Postitused: 640
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
9
22-08-2013, 12:22 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-07-2019, 07:52 AM ja muutjaks oli
E303.
Muutmise põhjus: kirjavead
)
Huvitav youtube video kuidas poiss koristab vilja poola kombain Bizoniga . Lihtsalt hämmastav kuidas nii väike poiss saab hakkama suurel kombainil töötamisega.Kuna ise olen mõned korrad proovinud nivaga vilja võtta siis see läks küll väga vaevaliselt sest kuna põld oli ebatasane siis kippusid mullamättad kogu aeg heedrisse minema ja hea et veel mingi suure kivi otsa ei sõitnud.Veel ummistas mitu korda trummli kinni kuna töökiirust ei osanud algul ka õieti valida ja kogu kaadervärk ummistus ära ning siis pidi suure kangiga mingit rihmaratast kangutama et trumli ummistusest vabaneda. Välismaa kombainiga pidi olema ikka palju lihtsam viljakoristamist ära õppida kui vene masinatega. Eestis peaks ka mõni selline Bizon kombain olema ning vähemalt üks oli kunagi võrumaal antsla kandis
http://www.youtube.com/watch?v=ksg_uePGvtE
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
25-08-2013, 08:53 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-08-2013, 07:40 AM ja muutjaks oli
Daff.)
Ksf. dude rääkis trumli kinnilaskmisest. Tema poolt kirjeldatud situatsioon:"kraabid käega niipalju välja kui võimalik", on väga kerge pääsemine.
Oli juhuseid kus jäi mulje, et aitab ainult ämber naftat ja tuli otsa. Mul oli tehtud selle tarbeks lai meisel, ca. 10 sentimeetrit lai ja kuvaldaga tagusid vahel jupikaupa kõrre peeneks, siis keerasid kangiga trumlit pisut tagasi ja jälle sama pull, seni kuni sai trummel vabaks. Teine abinõu oli iseterituv vikati tera , mis oli lati külge keevitatud ja sellega hakkisid trumlis kinni olevat kõrt peeneks.
Dude näidatud rihmaratas on kallaku, ehk kaldtransportööri ajam koos kaitsesiduriga,millest sai kallaku lahti keerata. Kui kallak oli kangist sisse lülitatud, siis muidugi oli võimalik ka trumlit, ehk kogu peksumasinat tagurpidi ringi ajada aga see oli kerge pääsemine. Trumlit ennast sai tagasi keerata trumli võllist, kus oli selletarbeks kaks auku võlli parempoolses otsas.
( DON ja JENISSEI tüüpi kombainidel oli vahebiitri võlli otsas kaldhammastega hammasratas ja hüdraulikaga said rõõmsalt trumli tagurpidi lahti lasta.)
Eriti erootiliseks kiskus asi rukkis töötamise korral. Kuna mul oli "töbisaba", ehk põhupurustajaga masin, siis ei jätkunud tänu sellele lisaseadmele enam trumli ringiajamiseks piisavalt jõudu ja pahatihti oli vaja teha "boxipeatus", samas kui teised rõõmsalt sotsvõistluse punkte kogusid.
Lõpuks lahendasin selle probleemi suht omapärasel moel. Peksukorvi reguleerkangil, millega sai peksukorvi põhja alla lasta, võtsin ära fiksaatori ja panin kangi alla vikati kepsust lõigatud paraja jupi. Nüüd, kui oli tunda, et trummel hakkab kinni jooksma, sai jalaga see kepsujupp alt ära löödud ja kogu pahmakas, mis varem suurt peavalu tekitas, jooksis tagant välja.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 179
Teemad: 12
Liitus: Sep 2010
Maine:
7
Vot selle peksukorvi töö käigus allalaskmisega tegin ma korra andestamatu vea.Asi nimelt selles, et enne trumli kinnijäämist tekib selline omapärane jõrin, sest trummel ei suuda vastu võtta massi, mida söötebiiter püüab ette anda.Kui nüüd kallak kiiresti seisma jätta, pääseb mõnikord halvimast, kuid mitte alati.Tookord proovisin asja päästa sellega, et kopsasin haamriga, mis oli kabiinis käepärast peksukorvi kangi nupule, mispeale kang hirmsa mürtsatusega vastu põrandat raksatas, kogu see mass, mis söötebiitri taga oli trumlisse mütsatas ja trummel nii kinni, et mässasin oma paar tundi, et uuesti liikuma saada.Peksukorv tuli reg.poltidest lõpuni lahti lasta ja tõepoolest pikad rukkikõrred läbi lõikuda, milleks mul oli hästiteritatud Saksa vintpüssi tääk.
Parim lahendus trumli kinnijäämisel oli selline, et masin seisma, peksukorv kangist alla, luuk maha ja pika tugeva kangiga trumlisiinidest tagurpidi pöörata, samal ajal kõrretuuste välja kiskudes.Kui trummel vabalt pöörlema sai, tuli ka kallakut tagurpidi ringi ajada ja üleliigne kraam kaksikteo vahelt välja kiskuda.Tundub keeruline, kuid tavaliselt ei kestnud selline tegevus üle 10-ne minuti.Mingil juhul ei tohtinud unustada pärast peksukorvi kangi õigesse asendisse tõmmata(mida siiski vahel juhtus).
Postitused: 74
Teemad: 2
Liitus: Dec 2011
Maine:
0
Vabandust, et oma murega teemat solgin, aga oskab ehk keegi juhatada, kust võiks Volvo s 830 lamerihma saada?
Postitused: 80
Teemad: 1
Liitus: Nov 2012
Maine:
0
( DON ja JENISSEI tüüpi kombainidel oli trumli võlli otsas kaldhammastega hammasratas ja hüdraulikaga said rõõmsalt trumli tagurpidi lahti lasta.)
See on küll jama jutt!
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Aga miks härra Rapsijuurikas nii surmkindlalt väidab, et jama jutt. Jenisseil oli vist ka masinaid millel selline lisa puudus aga DON´id olid küll sellise abinõuga kõik varustatud. Juhtida sai seda silindrit ka distantsilt. Kaks lülitit olid kombaini paremale küljele välja toodud ja trumli kinnijooksmise korral seisid kombaini kõrval ja näppisid nuppe seni kuni asi lahti pääses. Don oli muidugi piisavalt võimas, nii, et meie kaks DONI ei suutnud minu kombaineriks oleku ajal ennast kinni jooksutada.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 80
Teemad: 1
Liitus: Nov 2012
Maine:
0
Väidan sellepärast et see abinõu istub vahebiitri otsas mitte trumlivõllil.
Vaadates doni trumli läbimõõtu ja massi siis on selge et seda ei ole võimalik kinni ajada.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Sellisel juhul tõesti jama jutt. Sorry, et valeandmeid levitasin.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 1,167
Teemad: 87
Liitus: Jun 2008
Maine:
12
Kulla vipi! Vaata ise ka, millise kvaliteediga pilte Sa paned. On ikka mõtet?
Tervitab Veteran.
Postitused: 1,167
Teemad: 87
Liitus: Jun 2008
Maine:
12
Ega ma halva pärast.Tahame ju ikka endast ja tegemistest parimat teistele anda ning pildistamisel on võimalusi nii välgu kui loomuliku valguse ja objekti valgustatuse juures kombineerida, et saada parem jäädvustus.
Välguga peab arvestama vastupeegeldusega heledalt ( paberi) pinnalt, Vastu heledat valgust pildistades- filmides tuleb vältida heledamat tausta ning jama pilt tuleb , kui osa objekti on varjus, osa päikesest valgustatud, näiteks läbi puuvõra paistvas päikeses.
Kõik need näited siitsamast foorumist ja rõõm on näha, kui tehakse paremini.
Tervitab Veteran.
Postitused: 138
Teemad: 28
Liitus: Sep 2009
Maine:
2
29-08-2013, 22:10 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-08-2013, 22:12 PM ja muutjaks oli
vipi666.)
Tänud kõigile tagasisidest. Tunnistan jah, et paha kvaliteediga, aga info ja emotsiooni annavad edasi. Tegin kiiruga, sest tegelikult tegelesin hoopis 8 kuuse beebi magamapanekuga, enne mida tegin süüa, käisin poes, tulin töölt jne. jne. Peale beebi magamajäämist tahab naine ka oma veel ja...
Katsun teha ilusamaid pilte tulevikus, pisut sätin valgust ja varju.
Krossifänn, tegu põllumajandustega, kus on kõik lehed olemas, mul neid kolm tükki, 1126 leheküljega aastast 1937, 1146 leheküljega aastast 1938 ja 1086 leheküljega aastast 1939
Kaaned on parajalt kulunud, aga lehed korras ja mitte katkised, mingi aeg üritasin neid müüa, aga huvi nagu polnud. Kellel soovi, tehke pakkumine, niikauaks üritan sealt midagi vahvat pildistada, vähe parema kvaliteediga.
Antud kombaini pilt 1939 aasta raamatust, teisel lehel jutt jätkub, katsun lähipäevil ülesse pildistada