veeautomaadi survelüliti reguleerimine
#1

Kas keegi on sellist protseduuri veeautomaadi/hüdrofooriga ette võtnud ja kas sooritus on edukas olnud.
Pump jupsib koledalt. Kui tarbimine taha tuleb siis läheb tööle, aga välja enam ei lülita automaatselt. kui automaatika juures lüliti ise alla surun siis jääb seisma. Mingi hetk isegi õnnestus saada sellisesse seadesse et pumba töö oli kuulates normaalne aga seda vaid mõnedeks tundideks, mingi hetk jäi jälle tööle ja pumpas tühja.
Reguleerida saab seal kahte vedru:
suur- peaks olema siis see mis reguleerib millise survega pump tööle hakkab
väike- peaks reguleerima sisse ja väljalülituste survete erinevust.
Nii olen seni aru saanud netis otsides aga õiget asja ikka pole leidnud.

Kui keegi oskab hüva nõuga aidata siis oleks tore.

Lisaks siis veel, pump 12 aastat vana firmalt NOCCHI. vett imeb 5m sügavuselt kaevust ja kõige kõrgem kraan/tarbija on pumbast 5-6m kõrgemal.
Kas sellise kasutusega on ehk pumba eluiga täis lihtsalt?

ZAZ 968MG 1986; ZAZ 968M 1989; Volvo 340 1986;
Vasta
#2

Õigel teel oled, ühest vedrust saad regullida max surve milleni pumpab ja teisest vedrust siis min surve millega pump tööle lülitub.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#3

Kaks asja mis ka igasugu anomaaliaid põhjustavad on 1.katkine põhjaklapp .2.olematu hüdrofoori vasturõhk.
Vasta
#4

Mina kahtlustan veel tõmbetoru või mõnda liitmikku. Kui tõmbab õhu vahele siis jääb pump tühjalt tööle ja rõhk ei tõuse. Sama asi on siis kui on liiga suur imemissügavus. Kontolli ega pumba tõmbekambris õhku ei ole. Vala korgist peale.

/Probleemiga tuleb tegeleda kohe!/
Vasta
#5

1)Kui õhk satub imemistorru, lõpetab vee andmise, aga jääb käima- kavitatsioon. Kas manomeetrit peal pole? 2)Hüdrofoori kott katki või õhuga vasturõhk maas- hakkab lõksima sisse-välja. 3)Hakkab sooja vett andma- pumba tööratas väegadema kulunud. 4) relee vedrud, kontaktid? Vaheta rõhurelee, kui ta nii vanake juba- ei maksa eriti santehnika poodides.
Vasta
#6

Mul oli kunagi sama jama. Diagnoos, pump hõre. Sellisel juhul on vaja vähendada mõlemat reguleeringut, nii maksimaal kui ka käivitussurvet. Muidu jääb rõhkude vahe väikseks ja hakkab tirtsutama. Sead vaja kahe mehega teha. Üks laseb aga kraanist vett ja teine tunde järgi keerab vedrusid.
Vasta
#7

13astat ei ole mingi eluiga,mue ebara pump samavana ja toimetab edukalt.Kontrolli rõhku hüdrohori paagis ja veendu,et kummikott sees terve oleks.Kui ka surverelee jupsib siis pane uus maksab mingi 13€
Vasta
#8

Eelmine nd vahetus istusin sama jama pärast kaevus pea 3 tundi,panin alla uue paagi koos kotiga,surve sisse ja pump käima.Käib ja käib lööb juba 6 at-i sisse ja seisma ei jää.Keberniitasin kõik võimalikud asjad üle ja ei midagi.Lõpuks keerasin pumba küljest lahti selle musta regulaatori junni ja viga lihtne,väike sita tükk ei lasknud survet vastu seda klappi mis peab andma käskluse pumba seisata ja käima panna,puhastasin ära ja käib korralikult.Jutt segane aga äkki said aru.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#9

Arvan kah et see rõhurelee on kinni jäämas - tihtipeale asub pump üsna niiskes kohas ja rooste on selliste asjade juures tavaline

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#10

Olen automaatidega, seekord siis vee omadega, päris pikalt "jamanud". Asi on tegelikult väga lihtne, kui tead, mis asi millest põhjustatud on.
Sage sisse-väljalülitus - vastusurvega hüdrofooris pole kõik korras, kas kott katki või ventiil vigane või lihtsalt surve maas. Vahel juhtub selline asi, kasulik on igal aastal siiski kontrollida Smile.
Kui pumpab, surve tõuseb, lülitub välja ja surve kiirelt jälle langeb, siis on 99% põhjaklapp vigane. See üks protsent võib olla, et veetrass lekib, kuid see peaks siis ka näha olema Smile.
Kui pumpab ja välja ei lülitu - võib olla põhjaklapi viga (klapp ise täiesti pooleks, juhtub siis, kui on plastsisuga klapp),
või on siis survelüliti umbes / rikkis. Seda lülitit tasub samuti aeg-ajalt lahti võtta ja puhastada, asi väga lihtne. Samuti on hea, kui tagavara riiulist võtta on.
Kui pumpab, surve üles ei tule - pumba sisu kulunud või katki. Seda muidugi juhul, kui õhku süsteemis ei ole.
Minul on tulnud ette ka seda, et relee klemmid lihtsalt põlesid aja jooksul ära. Muuseas, Peedu, soovitangi sul kontrollida klemmide seisukorda, minul oli sellega just sel sügisel jama.
12 aastat hüdrofooril ! Aukartustäratav iga!


Vasta
#11

Väga palju kasulikke variante mida kontrollida.
Kindlasti ei ole kott katki sest selle vahetasin kaks nädalat tagasi uue vastu.
Kuna reguleerides asja paika ei saa siis esmalt proovin siin pakutud automaadi/lüliti eemaldamist ja puhastamist. kui see ei aita siis proovin uue automaadi panna, kuigi kui pump hõre on sis ei ole ka uuest lülitist ju kasu või tuleb too siis hõredale pumbale vastavaks regullida.
Põhjaklappi juurde lähen siis kui tõesti muu ei aita. sellele järgi sukelduda oleks väga ebameeldiv. Ja põhjaklapp tundub siiski ebatõenäoline, sest siis kaoks vesi süsteemist kiiresti ära kui pump korrakski seisma jääb.

Tänud kõigile vastajatele nende vastuste abil peaks lahenduse leidma küll.

ZAZ 968MG 1986; ZAZ 968M 1989; Volvo 340 1986;
Vasta
#12

Kõige tähtsam ei hakanud silma: kas rõhk tõuseb? Kas rõhk püsib?

Kusagil metsas elaval koduomanikul võiks rõhulüliti olla riiulis - ma tean omast kogemusest, et veeautomaat kärvab eranditult peale poe sulgumist laupäeva pealelõunal.

Kui aga elusjõus pump end välja ei lüli, võib väga kiiresti hakata tõusma veetase ahjus...
Vasta
#13

Rõhuga on küll ka jama. mõnikord tõuseb ilusasti aga nt ei lülita välja, sii skui sõrmega seda väljalülituspulka vajutan siis jääb seisma. Aga jutub ka seda et rõhk jääb vibreerima, ja kui kraanist natuke vett ära lasta siis korra langeb ja lööb ülesse. ehk siis kui pump natukese aega niisama on löönud aga kuskilt tarvet ei ole. siis justkui lööb süsteemi õhu sisse ja siis peab õhutama ja siis jälle automat töötab normaalselt.

ZAZ 968MG 1986; ZAZ 968M 1989; Volvo 340 1986;
Vasta
#14

(12-11-2012, 11:58 AM)Peedu90 Kirjutas:  Rõhuga on küll ka jama. mõnikord tõuseb ilusasti aga nt ei lülita välja, sii skui sõrmega seda väljalülituspulka vajutan siis jääb seisma. Aga jutub ka seda et rõhk jääb vibreerima, ja kui kraanist natuke vett ära lasta siis korra langeb ja lööb ülesse. ehk siis kui pump natukese aega niisama on löönud aga kuskilt tarvet ei ole. siis justkui lööb süsteemi õhu sisse ja siis peab õhutama ja siis jälle automat töötab normaalselt.

Millise rõhuni pump rõhku tõsta suudab?

Kontrolli veelkord üle imitorustik - vaid sealt saab tulla õhk. Peale pumpa on juba surve...

Läbielatud mure.Sad Ma ka alguses ei uskunud. Aga peale teist veekotti ja kolmandat täitmist sai selgeks, et lekib imipõlv, kuna rohkem asju eepinna ülapoolel ei olnud.

Peale selle uuendamist (messing on ainus kindel materjal) pole enam pea aasta jooksul muret olnud.
Vasta
#15

(12-11-2012, 11:31 AM)v6sa Kirjutas:  Kõige tähtsam ei hakanud silma: kas rõhk tõuseb? Kas rõhk püsib?

Kusagil metsas elaval koduomanikul võiks rõhulüliti olla riiulis - ma tean omast kogemusest, et veeautomaat kärvab eranditult peale poe sulgumist laupäeva pealelõunal.

Kui aga elusjõus pump end välja ei lüli, võib väga kiiresti hakata tõusma veetase ahjus...
Kõige kindlam on too relee tuppa sooja tuua,uluiga pikeneb kordades.Mul viimane mis veel kaevus oli,sellel hävis korrosjooni mõjul too keere millega pumba külge kinnitub,nüüdsest sahvris.

(12-11-2012, 12:23 PM)v6sa Kirjutas:  [quote='Peedu90' pid='294339' dateline='1352710711']



Peale selle uuendamist (messing on ainus kindel materjal) pole enam pea aasta jooksul muret olnud.

Mul pumbast kaevu zn liitelt plast liitele keskel kusagil tatika jaani tehtud torujätk plast torude vahel,võhjas insektor messingistm ja pole 13 aasta jooksul veel jalgadega näkku tagunud
Vasta
#16

Nonii, nüüdseks vahetatud ka automaat ja põhjaklapp.
Kõigepealt siis automaatlüliti:
sai vahetatud automaatlüliti, kogu sisse tulev süsteem kontrollitud lekete suhtes ja süsteem tööle pandud. Alguses töötas normaalselt kui oli õhutatud . Kui niisama kraanist vett lasta korraks nt keedukannu täitmiseks siis oli kõik ok, aga niipea kui pesumasin vett võttis hakkas pump tööle ja enam seisma ei jää.

Järgmine samm oli veel põhjaklapi vahetus(kuigi eelmine põhjaklapp oli täitsa OK siis sai kindluse mõttes uus pandud)

Ja anomaaliad ikka jätkuvad.
Keegi kirjutas et pump võib hõre olla. Aga tehaseseadistusega automaatlülitit ei tahaks hetkel veel surkima hakata. Kui pump hõre, siis millise jupi vahetus seal aidata võiks.
Kas on otstarbekas vahetada või juba mõistlikum uus pump osta.

ZAZ 968MG 1986; ZAZ 968M 1989; Volvo 340 1986;
Vasta
#17

mis rõhu peal pumba sisse lülitab? rõhulülitile ikka vett tuleb piisavalt peale? Hea oleks manomeeter paigaldada samasse ahelasse, ehk daignoosimise mõttes pane pumba külge kolmik, millest ühes otsas rõhulüliti, teises manomeeter. Mul endal ak nii tehtud, siis on kindel, et on täpselt näha mis on rõhk.
Vasta
#18

(12-11-2012, 11:31 AM)v6sa Kirjutas:  Kõige tähtsam ei hakanud silma: kas rõhk tõuseb? Kas rõhk püsib?
...

Ilma rõhku teadmata jäädki rapsima.

Kui pump rõhku tõsta ei suuda ja põhjuseks on tõepoolest pumba kulumine, tuleb hakata tööelemente vahetama.

Aga enne veendu, et rõhk tõepoolest ei tõuse. Äkki on Sul pidevalt 9 bar süsteemis, kuna rõhurelee ei rakendu... Rohkem keskmine veeautomaat anda ei suutvatRolleyes
Vasta
#19

pumbal endal on juba manomeeter küljes olemas.
Arusaamatu ongi see et kuidas on nii et vahepeal suudab pump normaalselt pumbata aga siis ühel hetkel enam mitte.

ZAZ 968MG 1986; ZAZ 968M 1989; Volvo 340 1986;
Vasta
#20

ikka jääb infot puudu.. Kui kaugel manomeeter rõhulülitist on? võibolla rõhulüliti umbes ja sellest jamad? Mina paigaldaks selle manomeetri rõhulüliti juurde, et kindel olla.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne