Kunagi Kurtna laadal (kas see ei olnud 2002)
müüdi miski viiekohalise kroonisumma eest
üsna ilusti taastatud 51e. Neid autosid on
ikka siinseal... nt ma usun, et 80te aastate
lõpul Nuiast tagasitulnuidki võib olla
veel katuse all originaalvärviga alles. Neid
valmistati ju massiliselt.
Ikka väga paljudes taluhoovides neid veel
vedeleb... tavalise puitkastiga uuemat
versiooni lademes, 93 ja 63 versiooni vähem,
aga mitmes [censored] kohas tean neidki
vedelemas heas korras.
Mind huvitab hoopiski inff 51 kohta:
1. Kas uut tüüpi kastisulused on pandud
kõik kohapeal (Nuias) või tulid uuemad
nendega juba Gorkist välja?
2. Millal ja milliseks on tagatuled
vahetunud? Millal ilmus ühe punase ümmargude
asemele kaks punast ja kas siis läksid
lambid ka klaasist klaasi ja võruga variandi
asemel plastklaasiks? Millal hakati kahe
tagumise ümmarguse punase kõrvale panema
suunatulesid, st need ei olnud enam punaste
sees. Või on neljatulevariandid kõik
nuialaste töö?
3. Kas esinumber siirdus vasakult kaitseraua
peale keskele koos uue kaitserauaga ja
millal? Kuidas ja kuhu number juhipoolse
tiiva kohale kinnitus?
4. Millal vahetus rool uue tüübi vastu, kus
ka 3 kodarat olid plastiga kaetud? Kas see
on sama mis GAZ 69/52/53 rool?
5. Millal vahetus (ümmargune) spidomeeter
nii, et odomeetri numeraator siirdus ta
ülaosast alaossa?
Tegelikult otsin oma üsna komplektsele 51-le
ka mõningaid detaile, äkki kellelgi vedeleb
üle:
1. Laepapp koos kinnitusklambritega.
2. Jämeda küünlaauguga plokikaas
3. Kollektor (keegi on pannud 52 oma...)
4. Juhiuks (on alles mõtteline korrodeerunud
jäänuk)
5. Korralik juhipoolne astmelaud (läbi kulunud
lihtsalt metall...)
6. Küljeplekid kirjaga \"Gorkovskij ...\". Ei
ole vist mõtet mõlkis/pragulisi isendeid
taastama hakata...
7. Rooliratas (plastosa tugevalt praguline)
8. Kojamehemootorite katteplekid.
Parimat,
Valdo
P.S. Korralikke 93 pilte näete veebilehel
http://www.autogallery.org.ru/gaz93.htm
Kolm esimest on Andreile minu saadetud ja
tehtud 9. Mai kolhoosis 1963/64. 51/93 pilte
on muide mul veel, Andrei pani üles vaid
ju kolm.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel