Vene linttraktorid ja muud mullatöömasinad...

Teema kuidagi väga kaugeks jäänud siin foorumis.. Minul aga tekkis huvi uurida, kas kellelgi pole üle juhuslikult dt-74 või 75 masinat? Sugulane otsib ning temale läheb see eesmärgiga tööd teha, mitte kuradima vanarauaks nagu see viimase aja trend siin eestis on. Kui kellelgi mõnda masinat seisab võtke minuga ühendust ja suunan teid õige inimese endani. Paluksin ka rääkida kohe hinnast ja seisukorrast kui mulle postkasti kirjutate.Rolleyes

Otsin Türil olnud jalgratta poest ,,Raidaru,, pilte ja jutustusi!

Tulihingeline asjaarmastaja retro ralli teemal !
Vasta

Võta Soov või Börs seal neid ikka jagub aga hinnad on tavalisele ajahuvilisele veidi krõbedad. Sama teema kipub ka romuks muutunud põllutehnikaga olema,et 2x vanarauahinna asemel on 3-5x vanaraua hind ees. Ehk võta või jäta.


Vasta

Täna just pani RMK oma Põlvamaal asuva masina müüki: https://www.osta.ee/buldooser-0709-em-28919082.html
Peaks olema üsna korralik isend ja ka hind vastuvõetavas klassis.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Lisan siia ka siis paar vanemat pilti:
[Pilt: 5.png] [Pilt: 2.png]
[Pilt: 7.png]
[Pilt: 3.png]
[Pilt: 8.png]
[Pilt: 4.png]
[Pilt: 1.png]
Vasta

Kas need pildid on tehtud eestimaal pärast sõda?

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

(03-09-2012, 20:35 PM)E303 Kirjutas:  Kas need pildid on tehtud eestimaal pärast sõda?
EI oska täpselt õelda aga tõenäoliset küll, ma arvan et osa, kui mitte kõik pildid on teinud minu vanaisa,kes oli vist kolhoosis tõõdanud kõikide lintidega peale dt75
Vasta

Deem.....

Ei tahaks mitte ropendada, aga ..&¤#"@#~!!!

Umbes kaks nädalat tagasi läks metallihundi kätte T-4A(eeldatavalt). Vähemalt välimuse poolest meenutas piltidelt võrreldes küll seda. Masin oli täiesti töökorras, mootor käis, ja masin sõitis. Tegu oli siis külaseppade poolt ratsimata isendiga ja töötunde kah olematu arv. Tegu oli siis praktiliselt uue masinaga, mida kord - kaks aastas pandi käima ja liigutati. Isegi rooste ei olnud erilisel määral ligi läinud. Kuradi pensionärid. Oleks võinud siis öeldagi, et tahab lahti saada. Aga ei. Kogu aeg oli jutt, et teeb korda ja teeb korda...

Järgi jäid siis tema jutu järgi uued lindid, mis arvatavasti sama tee ükskord leiavad...

Õuel on tal veel DT-75(või oli 74), millel mootor koos...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

Hea video T150-nest Т-150 + сцепка из двух КПС-4

Lisainfo..

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Küsimus laiale ringile, kas eestis mõni T-70 ka veel ühes tükis ja liikumas on? Mõtlen siis roomiktraktorit mitte legendaarset vene tanki teise maailmasõja aegadest... Wink

http://techstory.ru/trr_foto/trr_ktz.htm

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Mnjahh huvitav küsimus.Mõni aasta tagasi Tartumaal Külitses seisis küll üks sihuke.Viimasel ajal pole enam näind.Kas muutis asukohta,peremeest või siis ikkagi emexSad
Siinsamas teemas ja 2007 aasta ksf.andres22 postitus:
2 T-70S linttraktorit Viljandimaal:
1)http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMG_4552
http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMG_4554
2)http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMG_4555

ei toimi need pildid siin aga vaata postitust nr.255 17-ndal leheküljel.
Vasta

Sirvisin pilte ja jäi silma et olen Ulila rabas töötanud masinad kunagi üles võtnud.

Kõigepealt T 74, oli kasutusel tuletõrjetraktorina... ja põles esimesena paar aastat tagasi maha.

   

Siis üks kobedam T 75, siia paigaldas isa CK-5 cmd-22 hiljem. Nüüdseks vist juba sulatusahjust läbi käinud.

   

Siis "joss" ja 75..

   
Need masinad läinud loomulikku rada, välja arvatud selle pildid olev kitsa roomikuga 75

   
...ning sellel pildid olev ümara kabiiniga ja altai mootoriga 75 on ka veel alles. Paistab bellaka tagant natuke.
   

Ja lõppu siis KTG

   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Tere jälle ja kuidagi soiku jäänud see teema.Arusaadav - meil kõik jossid jms."Emexisse" müüdudSad Valgevenes käivad maaparandustööd täies mahus.
Aga mõned vanemad videod Nl-i aegadest.
maaparandus
maaparandus Rjazanis 1976
Aasta 2013 kuis Valgevene maaparandajad puhastavad üksteise jossi "nokkasid"
Valgevene maaparandajad 2013
Vasta

Eestis kipub rasketehnika saatus olema sulatusahi enamasti.Sad


Vasta

Jäi silma kohe see T-170: http://www.osta.ee/roomikbuldooser-t-170...30494.html
Vasta

Selline ka siis saadaval.
http://www.auto24.ee/used/954093


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Kohalikult tean komle T-130-et (või T-170 ei oska neil vahet teha kui keegi viitsib võib lahti seletada) kõiki on kasutatud kohalikes savikarjäärides üks on tavaline kollane kitsa sahaga, teine on valge kitsa sahaga ja kolmas on kollane laia sahaga.
Vasta

T-130/130M ja T-170 erinevus.Suurim silmaga nähtav erinevus on radiaatori kattes.130-l on see diagonaalsete ribidega,170-l kolme sektsiooniline ja aukudega.Õhupuhasti oli 130-l sihuke suur(tsentrifuug),170-l juba palju väiksem.
Need asjad olid tehasest nii.Kuna aga kõige uuem T-130M saab olla aastast 1987(25 aastat vana) siis suure tõenäosusega on küljes juba uuem õhupuhasti.
Kap.remondi käigus võib paljutki muutuda.Ka roomikute tugirullikute arv pole näitaja.Tehasest tulid nad kõik kahe tugirullikuga,kap.remondis üldjuhul asendatakse ühega.On veel üks erinevus 130-l ja 170-l.See kabiinialune roomikute kohal asetsev kaitseplekk/astmelaud.130-l on see õhem(serv allapoole) 170-l selline paksem ühtlane karp.See ei kehti aga esimeste(1987) toodetud T-170-te kohta.Need tulid veel õhukese plekiga.
Õige info saaks vaid tehasesildilt.(kui on võimalik vaadata ja see on alles)
Silt asub traktoril taga raami peal(paremal pool)
T-130M T-170


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

Veel T-130-st kui kedagi peaks huvitama.Sihuke masin oli välja mõeldud ja konstrueeritud(esimene katsemudel) NL-s juba 1959 aastal.
Samal ajal olid tootmises C-100 ja tulemas T-108 ning nende modifikatsioonid. Igatahes 1963 a.põllumajandustehnika kataloog sisaldab juba T-130.
T-100M kui sellisest polnud juttugi veel.

[Pilt: IMG.jpg]

Venekeelset juttu ka RC foorumist:
по датам в истории чтз:в 1959 году собраны 3 первых опытных трактора Т-130 с двигателем КДМ-130 (130л.с.) в дальнейшем собрана целая партия опытных образцов.

[Pilt: T-130%2520katse1.jpg]
[Pilt: T-130%2520katse2.jpg]

12 апреля 1969 года собран первый серийный Т-130 с двигателем Д-130(140л.с.)
[Pilt: esimene%2520uus%2520t-130.JPG]

с 1978 года установлен двигатель Д-160(160л.с.) трактор маркируется Т-130.
и в марте 1988 года с конвеера снят последний серийный Т-130М.
с 1985 по 1988 года выпускались так называемые переходные модели между Т-130 и Т-170 они не отличались практически ни чем только названиями на одни и теже трактора в этот период штамповали таблички либо 130 либо 170
а с марта 1988 года завод полнотсью перешел на Т-170
Всего было собрано 242051 трактор Т-130.

Jahh tegelikkuses läks see mudel masstootmisse alles 1978 aastal. Samaaegselt ilmusid esimesed uued kollased jossid ka Eestisse.
Aga läheks ajas tagasi aastasse 1964.Kuna T-130 polnud veel masstoodanguks valmis siis tuli T-100M.Seda toodeti kuni 1974/75,siis modifikatsioon T-100M3 mida vorbiti vähemalt 1983-ndani paralleelselt T-130ga.
[Pilt: T-100m3%2520silt.JPG]

[Pilt: jossid%2520tehases.png]

Et asi veel segasem oleksWink siis mainiks ära et 1982-83 hakati tootma juba modifikatsiooni T-130M.Seega samaaegselt tulid tehasest nii vanad T-100M3-d milledele monteeriti näit.vints-blokk süsteemiga buldooserit ДЗ-53.
[Pilt: IMG_220%2520Elva%25201992.jpg]
Ja uued T-130M-d mis muidugi täis hüdralikaga.
[Pilt: img078%2520Soosilla%25201985.jpg]

Nii-veel segasemaks siisSmile Mis vahe T-130 ja T-130M-l? Mina vähemalt silmaga nähtavaid erinevusi ei tea aga vahetult enne 130M-i muutis kabiini katusel olev ventilaator oma kuju ja asukohta.Kuni 1982 oli see vent siis sihuke:
[Pilt: IMG_0009%2520Soosilla%25201985.jpg]
Ja edaspidi sihuke kast katusel.
[Pilt: img359%2520soosilla%25201985.jpg]

Nüüd lõpetan oma sogase jutuga aga arvan et jossihuvilised võiks kommenteerida ja parandada kui miskit nihu läksWink
Vasta

No nii.Üks lugu meenus veel.Soosilla objekt ehk koduküla.
Aasta oli 1985 ja minul vanust 14.Sain istuda vana jossi(T-100M3ГП) kabiini.
See oli piisavalt suur ja lai.Istekohti vähemalt kolmele turskele mehele. Minusuguseid pähmaneid oleks sinna 10 mahtunudSmile

[Pilt: img324.Soosilla%25201985.jpg]

Jossimees Kalju sihuke tore ja sõbralik.Mitte et ma oleks end sinna luninud - ei,mees lihtsalt nägi et üks poiss vahib ja tunneb huvi.Kutsus niisama jossi peale ehk seltsiliseks endale.
Teine joss - tuttuus T-130M ragistas ja lammutas siis puude ja põõsaste kallal.
Vana kala Kalju ütles:"no see uus joss maksab ju kolm korda rohkem kui vana aga oleks ta kolm korda rohkem tööd ka teeks,sittagi ja laguneb samamoodi - las möllab" Big Grin

[Pilt: img323.%2520Soosilla%25201985.jpg]
[Pilt: img318%2520Soosilla%25201985.jpg]

Lõpuks tõmbas Kalju ka oma popsuval jossil tuurid üles ja läks nooremale kolleegile appi.Ilmselt andis selleks põhjust ka minu vanem vennas kes fotokaga Zenit kohale ilmus.Siis ragistasid nad nagu võrdsed ja tõesti T-130M ei suutnud küll kolm korda rohkem puid ja põõsaid välja juurida.
[Pilt: img321.Soosilla%25201985.jpg]
[Pilt: img322%2520Soosilla%25201985.jpg]
[Pilt: img317%2520Soosilla%25201985.jpg]
[Pilt: img319%2520Soosilla%25201985.jpg]

Jutu lõpuks tahaks öelda et minu nooruspõlv sattus ikka ilusale ajale. Seesama maa kus siis tasuta maaparandust tehti,rajati uued teed - see kuulus kõigile.Igalpool võisid käia ja olla.Mõned jossid, ekskavaatorid olid kogu aeg lukustamata ustega.Sai õhtul käidud ja proovitud kange liigutada. Loomulikult midagi ei lõhkunud ega varastand.Töömehed olid ju täitsa võõrad aga ometi aeti lahkelt juttu,kutsuti kabiini kaasa sõitma...
Kui oli fotokas kaasas siis poosetati ja naljatati.
Nüüd 25 aastat hiljem mingi tüüp jupi maad ära ostnud ja hea et lubab veel läbi sõita.Ära mõtlegi teelt kõrvale astuda ja kasvõi metsatukka minna, lapsel kevadel sinilille või ülast korjata.Seisab kuskil mõni traktor siis astu või sõida kiirelt mööda.Ära vahi,pildistamisest pole vist mõtet rääkida.Peetakse ju kohe vargaks kes saaki otsib...jne.
Inimesed on närvilised ja tigedad.
Ehh ise pole maaomanik ja vist ei saa asjadest õigesti aru...
Vasta

(27-01-2013, 05:41 AM)krossifänn Kirjutas:  ...
Ehh ise pole maaomanik ja vist ei saa asjadest õigesti aru...

Aga proovi järele... MAad meil peaks jaguma.

Mulle ka ei meeldi, kui mingid tegelased ilma end ja oma eesmärki tutvustamata ringi uitavad...Sad

Kena kirjeldus uus vs. vana kohta - nii on see olnud ajast aega. Vana ja omaks saanu on ikka "parem" seni, kuni uus end tõestab. Et mõne (kümne) aasta pärast samuti ohata "oleks ta siis x korda rohkem tööd tegema...".Big Grin

Piltidelt hakkas silma, et puud lükati juurtelt maha. Mida tett seal tegi? Juuritud puid sellega ikka ei veetud. Või veeti? Põletamisele?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne