Vene linttraktorid ja muud mullatöömasinad...

DET-250 elusuuruses ja töötamas olen vaid korra elus näindSad Ja seda siis järsku kuskil külas ja võsavahel.Aasta oli vist 1988 ja Täsvere kandis(Tartumaa).Nimelt olid seal ilmselt kehvast raudtee olukorrast paar kaubavagunit rööbastelt maha jooksnud.Kuigi telefone tol ajal polnud-levis jutt rongiõnnetusest nigu kulutuli.Mulle tõi sõnumi omaküla jawkinimees.No sai ka kohale tõtatud asja vaatama.No vaatepilt oli võimas.Viis kaubavagunit kuskil võserikus ja ballasti ka omajagu laiali(tsemendikotte,ruberoidirulle) Hakkas juba pimedaks minema ja ilmselt said kohalikud ka mingi noosi. DET-i ametiks oli siis neid vaguneid ilmselt ligemale tirida,et raudteekraanaga ära tõsta.
Kohal oli ka kohaliku majandi T-100M aga sellel polnud piisavalt võimu ega massi.Jossile oli jõukohane vaid eraldunud vagunirataste äravedamine.Kui Jossi pidada suureks ja võimsaks siis DET-250-e kõrval on see"könn". Ei oskagi öelda kas tegu oli raudteelaste enda või sõjaväe DET-250ga.
Vasta

No ma võin vast kiidelda, et olen 250-ga sõitu teinud. Poisikesena möllisin, ennast ühe vorstivabriku vundamendiauku lükanud DET-i kabiibi. Maru põnev oli. Juhtimiseks oli tal üks kang. Neutraalist üles lükates oli esimene käik, sealt veel üles teine. Tagurpidi käik oli neutraalist alla tõmmates. Vasakule-paremale pööras, kui sama kangi lükata käigu asendis vastavalt kas vasakule või siis paremale. Kas tal veel käike oli ma ei tea. Juhi selja taga oli tõstetava lamellribiuksega elektrikapp, kus kontaktorid plagisesid. Mootoriks ütles masinist, et tal olevat tanki mootor.

Põnev, ilus ja seiklusküllane lapsepõlv oli....

Tervitades, IP
Vasta

T-150 lumisel väljal kündmas, taustaks kõlamas "Kondori lend".

http://www.youtube.com/watch?v=B0YGnM9S6tM

See video on ka selles suhtes meeldiv vaheldus, et sageli millegipärast kiputakse traktorivideotele mingit kärts-mürts-muusikat taustaks pookima, mispuhul ma aga üldreeglina panen konkreetse video pikemalt mõtlemata kinni isegi siis, kui asi muidu huvi pakuks.


Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Selles osas olen silluga nõus,et panna seda "müra" laadset techo või krt teab,mis muusikat taustaks muudab ka minu jaoks hea video,kohe väärtusetuks.


Vasta

Parem on masina enda häält kuulata, kui mistahes meloodiat. Tont teab, kauaks neid isendeid siin veel liigub ja kas nende üksikute hääligi enam kuuleb.

Almost Again
Vasta

Ja masina enda hääl on ehe ja hea. Aga kui videoks on vaid pildiseeria või pole heli või see heli on kehv siis sobib taustakse temaatiline muusika küll.


Vasta

Vene diiselelektri mootoriga buldooser DET-250 mis eestisse jõudis 70 -nendate alguses ning tema uuemad versioonid 320 ning 350. Kas keegi teab kas ida- virumaa kaevandustes liigub mõni seesugune monstrum või on kõik vene värk juba lääne masinate vastu välja vahetatud???


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       


NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Tükk aega sellest juba vett merre voolanud, kui foorumist käis läbi pilt DET-250M2'st, millel oli rull haakes. Mälu veab alt, kus täpsemalt - aga tuhavälja sulgemisel töötas. Ei näe ainult, kuidas tänapäeval sellist asja enam käigus suudetaks hoida.

Küsin sportlikust huvist - kust pärinevad andmed DET-350 kohta? Internet keeldub tunnistamast sellise masina olemasolust.
Vasta

DET-250 http://www.youtube.com/watch?v=sFuxjUvf7fI http://www.youtube.com/watch?v=cU56OxYl4...re=related .DET-320 vedamas üht mingit erilist roomikautot.Kas keegi teab millega tegemist on???

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Keegi võiks lähemalt rääkida DET-250 tööpõhimõttest.
Nagu ksf koljat84 on õelnud: DET-250, V12 diisel on vahel, aga see käitab elektrimootoreid???
Vasta

(26-02-2012, 04:06 AM)Timm Kirjutas:  Küsin sportlikust huvist - kust pärinevad andmed DET-350 kohta? Internet keeldub tunnistamast sellise masina olemasolust.
http://www.avtomash.ru/pred/chtz/det350.htm
http://yandex.ru/yandsearch?text=%D0%B4%...0&lr=20939

Vasta

(26-02-2012, 03:53 AM)E303 Kirjutas:  Kas keegi teab kas ida- virumaa kaevandustes liigub mõni seesugune monstrum või on kõik vene värk juba lääne masinate vastu välja vahetatud???
Kõige täpsemaid ja värskemaid andmed pole, aga 2011 aasta kevadel nägin ühte välimuselt täiesti korralikku DET-250 Kiviõli kandis toimetamas.
Kui jaanuaris Kohtla-Järve kandis tuhamäel käisin, siis kõrvalmäel tundus sarnane masin ka toimetavat. Aga vahemaa oli päris suur ja ilm udune, et mitte 100% kindlusega väita.

Vasta

(26-02-2012, 09:24 AM)koosamafia Kirjutas:  Keegi võiks lähemalt rääkida DET-250 tööpõhimõttest.
Nagu ksf koljat84 on õelnud: DET-250, V12 diisel on vahel, aga see käitab elektrimootoreid???
Egas midagi muud keerulist polegi, kui et diiselmootor käitab generaatorit, mille toodetud vooluga aetakse ringi veoelektrimootoreid. Vahele on pandud on ilmselt midagi reostaadi või türistori laadset, või on lihtsalt genekal palju mähiseid ja vastavalt veorežiimile lülitatakse neist mingi osa sisse/välja. Niimoodi toimivad ka kõik pärastsõjaaeged vähegi suuremat sorti diiselvedurid kontinendist ja riigikorrast sõltumata (k.a endine NL).
Vasta

Huvitav, mis sellise süsteemi eelised on? Kergem?
Elektrimootoritel ju madalast peale palju väänet. Seepärast hoopis ehk?
Vasta

(28-02-2012, 19:24 PM)Timm Kirjutas:  Huvitav, mis sellise süsteemi eelised on? Kergem?
Elektrimootoritel ju madalast peale palju väänet. Seepärast hoopis ehk?
Ei usu et kergem. Põhiprobleem pigem siduris, nii suurtel võimsustel.
Vasta

sidurist hakkab pihta ja võimsuste kasvades hakkab ülekandmiseks vajalik raud ka üle mõistuse jämedaks minema. elekter üle prahi lahendus mistahes suure jõu valdkonnas.
Vasta

Eks siin ilmselt seisnebki eelis ülekande "elastsuses" - juht paneb diislile kõige optimaalsemad pöörded peale ja elektrimootorid tulevad siis järele vastavalt takistusele/koormale, mida traktor lükkama peab. (Elektrimootor väänab ühtemoodi hästi kõigil pööretel, ka täiesti nullist, diislil on vaja püsida mingis kasulikus vahemikus.) Selliste ülekannete puhul kasutatakse suure koormusvaruga elektrimootoreid, s.t lühike seismajäämine pinge all mootorit veel läbi ei küpseta, ilmselt on seal ka vastavad kaitsmed peal. Eelisena pole diiselelektrilise ülekande puhul ka nii suurt ohtu diislit välja suretada, ehkki teadupärast kaasneb elektrimootori pidurdamisega ka elektromotoorjõud, mis hakkab omakorda takistama diislit. Nii et päris lõpmatuseni "elastne" see süsteem pole, aga kindlasti palju paindlikum kui mehaanilise siduri puhul ja palju suuremaid koormusi taluv kui hüdrosidur. Lisaks kaob ära kogu käikudega jahmerdamise vaev, mida nii suure masina puhul nagu DET-250 peaks olema ilmselt vähemalt kümmekond.
Eks ideaalis võiks ju kõigil suurematel masinatel olla ülekanne lahendatud niimoodi, aga see pole kindlasti just kõige odavam lahendus (võrreldes klassikalise siduri-käigukastiga). Näiteks liinivedurite puhul on see aga ainuvõimalik lahendus.
Vasta

Belarus sai oma suure traktori eest hõbemedali saksamaa agritechnikal selle eest, et mõtles välja elektriliselt käitava JVV, mis säästab energiat. Pole veel teada millal see masin seeriatootmisse jõuab.
Vasta

minule teadaolevatel andmetel on elektrimootori vääne maksimaalne 0 pöördel ja teisipidi jälle maksimumpööretel saab vääne suisa otsa.
ja kuuldavasti paljudel suurtel masinatel on elektriveole lisaks ikka paari-kolme käigulised mehhaanilised kastid ka.
parandage mind, kui ma eksin.
Vasta

Huvitavaid pilte Viktor Makarovilt.
http://www.photosight.ru/photos/2607310/?from_member
http://www.photosight.ru/photos/2586946/?from_member
http://www.photosight.ru/photos/2416611/?from_member
http://www.photosight.ru/photos/2341132/?from_member
http://www.photosight.ru/photos/2300409/?from_member
http://www.photosight.ru/photos/2236736/?from_member
http://www.photosight.ru/photos/2094932/?from_member
http://www.photosight.ru/photos/1756419/?from_member
http://www.photosight.ru/photos/2062771/?from_member
Soovitaks terve galerii läbi vaadata.Nõukogudemaa elust-olust ja töövõitudest 60-ndatel.
http://www.photosight.ru/users/135834/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne