MTZ 05 ja Neva MB-2

Üht-teist võin nende hiina mootorite kohta öelda.
Kahel tuttaval Kipori mootorid(Honda kloon) kasutuses, ühel Kroti peal, teisel Zidi asemele paigaldatud omavalmistatud traktorile. Kumbki ei kurda. Kolmas tõi just mõned päevad tagasi poest Kipori, et see MB-1 peale panna. Aga tal ei paista sellega kiire olevat.
Neid hiinakaid, mida Tööriistamarket ja Flint müüvad, ei oska isiklikult kommenteerida.
Vasta

Olen ennemgi kuskil siin teemas honda klooni kiitnud. On mb1 peal juba aastast 2004. Tegemist oli mingi powerhorse veepumbaga millel oli peal 5.5hp 168 cc mootor. Plussideks on see et läheb igakord hästi käima võtab vähe kütust ja jõudu on maa ja ilm. Hiina mootorid kestavad väga kaua kui vahetada regulaarselt õli ja mitte liialt peenestada. Omatehtud traktoril on mb1 orginaal mootor. Proovisin teda ka orginaal karpaga käima saada,igakord tiri ennast higiseks ennem kui käima läheb, siis ei lähe pöördesse ja sureb tihti välja, viskasin selle karpa sealt kaugele minema ja vana k-55 karburaator peale. Käima läheb igakell laisalt 1 või 2 korda nööri tõmmates ja läheb pöördesse päris reipalt.
Vasta

(15-06-2011, 23:22 PM)meli666 Kirjutas:  Vot selle pöörete regulaatoriga on ka hiljuti mingi jama tekkinud. Iseenesest lähevad tuurid peale, gaasist tagasi lastes aga tahab jälle seisma jääda. Tundub nagu see ei toimiks enam.
Vot-vot, oleks siis kohe öelnud! Minul oligi esimene pauk niimoodi. Pöörete regulaator jooksis laiali ja rändavad tükid niitsid õlituskäpa maha. Kuna võtsin suht kohe lahti, siis jäi vänt terveks ja pääsesin kepsuvahetusega. Õlituskäpa murdumisega kaob ju õlitus ära ja võid asja üldse kokku jooksutada. Pöörete regulaatori komplekt tuli ka muidugi uus osta. Järgmise äkksurma ajal panin isegi originaalkepsu tagasi ja see töötab siiani.
Kas tasub remontida? No kui sul on huvi, tahtmist ja aega n****a, siis anna minna! Kui aega vähe ja vaja tööd teha, siis pane ükskõik milline muu mootor peale, ega hullemat vist turul enam pole!
Ah jaa, vene vanamees, kes varem Pärnus neid juppe müüs, väitis, et MB-1 pöörete regulaator ei armasta gaasihoova järsku liigutamist. Järsk tühikäigu ja põhjagaasi vahel pendeldamine pidi ta laiali jooksutama. Ei oska kommenteerida, aga gaasihoova hell kohtlemine paistab olevat kasuks tulnud. Ptüi-ptüi-ptüi aga minul on regulaator nüüd pidama jäänud.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

SAi täna tehtud mõned pildid honda kloon mootoriga mb1.

[Pilt: 085870005b8f01.jpg]

[Pilt: 08587000716286.jpg]

[Pilt: 0858700094c2b6.jpg]

[Pilt: 085870029691fe.jpg]
Vasta

(16-06-2011, 07:00 AM)CORRADOg60 Kirjutas:  Üht-teist võin nende hiina mootorite kohta öelda.
Kahel tuttaval Kipori mootorid(Honda kloon) kasutuses, ühel Kroti peal, teisel Zidi asemele paigaldatud omavalmistatud traktorile. Kumbki ei kurda. Kolmas tõi just mõned päevad tagasi poest Kipori, et see MB-1 peale panna.

