Postitused: 637
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
9
Samasugune vanat sorti vintsiblokkidega joss seisis Võrumaal vastseliina viljakuivati juures , kui keegi sinna kanti trehvab võiks siia foorumisse pildid panna. Aga kardan et see masin võib nüüdseks juba vanarauaks viidud olla.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Postitused: 448
Teemad: 32
Liitus: Mar 2008
Maine:
6
(21-03-2011, 15:11 PM)E303 Kirjutas: Samasugune vanat sorti vintsiblokkidega joss seisis Võrumaal vastseliina viljakuivati juures...
Millal see olla võis? Ei mäleta viimasest ajast küll seal midagi sellist olevat olnud?
P.S. Loodan et Vastseliina viljakuivati all on mõeldud ikka Külaoru (kiriku juures) paiknevat kuivatit.
Rain Rikas
Eesti Maanteemuuseumi peavarahoidja
rain.rikas@mnt.ee
Postitused: 637
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
9
2009 suvi oli see joss seal kus on kirik ja seal kiriku juures on viljakuivati ning seal hoovis oligi.Mõõda sõites jäi silma ning mõtlesin vanarauaks osta aga omanikku ei leidnud , kuna kuivati juures kedagi polnud.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Postitused: 605
Teemad: 191
Liitus: Jan 2006
Maine:
20
See kiri (TRET) tähendab nõukaaegset firma nime. Lahtiseletatult Teede remondi ja ehituse trust.
Postitused: 4,434
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
49
(28-03-2011, 21:56 PM)krossifänn Kirjutas: Vägagi tahaks kuulda meeste endi meenutusi aga siiani pole keegi sõna võtnud
Mees ise on teiselpool juba, rääkis kunagi loo. Kaevas ekskavaatoriga mingit magistraalkraavi vana oja asemele. Või süvendas oja? Igatahes mida kopatäis välja, seda rohkem hakkas siputavaid vähke tulema. Nii korjas omale ämbritäie, oleks veel korjanud aga ämber oli ainus. Dirhami või Nõva kandis oli see lugu.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 619
Teemad: 85
Liitus: Apr 2009
Maine:
6
29-03-2011, 09:46 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-03-2011, 11:50 AM ja muutjaks oli
näkisepp.)
tere,on ilmunud üks hea raamat, Eesti maatehnika kultuurist,seal paksus köites päris hea ülevaade EPT-de olemisest-kulgemisest,seal ka hulga pilte,minu muuseumis hoiul EPT-de RÄNDPUNALIPU VARRAS,kus metall-plaatidel peal alates 1960 kõik tublimad sots võitjad,proovin tulevikus need sildid üksaaval pildistada ja foorumisse riputada,viimane võitja oli 90-tel Kuusalu.
Algul olid sepikojad,siis tulid hobujaamad-hobulaenutuspunktid ,järgnesid MTJ-id-masinatraktorijaad,siis EPT-d,vahepeal olid vist hobutraktorijaamad-ei mäleta.Kõikse rohkem rauda Eestimaal on läbi käinud vist läbi EPT-de,nüüdsel ajal muidugi läbi EMEXI-KUUSAKOSKI.
Postitused: 4,434
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
49
(29-03-2011, 09:46 AM)näkisepp Kirjutas: Algul olid sepikojad,siis tulid hobujaamad-hobulaenutuspunktid ,järgnesid MTJ-id-masinatraktorijaad,siis EPT-d,vahepeal olid vist hobutraktorijaamad-ei mäleta.
RTJ remondi-traktorijaamad olid ka. Oli vist veel midagi. Oblastiteks jaotati ka vahepeal.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 15
Teemad: 0
Liitus: Mar 2011
Maine:
0
Seoeses jossiga meenus veel selline asi, et kunagi koolist tulles kuulsime poistega kaugemal mingit väga huvitavat traktori häält. Läksime vaatama, et mis see seal popsub. Tegemist oli vana T-100'ga, mingi taat kangide taga. Saime onuga jutule, lubas peale ronida ja tiksusime sellega terve päeva ringi, joss tasandas Tamsalus raudteetammi perve. Küsisime juhi käest, et miks see traktor siukest imelikku häält teeb, mees väitis, et sellel on kaks pütti tagant ära lülitatud, et pole niipalju võimsust vaja enam. Tol hetkel ei saaud ma muidugi poisikesena aru, et mis püttidest ja asjadest ta jahub, aga hiljem hakkasin mõtlema, et kas selline asi on tõesti võimalik või ajas ta meile kärbseid pähe? Joss kahe püti peal tööd tegemas? Kuidagi väga rahulikult popsus küll, ka koormuse all- lõkat, lõkat, lõkat, lõkat.
Postitused: 699
Teemad: 26
Liitus: May 2004
Maine:
10
Alates D-108 mootori tulekust lülitatakse jah kaks silindrit tühikäigul välja.Kuid ükskõik kuidas töötades hakkavad kõik neli siiski tööle.
Üks lugu ka.Mida mina pole muidugi isiklikult näinud,olin liiga pätakas veel.Aga oli reede õhtupoolik,mehed võtsid vagunis viina,mängisid kaarte ja ootasid bussi mis koju pidi viima.Buss saabus ,kõik kiirelt peale ja minek.Esmaspäeval tööle tagasi ,astuvad bussist välja, joss käib! Mis värk?Järele mõeldes tuli meelde küll,joss jäi juba reedel kiiruga minnes käima.
Üks lugu veel tuli meelde.See siis minu esivanema tehtud.Kusagil 70datel,pidi uuel nädalal tulema künnivõistlused.Sellel ajal neid tehti ja valmival obektil neid teha,kaks asja korraga.Aga esivanem pani nädala vahetusel järelveetava adra jossile järgi,see oli juba kohale toodud,ja kündis ööga põllu ülesse.Järgmisel päeval kui suured võistlejad kohale tulid polnud enam midagi künda.Pahandust ei tulnud,sai hoopis mingi medali,pean täpsemalt järgi uurima millise.
Tegelikult pean vist vanameest minema küsitlema ,mingeid lugusid ehk ikka meenub.
Postitused: 179
Teemad: 12
Liitus: Sep 2010
Maine:
7
Üks jossilugu elust enesest.
Möödunud sajandi seitsmekümnendate keskpaiku õnnestus EPT-st sovhoosile kaubelda mahakantud kandilise kabiiniga ja trosstõstesüsteemiga jossbuldooser.Eelkõige oli seda vaja talvel teede lahtilükkamiseks,sest ka tol ajal olid lumerohked talved.Tihtipeale tuiskas teed nii umbe,et DT-d müristasid mitu päeva,et mõne kaugemalasuva karjalauda juurde piimaauto jälle sõita sai.
Kuna kohalike seast ühtegi jossimeest ei leidunud,sai kaubeldud EPT-st tööle mees,kes sama traktoriga oli seal varem töötanud,kuid mingil põhjusel uut jossi talle ei antud.
Suvi läbi otsisime juppe ja sügiseks oli masin nagu uus - kapremonditud mootor,uued roomikud ja värskelt värvitud välimus.Kohe tekkis mõte,et mäekünka servale saab selle riistapuuga korraliku suure silotranshee lükata-kaevata.Töö laabus ja mõne päevaga oli kaevik peaaegu et valmis.Väljalükatud mullaga sai kenasti täita künka all oleva soosiilu.
Siis aga juhtus midagi ootamatut - järsku avanes kaeviku põhjas allikas.Õige muidugi oleks olnud töö pooleli jätta,kuid kuna hulga oli juba tehtud,tahtsime veel proovida,et mis edasi saab.Sai aga see,et ühel hetkel oli joss püdelas savis roomikute ülaservani sees ja omal jõul ei liikunud enam millimeetritgi.Tõime appi kogu ümbruskonna DT-d,kuid tulemuseks oli see,et ribadeks sai kistud mitusada meetrit trosse ja joss vajus aina sügavamale.Talv aga oli tulemas ja vett mootorist välja lasta oli võimatu,sest kraanid olid sügaval pori sees.
Ma ei kirjuta kui keeruline see oli,kuid nädalavahetuseks organiseerisime lisaks DT-dele kohale kaks Kirovetsi,neli metsaveotraktorit ja sõjaväeosast kaks tanki käsivarrejämedust trossi.Kui siis kogu see masinaväk möirgama ja musta suitsu korstnast välja ajama hakkas oli algul tunne,et kogu transhee põhi tuleb koos jossiga kaasa - nii kõvasti hoidis saviplöga seda kinni.Ja kätte me ta saime.Muide kõige tegijamad olid metslased - toetasid plaadi varemtehtud perve vastu ja kerisid vintsidega nii,et ninad olid taeva poole püsti.
Enne külmade tulekut jõudsime jossi veel puhtaks pesta ja talvel ei olnud meil teede lahtihoidmisega enam mingit muret.Sai naabreid ka veel abistatud.