DT-75 eriprojekt
#1

Sai siis vahepeal uus masin ette võetud. Tegu vanema dt-75 ga mis algupäraselt oli ümara kabiiniga. Täpset väljalaskeaastat ei tea, aga kabiini peal oli 1972. Kui need ikka õiged numbrid olid mida vaatasin.Mootori plagul oli muidugi 1977. Aga see mootor vist polegi peale seismise midagi teinud, sest oli kasutusel vene sõjaväeosas. Minu territooriumile sattus ta juba 80 lõpus (ma ise ei mäleta seda Big Grin). Siin pole ta peale seismise ja oma aja ootamise suurt midagi teinud. Käivitada sai ikka iga 10 aasta tagant, et asukohta muuta kui kusagil ette jäi. 2000 aasta paiku tekkis huvi ta kasutusele võtta. Siis läksid peale uuem kandiline kabiin ja kapott. Taha sai paigaldatud jõuvõtuvõll. Aga kuna mulle käivitusmootor ei olnud meeltmööda siis jäi ta taas seisma. 2010 pidi see isend vanarauda minema, aga siis tuli midagi vahele ja jäi ikka alles Big Grin
       
   


Nüüd on selline plaan, et mootor tuleb maha võtta , ilmselt ka kabiin ja muid segavaid faktoreid. Mootoriks panen mtz mootori. Kui nüüd ütlete, et see ei jõua seda liigutada siis ma vastaks, et seismiseks sobib ta küll Big Grin
Raam saigi pealt juba paljaks tehtud!
   
Mootor ootab nüüd uut omaniku või peab minema refondasse Big Grin
       

Mtz mootor sai ka sisse toodud ja esimesena sai ta omale külge uue õlipumba. Käivitusmootor ja kõik sellega kaasnev lendas samuti!
Peale sai uus vaheplaat, hooratas, siduriketas. Põlvamaalt sai veel muretsetud sidurikarter.
       

Peale klaminate külgemonteerimist sai asi selline!
       


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta
#2

Olen tükkaega mõelnud et millal keegi võtab mingi linttraktori projektiks ja näe mis nüüd näen Wink Tuleb ta edaspidises elus kasutusele või mis täpsemalt saab muidu?Rolleyes
Vasta
#3

Vaadates rasketehnika-meeste toimetusi löön silmad häbist maha. Mu hädised (rohkem seisvad) projektid on lapsemäng- see mees hakkab ehitama roomikutega lahingmasinat millega võidelda edukalt kodumajapidamise- ja agraarlahingväljal. Teisel on korralik Mad Maxi maailma ristleja- sahaga lükkab vastased kokku ja kopaga tõmbab mulla peale. Kolmas ehitab lihtsat lumelabidat, kerge võimendusega. Neljas džunglimassiivides liikumiseks kohandatud ja suuremal hulgal biomassi välja vedada suutvat vedukit... Jne...

Aga täitsa seisev- kasuta tööloomale ajasid küüned taha?
Vasta
#4

Ei mõista, milleks mootorivahetus. Ülalpool oli ju kirjas, et see originaalmootor peamiselt seisnud.

Tervitab Veteran.
Vasta
#5

Sest kodanik tahtis starteriga käivitust. Ma täpselt ei tea, aga äkki ei ole võimalik vanema tüübi natile starterit panna?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#6

Igal asjal ei pea olema asjalikku põhjendust. mees teeb, mis mees tahab!Cool

Kas tuleb pisike turbo, pirakas vahejahuti ja kerge pöörete tõstmine ka?

Lindid pinguta ära. Praegused lontad võivad järgi vedadeski pööramisel maha joosta, kui kivi pahasti satub.
Vasta
#7

Ja vana SMD mootor rändab, prügikasti?Sad


Vasta
#8

(28-02-2014, 00:26 AM)tehnikahuviline Kirjutas:  ...
Mootor ootab nüüd uut omaniku või peab minema refondasse Big Grin
...

Kel janu, sel jalad.Big Grin

Kuigi asja kainelt hinnates ei ole tegu millegi eriliselt ihaldusväärsega. Aga lõhkikülmunu asemele sobib ikka.
Vasta
#9

Jutu järgi ma kuulnud et mingi DT 75 mootor sobis vist Jumzile kah peale??Rolleyes
Vasta
#10

(28-02-2014, 10:28 AM)saarrand Kirjutas:  Sest kodanik tahtis starteriga käivitust. Ma täpselt ei tea, aga äkki ei ole võimalik vanema tüübi natile starterit panna?

Siis on uut sidurikoda vaja, DT-le neid praktiliselt saada pole kuid väga edukalt saab võtta selle näiteks mõne CK-5 pealt. CK-5 startereid leiab samuti veel küllalt.

(28-02-2014, 14:36 PM)Matuu Kirjutas:  Jutu järgi ma kuulnud et mingi DT 75 mootor sobis vist Jumzile kah peale??Rolleyes

Ei sobi kohe mitte, vähemalt D-65 mootori asemele küll mitte. CMD mootoreid pandi ka jumzile aga neid liigub vähe, eestis siiski mõni on.

(28-02-2014, 10:45 AM)v6sa Kirjutas:  Igal asjal ei pea olema asjalikku põhjendust. mees teeb, mis mees tahab!Cool

Kas tuleb pisike turbo, pirakas vahejahuti ja kerge pöörete tõstmine ka?

Lindid pinguta ära. Praegused lontad võivad järgi vedadeski pööramisel maha joosta, kui kivi pahasti satub.

Juhtratast ja tähik veel täiesti kõlbulik mistõttu naljalt roomik maha ei tule, isegi sellises olekus mitte. Samas natuke võiks pingutada küll, aga mitte palju. Ülevalt võiks ikka kergelt "lohus" olla.


MTZ-i mootori vastu pole isiklikult midagi kui masinat niisama lõbupärast pidada, samas vaatan et sahatala ja silinder on küljes mis annab alust arvata et masinaga on veel plaanis sahatööd teha mille aga hädise pöördemomendiga mtz praktiliselt välistab. Siinkohal oleks palju sobilikum võtta üks kobedam CK-5 turbomootor koos vahejahuti ja radikaga... Sinna sobib ka starter otsa... Niva CMD 21 oli tavaseades 120hp, lõpus olid juba 140hp mootorid. Isegi orginaal 80hp asemel 120 hobest annab juba tunda + see et saad pilli nupust käima vajutada...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#11

(28-02-2014, 01:15 AM)Matuu Kirjutas:  Tuleb ta edaspidises elus kasutusele või mis täpsemalt saab muidu?Rolleyes

Ega ma teda niisama ümber tegema hakanudBig Grin Nagu eespool kirjas oli siis mootor läheb vahetusse, sest seisva traktori jaoks võtab see smd mootor liiga palju kütet! Plaan on selline, et taha panen hüdrokraana. Pidevalt on vaja tõsta paneele ja vundamendiplokke, lahutada vana kuivati ja muid asju ringi tõsta. Siiani on pea kõike saanud t-40 kunniga tõsta.
   
Kui kraana tööd on tehtud siis on plaan ka PE-08 kopp ära remontida ja peale panna.
   

Ette tuleb ilmselt sahk.

Asja idee seisnebki selles, et kui masina järgi vajadus siis saab starterist käima panna tõsta oma asjad ära ja seisma jätta. Käivitusmootoriga on rohkem jeblamist. Kui statoili jumal iga aasta 10 tonni tasuta kütet eraldaks võiks see mootor vabalt peale jääda Big Grin.

(28-02-2014, 10:28 AM)saarrand Kirjutas:  Sest kodanik tahtis starteriga käivitust. Ma täpselt ei tea, aga äkki ei ole võimalik vanema tüübi natile starterit panna?

On küll võimalik starterit peale panna. Mul olemas starteri variandi hooratas ja karter! Pärineb see niva kombainilt e siis ck-5. Mina võtsin ta maha zil veoautolt mis oli ümber ehitatud väetisekülvikuks . See oli vägev masin Big Grin. Aga tänapäeval pole sellega midagi peale hakata. Järgi jäid sellest vaid sidurikarter , hooratas ja zili kigukast koos vahekarteriga.
       

(28-02-2014, 10:45 AM)v6sa Kirjutas:  Igal asjal ei pea olema asjalikku põhjendust. mees teeb, mis mees tahab!Cool

Kas tuleb pisike turbo, pirakas vahejahuti ja kerge pöörete tõstmine ka?

Lindid pinguta ära. Praegused lontad võivad järgi vedadeski pööramisel maha joosta, kui kivi pahasti satub.

Turbot esialgu plaanis panna ei ole, aga see võib hiljem veel muutuda.

Lindid ma lasin siis lõdvaks kui pidi vanarauda minema. Neid ei raatsinud viia. Aga enne pingutamist vaja nad korraks üldse lahti lasta, et tagasilda veidi lahutadaBig Grin

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta
#12

(28-02-2014, 20:48 PM)mlsluik Kirjutas:  MTZ-i mootori vastu pole isiklikult midagi kui masinat niisama lõbupärast pidada, samas vaatan et sahatala ja silinder on küljes mis annab alust arvata et masinaga on veel plaanis sahatööd teha mille aga hädise pöördemomendiga mtz praktiliselt välistab. Siinkohal oleks palju sobilikum võtta üks kobedam CK-5 turbomootor koos vahejahuti ja radikaga... Sinna sobib ka starter otsa... Niva CMD 21 oli tavaseades 120hp, lõpus olid juba 140hp mootorid. Isegi orginaal 80hp asemel 120 hobest annab juba tunda + see et saad pilli nupust käima vajutada...

Jah masinal on all sahatala ja silinder küljes. Ma mõtlen praegu , et ette võib juhtuda et tuleb jumzi sahk. Otseselt buldooserina vast ei kasuta kuigi seda ei saa ka välistada Big Grin. Kui jõust puudu jääb siis olemas ka teine lint aastast 1991 , sel juba turboga mootor.

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta
#13

Täna eriti midag teha ei jõudnud, aga ajaviiteks tegin sidurivõllile trumli otsa.
       
       
   

Ja mootorile kinnituskohad!
       
   

Väheamalt tulemus mulle meeldib. Karter ei hakka mööda maad lohisema Big Grin
       
   

(28-02-2014, 14:36 PM)Matuu Kirjutas:  Jutu järgi ma kuulnud et mingi DT 75 mootor sobis vist Jumzile kah peale??Rolleyes

Ideeliselt sobib ta küll. Mõõtsin cmd mootori sidurikoja ja jumzi sidurikoda ja sain teada, et jumzi sidurikoda on isegi 2 cm suurema läbimööduga. Kui cmd mootorile laulatada jumzi sidurikoda siis hakkab ta kindlasti! Aga päris nii see ei ole, et tõstad peale Big Grin

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta
#14

Mootor sai nüüd masinale lõpuni peale ja maha ei ole plaanis enam võtta.
   
Lahutasin tagasilda kuna probleeme on keeramisega. Viga ei olnud vaja otsidagi. Nimelt sisemised trumlid on kaetud kerge õlikihiga.
       
Lammutasin ühe poole juba ära ja veendusin selles,et tihendid on aja jooksul ära väsinud. Nendest kahjuks pilte pole kuna läksid ahju peale välja löömist Big Grin . CK-tihendeid on seal iseenesest väga vähe . 105X130x12, 95X120x12, paar kummirõngast ka umbes 50x5.
       
       
   
Üks pool on juba koos, teine vajab veel lahutamist!
   

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta
#15

Küsimus pole vist enam aktuaalne aga seoses natile starteri pealepanekuga vastaks, et jah, saab küll ka vanemale natile starteri peale panna. Oli ju SMD-14 starteriga variant täitsa olemas, SMD-15, SK-4 pealt. Ümberehituse käigus tuleb ära vahetada hooratta karter, õlifiltrid tõsta teise külje peale ja kõige tähtsam, karteris tuleb õlitoru ringi tõsta teise seina. Käima läheb ka ilma aga kaua ei käi.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#16

Kabiini ja kapoti vahetamisest, eeldusel, et vanad olid korralikud, ma väga ei saa aru, aga eks omanik muidugi teab, mida teeb.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#17

(07-03-2014, 18:53 PM)Sillu Kirjutas:  Kabiini ja kapoti vahetamisest, eeldusel, et vanad olid korralikud, ma väga ei saa aru, aga eks omanik muidugi teab, mida teeb.

Uuest on parem väljavaade, eriti kui taha tuleb tõstuk!
Igal lollil oma lõbuBig Grin

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta
#18

(28-02-2014, 22:19 PM)tehnikahuviline Kirjutas:  
(28-02-2014, 14:36 PM)Matuu Kirjutas:  Jutu järgi ma kuulnud et mingi DT 75 mootor sobis vist Jumzile kah peale??Rolleyes

Ideeliselt sobib ta küll. Mõõtsin cmd mootori sidurikoja ja jumzi sidurikoda ja sain teada, et jumzi sidurikoda on isegi 2 cm suurema läbimööduga. Kui cmd mootorile laulatada jumzi sidurikoda siis hakkab ta kindlasti! Aga päris nii see ei ole, et tõstad peale Big Grin

No siis ma päris valesti ei eksinud ikka Toungue Siinne vanamees, kes enne mind mu Jumzi eest hoolt kandis vms, mainis et oli tal kunagi kah DT 75 kodus, küll kirus kui arvas et jumzil mootor õhtal, ütles et DT 75 mootor olevat kah sobinudWink
Vasta
#19

(08-03-2014, 00:58 AM)Matuu Kirjutas:  
(28-02-2014, 22:19 PM)tehnikahuviline Kirjutas:  
(28-02-2014, 14:36 PM)Matuu Kirjutas:  Jutu järgi ma kuulnud et mingi DT 75 mootor sobis vist Jumzile kah peale??Rolleyes

Ideeliselt sobib ta küll. Mõõtsin cmd mootori sidurikoja ja jumzi sidurikoda ja sain teada, et jumzi sidurikoda on isegi 2 cm suurema läbimööduga. Kui cmd mootorile laulatada jumzi sidurikoda siis hakkab ta kindlasti! Aga päris nii see ei ole, et tõstad peale Big Grin

No siis ma päris valesti ei eksinud ikka Toungue Siinne vanamees, kes enne mind mu Jumzi eest hoolt kandis vms, mainis et oli tal kunagi kah DT 75 kodus, küll kirus kui arvas et jumzil mootor õhtal, ütles et DT 75 mootor olevat kah sobinudWink
 
Sain täna sellele kinnitust , et on olemas küll dt 75 mootoriga jumze. Nimelt seisab Kohtla-Järvel VKG territooriumil 2 jumzi ekskavaatorit kusjuures on tegu 1993 a väljalaskega. Mootoriteks on neil smd ilma turbota mootorid ,starteri variandid. Üks müüdi juba maha , aga teine ootab kas vanarauda minekut või uut omaniku. See mis maha müüdi oli täiesti komplektne ja hind oli rohkem kui hea, aga see mis sinna veel jäi sel puudusid jagajad , pöördesilindrid, pidurid olid ära lahutatud, ees ei olnud sahka ja ilmselt muidki vigu . Hiljem lisan ka mõned pildid kui huvi on.

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta
#20

(15-10-2014, 11:36 AM)tehnikahuviline Kirjutas:   Hiljem lisan ka mõned pildid kui huvi on.

Lisa muidugi! Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne