Järvamaal asuv uunikum kombain CLYSON M-103 .Hetkel müügis kuldses börsis ja sellise masina koht oleks muuseumis. Kahju kui selline haruldane kombain vanarauda läheks http://kuldnebors.ee/search/pollumajandu...103/search
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(Seda postitust muudeti viimati: 26-04-2012, 19:54 PM ja muutjaks oli Sillu.)
(05-08-2010, 09:46 AM)E303 Kirjutas: Nagu ma tean oli Kuulsal kombaineril Elmina Otsmanil 2 oma nimelist spetsiaalselt tehases ehitatud Niva kombaini .Üks kombain peaks tal siiani kodus alles olema , kui pole just viimaste aastate vana raua buumiga ära müüdud.
Minu teada kumbki Elmina Otsmani (1924-2012) nimelistest Nivadest säilinud ei ole. Küll aga elas viimase nimelise kombaini punker (millel peal ka kombaini "nimelisust" tunnistavad kirjad) vähemalt veel ca viis aastat tagasi oma teist elu veidi uuema Niva peal. Praegust seisu küll ei tea, eks Nivasid on viimastel aastatel päris palju ka hingusele läinud.
Ja kui sai Otsmanitel 2006. aasta lõpupoole külas käidud, siis justkui oli jutuks, et esimese nimelise kombaini punker vedeleb siiani kodus õue peal.
(Seda postitust muudeti viimati: 12-05-2012, 00:32 AM ja muutjaks oli E303.)
Siin mõned pildid Elmina Otsmanist ja tema nimelistet Niva kombainidest raamatust Põldude kutse.Tegelikult võiks legendaarse naiskombaineri auks tema kodukohta püstitada mälestussamba milleks võiks ollagi postamendile tõstetud NIVA kombain.Vanaraua hinnaga saaks praegu kätte nii mõnegi kolhoosi aegse kombaini.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(Seda postitust muudeti viimati: 19-03-2023, 17:11 PM ja muutjaks oli E303.
Muutmise põhjus: piltide lisamine
)
Niva kombainide värvus läbi pika läbi ajaloo olnud erinev. Kõige haruldasemaks võib lugeda sinist või rohelist värvi mis olid osadel katsetamis järgus kombainidel ennem masstootmise algust 1972-73 .Muidu olid tolleaegsed kombainid tumepunased nagu eelnenud CK-4 .1977 muutusid kombainid erepunaseks või peaaegu oranziks koos kollaste rataste ja heedriga.Need on minu arust värvilahenduselt kõige ilusamad nivad mis üldse on toodetud. 80-kümnendate masinad olid kõik tumedama punasega ja valkjashalli kabiini ning ratastega.Neid olen ka kõige rohkem eestis näinud.90kümnendate keskel kui tootmisse tuli NIVA-effect muutus värv roheliseks koos kollaste ratastega . Mingi partii toodet ka kollaseid masinaid .Alates 2010 aastast on nivad kõik halli värvi tumepunaste ratastega.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Mnjah! Ilusad pildid ja värvid.Aga see valge kabiin ei olnud kohe 80ndate algusest.Kas valge kabiin ei tulnud mitte modifikatsiooniga CK-5 1 ja seda siis 1984 aastast.Vähemalt mina nägin valget kabiini siis esimest korda ja need olid täiesti tuttuued Nivad.
(Seda postitust muudeti viimati: 14-09-2012, 10:23 AM ja muutjaks oli E303.)
(13-05-2012, 17:20 PM)krossifänn Kirjutas: Mnjah! Ilusad pildid ja värvid.Aga see valge kabiin ei olnud kohe 80ndate algusest.Kas valge kabiin ei tulnud mitte modifikatsiooniga CK-5 1 ja seda siis 1984 aastast.Vähemalt mina nägin valget kabiini siis esimest korda ja need olid täiesti tuttuued Nivad.
Valge kabiiniga nivad mudeli tähistusega CK-5A tulid välja juba 1981 aastal. 1984 viidi läbi põhjalik uuendus ja neil oli uus võimsam mootor .Mootori õhupuhasti ja summuti ning variaatori välimus muutusid .Siis oli margi tähistus juba CK-5M. See 1 või 2 margi taga näitas kas kombain oli 1 või 2 peksutrumliga. Ülemine pilt niva ck5a 1981-1984 , alumine niva ck-5m tootmises alates 1985.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(13-05-2012, 21:06 PM)eno1 Kirjutas: Nivad ikka ühe trumliga.
Tark raamat väidab vastupidist.
Ehk siis "niva" modifikatsioonid;
CK-5-II ratasveermiku ja kahe trumliga teraviljakombain
CKG(slaavi G)-5 roomikveermiku ja kahe trumliga riisi-teraviljakombain
CKP(slaavi P)-5-II kahe trumli ja vahetatavate poolroomikutega teraviljakombain
(13-05-2012, 17:20 PM)krossifänn Kirjutas: Mnjah! Ilusad pildid ja värvid.Aga see valge kabiin ei olnud kohe 80ndate algusest.Kas valge kabiin ei tulnud mitte modifikatsiooniga CK-5 1 ja seda siis 1984 aastast.Vähemalt mina nägin valget kabiini siis esimest korda ja need olid täiesti tuttuued Nivad.
Valge kabiiniga nivad mudeli tähistusega CK-5A tulid välja juba 1981 aastal. 1984 viidi läbi põhjalik uuendus ja neil oli uus võimsam mootor .Mootori õhupuhasti ja summuti ning variaatori välimus muutusid .Siis oli margi tähistus juba CK-5M. See 1 või 2 margi taga näitas kas kombain oli 1 või 2 peksutrumliga.
(13-05-2012, 21:06 PM)eno1 Kirjutas: Nivad ikka ühe trumliga.
Tark raamat väidab vastupidist.
Ehk siis "niva" modifikatsioonid;
CK-5-II ratasveermiku ja kahe trumliga teraviljakombain
CKG(slaavi G)-5 roomikveermiku ja kahe trumliga riisi-teraviljakombain
CKP(slaavi P)-5-II kahe trumli ja vahetatavate poolroomikutega teraviljakombain
Õige jutt sul - huvi pärast sai riiulist välja otsitud kombaineri õpik ja tegin raamatust mõned pildid ka.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Kindlasti ei tulnud valge kabiiniga Nivad kohe 80ndate algusest, ikka pikalt oli neil kabiin kombaini põhivärviga sarnaselt punane. Pigem on tõele kähemal krossifänn - ka mina mäletan esimesi valge kabiiniga Nivasid ajast veidi enne 80ndate keskpaika ja samamoodi oli tegu tuttuute kombainidega.
(Seda postitust muudeti viimati: 16-05-2012, 18:16 PM ja muutjaks oli kolos.)
eestisse jõudsid valged kabiinid veidi hiljem, sellest ka mõne aastane vahe.
pärast 80 ndate algust
mudeliteks on ckp -5A, ckp-5m, ckp-5m-1 , või siis lihtsalt ck-5m või ckp-5m, seda ühte võis kohata ja võis mitte kohata. kuna need modifikatsioonid tulid praktiliselt iga paari aasta takka nagu kirjusid koeri.
kahe trumlilist nivat pole õnnestunud eestis kohata, kuigi on täiesti olemas. nendel oli tavaliselt ka laiem heeder.
(16-05-2012, 18:12 PM)kolos Kirjutas: eestisse jõudsid valged kabiinid veidi hiljem, sellest ka mõne aastane vahe.
pärast 80 ndate algust
mudeliteks on ckp -5A, ckp-5m, ckp-5m-1 , või siis lihtsalt ck-5m või ckp-5m, seda ühte võis kohata ja võis mitte kohata. kuna need modifikatsioonid tulid praktiliselt iga paari aasta takka nagu kirjusid koeri.
kahe trumlilist nivat pole õnnestunud eestis kohata, kuigi on täiesti olemas. nendel oli tavaliselt ka laiem heeder.
(16-05-2012, 18:12 PM)kolos Kirjutas: eestisse jõudsid valged kabiinid veidi hiljem, sellest ka mõne aastane vahe.
pärast 80 ndate algust
mudeliteks on ckp -5A, ckp-5m, ckp-5m-1 , või siis lihtsalt ck-5m või ckp-5m, seda ühte võis kohata ja võis mitte kohata. kuna need modifikatsioonid tulid praktiliselt iga paari aasta takka nagu kirjusid koeri.
kahe trumlilist nivat pole õnnestunud eestis kohata, kuigi on täiesti olemas. nendel oli tavaliselt ka laiem heeder.
too ck4 on ammu läinud kõige kaduva teed
kolositega on tiba keerulisem, neid on rohkem kui üks ja üht versiooni pole veel kontrollinud. õigemini versioone on mitu. peab kiiresti tegutsema. pildiseeriaid on kokku 12, seega eelmised 11 vaja lihtsalt üles panna, mida pole viitsinud.
(Seda postitust muudeti viimati: 09-11-2014, 18:55 PM ja muutjaks oli E303.)
Venemaa tootis 80-kümnendate lõpus peale kümmnekonna CK-10 rootorkombaini ka mõned niva rootorkombainid.Kuid kummastki rootorkombainist asja ei saanud ning tootmisse nad ei läinudki.Niva rootor on nii haruldane masin et isegi netist leiab tema kohta väga vähe infot. Ainuke rootor tüüpi kombain mis lõpuks juba uuel sajandil tootmisse läks kombain oli Дон-2600ВДР.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.