"Projekt" MTZ 52
#1

Teen eralid teema oma tegemistest tolle trakatsiga, mis ma seal belarus traktorid teemas ikka solgerdan.

Nimelt sai järsku möeldud et ajaks tolle 52 käima, mis maja taga juba asitaid 5 vedeleb. Olen küll pooleldi maapoiss, aga taolise tehnikaga kokkupuuted puuduvad. Söitnud olen ainult T-25'ga aga remontinud pole. Seega esmakordne asi.
Vedasin aku peale, et käivitusmootorit käivitada. Aint klöpsis. Selgus, et käivitusmootor kinni. Kiskusin tolle maha ja selgus, et väntvöll kinni mädanenud.

Mootor suht hübriid - plokk 240 oma aga kaas vanatüübi oma.

Vahepeal mötlesime söbraga, et sikutame pöka niisama käima, aga ei tahtnud liikuda eriti. Vötmega rihmaratta otsast keerata proovides selgus, et mootor kinni.
Siis sai pihustid maha kistud ja sealt igasugu aineid sisse kallatud, ehk äkki sulatab lahti. Ei midagi...
Siis söbraga otsustame, et kisume plokikaane maha, et näha mis olukord seal on. Kaas tuli maha ca tunniga kolmekesi nokitsedes ning olkord ei olnud üldse hull. Näha oli ilusti, et 3. silindri röngad olid hülsi külge köige rohkem roostetanud, teised vähem, aga üldiselt ei midagi hullu. Sai köik silindrid kütet ääreni täis valatud mäned korrad ja niimodi ta vädis seal ca nädala. SIis sain rihmaratta mutrist keerates ta liikuma löpuks. Tundus et röngad jäid terveks ja asi liigub nagu peab. Siis sai kaas peale pandud naks-naks. Ahjaa uied klapid sai ka pandud..

Vahepeal lappisin käivitusmootori ka kokku ja panin peale. Ostsin uue karpa ja magneeto. Värvisin terve mootori ilusaks mustaks kah. Aga varsti lendas see uus magneeto laiali....nüüd panin jälle uue...

Siis selgus, et käigukast/tagasild vett täis. Sai löket tehtud pöka alla ja vesi välja sulatatud. Sinna sai uus lääne öli sisse kallatud.

Mootor koos, kastid jääst vabad, siis hakkasime teda sikutama käima. Alguses ei teadnud sest russist midagi. Selgus et kütte filtrid köik jääd täis. Parempoolne sai puhtaks tehtud ja vasakpoolsest said need 3 pisikest elementi minema visatud(mis point neil üldse on? Küte ju neist läbi ei käi sunniviisiliselt?), sinna tuleks üldse uuem filter ja kopsik panna tulevikus. Paagist lasin ka veidi vett välja.
Siis oli öhk vahel igal pool, löpuks avastasin, et asi samalihtne nagu mul Patrolil. 1 kruvi lahti ja niikaua pumbata kuni öhk väljas ja ainult kütet tuleb. Peale seda sai suht kergelt käima juba.

Tänasel päeval on asi nii kaugel, et pöka venitab ennast käivitusmootoriga pikapeale käima ja pikapeale hakkab normaalselt isegi tööle. Alguses puterdab ja ajab sinist - pakun, et pihustid ei toimeta korrektselt. KUNi panin ka tagasi külge, aga üks toru lekib ja 2 silindrit lekivad ning tagatipuks üldse kastab jalad mingi aja pärast öliga üle...

Käivitsumootori kiskusin maha suvel vist ja sikutada proovisime sügisel. Aga nüüd jaanuaris hakkasin rohkem tegema ja nüüd siis töötab. Ise olen rahul esimese "remondiga"

Plaanidest on ta ikka veel paremini tööle saada, arvele vötta ja üle värvida ja tuled-viled korda teha.


nüüd slaide kah

käivitusmootor enne ja pärast
[Pilt: photo.JPG][Pilt: photo%25205.JPG]

kehvad pildid pökast endast

[Pilt: photo%25202.JPG]

[Pilt: photo%25204.JPG]

[Pilt: photo%25203.JPG]

Käigukasti sulatus
[Pilt: photo%25201.JPG]

ja paar päeva tagasi söitis ise ja töstis ka ise
[Pilt: IMG_0445.JPG]

video kah

https://www.youtube.com/watch?v=HW_2SGQhJkc

Kuna se hüdrovärk mul midagi lekitav aeg-ajalt ja veider on ta ka, siis ma mötlesin, et paneks talle kaasaegse jagaja peale kenade pisikeste kangikestega ja ehitaks kuidagi sinna parema käe juurde nagu tänapäevastel asjadel. Aga kui suure läbivusega peaks belarussil jagaja olema? 3-osalisest mulle piisab ju?

näiteks selline?
http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...20&lang=et
Vasta
#2

ega üle 40 küll vaja pole, mtz tavaline pump on 30l
Vasta
#3

(22-02-2013, 01:24 AM)marauder Kirjutas:  ... arvele vötta ja üle värvida ja tuled-viled korda teha.

On mingi paber ka selle kohta olemas? Muidu võib unistuseks jääda. Eeldatav legaliseeirmise maksumus võib kiskuda pooletuhande eruoni (raua ettenäitamine, mitmekordne sõit bürosse jne).

(22-02-2013, 01:24 AM)marauder Kirjutas:  ...
et paneks talle kaasaegse jagaja peale kenade pisikeste kangikestega ja ehitaks kuidagi sinna parema käe juurde nagu tänapäevastel asjadel. Aga kui suure läbivusega peaks belarussil jagaja olema? 3-osalisest mulle piisab ju?

Originaal on P3-75 ehk teoorias on 60 l enam-vähem piisav.

Enamusel lääne jaguritel ei ole ujuvasendit. See tuleb alati üle kontrollida.

Jaguri ja voolikute paigaldamine kabiini ilma katteta ei ole hea mõte - surveõli pihkamine ei ole naljaasi. Inimkeha on selle jaoks väga läbitav...

Aga üldiselt edu - vene raud on sõltuvust tekitav...Cool
Vasta
#4

Arvele vötu teema on kontrolli all, kuna söber just vöttis 2tk arvele...eks ma sellest räägin lähemalt siis kui asi arvel.

Ujuvasendit pole jah sellel, mis näiteks töin. Ujuv variant kohe poole kallim kahSmile

Söltuvust tekitab jah, mitu söpra vaatavad et miks ma jauran mingi möttetu vene junniga Big Grin
Vasta
#5

(22-02-2013, 12:20 PM)marauder Kirjutas:  Söltuvust tekitab jah, mitu söpra vaatavad et miks ma jauran mingi möttetu vene junniga Big Grin

Teretulemast klubisse!

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#6

Ja pane peenpuhastusfiltrile "junnid" tagasi või osta uued sisse, muidu kspumba ja pihustiotste eluiga lühike.
Vasta
#7

Ma hakkasi uusi panema ja siis jäin seda asja vaatama, et mis point neil on? Kütus sunniviisiliselt ju läbi filtri ei käi. Igasugune sodi peab vabatahtlikult filtri külge minema? Big Grin

Igatahes jätsin nad praegu panemata ning panen uuema tüübi topsiku kus üks suur filter sees ja küte käib ikka läbi filtri.

Pihustiotsad nagunii läbi ja lähevad niivöi naa vahetusse ja kontrolli mingi aeg.
Vasta
#8

(22-02-2013, 20:01 PM)marauder Kirjutas:  Kütus sunniviisiliselt ju läbi filtri ei käi. Igasugune sodi peab vabatahtlikult filtri külge minema?
Millest selline arvamus? Kas ei ole filtri ehituse ja tööpõhimõttega kursis eriti või on sel arvamusel miski muu põhjus?
Kurssi aitab viia kirjandus. Muudest põhjustest saaks aimu mõne pildi või täpsema kirjeldusega.
Vasta
#9

Ega ma mingi filtrigeenius pole jah. Olen aru saanud, et kütus tuleb sisse, käib läbi filtri ja siis läheb edasi kspumpa. Aga MTZ vanatüübi 3-elemendiline filter ei toimi ju niimodi? Seal tuleb kütus sisse ja seesama kütus läheb edasi ka. Filtrid lihtsalt on samuti seal suure anuma ja kütte sees. Mingit sunniviisiliselt läbi filtri ajamist ei ole.

Mul kodus raamat "Traktorid ja autod", seal eriti sellest peenfiltrist räägitud pole pikemalt.
Samas mul vöib juba ennem mingi rats tehtud olla seal. Raamatus olev pilt natuke erineb küll...

Selline asi siis:
[Pilt: IMG_0451.JPG]

Number 3 torud on kirja järgi "puhastatud kütuse äravoolukanalid". Minul aga selliseid pole..
ventiiliosa on mul küljepeal, mida se üldse teeb?
läbi filtri lähm mul mingi 5x5mm nelikantraud. All on miski seib, siis filter, siis üleval on vedru siis seib ja siis pisikese traadiga läbi nelikantraua on kinni. Homme vöin pilti ka teha, suht keeruline jutt sai.




Igatahes, täna sai ikka mitu tundi lokerdatud. Käima pannes hakkas jälle hüdroöli lahmama. Leidsin vea ka üles. Jäme voolik mis tuleb paagist ja läheb jagajasse oli lahjalt kinni. Sai se kinni pandud korralikult ja mitu tundi kopaga möllatud, ning enam ei luristanud.

too must kummivoolik siis üleval.
[Pilt: IMG_0450.JPG]

Kas selline valge hüdroöli on normaalne nähtus?
Vasta
#10

Selline valge hüdroõli ei ole normaalne nähtus- vesi on sees...

Taivo
55624799
Vasta
#11

Nagu sel pökal kohane jah Big Grin

Ega's midagi, ju laseb selle paagi ka tühjaks siis.
Vasta
#12

(23-02-2013, 22:46 PM)marauder Kirjutas:  Nagu sel pökal kohane jah Big Grin

Ega's midagi, ju laseb selle paagi ka tühjaks siis.

Karta on jah,et vesi, kui vana vene õli sees näiteks. aga rando hdz läheb ka samasuguseks kui õli vahtu läheb.
Vasta
#13

Pidasin Mtz mõttetuks masinaks kaasajal. Aga visa see masin! Seisis tagahoovis nõgestes ja kassitapus 7-8 aastat. Pojal vaja kartulimaa kultiveerida- võta, vast saad hakkama. Ja ime küll- Dk, vesi ja käivitusbensiin sisse, aku peale ja läkski kohe käima! Kummid pumbata, sammal kabiinist survepesuriga minema. Pisiratsid omal ajal tehtud: käsigaas T 150k`lt, jagaja "õiget pidi" pööratud, esirattal kartulikombaini velje Mtz kilbga kokku keevitatud ja oma kasvu tõttu katuseks kombaini terapunkri kaas. Tagaaken oli ka plaanis kaldu asetada, et haakerauda tagurdamisel paremini näha(pole ju hüdronuppe poritiival). Ise- 11 mail järv tehti lahti. Paat järvele. Kahv, ussid, lant, 3 unda, aku, el.mootor, kassikalanõu- no peaks kõik olema. Ja palvetada, et sinise vilkuriga ei kohtu selle kilomeetri jooksul.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta
#14

Sain ka kaugelt maalt koju ja jäädavalt hetkel.

Viimati löi hüdrupaaki tagasivoolu toru löhki. Kiskusin ka sealt need söelakesed välja ja tegin puhtaks. Panin uue vooliku ka ja praegu kestab. Samas süsteemis ikka vett sees vist natuke vöi lööb lihtsalt vahule kuna öli ikkagi selline kreemikas. Pump ka vist lahja, eriti kopatäit liiva tösta ei jaksa.

Aga täna mötlesin, et paneks suure sae pökale taha ja saeks paar puutonki ära. Sae tuunisin taha, panin uued rihmad ja kardaan ka paika. Aga jjv ei jaksa vedada. Hoovast sikutades ei taha üldse järgigi minna, pöörded hästi maha korra lasta, siis saab sisse aga vedada ei jaksa.

Ahjaa suve alguses sai söbral abis käidud ka palgikoorem saagimisele viidud. Sai ikka tubli 30km ring tehtud vast. Muidu peaaegu et oli köik hää, ainult et sidur libiseb. Üheksandaga libises päris palju, samas mingi hetk sai vedama isegi - peab peale keerama. Samas survelaager kolistab ka, eks mingiaeg peab lahti vötma selle asja vist...
Löpuks kui koorem ära viidud, siis roolivöim läks lolliks - vasakule keeras a paremale mitte. Löpuks viskas sealt hüdrupaagi tagasivoolutoru vahelt öli ka välja. Sai seal nokitud ja öli ka juurde pandud ja sai vist korda. Tänase päevani pole sellist trikki rohkem olnud.

Rongist pilti ka

[Pilt: 422004_514437781924686_1102138175_n.jpg]
Vasta
#15

Keegi vist ei viitsi väga lugeda, nimelt ajasin veits ebamäärast juttu. Ehk et jvv töötab väga hästi. Sikutasin valet kangi hoopis Big Grin
Vasta
#16

(14-08-2013, 16:31 PM)marauder Kirjutas:  Keegi vist ei viitsi väga lugeda, nimelt ajasin veits ebamäärast juttu. Ehk et jvv töötab väga hästi. Sikutasin valet kangi hoopis Big Grin

Big Grin Big Grin Big Grin, juhtub ikka.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne