(07-01-2011, 16:11 PM)martin59 Kirjutas: Tee siis enda korpusest pilte kah, oleks huvitav vaadata.
Asi pooleli ja näeb kole välja nagu öö, aga mingit aimu vast saab. Enne ei hakka värvi raiskama, kui kindel et asjast asja saab. Mõõdud-proportsioonid on üsna kinni materjalis, mida kätte sain. Põhimõte on läbi ajada nii odavalt kui võimalik ja kasutada vedelevat utiili. Koletult suur monstrum tundub MB kõrval, aga eks näeb. Mõte oli teha kitsam, aga käsi ei ole tõusnud vaati rohkem lõikama. Proovib enne täislaiusega ära. Nii teovõlli kui raami puhul on silmas peetud, et saaks vajadusel võimalikult lihtsalt lühemaks/kitsamaks teha.
Kõhutunne ütleb küll, et sellise "tšeburaatori" ringi ajamiseks kuluks ära 20 heppa.
Ratta najal seisab teovõll ja maas paar teo segmenti. Keti asemel läheb käiku Audi 100 hammasrihm.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
(Seda postitust muudeti viimati: 08-01-2011, 00:25 AM ja muutjaks oli USSR V4.)
Mis võimsusevajadust puudutab, siis minu 40 hp puhur vajab kogu seda võimsust, et täisavaga praegust lund freesides visata lumi 20 m kaugusele ühesõnaga gaas on põhjas ja pöörded üle 3000 ei lähe, lume väljumiskiirus on siis umbes 140 km h, ok mootor on väga hõre, (töötades tugeva survega suitsujuga karterituulutusest ja õli väljaajamine kõikvõimalikest kohtadest kuna tuulutus jääb kitsaks+ igasugused helid, mis ei kuulu korras mootori juurde),loodame, et peab kevadeni. Ilmselt saab mootor suvel korraliku uuenduse, sellega seoses kohe ka küsimus, kellel on 40 hp ZAZ mootori kolvigrupi uusi või korralikke osasid, huvitavad ka 0,25 saaled kogu jooks (odavalt, kuna masu seab oma piirid).
(Seda postitust muudeti viimati: 08-01-2011, 11:26 AM ja muutjaks oli Basilio.)
(08-01-2011, 00:22 AM)USSR V4 Kirjutas: Mis võimsusevajadust puudutab, siis minu 40 hp puhur vajab kogu seda võimsust, et täisavaga praegust lund freesides visata lumi 20 m kaugusele
Mulle piisab kui viskaks 3m kõrgusele ja sama kaugele. 20m = naabri aed.
Täisava puhul peab ilmselt tasakesi edasi nõksutama. Selge et hurraaga ei lähe. Kui jõudu ikka katastroofiliselt napib, siis teen kopsiku 15-20cm kitsamaks. Ka viskelaba võib 5cm kitsamaks teha. Sõltub sellest, kus pudelikael tekib. Vot seda tahangi teada saada ja selleks eksperimenteerin.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Emmilise differ käis valikust läbi esimesena, kuna aga teovõll peab reduktorist läbi jooksma, siis otsustasin ümberehituse asemel teha uue. Miks mul on vaja 20 meetrist viskekaugust, sellepärast, et visata lumi sinna, kuhu ta kevadel ise läheb - jõkke, ja vältida sellega keldriuputust, eelmine aasta see toimis.
(08-01-2011, 00:22 AM)USSR V4 Kirjutas: Mis võimsusevajadust puudutab, siis minu 40 hp puhur vajab kogu seda võimsust, et täisavaga praegust lund freesides visata lumi 20 m kaugusele ühesõnaga gaas on põhjas ja pöörded üle 3000 ei lähe, lume väljumiskiirus on siis umbes 140 km h, ok mootor on väga hõre, (töötades tugeva survega suitsujuga karterituulutusest ja õli väljaajamine kõikvõimalikest kohtadest kuna tuulutus jääb kitsaks+ igasugused helid, mis ei kuulu korras mootori juurde),loodame, et peab kevadeni. Ilmselt saab mootor suvel korraliku uuenduse, sellega seoses kohe ka küsimus, kellel on 40 hp ZAZ mootori kolvigrupi uusi või korralikke osasid, huvitavad ka 0,25 saaled kogu jooks (odavalt, kuna masu seab oma piirid).
Paneks siia ka ühe omaaegse vene inseneride ehitise pildi üles. Ise mäletan, et veel '70-tel need riistapuud ka eestimaal tööd tegid.
Pööraks siis tähelepanu teovõllide ja rootori mõõtude omavahelisele suhtele. Tigude pöörlemine oli minu meelest teineteisele vastassuunaline. Tänapäevastel tundub see rootor küll teoga võrreldes liiga tilluke olema ja seetõttu kinni jääbki.
Kui selline masin sõitis, siis võsa ragises tee ääres ja puud murdusid, sest too prits ei kartnud ka jalgpallisuuruseid jääkuubikuid...
Eks asi ole ka materjalis, millest see rootor tehtud on.
Ja kiirus oli tal töötades kõik 50km/h, mis see vana 157 välja võttis! Taga kuudis oli puhuri käitamiseks eraldi mootor. Ei saa kindlalt väita milline just. Ehk keegi mäletab neid riistapuid täpsemalt, või on ise näppinud...
Ei maksa siis suuruse peale ära ehmatada – pildilt saab proportsioone hästi vaadata!
(Seda postitust muudeti viimati: 08-01-2011, 21:57 PM ja muutjaks oli CORRADOg60.)
See ju ZIL- 157 D 470, kui asjast õieti aru saan.
Puhuri jõuallikaks 19 liitrise töömahuga 150 hobujõuline diisel U-2D6.
Poisikesena sellist sõitmas näinud. Oli kohalikul sõjaväelennuväljal ametis. http://en.valka.cz/viewtopic.php/t/37188
(Seda postitust muudeti viimati: 08-01-2011, 23:14 PM ja muutjaks oli Basilio.)
Üks küsimus lumepuhuri omanikele. Puhuritel on reeglina sujuvalt keeratav suunaja. Kas reaalselt on tarvis 180 kraadi sujuvat keeramisvõimalust? Kas piisab, kui saab seda teha kandilise toruga 90 kraadi kaupa? Videodes nähtav lumeviskamine käib ikka külje peale, kas paremale või vasakule, väga harva ette. Taha pole vist nagu erilist mõtet...
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Sellel Zil-i puhuril oligi üks mootor taga, kapoti all oli tühjus. Kui töötas, siis viskas vägevalt, puudelt pudenesid nii oksad kui varesed. Võttis ka sulanud ja siis uuesti külmunud lund, ainult rootori labad ja võll ei pidanud vastu.
Kindlasti soovitan sujuvat pööramist, kuna minul on küll seda vaja koguaeg kruttida, isegi tuule suund mõjutab viskesuunda ja nõuab toru keeramist, ja mis puudutab ette viskamist, siis mina kasutan seda tihti, et kanda lumi kaugele ehk siis lasen mitu korda läbi.
(08-01-2011, 23:12 PM)Basilio Kirjutas: Üks küsimus lumepuhuri omanikele. Puhuritel on reeglina sujuvalt keeratav suunaja. Kas reaalselt on tarvis 180 kraadi sujuvat keeramisvõimalust? Kas piisab, kui saab seda teha kandilise toruga 90 kraadi kaupa? Videodes nähtav lumeviskamine käib ikka külje peale, kas paremale või vasakule, väga harva ette. Taha pole vist nagu erilist mõtet...
Oma tagasihoidlike kogemuste põhjal MF-i puhuriga pakuks välja, et kui ainult sirget teed lahti ajada, piisab täiesti kahest äärasendist(vasakule või paremale).
Samas kui hoonete, autode vms vahel toimetada, on sujuv muutmisvõimalus väga mõnus. Eriti kui sellega ära harjud.
(08-01-2011, 21:41 PM)meli666 Kirjutas: Üks video ka sellest D-470-st: http://www.youtube.com/watch?v=SxPy46zC7MY
Ega ta oma võimsusega nii väga ei hiilgagi. Suht väike lumekiht ja kiirus ja toss sisuliselt väljas.
IFA W50 mootor jääb originaaliga (mis suudeti kokku lasta nagu kommentaaridest lugeda võib) võrreldes lahjaks jah. CORRADOg60 toodud lingil orig. mootoriga isend ja see näikse lammutavat mis hirmus.
jupp aega vaevab mind üks ilmselt üsna loll küsimus. ehk keegi mõistab kommenteerida. nimelt ma olen aru saanud, et puhurid tööasendis üldjuhul lohisevad maas. või õigemini taldrikute-uiskude-suuskade najal. need kõik suht peened ja vajuvad vast ikke läbi (pehme) lume. natuke täbaram on ehk kandvate ratastega ja hoopis imelik kui puhur lükkava masina küljes fiksasendis rippes on.
et siis kahtlus selline, et kui ebatasase pinnase tõttu üritaks freesida nii, et mingi kiht maha jääks, siis kas mitte ei juhtu nii, et maha jääv kiht pidevalt kasvab kuna tagant lükkava masina rataste alla ju jääb see kiht samuti ja seega masin maapinna suhtes tõuseb ja siis freesil lõikamata kiht ka kasvab ja ... , no ühesõnaga, kas tuleb nõiaring?
mtz-i ja mf-i teemas jutt jõudnud niikaugele, et tööorganeid juba õite tõsisest rauast teha planeeritakse. kahtlemata võib sageli olla alternatiiviks ka mättaid ja kiva koos lumega freesida, a kui see välistatud on, siis ju peaks frees nö. õhus rippuma. sellest siis see küsimus. paluks kogemusi ja arvamusi jagada.