Aga huvitav, kas neile mingeid varuosi on ka ikka saada? Mõtlen just selliseid enam minevaid. Näiteks starteri plastist ketas, käivitusnukid, karburaatori tihendid jms. Või ongi need mootorid kohe nii kloonid, et Honda originaaliga osad 1:1?

(16-06-2011, 08:45 AM)lauren Kirjutas:  Omatehtud traktoril on mb1 orginaal mootor. Proovisin teda ka orginaal karpaga käima saada,igakord tiri ennast higiseks ennem kui käima läheb, siis ei lähe pöördesse ja sureb tihti välja, viskasin selle karpa sealt kaugele minema ja vana k-55 karburaator peale. Käima läheb igakell laisalt 1 või 2 korda nööri tõmmates ja läheb pöördesse päris reipalt.

Olen ka ise vaadanud, et MB1 mootori suurimaks miinuseks karburaator. Küll uputab üle ja siis jälle ei anna kätte. Üldiselt üldse üks huvitav leiutis, isegi ujuki uputus nuppu pole.
Mõtlesin panna mingi 4hj Briggsi muruniiduki oma sinna, aga kuna reguleerimisvõimalusi ei ole sellel karburaatoril, siis arvan, et jääb nälga. Karburaator koos paagiga on ühest vanast niidukist alles, proovin selle huvi pärast ikka ära.
Sädemeosa tal kontaktivaba ja see ilmselt ei nöögi.

(16-06-2011, 10:03 AM)Basilio Kirjutas:  Ah jaa, vene vanamees, kes varem Pärnus neid juppe müüs, väitis, et MB-1 pöörete regulaator ei armasta gaasihoova järsku liigutamist. Järsk tühikäigu ja põhjagaasi vahel pendeldamine pidi ta laiali jooksutama.

Mis seal salata, on ikka palju seda sarvel olevat gaasihooba äkki põhja lükatud küll ja sama äkki tagasi tõmmatud. Talvel puhuriga suurte hangede vastu teisiti ei saa. Lisaks tuleb tunnistada, et karburaatori reguleerimisel on paaru antud ka otse seda segusiibrit pöörates. Võtab ikka päris kõrged pöörded üles. Ja sedagi on tulnud suht tihti ette, kuna reguleering kipub millegi pärast paigast minema.
Ei ole jõudnud veel uudistada, mis selle mootoriga siis täpsemalt lahti on. Esialgu oli veel varudest võtta teine mootor. Aga seegi nagu sellise kolksuva käimisega.
Lähen uurin lähipäevil Tööriistamarketis seda hiina mootorit lähemalt ja vaatan, mis räägivad. Sest vene mootor ikka selline, ükskõik kui korras ta poleks, saab päeva paar midagi ära teha ja jällegist vaja midagi timmida, seadistada.





Vasta

Tsitaat:Olen ka ise vaadanud, et MB1 mootori suurimaks miinuseks karburaator. Küll uputab üle ja siis jälle ei anna kätte. Üldiselt üldse üks huvitav leiutis, isegi ujuki uputus nuppu pole.
Mõtlesin panna mingi 4hj Briggsi muruniiduki oma sinna, aga kuna reguleerimisvõimalusi ei ole sellel karburaatoril, siis arvan, et jääb nälga. Karburaator koos paagiga on ühest vanast niidukist alles, proovin selle huvi pärast ikka ära.
Sädemeosa tal kontaktivaba ja see ilmselt ei nöögi.

Sädeme osaga pole selle mootoriga probleem olnud küll aga nõuka ajal nöökis vanaisa vana mootoriga sädemega küll ,lõpuks andis süüde täielikult otsad ja peale rändas traktori magneeto.

Sai täna peale paari nädalast seismist ka põka käima pandud. http://www.youtube.com/watch?v=Ybcw77TJzFk
Vasta

Nii, Tööriistamarketis käidud ja targemaks saadud. Väideti nii, et müüdav mootor on mõeldud ikka statsionaarsetele seadmetele- generaatorid, veepumbad jms. Gaasitrossi võimalus puudub, gaasi saab muuta ainult mootori küljes olevast kangikesest. Ilmselt natuke leiutades saab trossi ka ikka sinna panna. Lisaks ei kannata mootor palju kallutamist töötamise ajal, karteri külje peal oli mingi õliandur. Mis kalde juures seisma jääb, seda öelda ei osatud. Ilmselt selle pärast ka kõikuvale motoblokile seda ei soovitatud. Aga samas saab selle anduri ahelast lahti ka ühendada, kui mootor tihti seisma jääma hakkab. Või siis ei ole vaja igalepoole pervede otsa ronida.
Varuosasid kõiki saada, kas või väikest pööretergulaatori vedru, neil teostatakse ka remonti. Isegi päästeamet on ostnud neid oma seadmetele ja pidi valule vastu pidama küll.
Mootor ise muidu selline: http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lang=3&s=115&q=y
Hind ka täitsa normaalne 175.-
Igatahes MB1 originaal mootorit enam remontima ei hakka. Käib senikaua, kuni keps väljas ja siis hiinakas peale.
Selle pealesaamisega ka nikerdamist omajagu. Vaja treida uus rihmaratas, kuna võll väiksem. Samuti ei klapi mootori kinnitus augud ja vaja ka mootorile midagi alla panna, kuna väntvõlli kõrgus tasapinnast hoopis teine.
Muidu oli müüa ka 9hj variant: http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lang=3&s=116&q=y Sellel kõik mõõdud millimeetri pealt samad, ainult Plug&Play. Aga hind kipub kahekordseks ja jõudu ka üleliia.
Huvitav, kuidas vene mootoril oma 319 kuubiku juures veel ainul 5hj on? Lääne 270-sel tervelt 9.

Vasta

(17-06-2011, 21:42 PM)meli666 Kirjutas:  Muidu oli müüa ka 9hj variant: http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lang=3&s=116&q=y Sellel kõik mõõdud millimeetri pealt samad, ainult Plug&Play. Aga hind kipub kahekordseks ja jõudu ka üleliia.
Huvitav, kuidas vene mootoril oma 319 kuubiku juures veel ainul 5hj on? Lääne 270-sel tervelt 9.
Sellest oli talvel lumepuhurite teemas juttu. Vene omal obeseid vähem kui lääne omal, aga selle eest parem väändemoment. Targemad väitsid lausa et 5hp venelane = mingi 8-9hp läänekas/hiinakas. Samas teemas kurtsid ka vist, et suurem lumi või vall võtab mootoril hinge kinni. Peab ühe servaga laskma. Nüüd äkki rammu üleliia?! Rolleyes
Sinu asemel ostaksin igal juhul selle 9 hepase ära, võtaks kasvõi ämma käest laenu! Big Grin Pigem tasub võtta alati suurem kui piinata surma piiril mingit võrri.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Jutt õige. Ise panin 6,5-se peale ja freesimisel jääb küll jõudu väheks. Seda siis, kui 2. käiguga lasta. Aga see ongi ju õige käik. Ise lasin rihmarattale puksi sisse teha. Mootori alla panin vineeri nii, et kõrgus klapiks, aga et mootor täpselt paika saad rihma suhtes, siis on vaja teha mingi ovaalsete aukudega plaat. Hetkel on nii, et kipub rihma kaasa vedama ja tagasi lastes hakkab pooma. Aga käivitamine on küll nagu multifilmis, tõmbad ja näe imet, läkski käima.
Vasta

