(30-10-2011, 05:28 AM)krossifänn Kirjutas: ...
Eks see "lintide"nimetamine käis ikka erinevalt....
Tema noorusajal olid vaid hobused ja pärast Natid.
....Kes teab see ju saab asjast aru,pole mõtet vaielda....
Kui on tõesti ka laiemalt seda nimetust rahvalikult kasutatud, siis polegi midagi vaielda, mul lihtsalt tundus postituse autori peas "kiiks" olevat ... Veelkord SRY!
(30-10-2011, 05:28 AM)krossifänn Kirjutas: ...
Tema noorusajal olid vaid hobused ja pärast Natid.
Mis puutub sovhooside/kolhooside "lintideparki" siis ei oska öelda.
... keegi ei taha lindimees olla ja kõik oma MTZ -de ja 40-tega teevad haltuurat aga lindimeest pole kellegile vaja...
Aga nii omaaegne masinapark kui rahvakeelsed nimetused on oi kui huvitav teema.
Jossi nägin kui meile autotee ehitati külatee asemele, olin siis koolieelik, arvatavasti nii 3-4 a, hiljem juba 5-6 aastaselt sõitsime "laia" kruusateed pidi. Meie küla Joh. Aamissepa nim kolh. ja selle hilisemates järeltulijate kohalikus algul osakonnas ning hiljem brigaadis olid vaid tetud ja sakslased, hiljem ka venelased (šassiitraktorid), teisi ratastraktoreid (DT-14, MTZ) ei mäleta. ja tegid need tetud ikka haltuurad, kogu maaharimine oli nende õlul. Muideks, keskkoolis käies olid seal sovhoosis need mtz, öeldi ikka belaruss, ehkki mujal olen hiljem kuulnud ka lihtsalt russiks kutsutavat. Meie naabertalus oli hobusetall ja teises vasikafarm, talvel ajas tetu sahaga kitsa raja sisse, ülejäänud töölised võeti hobuseree peale ja sõideti hobustega 1,5-2 km kaugusele kontori ja masinaplatsi juurde. Lumeta ajal liikus ka ristiisa 51 elik molotov rahvaga kontori juurde, vahel oli nii täis rahvast, et osa rippus astmelaudadel jne Kus ta talvel seisis, ei tea aga sõitmas ei mäleta. Ise käisin sealtkaudu kooli minnes bussi peale ja tagasi, see okastraataiaga masinaplats oli huvitav, suured haagisadrad ja randaalid, sinna adrajuhi elik kündja kohale oli põnev end mõtelda. Traktoristi paberite tegemise aegu olid õppemasinateks juba belarussid, aga kodukolhoosis praktikal olin ikka 74 peal.
Vat hiljem kaotati see masinapark sealt ära (15 km kaugesele kolhoosi keskusesse) ja kuna ka ise sattusin kaugele maale ja hiljem jupiks ajaks linnameheks, siis uuema aja meiekandi tehnikat ei ole näinud.