Olen leidnud niipalju aega,et seda teemat lugeda ja panin tähele järgmist asja. Nimelt ei pannud ma tähele,et keegi oleks maininud DT-54 A-d. Ma kahjuks ei oska täpselt öelda,et mis aastast oli mudelivahetus. Võibolla keegi teadjam valgustab selles osas.
Nimelt on mu enda DT-54 A toodetud Harkovis 1958 a. Traktoril puudub hüdrosüsteem,kuid kabiinis on olemas kohad jagaja jaoks. Erinevused viimaste väljalasetega on ka märgatavad. Näiteks on traktoril peal lindijooks,mis uuema DT-54 A ja T-74 omaga kokku ei sobi. Teine erinevus on kärurataste kujus. Samuti on minu traktoril küljes tiheda hambaga tagatähikud,mida ka juba uuematel samat marki traktoritel näha pole. Kindlasti on erinevusi teisigi.
Nüüd aga suurem erinevus. DT-54 esimestel mudelitel ja uuematel on see,et esimestel polnud piduripedaale. Sidur ja pidur olid kõik viidud kangide alla. Algul lahutas,põhjast pidurdas. Samuti polnud traktoril ühtegi klaasi ees ja küljed olid täiesti lahti.Puudus hüdrosüsteem. Sellise traktoriga töötas vanasti minu isa August.
Praegust huvitab mind aga selline asi. Minu teisel traktoril on peal nn.Stalingradi kabiin,millel uksed käivad karpidesse. Traktoril on juba peal hüdrosüsteem.
Pilt selline:
Kuna tegu DT-54 A-ga,siis kas sellise kabiiniga oli Volgogradis selliseid palju toodetud. Omateada pole sellise kabiiniga traktoreid väga massiliselt meil liikvel olnud. Säilinud veel vähem. Siit ka küsimus-kas keegi oskab midagi lisada?