Postitused: 42
Teemad: 14
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
20-11-2013, 20:02 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-11-2013, 20:24 PM ja muutjaks oli
muusik.)
Mõtlesin siis kajastada väiketraktori ehitamis lugu, mis vist pigem kvalifitseerub taastamise/modifitseerimise valdkonda. Projekti eesmärk on saada maale tubli veomasin ning haiguslehel olemise päevi sisustada.
Nimelt siis sai tuttava hoovi pealt leitud ammustel aegadel kodus valmistatud väiketraktor, mis ca viimased 10 aastat on seisnud välitingimustes. Algset autorit paraku enam siin ilmas ei ole, seega on teadmata mis põhjusel ta seisma on jäänud. Tehnika mis kasutatud on, on järgmine:
Mootor on 4 silindriline karburaatoriga, esmapilgul tundus olevat Volga või gaz 69 oma
Käigukast ilmaselt samalt autolt, vähemalt sobivad omavahel ilma igasuguste vahetükkideta kokku
Vedav tagusild on lühendatud gaz 51 oma.
Lähipäevadel saab uurima hakata mis vahetamist vajab ning mida saab säilitada.
Üks mis kindel on, on see, et mootor on kinni roostetanud ning vajab vahetamist. Siin kohal oleks ka esimene palve targematele, et mis mootorit soovitaksite kasutada? Mainin ära ka selle ,et eesmärgiks saaks olema põhiliselt metsast palkide välja tassimine. Kiirust pole vaja, vaid jõudu. Endal oli esialgu mõttes vanema transiti diisel mootor, eelkõige tema lihtsuse tõttu.
Pildid postitan homme
Postitused: 837
Teemad: 17
Liitus: May 2012
Maine:
3
Kui lihtsust ja vastupidavus on teema, siis VW-ni diisel mootorite vastu ei ole kellelgi midagi eriti pakkuda
. Kahjuks on need mootorid maru hinda viimasel ajal läinud. (300 +++ euri on juba korralik eksemplar)
Come to the dark side, we have cookies!
Postitused: 6,857
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Kas oskused on piisavad suvalise mootori ja käigukasti kokkusobitamiseks?
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 6,857
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Väga tubli! Kui mõtlemisvõime piisav ja võimeline aru saama, et millimeeter jaguneb sajaks osaks on kõik võimalik.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 42
Teemad: 14
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
Kõigepealt tänan soovituste eest.
Täiendaks natuke seda mida ma puude veo all silmas pidasin. Nimelt pole plaanis hakata hunnikutes palke välja vedama hakata vaid väiksemad kogused, mitte rohkem kui keegi sõiduauto kärule paneks. Isiklikku sõiduautot võsa vahel mudas väga trööbata ei tahaks sellest ka selle projekti ajend. Kõige suurem motivaator on just üleliigne aeg ja teotahe.
Küsimuse peale kas mul piisavalt oskusi jagub vastaks et, nii mõnigi aasta olen tegelenud nii autode kui muu mehaanikaga. Ja alati on võimalus kellegilt abi küsida, ei midagi ei proovi ei saagi kunagi mida tehtud ja käed päris p*****t pole ka välja kasvanud.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
olematute töötundide puhul on suisa ükskõik, mis mootor asja edasi viib. vanamoodsad vabalthingavad diislid muidugi on võimelised ka tühikäigul korralikult juba vedama, mis on väga abiks asi.
aga kui su mets just asfalteeritud pole, siis igal juhul pead kiiruseid veel tublisti alla saama. üks-kahele aeglustist ilmselt ei pruugi piisata, parem ikke neli-viis korda hoogu maha saada, et vähegi kändude ja mätaste otsas ukerdada kannataks.
Postitused: 42
Teemad: 14
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
Kui hetkel kaubanduslikud aeglustid välja jätta siis kas kellegil on kogemusi näiteks rihma või siis ketiga lahendatud aeglustitest. Üheks kriteeriumiks peaks olema suhtkoht väikesed gabariidid, olemas olev raam on üsnagi lühike ning kitsas. Teoreetiliselt tasandil oleks vast võimalik võtta rihmaratas raadiusega 50mm mis kinnituks käigukasti külge ning raadiusega 250mm rihmaratas mis siis kinnituks tagumise silla külge. See aga eeldab liiga suurt nihet käigukasti ning tagusilla asetuses üksteise suhtes.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
rihmadega saab ka. mingi pädev hammasrihm ilmselt saab üksi hakkama. kiilrihmasid peab vist hulgim panema. pikkust pidi võtab vähe ruumi, teisipidi aga läeb juba veidi kobakaks.
Postitused: 42
Teemad: 14
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
Ainuke viis et vältida käigukasti ja tagasilla vahelist nihet on vist lisada külje peale kolmas lisavõll, ehk siis kokku kolm võlli mis jookseksid iseseisvate laagripukkide peal. Mis muidugi eeldab ideaalset tasakaalu nendel, vältimaks väändumise tagajärjel purunemisi. Ainuke mure oleks see hiigel suur 50cm´ne rihmarattas mis maru maaligi oleks. Igatahes üritan esimesed 3d mudelid teha, vaatab mis välja tuleb.
Postitused: 6,857
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Ainuke sobiv asi on planetaarreduktor, samal teljel ja külgjõud nullilähedased.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 42
Teemad: 14
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
See oli mu esimene mõte, peale 30 minutilist googeldamist tundub selle soetamine suht keeruline, uued liigkallid, kasutatuid ei leidnud.
Postitused: 1,183
Teemad: 23
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
Konsiiliumi tööd lihtsustaks oluliselt rohke pildimaterjal hoolealusest.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
mootor nihkesse ja harrikate arsenalist hammasrihmad ja rattad. kui ühest ei piisa, siis kaks. viimasel juhul saab mootori ka esialgsele joonele jätta.
samas mõni pisike vana mosse käigukast oleks ka juba väiksemate mõõtmetega.
Postitused: 132
Teemad: 8
Liitus: May 2009
Maine:
1
(21-11-2013, 00:35 AM)muusik Kirjutas: See oli mu esimene mõte, peale 30 minutilist googeldamist tundub selle soetamine suht keeruline, uued liigkallid, kasutatuid ei leidnud.
ma vabandan muidugi kui valesti pakun, täielik võhik nagu ma olen,. selline planetaarreduktor soov'is:
http://www.soov.ee/viljandimaa/Planetaar...w=3&last=1
_____________________________________
Kuldsete kätega soss-sepp.