Mootori jahutus
#21

T-150K kohta ei oska kommentaarida aga ZIL tüüpi autodel on jahutusvedeliku keemistemperatuur 110 kraadi mis vastab süsteemis rõhule 4 atmosfäri. Asi see 1 att veel juurde lisada on.
Vasta
#22

(25-03-2013, 11:02 AM)Daff Kirjutas:  T-150K kohta ei oska kommentaarida aga ZIL tüüpi autodel on jahutusvedeliku keemistemperatuur 110 kraadi mis vastab süsteemis rõhule 4 atmosfäri. Asi see 1 att veel juurde lisada on.


Loen ja loen, ja uskuda ei suuda.... krt kui 4 atti ikka veesärgis on, siis lendavad kõik lõdvikud taeva poole + ükski tava klamber ei taha ka seda hästi kinni hoida. (pole mõtet võrrelda kompressori voolikuga, ristlõike pindala on lõdvikul suurem)

Kuskilt on meelde jäänud, et 0.1 bar-i survet suurendab vee keemis temperatuuri 1 kraad. (väike googeldamine tõestas, 2 atm (2.026 bar) juures on vee keemis temp 120 kraadi, kui kasutusel on tosool, siis tosoolil on veel kõrgem keemis temp.)

Et asju natuke rohkem silmade ette tuua, siis võtke tavaline vee lõdvik ja survestage see kompressoriga 4 bar-i juurde.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#23

Võrdluseks kaasaegsel Scania mootoril avaneb paisupaagi avariiklapp 1,2bar juures
Vasta
#24

Ei tea, mis allikast teemaalgataja info pärineb, aga kõik neli enda kasutuses olevat kirjandusteost selle masina kohta annavad vastavaks näiduks 0,06 MPa-d ehk ca kümme korda vähem teemaks olevast.
Vasta
#25

Info võtsin oranzide kaantega raamatust aastast 1990, autoriteks Bannikov ja Roditšev. Aga ilmselt on trükikurat asjasse segatud. 0,5 atmosfääri on ikka reaalsem.
Vasta
#26

Sai nüüd tihendid vahele pandud ja proovisin ära ka. Hea uudis on see, et termostaadid peavad, käega katsudes olid radikasse minevad torud külmad kui vesi juba soojenema hakkas. Halb uudis on see, et read on endiselt erineva temperatuuriga - kui ühe klapikambrikaane peal saab töösooja mootori korral kätt rahulikult peal hoida, siis teise peal saab sama asja teha 2-3 sekundit, ehk vahe on ilmselge.
Vasta
#27

Ilmselt on asi selles, et kõik pütid ei tööta. Võtsin plokikaane maha ja kolvid on pealt erinevalt tahmunud, ühel kolvil pole peaaegu üldse tahma peal, teisel rohkem ja kolmandal natuke vähem. Tuleb mainida, et hea tahtmise korral võib karvamütsi ka kolvi ja hülsi vahele toppida. Klapid ka loksuvad oma puksides, nii et tööd jagub ja kulutusi uutele juppidele ka muidugi.
Huvitav on see, et sama rida, mis ei soojenenud, oli klapikambrikaane alt paksu tõgi täis, nagu oleks seal all kilet põletatud, samas vastasrida on suhteliselt puhas.
Vasta
#28

Soojendaks vana teema uuesti üles, seda küsimusega kas TC6-a ja TC109 termostaadid on omavahel vahetatavad? Küsin kuna ei ole veel eesti maa pealt leidnud kust saaks enda jumz'ile õige termostaadi. Pakutakse seda teist varjanti kuid lihtsalt katsetamiseks ei sooviks seda osta.
 Jah, Flint kaubanduse lehel on see soovitav olemast kuid reaalselt nad seda tellides kätte ei saa (Küsisin neilt).
Seega abipalve kaasfoofumlastele kellel oleksid mõlemad kodus olemas ja saaks neid võrrelda (ka avanemis temp.) .

Päikest,
Dex 
Vasta
#29

[Pilt: 5372.jpg]
Et siis sellist on vaja sinna või seda uuema disainiga?
[Pilt: bmw-5-series-520i-e34-thermostat-engine-...-90-94.jpg]
Selle uuema saab Bemari omast sobitada.
Vasta
#30

Ei,

TC6-a on selline, millist taga otsisin.
[Pilt: 1533-PICT0169_v13.JPG]

Ja TC109 on selline  nagu teil esimesel pildil.
Vasta
#31

TC-6 käib veel Gaz51, 52, 69, M20 sisse. Järsku lihtsustab otsimist.
Kuskil peaks endal ka olema, aga üles leidmine võib teadmata aja võtta.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#32

See esimesel pildil olev on saada siin http://www.traktors24.lv/et/Catalog/Dzin...oduct/5372
See on aga maakeeli ütelda puhas p.sk.
Teeb ta pilu sisse halvemal juhul juba 45c juures ja töötemperatuur jääb unistuseks.
Sinna on kindlasti võimalik ehitada see uuem ka sisse kui väikse ringi läbivoolu piirata võib see ka lahti jääda ja peaklapp laseb vee radikasse.
Alt tuleb see väiksem klapp ilmselt ära lõigata ja Gazi mootorile sai nii tehtud ning toimib.
Vasta
#33

Tänud ksf Wiki, laiendan enda otsingut ka Gaz liikuriteni. 
Ksf 2715, see esimesel pildil (TC109) on saada ka eestimaa pinnalt, kuid lihtsalt osta selleks, et teada saada kas ta sobib (kui sobib on hästi), on minuarust priiskamine. Sellepärast pöördusingi siinse seltskonna poole, kellel oleks mõlemad kodus olemas (või teab kindlalt minevikust) ja saaks neid võrrelda supleriga, ning lugeda mis on avanemis tempis erinevust (Temp. peaks ju mõlemal olema sisse pressitud).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne