MTZ-52 esisilla külgülekandesse ja samuti nurkreduktoritesse.Peoga tõmbasid määret korpuse sisse ja hiljem valasin õli juurde.Peale seda kadus see õli sirisemine ära.Ma arvan seda,et sinna reduktoritesse sobiks ka muu määre koos õliga-Litol-24 või Solidool.Asi lihtsalt praktiline. Nüüd mõni järsku arvab,et mis talvel saab.See ka järgi proovitud.Kõik toimib.Natuke sõidad ja asi läheb vedelaks.
Postitused: 773
Teemad: 61
Liitus: Oct 2008
Maine:
10
Jaksu mehed! Ütleks ka sõna sekka. Grafiitmääret võiks kasutada tõesti ainult temas sisalduva grafiidi, mitte määrimisomaduste pärast, vee ja õhuga kokkupuutuvates kohtades on tema nõrkuseks mahapestavus. Kiiresti pöörlevatesse laagritesse pole ka seda mõistlik panna nagu praktikas selgunud on (paar posti ülalpool). Püsikiirusliigendid, rooliotsad, ðarniirid, lehtvedrud, spindlid jms. soovitan määrida tänapäevase spets määrdega, omadused on kõrgelt üle grafiitmäärdest, oma kogemus on pikaaegsele Volgade remondile tuginev.
Do'nt panic
Postitused: 616
Teemad: 4
Liitus: Oct 2009
Maine:
7
Tere
Ei ole küll teema kohane, aga teemas oli piisavalt juttu väljalaske poltidest, mutritest, otsustasin ka sõna sekka öelda.Kuna tegelen natuke turbode remondiga, siis kasutan väljalaske juures roostevabu polte mutreid.Tikkpoldid teen roostevaba materjalist.
Mingil määral saab kuumuskindlaid tikkpolte ja mutreid autopoodidest aga need on eri markidel erinevast materjalist (soovitan kontrollida magnetiga).Meie poldikauplused ei tea kuumuskindlatest poltidest, mutritest midagi (vähemalt Tartus).
Postitused: 5,368
Teemad: 261
Liitus: Apr 2010
Maine:
75
Kuna ma olen nüüd jõudnud grafiitmääret siit ja sealtpoolt kiita,kirjutaksin nüüd sellest,milleks see üldse ei kõlba.
Ennem mainisin,et seda tuleb vindi vahele määrida.Kui tahate,et küünlad kergelt maha tulevad,pange sinna ka.Aga siis peate sellega arvestama,et grafiit juhib hästi elektrit edasi.Näpud on ka ju pisut määrdega koos,algul keerate küünalt näppudega ja ongi jamad tulemas.Nimelt hakkab mootor jupsima.Kõik silindrid ei tööta enam korralikult.Hakkate meeleheitlikult viga otsima,kuid ei leia-kui ei tea.Siis kukute küünlaid vahetama ja lõpuks kui juba täiesti läbi olete,kukute sumbutajat süüdistama...
Kuulsin vanasti,et sedasi tehti "heale" sõbrale üllatus.Tõmmati küünaldel piibud maha,tehti näpukesed grafiitmäärdega kokku ja libistati õrnalt üle portselani.Tulemus oli hea.Mootor ei käinud enam korralikult.Sõber muidugi hädas ja tööd kui palju...
NB.Ärge seda kodus proovige!