(17-06-2011, 21:42 PM)meli666 Kirjutas:  Nii, Tööriistamarketis käidud ja targemaks saadud. Väideti nii, et müüdav mootor on mõeldud ikka statsionaarsetele seadmetele- generaatorid, veepumbad jms. Gaasitrossi võimalus puudub, gaasi saab muuta ainult mootori küljes olevast kangikesest. Ilmselt natuke leiutades saab trossi ka ikka sinna panna. Lisaks ei kannata mootor palju kallutamist töötamise ajal, karteri külje peal oli mingi õliandur. Mis kalde juures seisma jääb, seda öelda ei osatud. Ilmselt selle pärast ka kõikuvale motoblokile seda ei soovitatud. Aga samas saab selle anduri ahelast lahti ka ühendada, kui mootor tihti seisma jääma hakkab. Või siis ei ole vaja igalepoole pervede otsa ronida.
Varuosasid kõiki saada, kas või väikest pööretergulaatori vedru, neil teostatakse ka remonti. Isegi päästeamet on ostnud neid oma seadmetele ja pidi valule vastu pidama küll.
Mootor ise muidu selline: http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lang=3&s=115&q=y
Hind ka täitsa normaalne 175.-
Igatahes MB1 originaal mootorit enam remontima ei hakka. Käib senikaua, kuni keps väljas ja siis hiinakas peale.
Selle pealesaamisega ka nikerdamist omajagu. Vaja treida uus rihmaratas, kuna võll väiksem. Samuti ei klapi mootori kinnitus augud ja vaja ka mootorile midagi alla panna, kuna väntvõlli kõrgus tasapinnast hoopis teine.
Muidu oli müüa ka 9hj variant: http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lang=3&s=116&q=y Sellel kõik mõõdud millimeetri pealt samad, ainult Plug&Play. Aga hind kipub kahekordseks ja jõudu ka üleliia.
Huvitav, kuidas vene mootoril oma 319 kuubiku juures veel ainul 5hj on? Lääne 270-sel tervelt 9.

Kuna puutun töö juures kokku igasuguste väikemootoritega siis ma soovitaks otsida B&S mootori kuna pehmelt öeldes Honda on üle mõistuse kallis ja igasugu Hiinakad ja MTD vastupidavus on täiesti kuidas jumal juhatab. Mõni mootor on juba sündinud surnult ja üks viga/anomaalia teise otsa. Kahjuks aga B&S horisontaalse väntvõlliga mootorit pole meil eriti levinud ja tavalist nö 4hp list muruka mootorit lihtsalt ikka külje peale ei keera kuna tegemist paiskõlitusega ja peab ka karburaatori ümber ehitama.







Vasta

Targemad oskavad äkki öelda, kui suur umbkaudu on diisel- ja bensiinimootori hobujõudude vahe, et väändemoment(jõud) oleks sama?
Nimelt jäi silma hea hinnaga selline tuntud firma diiselmootor: http://www.soov.ee/parnumaa/Diiselmootor...1.htm?ca=1
Otsinguga leidsin, et 4,6 Hj.
Selge on see, et diislil sama hobujõudude juures on väänet rohkem, aga 8Hj bensiinimootori võimsust see vist ikkagi välja ei anna?
Kolades amerikaanide Ebays jäi silma ka paar müüdavat Briggsi mootorit, mis täpselt samasugused, kui MB1 originaal bensiinimootorgi.
Täitsa hämmastav, kolvikäik, silindri mõõt, surveaste, välimus jne praktiliselt sama, kui vene mootorilgi. Aga ometigi on venelane suutnud 3Hj kuhugi ära kaotada? Kas tõesti siis see vahe tuleb bensiinist-A72 ja A76 on ette nähtud venelase paaki kallata.
Paar pilti ka näituseks, et Briggsil sama mootor hoopiski 8 Hj.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

Arvan et briggsil on ikkagist midagi paremini tehtud,või on lihtsalt hobujõude juurde maast võetud.
Vasta

meli666 Kirjutas:Aga ometigi on venelane suutnud 3Hj kuhugi ära kaotada? Kas tõesti siis see vahe tuleb bensiinist-A72 ja A76 on ette nähtud venelase paaki kallata.
Kaldun arvama et nii ongi, venelane langetas surveastet ja sinna need obesed kadusid. Pluss muidugi vene kvaliteet oma tuntud headuses.
Aga muidu jah, ongi kurat sama mootor! Vaata kustpoolt tahad. Arvasin enne, et vähemalt selle mootori-käki mõtlesid venkud ise välja, aga tutkit! Isegi seda ei suutnud...

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Selle hobujõudude asja kohta olen kuulnud järgmist "rahvajuttu".
Venelastel tehnoandmetes kirjas "mitte vähem kui"- kapitalistidel aga "maksimum", mis võtta annab...
Ise pole näinud, aga aastate eest üks tuttav varustaja vestis sellist juttu, et esimesed nö näitusemasinatest MB-d olla olnudki Brigssi motodega, aga nagu tavaks venemaal, sündis sellest nõukogude kloon. Eks oli väliskaubanduses liikuva rahaga muudki teha ja oma insenerid tahtsid ka palka. Ei tea, ehk osteti isegi mingi litsents, nagu Super-608 moto jaoks.
Vasta

Millise ZAZ-i mudeli mootori osad MTZ-05-le lähevad?
Vasta

Peaksid sobima 30 hj mootori osad. Siin erinevates teemades sellest juttu ka olnd. Vist oli ka selles teemas http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=23784
Vasta

(01-01-2012, 14:26 PM)Suprudko Kirjutas:  Peaksid sobima 30 hj mootori osad.
Kuna endal nüüd kuuri all 30hj Zapiku mootor seismas, on korraks peast läbi jooksnud hull mõte, et häda korral saaks ehk terve mootori motoblokile peale aretada. Pole ta ju nii hirmus suur ja raske nagu muud automootorid, õhkjahutusega pealegi ja starterkäivitusega. Obeseid originaaliga võrreldes nagu muda! No see on teoreetiline mõte, ärge pead lõhki lööge! Smile
Karta on, et jõuülekanne ei pea valule vastu + muud võimalikud tüsistused.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

968-l on selline mootor või (ka) 968M-l?
Ega jõu puudust küll mnu arust selle 1 silindriga pole. Kui 4-silindrilise peale aretad, siis ega kiirust juurde ei tule ja selle jõuvaruga pole minu arust midagi peale hakata, pole mul küll kordagi jõudu väheks jäänud, kui näit. kuhjaga palgikoorem käru peal on, siis on pigem see probleem, et rattad kaabivad ja pehmema pinnase puhul võib kinni jääda, kündmise ja muude asjadega samuti.Rolleyes
Vasta

(02-01-2012, 19:01 PM)veix__ Kirjutas:  968-l on selline mootor või (ka) 968M-l?
Ega jõu puudust küll mnu arust selle 1 silindriga pole. Kui 4-silindrilise peale aretad, siis ega kiirust juurde ei tule ja selle jõuvaruga pole minu arust midagi peale hakata, pole mul küll kordagi jõudu väheks jäänud, kui näit. kuhjaga palgikoorem käru peal on, siis on pigem see probleem, et rattad kaabivad ja pehmema pinnase puhul võib kinni jääda, kündmise ja muude asjadega samuti.Rolleyes

30Hj mootor peaks olema ikka 966.
Jõu puudust jah kündmise ja käruvedamisega pole. Aga pane külge lumepuhur või rootorniiduk ja asi kohe muutub. Seal ülekandearv mootorilt tööorganile sisuliselt olematu ja mootor võitleb lumehangega nagu võrdne võrdsega.
Ksf Basilio mõtles vist küll siiski Zazi mootori paigaldamist MB1-le, mitte MTZ05-le.

Lammutasin esimesena ostetud MB1 reduktori osa laiali uudishimust.
Tundub küll, et nõrguke kökats on, aga sisu on päris tõsistest kettidest ja hammasratastest koostatud. Lõpuosa kett on veel kaherealine ja vaatasin just tabelist, et sellise katkemistugevus seal 4 tonni ringis.
Lisaks kõik pöörlevad osad (hammasrattad ja võllid) on nõellaagrite peal.
Kõik see omakorda on õlivannis.
Zazi mootori raskuse kannataks see ilusti ära.
Nii, et omalajal tehtud päris kobe asi, tänapäeva mullafreesides vast sellist lahendust enam ei kohta.
Ise igatahes olen loobunud igasugu võimsamate hiina Hondade ja muu säärase pealearetamisest. Jõudu võiks ju rohkem olla, aga kavatsen kompenseerida selle väiksemate rataste paigaldamisega. Ei liigu nii kiiresti enam edasi ja aeglasemalt lund näksides ei sureta mootorit maha. Töökindluse kohalt pole sellel originaalil ka midagi häda, võrreldes Druzba, Zidi ja traktori käivitusmootoritega on asi just oma kontaktivaba süüte tõttu tunduvalt töökindlam. Muidugi seda ei saa salata, et kuufaasidest sõltub ka teinekord käivitumine. Smile
Oskab keegi kinnitada selle väite vastupidavust, et motobloki ja käruga võib ka avalikel teedel liigelda ilma kindlustust ja ülevaatust omamata? Siin igatahes nii kirjas: http://www.miniagrotehnika.ee/main.php?p...d=3&info=8
Lõpuks ka üks huvitav video MB1 noormema venna MB2 tootmisprotsessist: http://www.youtube.com/watch?v=J6Dr0ZriDOM
Venelastel on see ikka nüüdisajal päris HI-tech tasemel, robotid muudkui tegutsevad. Eriti suur kvaliteedi näitaja valatud detailide röntgeniga läbivalgustamine.






Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta

(02-01-2012, 19:49 PM)meli666 Kirjutas:  30Hj mootor peaks olema ikka 966.
Õigust räägid, 30 hj oli "muhu" mootor. 968-l oli juba 40-hepane. Ka selline on Basiliol olemas. Kui hästi läheb, siis saan varsti veel ühe 40-se, komplektse ja koos käigukastiga. Lasin vanarauas enda jaoks kõrvale tõsta.
(02-01-2012, 19:49 PM)meli666 Kirjutas:  Jõu puudust jah kündmise ja käruvedamisega pole. Aga pane külge lumepuhur või rootorniiduk ja asi kohe muutub. Seal ülekandearv mootorilt tööorganile sisuliselt olematu ja mootor võitleb lumehangega nagu võrdne võrdsega.
Jälle õige jutt, nii ta paraku on. Vähemalt MB-1 mootor on mõne töö jaoks nõrgavõitu. Käru veab jah, reipalt. Aga sügisesel põllulapi freesimisel oli hing paelaga kaelas. Paksu lume puhurdamisel sama lugu.
(02-01-2012, 19:49 PM)meli666 Kirjutas:  Ksf Basilio mõtles vist küll siiski Zazi mootori paigaldamist MB1-le, mitte MTZ05-le.
Üldiselt jah, MTZ-iga eriti kursis ei ole. Võibolla on sellel rammu piisavalt, MB on selline paras võrr ikkagi ja vajaks küll midagi võimsamat. Zapiku mootor on hea lühike, hädapärast mahutab ehk ära, kuigi tuleks vist veidi tsentrist välja, ühe külje peale nihutada, et rihmarattad õigele joonele jooksma jääksid. Siis peaks ka vastavalt rööbet laiemaks kohendama, sest MB läheb niigi kergesti ümber. See omakorda raskendaks pööramist, sest MB1-l ei ole ühe ratta lahutamise võimalust nagu MB2-l pidi olema ja difrist pole mõtet unistadagi.
Pulli pärast võiks muidugi proovida, kui saaks kusagilt ilma mootorita MB kosu.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 17 külali(st)ne