200 ei jää Mossel mitte kuidagi mootori taha: UMK-412 peaks olema läbi aegade kõrgeima
redline'iga NLiidu masstoodangu mootor! Ainuüksi need 75 hobust, mille tegelikuks kätte saamiseks tuleb juba mootor lahti võtta ja projektijärgselt uuesti kokku panna, tulevad 5800 pöörde pealt, mäletamisel oli max.pöörded 6250 rpm! Enne oma Rallye-Elite vanarauda saatmist katsetasin selle mootorit kaugmõõtva digitahhokaga ja lasin kohapeal natuke aega röökida absoluutselt lõpus: tuli üle
redline'i! Tehase Lada katel ei käi mitte kunagi sinnani ja suure surmaga saadi VFTS'id käima 7000 rpm peale.
Mossede mootoreid on nüüd tänu MosseLiigale ikka sitta kanti tehtud ja mõõdetud ning KUI see katel on valikjuppidest koostatud, tasakaalustatud, valujäljed eemaldatud, klapivedrude pinged valitud ja mõõdetud etc, siis tulebki pingis sealt 75 hobust ja selline Mosse käib niimoodi edasi, et paha hakkab! Seda ON muuseas mõõdetud Liguri juures, kui aastate eest võeti esiotsa meeste mootorid peale rahvarallit lahti ja mingeid tuunimise (ka plokipea hingatavuse muutmise) jälgi ei olnud - oli vaid
lubatud korralik koostamine!!! Ja sealt tuli vaid ühest katlast 76 jõudu, ühest 75 ja teistest juba vähem....
Jah, Mosse kaks kõige sitemat detaili on plokkvõlliga käimakott ja tagavedrustus. Aga mootori poolelt pole 200 km/h Mossele mitte mingi probleem ja vähegi tasakaalus vändagrupiga ei tule piinates mitte üks keps ilma vaatama. Egas Mosse pole mingi laadakäkk
Edit: vene ja ukraina mossehullude väide ja lõputute katsetuste tulemused, seda küll mõistuslikult kergendatud kolvigrupiga (500 grammi keskmiselt, 80-100 kolbidelt, ~400 kepsudelt) ja kergema hoorattaga (8 kilo originaal,
võetakse maha "tunde järgi" aga mõistuspäraselt ja tugevusvaru omades keskmiselt ~5,5 kilo peale):
7500 крутиться легко, дальше страшо, питания не хватает и зажигание в космосе. 7500 rpm teisele poolele tuleb minna elektronsüütele ja sissepurskele, HEMI hingamine tõsisemalt läbi käia jne aga ikka veel kannatab katel kogu selle "jama" välja. Mida
kõike Mosse mootor välja kannatab, oleme ju kõik näinud Oksaneni turbo-Mossega!