Vene linttraktorid ja muud mullatöömasinad...

Tartu-Võru maantee ääres Sulaoja külas pidas ühe raielangi ääres pühapäeva oksarehaga metsapull (DT-55 äkki?). Üsna vähelevinud vaatepilt.
Vasta

"Joss" Ulila rabas...

Sõidab ja toimetab vahest harva.

   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Viljandi ja Kilinge-Nõmme vahel ehitatakse uut kõrgepinge liini ja masinapark mida seal näha võib on üsna suur ja huvitav. Enamjaolt küll lääne tehnika, aga leidub ka Josse ja vist isegi oli Kraz seal kuskil. Kui keegi sinnakanti satub võib natuke uurida ja otisda sealt metsade vahelt, liinide alt.

Suurim ralli tulemuste andmebaas: http://www.ewrc-results.com
Vasta

Neid masinaid valvatakse, nii et väga lähedalt uurida ei saa.
Vasta

Tiba vanadest jossidest T-100M ja T-100M3(З-заменяемый).Minu teada vanat jossi ehk T-100M(гп/гс tootmises kuni 1974) oli võimalik eristada uuemast T-100M3(гп/гс tootmises 1975-1983)visuaalselt ainult kolmel moel. Juhtimine/pööramine T-100M-l kahe kangiga,tagatähik justkui "kodaratega" ja taha raamile kinnituv plaat kuue poldiga.(geomeetriline kujund hexagon).See nähtav ainult "soolo" ja hüdraulikaga masinatel mitte vintsplokiga isenditel.
Mõni pilt T-100MГП-st.

[Pilt: img085%2520Soosilla%25201985.jpg?gl=EE]
[Pilt: img094%2520Soosilla%25201985.jpg?gl=EE]

Kõige suurema tehasenumbriga(Elva EPT) T-100M-i tean nr.266487.
Kui tuli T-100M3 siis algasid tehasenumbrid jälle nullist.
Vot oli üks sihuke joss millest ei saanud sotti.Kas T-100M või M3? Tehasesilti polnud,inventari numbrit samuti mitte, jossimees ise arvas et sinna 74/75 kanti masinaga tegu.Just värskelt Märjamaalt kapitalist tulnud.Meenub et juhtkange oli kaks ja tagatähik paistis nagu vanem versioon "kodaratega".Samas see plaat taga raamil juba uuema kujuga.Mõned pildid aastast 1985.

[Pilt: img090%2520Soosilla%25201985.jpg?gl=EE]
[Pilt: img093%2520Soosilla%25201985.jpg?gl=EE]
[Pilt: img353%2520Soosilla%25201985.jpg?gl=EE]
[Pilt: img357%2520Soosilla%25201985.jpg?gl=EE]
[Pilt: img268%2520Soosilla%25201985.jpg?gl=EE]

Sellel masinal olid all laiemad roomikud tavalisest.Kui tavaline jossi roomikukilbi laius oli 50cm,siis sellel 72cm.Päris sootraktoril T-100MБ oli see juba 100cm ehk üks meeter.
Meenub jossimehe jutt:"Ise panin peale sest teadsin et eesolev objekt(Soosilla)pehme pinnasega" .Järelikult oli võtta EPT laost vms.iganes sihukesi roomikuid.Ei olnud sugugi nii et jossimees ajas masina pori sisse kinni,mõtles mingi tehn.vea välja ja laiutas käsi "Mis ma teha saan"?
Siis ei saanud normaalset palka ka.Juba tol ajal 1985 oli tunda nn."kapitalismi hõngu".St. kes rohkem tööd tegi/võsa juuris sai ka rohkem palka.Niisama molotamine ja pori sees kinni istumine ei olnud mõttekas.
Seda poollaia(72 cm.) roomikut trehvasin nägema ka kaablivedajetel jossidel.Venemaa piltide järgi ka torupaigaldajatel sellised.
Oodatud igasugu meenutused,kommentaarid sel teemal.
Vasta

80datel oli Elva EPT laos kindlasti neid roomikuid ja lindipulkasid, millest sai vajadusel ise panna kas kitsam või laiem lint peale. Kohapeal ehk siis EPT töökodades tehti vaid pumpasid ja kergemaid mootori remonti töösid. Mootorid saadeti kõik Märjamaale? kapitaalremonti. Ma ei tea palju neid masinaid sealt terves tükis tuli ja viidi sinna, selle kohta ülevaade puudub.
Asutus oli ise tohutu suur selleks ajaks, kui Soosilla objekt võeti ette. Kuid veel osaliselt 70.datel tehti mootoreid kohapeal. Minu arust lõppes see seoses uue ratsionaliseerimis plaaniga,mille Sm.Brežnev välja käis.


Vasta

Saaremaal Baltic Workboatsi juurde ehituselt leidsin sellise T-170. Masin kuulub Saare EPT-le ja on endine Kingisepa kolhoosi masin.
Seda sama masinat olen eelnevalt kohatanud Saare EPT mereliiva karjääris.
[Pilt: 1]
Tagant paistab Balti ja põhjamaade suurim tuule-generaator Smile
[Pilt: 1]
[Pilt: 22381805fe35a4_l.jpg]
Lindikilpidelt tükid väljas
[Pilt: 1]
Tehase numbrit, ega väljalaske aastat ka ei leidnud.
[Pilt: 1]

Suurim ralli tulemuste andmebaas: http://www.ewrc-results.com
Vasta

Kui ma nüüd ei eksi siis peaks Kuressaares kolm T-130 pesitsema.., oli vist betoonitehas või kus tehakse neid betoonist torusi, sealt nägin neid oma silmagaToungue
Vasta

Kui sa AS Leveli hoovi mõtled siis jah, seal seisab neid 2 tükki.

Suurim ralli tulemuste andmebaas: http://www.ewrc-results.com
Vasta

Tartu vangla lähedal ka üks joss tuhnimas, sõidu pealt täpsemat marki ei tuvastanud.
Vasta

(10-06-2013, 11:19 AM)SirAllar Kirjutas:  Kui sa AS Leveli hoovi mõtled siis jah, seal seisab neid 2 tükki.

Selge Rolleyes
Vasta

Algajatele õppematerjali, kuidas Jossi juhtimine käib. Head vaatamistRolleyes



Vasta

Võrreldes uuema jossi T 130,170-ga on need mugavamad. Kui ise peaks T 100 M kangide taha sattuma siis mina sellele kangide majandusele küll pihta ei saaks. Kui ma aru sain,et T 100 M on käsisiduriga.Smile
Vasta

Pole seal juhtimises midagi keerulist, kange on palju aga nende otstarve saab kähku selgeks. Mootori tööle saamine võib aga teinekord väheke probleemne olla.Rolleyes


Vasta

(20-05-2013, 18:42 PM)SirAllar Kirjutas:  Viljandi ja Kilinge-Nõmme vahel ehitatakse uut kõrgepinge liini ja masinapark mida seal näha võib on üsna suur ja huvitav. Enamjaolt küll lääne tehnika, aga leidub ka Josse ja vist isegi oli Kraz seal kuskil. Kui keegi sinnakanti satub võib natuke uurida ja otisda sealt metsade vahelt, liinide alt.

Projekt on tänaseks juba Kilingi-Nõmmest Sindi suunas minemas.....

loll on loll olla.
Vasta

(12-06-2013, 19:27 PM)deeremees Kirjutas:  Võrreldes uuema jossi T 130,170-ga on need mugavamad. Kui ise peaks T 100 M kangide taha sattuma siis mina sellele kangide majandusele küll pihta ei saaks. Kui ma aru sain,et T 100 M on käsisiduriga.Smile
Oot-oot, Sa pead T-100 põlvkonda uuematest mudelitest mugavamaks? Mitte, et mugavus nüüd ainus ja peamine kriteerium oleks (vanatehnikafännid, nagu me valdavas enamuses siin oleme), aga selline seisukohavõtt tuleb mulle siiski kerge üllatusena.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

(13-06-2013, 00:23 AM)Sillu Kirjutas:  
(12-06-2013, 19:27 PM)deeremees Kirjutas:  Võrreldes uuema jossi T 130,170-ga on need mugavamad. Kui ise peaks T 100 M kangide taha sattuma siis mina sellele kangide majandusele küll pihta ei saaks. Kui ma aru sain,et T 100 M on käsisiduriga.Smile
Oot-oot, Sa pead T-100 põlvkonda uuematest mudelitest mugavamaks? Mitte, et mugavus nüüd ainus ja peamine kriteerium oleks (vanatehnikafännid, nagu me valdavas enamuses siin oleme), aga selline seisukohavõtt tuleb mulle siiski kerge üllatusena.

Kui ise pole kangide taga tööpäevi pidanud veetma, siis ei ole hinnang vast adekvaatne...Rolleyes

Üldiselt ei ole uuem mudel vanemast ebamugavam. Ebatöökindlam aga pahatihti...Toungue
Vasta

Pigem on ikka nii,et mida uuem NL toode, seda kehvem oli kvaliteet, võrreldes eelkäijatega. Eriti hakkas see silma 1980.datel ja 1990.date alguses tehtud asjadega.


Vasta

(13-06-2013, 00:23 AM)Sillu Kirjutas:  
(12-06-2013, 19:27 PM)deeremees Kirjutas:  Võrreldes uuema jossi T 130,170-ga on need mugavamad. Kui ise peaks T 100 M kangide taha sattuma siis mina sellele kangide majandusele küll pihta ei saaks. Kui ma aru sain,et T 100 M on käsisiduriga.Smile
Oot-oot, Sa pead T-100 põlvkonda uuematest mudelitest mugavamaks? Mitte, et mugavus nüüd ainus ja peamine kriteerium oleks (vanatehnikafännid, nagu me valdavas enamuses siin oleme), aga selline seisukohavõtt tuleb mulle siiski kerge üllatusena.

Mul läks mõte sassiBig Grin. Ma mõtlesin nii et T 130, 170 märksa mugavamad, aga ega T 100 seeria traktoritel ka midagi viga pole. Mõlemad head buldooser traktoridBig Grin.
Vasta

Tere jälle ja lisan mõned huvitavamad pildid Tšeljabinski traktoritehase toodangust.Pildid pigem neile kes ei viitsi pidevalt jälgida vene RC foorumit.
Esimesel kahel siis C-80.
       
T-100M millele tehases monteeritakse külge juurijat.Naljakad on need märkmed juurijal.Kui fantaasial lasta lennata siis keskmine märk meenutaks justkui natsi Saksamaa sõjasümboolikat.
   
C-100-d esimesel fotol mingeid maste üles tõmbamas(kõrgepinge?) ja viimane pilt eriti huvitav.(C-80-d) Üle kabiini käiv laadur ja samuti buldooser mille tõstetrossid käisid veel üle kabiini.
       
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 20 külali(st)ne