14-03-2013, 16:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-03-2013, 16:25 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(10-03-2013, 18:19 PM)E303 Kirjutas: Kas siis tõesti on Niva nii õnnestunud auto et seda kõlbab veel tänapäevalgi Venemaal toota?
(14-03-2013, 10:42 AM)siilivana Kirjutas: Aga-küsimus ei olnud ju mugavuses! Kui pealkirja lugeda.
Nii kõlas küsimus. See oli kõik juba esimeses postituses ära toodud, et Niva on lootuseltult vananenud ja aasta 2013 kontekstis ohtliku nullilähedase passiivturvalisusega. Ning algsest Nivast edasi arenenud roolivõim, pisut suuremakubatuurilisem ja sissepritsega mootor, 5 käiku ja madalam laadimisläve ei muuda seda autot kuidagi algsest mugavamaks või paremaks/halvemaks sõiduomaduste poolelt.
Mis nüüd toda Suzuku Samuraid puudutab: eile istusin isand Tai sellise jubeduses kõrvalistmel, kus all on suured balloonid ja sellise autoga ei ole asja Lennusadama territooriumilt kaugemale! 20 km/h oli ka hirmus... Kui veel kuidagi kannatab sellisega suvel ilusa ilmaga täisoriginaalsena sõita, siis on Samurai ja kõik selle derivaadid ikkagi ilgeim peldiklus ja käkkide käkk.
Ja nagu Siilivana kirjutas, siis tuleb võrrelda võrreldavaid autosid. Võrrelda saab mõõtusid, võimsust, veoskeemi, mahutavust, mürataset, soojenemist ja soojapidavust, veoskeemi, lisavarustust või selle mitteolemist, erinevaid sõiduomadusi kiirendusest pidurduseni, maastikuomadusi malliga mõõdetavatest nurkadest reaalsete sopalompide ja raudteetammide ületuseni aga kõigepealt tuleb võrrelda HINDA ja panna see "suhtesse" teistega müügisalongist välja veereval täisoriginaalis autol. 1000 eurot siia-sinna oleks OK aga absoluutselt mõtetu on võrrelda 8200 eur maksvat (Eestist ei suutnud eurohinda leida - ju ei müüda enam) maastikusuutliku 36-aastast uunikumi mistahes teise praeguse analoogse kandevkerel maastikusuutliku masinaga. Üldse kõige lähem Nivale hinnalt ja pisut mõttelt ongi paksu pahandust tekitanud Dacia Stepway aga see on 1WD ja 2000+ eurot kallim. Jimny maksab 15000+ eur ehk on juba kaks korda kallim!
Saage aru: Nivale ei ole 36 aastat maailmas konkurenti isegi proovitud ehitada, miks ei võiks siis venelased vähemalt siseriiklikuks müümiseks Nivat edasi ehitada??? See on nende auto ja nende siseriiklik asi. See, kas uut Nivat esindusest "kõlbab" pisut paremale majanduslikule järjele jõudnud ja auto passiivohutusele tähelepanu pöörvatel eurooplastel (kuhu ka meie juba kuulume) osta, on absoluutselt teine teema. Mina ütleks, et kes TAHAB, sel võiks olla see võimalus olemas, sest ei ole me kõik nii rikkad ja siin meie kliima/loodusvöötmes on üliodav suhteliselt hard-core võimekusega Niva paljudele poolenisti möödapääsmatu valik. Kui ikka elad karupees metsatalus, tahad vähemalt teoreetilist võimekust sealt välja pääseda 365 päeva aatas aga ei oma paari tuhandet sissemaksuraha ja paarisada kuus liisingule anda ning tahad, et iseenda mõistus ja olemasolevad tööriistad käiks autost üle ka, siis polegi muud valikut!