Naistejalgratas - 1940ndate teise poole reparatsiooni-naisterahva-Diamant
#1

Omandasin endale vana naiste jalgratta. Eelmine omanik ütles, et kolmekümnendate sakslane, kuid see on ka kõik. Kui saaks teada millega tegu, saaks hakkata ratta tulevast välimust täpsemini paika panema. Ja eks endalgi huvitav teada millega täpselt tegu ning milline algne värvilahendus.

[Pilt: 094435547d64f7.jpg]


Veel pilte

Minu arusaamist järgi originaalis ratta juurde ei kuulu järgnevad detailid: mõlemad jooksud, lenks koos kinnitusega, tuled, dünamo koos juhtmestiku ja alumiiniumist hoidikutega (roostes hoidik originaal?), pedaalid, sadul koos postiga ning kell(?).
Vajab see nimekiri korrigeerimist?
Vasta
#2

Peaks reparatsiooni Diamant olema, seega aastaks 1945 st edasi. Kass küsib kindlasti raami sildi aukude vahet ja raami numbrit,nii et ole valmis.
Vasta
#3

Nojah, kass ju muud ei oska küsida...
Aga ju see Diamant on, raaminr. ka ilusti täiendavate piltide peal, peaks jääma 1950-nda aasta kanti, vt
http://www.tilman-wagenknecht.de/nummern/diamant.pdf
Tagaratas ilmselt õige ja seal peaks ka aastanr olema.
Vasta
#4

Raami nr on 1585075 ja tagumise rummu peal aastaks märgitud (19)50. Tabeli järgi nii ka peaks olema. Raaminumbri kohta üks küsimus, et miks kolm viimast numbrit ülejäänudest madalamal? Pole kaugeltki oluline küsimus, kuid jäi silma ja tekkis huvi.

Mõõtsin ära ka sildiaukude vahe - 52mm.

Nüüd tuleb leida veel mõned pildid paremini säilinud isenditest

Vasta
#5

Võib arvata, et numbrid on löödud 2 järgus, miljonid jms kraam eelnevalt, viimased numbrikohad valmistamise käigus. Varem nähtud mõnel tootjal eelnevalt löödud miljoni 1 -te ja ülejäänu juba jooksvalt.
Foorumis eespool on ksf! Valdo postitus kasutamata meeste Diamanti piltidega.
Vasta
#6

Sõjajärgseid, nn reparatsiooni-Diamante valmistati nii kõverate kui ka sirgete raamitorudega (endal mõlemad variandid olemas). Paarikümne aasta pikkuse vaatluse tulemusena võin siiski oletada, et sirgetorulisi oli enam kui kõveratorulisi, seega see isend on see veidi haruldasem.

Seevastu enne sõda 1930ndate lõpul olid kas kõik või valdav enamik Diamante kõveratorulised (endal kaks komplektset ratast + mitmed jäänused).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#7

Sirgetoruliste all mõtled meeste variante?
Üldiselt võib õelda, et tegemist pole vanaratta-maailmas haruldase isendiga?
Vasta
#8

Valdo peab sirgetoruliste all ikkagi naiste jalgrattaid silmas, neid milledel 2 raamitoru paralleelselt viltu jooksevad raamikaela ja sadulatoru vahel, nagu 60 - 80-ndate nõukogude naisteratastel.
Ei ole antud ratas eriline haruldus, aga mis asi on haruldus? Ja kellel veel peale ksf! Valdo ja mõne venna veel selline jalgratas olemas on?
vt. ka
http://jalgrattad.wordpress.com/category/diamant/
Vasta
#9

Kui pole just haruldus, siis on vast võimalik paremini säilinud isendit kuskil ka oma silmaga kaeda. Teine hea see, et kui teen sellest tänavakasutusse (ei hakka taga ajama originaalsust igas poldis) mõeldud ratta, ei pahanda see kedagi.
Vasta
#10

(02-08-2011, 13:27 PM)Vahindra Kirjutas:  Kui pole just haruldus, siis on vast võimalik paremini säilinud isendit kuskil ka oma silmaga kaeda. Teine hea see, et kui teen sellest tänavakasutusse (ei hakka taga ajama originaalsust igas poldis) mõeldud ratta, ei pahanda see kedagi.

Noh, neid kõverate torudega pealesõjaaja (reparatsiooni-) Diamante oli ka ikka piisavalt. Nii et jah, väga hauldane see ei ole, ka on see ratas juba mitmeid algseid detaile kaotanud.

Usun, et kindlasti on Eestis olemas mingi hästi või enam-vähem algsete detailisega säilinud selline ratas. Hetkel ma küll ei mäleta, et ma sellist väga teaksin, aga tuleb arvestada, et sõjajärgsed reparatsioonid olid Saksamaa jaoks üsna suured ja eks neid rattaidki ikka saabus 1946-53 üsna masskoguses. Igatahes andsid nad siinseel turul tollal konkurentsitult tooni, loovutades alles siis liidripositsiooni Riia tehase (Sarkana Zvaigzne, endine Erenpreis, osa elemente Omegalt) ratastele. Seda nüüd küll, et sirgete torudega naisterahva-Diamante oli kõveratoruliste kõrval reparatsioonirataste hulgas palju enam. Minul nt on olemas tehasevärvis ja komplektsuses sirgetoruline Diamant, hetkel asub ta Palmse näitusel.

Mis aga kõveratorulisse puutub, siis mul on olemas Sinu omast palju komplektsem toorik (projekt), sh algne silt, ketikaitse, porilauad jms. Kunagi võiks see minu isend (ehk) komplekteeruda või isegi restaureeruda... Nii et ära tunne süümepiinu, kui otsustad enda oma taastada algsest veidi eiravalt... Ning lõpuks ei seisnenud nende kahe naisterahva-reparatsiooni-Diamandi vahe eriti muus, kui vaid raami kujus. Sõjajärgne vaene aeg, Saksa tööstus oli nõukogude vägede pealetungi poolt ning Inglise-Ameerika pommirünnakute tulemusena üsna purustatud ning detailide nomenklatuur ja paljusus oli tollal üsna piiratud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#11

Ei tea mina ühtegi hästisäilinud kõveratorulise raamiga pealesõja naiste Diamanti. Aga eks ta ole umbes nagu meeste rataski...Ja kuigi vaevalt keegi julgeb ksf! Valdot süüdistada edevuse puudumises, siiski ei ole ta viidanud oma ca 5000 jalgratast vanemale 1950-nda aasta meeste Diamantile, "maailmas kõige paremini säilinud" analoogsele isendile.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...ht=diamant
Ja sellele, kus tema erakogu paremik antud hetkel huvilistele vaatamiseks on.
Ja palve teemaalgatajale ning ka teistele endistele ja tulevastele postitajatele, kes identifitseerimise teemaga esinevad - kui subjekt on tuvastatud, siis oleks hea teema pealkirja ära mainida, millega oli tegu, siis hea teistel pärast otsida, vaadata või mitte vaadata jne1
Vasta
#12

(02-08-2011, 15:02 PM)kass Kirjutas:  ... ksf! Valdo... ei ole ta viidanud ... kus tema erakogu paremik antud hetkel huvilistele vaatamiseks on.

See viide sisaldub ju iga minu postituse allkirjas Smile Vähemalt senini, kui rattad Palmses jätkuvalt asuvad...


(02-08-2011, 15:02 PM)kass Kirjutas:  ... palve teemaalgatajale ning ka teistele endistele ja tulevastele postitajatele, kes identifitseerimise teemaga esinevad - kui subjekt on tuvastatud, siis oleks hea teema pealkirja ära mainida, millega oli tegu, siis hea teistel pärast otsida, vaadata või mitte vaadata jne1

Muutsin esimene postituse teemat ses osas (loodan, et teemaalgataja ksf! Vahindra ei pahanda...).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne