09-01-2013, 13:38 PM
Kaevan üles vana teema, kuna asi täitsa soiku vajunud. Äkki keegi on midagi aretanud viimasel ajal või teab kedagi, kes teab kedagi...
Nimelt üks pea igapäev kasutusel olev Gaz-53 vajaks hädasti diiselmootorit. Kuna on palju lühikesi otsi ja kohapeal käimist, siis bensukulu on umbes selline 43-47L/100km (headel aegadel pigistab 32 välja). Praeguste küttehindade juures tuleb kilomeeri hinnaks ainuüksi bensiini näol üle 60 sendi ehk siis vanas rahas 10kr, õudne!
Leidub ka mehi, kes väidavad, et nende Gaz-53-ed nii ära timmitud, et võtavad 15 või 17 või 20L sajale, aga sellesse ma väga ei panustaks. Et see mootor korralikult käima saada, pead sa olema poole kohaga teadlane! Vaja on tohutult kogemust ja teadmisi, lihtinimene selleni ei küündi. Lihtsam vastupanutee oleks siiski vanem mehhaaniline diiselmootor, sest need on ökonoomsed, lihtsad ja töökindlad ja ei vaja näppimist, sõna otseses mõttes "talla ja kalla". Kes soovitavad osta hoopis lääne masinat, siis neile teadmiseks, et Gaz on oma väga suurte ratastega ja suure kandevõimega (oma suuruse kohta) suht asendamatu. Lisaks veel lihtsus ja varuosade odav hind.
Leidsin ühe Venemaa foorumi teema "Установка двигателя Д-240 на автомобиль ЗИЛ или ГАЗ"
http://fermer.ru/forum/samodelnaya-selsk...nika/64009
Tohutult on seal materjali ja läbivaatamiseks kulub pea terve päev.
Seal on ikka põhiline see russi mootor (nii zillile kui gazile). Käigukast ja sidurikoda läheb zilli oma, vaheplaat ostetakse enamasti poest jne. Aga tehakse ka parajat pornot! Näiteks osadel käigukastid istuvad lihtsalt oma põhjaga raamitala peal, vaid transportöörrihma jupike vahele pandud... Ja siis on palju pilte käkrakeeratud siduriketastest. Tundub, et siduriketas jääb nõrgaks kohaks selle koosluse juures. Mulle igatahes jääb mulje, et selline "gemüüse" võiks parem olemata olla. Pigem ikka kaasaegsem lääne mootor.
Minu viimased asjalikumad tähelepanekud on seostunud foorumikasutajaga gruppen. Sain talt isegi pilte sellest nende ehitatud Gaz-ist. Tema kahjuks juba üle 2 aasta pole siin foorumis sõna võtnud, aga tema tsitaadid teemaga seoses:
Ka kasutaja Hõljuk käest sain infot sarnase 4-silindrilise mersu mootori paigalduse kohta. Tema tuttav olevat asja lõpuni ära teinud.
Et siis oleks mõttekas panna mersu 3,8 või 4,0 neljasilindriline diiselmootor. Käigukast jääks Gaz-i oma ja see istutatakse vaheplaadi abil mersu sidurikoja külge. Sellele samale vaheplaadile tuleb veel aretada käigukasti käpad. Mersu enda siduriketas pidavat vaid vähese viilimise tulemusel ilusti Gaz-i nuuti sobima. Esimeste mootorikäppade aretamisega ka väga suurt kunsti polevat. Suurim jama selles, et mersu on 24V elektrisüsteemiga.
Soovis oli vahepeal näha Gaz-66 kuulutust, millel väidetavalt peal Volvo veoauto mootor koos käigukastiga. Muidugi ideaalne olekski istutada peale terve komplekt - mootor + käigukast. Jääks ära igasugu vaheplaatidega ühendused ja sidurijamad. Aga tundub, et suuremaks takistajaks on see, et gazil on käispidur käigukasti tagaotsas. Seega ei saa näiteks mõnda tummisemat sõiduauto diislit koos käigukastiga niisama lihtsalt panna.
Küsingi, kas keegi teab mõnda väiksemat lääne veoautot millel samuti käsipiduritrummel istub käigukasti küljes? Veel ideid ja teoreetiliselt sobiva mootori pakkumisi?
Nimelt üks pea igapäev kasutusel olev Gaz-53 vajaks hädasti diiselmootorit. Kuna on palju lühikesi otsi ja kohapeal käimist, siis bensukulu on umbes selline 43-47L/100km (headel aegadel pigistab 32 välja). Praeguste küttehindade juures tuleb kilomeeri hinnaks ainuüksi bensiini näol üle 60 sendi ehk siis vanas rahas 10kr, õudne!
Leidub ka mehi, kes väidavad, et nende Gaz-53-ed nii ära timmitud, et võtavad 15 või 17 või 20L sajale, aga sellesse ma väga ei panustaks. Et see mootor korralikult käima saada, pead sa olema poole kohaga teadlane! Vaja on tohutult kogemust ja teadmisi, lihtinimene selleni ei küündi. Lihtsam vastupanutee oleks siiski vanem mehhaaniline diiselmootor, sest need on ökonoomsed, lihtsad ja töökindlad ja ei vaja näppimist, sõna otseses mõttes "talla ja kalla". Kes soovitavad osta hoopis lääne masinat, siis neile teadmiseks, et Gaz on oma väga suurte ratastega ja suure kandevõimega (oma suuruse kohta) suht asendamatu. Lisaks veel lihtsus ja varuosade odav hind.
Leidsin ühe Venemaa foorumi teema "Установка двигателя Д-240 на автомобиль ЗИЛ или ГАЗ"
http://fermer.ru/forum/samodelnaya-selsk...nika/64009
Tohutult on seal materjali ja läbivaatamiseks kulub pea terve päev.
Seal on ikka põhiline see russi mootor (nii zillile kui gazile). Käigukast ja sidurikoda läheb zilli oma, vaheplaat ostetakse enamasti poest jne. Aga tehakse ka parajat pornot! Näiteks osadel käigukastid istuvad lihtsalt oma põhjaga raamitala peal, vaid transportöörrihma jupike vahele pandud... Ja siis on palju pilte käkrakeeratud siduriketastest. Tundub, et siduriketas jääb nõrgaks kohaks selle koosluse juures. Mulle igatahes jääb mulje, et selline "gemüüse" võiks parem olemata olla. Pigem ikka kaasaegsem lääne mootor.
Minu viimased asjalikumad tähelepanekud on seostunud foorumikasutajaga gruppen. Sain talt isegi pilte sellest nende ehitatud Gaz-ist. Tema kahjuks juba üle 2 aasta pole siin foorumis sõna võtnud, aga tema tsitaadid teemaga seoses:
(01-02-2009, 20:10 PM)gruppen Kirjutas: .......
Mul siinkandi mehel Zilil ka Valmeti mingi neljane mootor peal (16- 17 toopi sajale). Toon väikse näite Gaz 53 varal. Panime peale MB neljase mootori, küttekulu praegu koormaga kuskil ka 17 toopi sajale. Ennem kuskil 30 või üle. Pluss: pidevad jamad mingite süütekarpidega, karburaatoritega jms. Siiani ei ole olnud vajadust kapotti ka avada mingiks sättimiseks, õli ja jahutusvedeliku kontroll ja kõik. Töötab nagu Antsu viiul.
(30-12-2008, 10:49 AM)gruppen Kirjutas: DT ehk nati mootor siis? Ilma ümberehituseta Zilil peal? Mismoodi ei tea?? Gaz 53-le ma seda nüüd küll peale ajama ei hakka. Vaata palju see mootor kaalub. Teatavasti ARK soovib ka kaalu muutumisel silma peal hoida. Hangi kuskilt mersu mootor ja pane see 53-le peale. Kui vaja võin ühest isendist pilte teha (kuidas pandud ja nii), ARK-ist käis läbi, kõik on ok paberitega. MB 608 mootor oli vist, 4 pütane. Tõmbab nagu vana mees. Ei larise ka nagu natt või russ.
Ka kasutaja Hõljuk käest sain infot sarnase 4-silindrilise mersu mootori paigalduse kohta. Tema tuttav olevat asja lõpuni ära teinud.
Et siis oleks mõttekas panna mersu 3,8 või 4,0 neljasilindriline diiselmootor. Käigukast jääks Gaz-i oma ja see istutatakse vaheplaadi abil mersu sidurikoja külge. Sellele samale vaheplaadile tuleb veel aretada käigukasti käpad. Mersu enda siduriketas pidavat vaid vähese viilimise tulemusel ilusti Gaz-i nuuti sobima. Esimeste mootorikäppade aretamisega ka väga suurt kunsti polevat. Suurim jama selles, et mersu on 24V elektrisüsteemiga.
Soovis oli vahepeal näha Gaz-66 kuulutust, millel väidetavalt peal Volvo veoauto mootor koos käigukastiga. Muidugi ideaalne olekski istutada peale terve komplekt - mootor + käigukast. Jääks ära igasugu vaheplaatidega ühendused ja sidurijamad. Aga tundub, et suuremaks takistajaks on see, et gazil on käispidur käigukasti tagaotsas. Seega ei saa näiteks mõnda tummisemat sõiduauto diislit koos käigukastiga niisama lihtsalt panna.
Küsingi, kas keegi teab mõnda väiksemat lääne veoautot millel samuti käsipiduritrummel istub käigukasti küljes? Veel ideid ja teoreetiliselt sobiva mootori pakkumisi?