5 X TALUPOJA iseliikuv šassiitraktor ДВСШ -16 1959 a.

No jah, eksimine on inimlik seega ma loodan Talupoeg ei pahanda,et ma ei tee neil mudelitel väga vahet. Sellest hoolimata on juba selline vanamalli T-16 vanatehnikana väärtus aga igapäeva kasutusse säärast asja panna on juba tükk kunsti.Sad Millega enamasti "mõistusega" inimesed tegelda ei viitsi.


Vasta

Ei pahanda ja ei pea ka T-16 väga tavaliseks. Praegu kestev vanatehnika hävitamine,jupitamine jne. tulemusena kaovad paljud levinud masinad ajalukku..... Seega ei tasu haruldasi asju peenestajatele müüa sellise hinnaga,et neil oleks kasu tükeldamisest.... Kuigi jah,igaühe enda asi mis oma varaga tehakse. Raha nälg on hetkel suur ja visatakse viimaseid palukesi turgu...... aga too raha sulab kiiresti ja millalgi tuleb ikkagi...... Aga loodame paremat ja järsku saab selle müüdava traktori keegi asjalik inimene.
Vasta

Kes teemat pole põhjalikult lugenud või on niiöelda poole filmi pealt saali hüpanud.....need muidugi ei tea kohe erinevusi märgata. No püüan siis anda kiire ülevaate kahe mudeli erinevusest.....

DVSš-16 on võrreldes T-16-nega tagasilla korpus täiesti erinev,käigukasti ja isegi difri osad erinevad. käike on T-16 juba 5 asemel 6.
Raamid on erineva läbimõõduga torudest keeratud. Mootori juures on erinevused,samuti hüdrosüsteem öö ja päev. Käigukasti kaaned,kangid,kangide hoovad,korpused erinevad..... elektrisüsteemis on pisikesi erinevusi....
Kõrvaltvaatajatele jäävad sellised erinevused märkamatuks....isegi siis ,kui traktor mööda vuriseb......Big Grin Kõik näevad ainult T-16 net........
Vasta

Üks erinevus on tootmisajas: DVSŠ-16 oli tootmises 1958 IV kvartal kuni I kvartal 1961. Sealt edasi oli mudel T-16. Aga kui aega on, siis kirjutan pikemalt mida aastatega muudeti, seda mõlemal mudelil.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Minu tähelepanek on see,et kandilised porilauad tulid kusagil 1959-60.a enne seda olid ümarad porilauad nagu DvsŠ-14l. Erinevusi peaks olema ka tulede korpuse kujus ehk vanemal on terava otsaga tagatuled ja uuemal ümara otsaga tagatuli. Muidugi Talupoeg teab asju täpsemalt, kui mina seda tean.


Vasta

Täna siis midagi väga põrutavat lisada pole....... kuid jah ,vahepeal on siin mitu asja juhtunud. Nimelt ükspäev avastasin,et esimene kumm tühi. Ja üllatus,üllatus,94 aastal panin ise peale ja nüüd siis õhukumm katki. Milline ebaõnn.....Big Grin Õnneks tagavararatas olemas ja sai see alla.
Eila siis sain traktorile stendis käinud pumba peale monteerida. Pean tunnistama,et see pole esimene kord,sest sellega on korra juba käidud. Vahepeal siis tahtsin ka siia kirjutada aga asjalood olid segased ja selgust polnud.
Millalgi siis suvel sai küttepump viidud ksf. UKO juurde. Pump sai stendi ja tulemused olid rabavad.... Regulaator töllerdas edasi-tagasi,kuna igal pool lõtkud sees. Treisin siis ühe telje jämedama ja materjaliks kasutasin ühte tugevamat tikkpolti. Peale selle muidugi oli parasjagu võrdluseks kõrval minu vana regulaator ja neid omavahel võrreldes oli üks ikka kolm korda viletsam. Ometi sai ju sellega liigutud.
Peale seda,kui saime regulaatoris lõtkud kaotatud läks asi paremaks. Küttekogused olid erinevad,need said ka paika. Üks plunžripaar loopis ka kütet läbi ja asendasime ka selle. Peale stendimist panin kohe pumba peale ja hiljem külastas mind ka stendija mees.....ja koos vaatasime töö tulemust. Kõigega võis rahule jääda aga vahetevahel viskas pahvakaid taeva poole ja viimases lõpus ajas ka musta tühjalt teepeal sõites torust välja. Sai ka ülevalt nõelast kütet vähemaks keeratud aga see ei aidanud. See viimane viga oli kõige häirivam. Kuna oli kiire heina-aeg,jäi asi nii,et niitsin viimased paarkümmend hektarit sama veaga.
Nüüd mõned päevad tagasi viisin sama pumba ja ka pihustid uuesti UKO juurde. Pump sai uuesti stendi ja selgus ka tossamise põhjus-10 kuubikut kütet juures....ja ometi olin ju ka ise juures,kui sättisime. Ei tea mis nali see oli. Sai siis pandud 36 kuubikut kütet.... et järsku selline kooslus sobib. Raamatu järgi vist oli norm midagi üle 40 -ne. Asja teeb halvaks see,et originaalis on pumbal 8,5 mm. jämedusega plunžripaarid aga hetkel 9 mm. Siit see tossamine tulebki vast. Töö käigus otsustasime veelkord vahetada ühe plunžripaari välja,kuna tundus,et ikka laseb kütet liigapalju alla läbi. Suudmeklapi loopisime ka kõrvale,kuna tundus läbi laskma mingil ajal. Samuti sai taha suurele vedrule pinget juurde pandud,sest pöördeid jäi väheks.....
Pihustid said ka stendi ja ühel oli nõel kinni jäänud. Natuke liikus edasi-tagasi aga päris välja ei tulnud. Pihustas küll aga liiga laiali.....seega panime järgmise.......
Pump jälle tagasi omale kohale ja hääled sisse. Nüüd oli asi hulga parem. Tossu vähem,kuid viimase lõpu poole viskas ikka musta korstnast. Keerasin nõelast veel poolteist ringi koomale ja nüüd on enam-vähem asi korras. Käivitub paremini kui ennem ja käik ka parem. Millegipärast on aga ikka aeg-ajalt mootori töötades näha väikseid tossutamisi aga mis sest vanast asjast ikka rohkem tahta.
Jäi veel pumbale külge selline viga,mis ka ennem häiris-----tühikäiku ei saa liiga madalaks panna kuna lihtsalt jääb mootor seisma. Mis põhjus sellel on,ei tea mina öelda.
Uko kontrollis ka teist samasugust küttepumpa aga tundub,et sellega tuleb veelkord stendi ronida........
Lõpetuseks siis niipalju,et sai päris palju mässatud selle pumbaga. Oli päris kõva pähkel......jamasin ju ka ennem üksinda pusides aga kaks pead ikka kaks pead. Suured tänud Ukole abi eest!

Ps. Kui kellegil vanu lühikesi lindi pihustiotsi,olen nõus ostma või vahetama teiste vasta,sest oma varud hakkavad lõppema...... Tänan.
Vasta

Kas see on ksf Talupoja traktorile istuv mootor http://kuldnebors.ee/search/pollumajandu...uage_id=et
Vasta

(06-10-2013, 21:58 PM)raivo45 Kirjutas:  Kas see on ksf Talupoja traktorile istuv mootor http://kuldnebors.ee/search/pollumajandu...uage_id=et

Tänan. Sobib aga tegu siis T-16 mootoriga.
Vasta

Mul ka selline küsimus.Mis aastani oli T-16 raamidel kiri ДВСШ ?
Vanemal vennasel neid kaks isendit ja üks momendil liikumisvõimetu.See kuulu järgi 70ndate alguse väljalase ning juppidest kokku pandud.Raami eesotsas on loetav seesamune kiri ДВСШ.
Mõnin pilt ka.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta

Selline numbriterida võib olla ka veel uuematel. Arvan seda,et kuna raame eriti palju ei muudetud ,jäid detailinumbrid samaks. Seega tasuks kõigil vaadata oma traktori raame ja teada anda.
Vasta

Talupoeg pole ammu siia kirjutanud aga olles tema juures käinud, tuleb tõdeda,et masin ikka töötab ja pole peale suurt remonti enam hullemaks läinud. Mõned pildid ka siis masinast.
[Pilt: 0105238157020c5.jpg]
[Pilt: 0105238159fb929.jpg]
[Pilt: 010523816176463.jpg]

Leidsin n.ö "jõulukingituse",läbimõõduga 105mm ehk annab Talupojal seda ära kasutada. Wink
[Pilt: 010523815386f25.jpg]

Vahepeal ilmus ka müügiportaalidesse ka mõned vanema T16 osad ja mõni iidvana šassii ka aga tänaseks on kõik kaduva teed läinud.


Vasta

Talupojal palju tegemist ja traktori juures ei toimu ka midagi põnevat. Kõik vanaviisi. Vahest kallan midagi paaki ja mootorisse. Niipalju on uudist,et leidsin mõned haruldased jupid ja tahaks neid tutvustada. Kahjuks panin kuhugile nii heasti ära,et pole ise ka leidnud. Üks on mootori küljest dünamo pingutuslatt ja teine rihmaseibi kaitsekapsel. Mõlemad jupid on sellised,et pikalt ei pidanud taraktori küljes,kas lagunesid ise või visati eemale..... Eks millalgi ilmuvad osad välja ja siis teeme kõvat reklaami!
Mis kodanik MAZ- kolbi puutub,peaks olema vanemat tüüpi T-25 või T-40 kolb. Võibolla kulub tõesti marjaks ära edaspidi.
Vasta

Lõpuks leidsin üles sügisel saadud osad: dünamo pingutuslatt ja rihmaseibi kaitsekapsel.

[Pilt: 23216617c4b762_o.jpg]

[Pilt: 2321662156a0c5_o.jpg]

[Pilt: 2321662309017b_o.jpg]

[Pilt: 232166258cfb66_o.jpg]

Mõlemad jupid on suhteliselt haruldased,sest aja jooksul loobitakse kapsel lihtsalt minema ja kronsa loksub aja jooksul täiesti juppideks..... sepad ka kallal parandamas, tugevdamas ja nii see läheb. Kahjuks ei saa kasutada hetkel kronsat,sest oma aretatud käivitusmootor ja muud jupid jäävad jalgu...... aga sellepärast ei tasu veel kurvastada....lendavad riiulisse oma aega ootama.

Vahepeal sain juurde uusi küttefiltreid:

[Pilt: 2321662770b46e_o.jpg]

[Pilt: 23216629e302b8_o.jpg]

Filter sobib ka T-25-le,vanemale T-40-le, MTZ-50,52, ja kui pikkust puudu tuleb,saab teisest jupi juurde lisada ja panna kasvõi DT-14,20,54,55 jne....... Kui kellegil isu nende filtrite järgi siis on neid piisavalt ja jagub ka teistele...... väikese tasu eest olen nõus ka loobuma..... ja vahetuskaubaks kõlbavad ka vanema T-16 ja DVSš-16 jupid.....Wink
Mis puutub nende filtrite kasutamisse siis oma traktorile panin uue sisse 95 aastal ja siiamaani kestab..... vahetevahel tuleb ring lõnga maha kerida ja kestab jälle edasi..... samas uued T-25 filtrid on paras jamps ja iga aasta vaheta..... Nendest filtritest olen ka toiduõli läbi lasknud ja ei löönud ka selle tökatiga filtrit kinni..... seega Talupoeg soovitabWink
Vasta

(02-03-2014, 21:42 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ...
Mis puutub nende filtrite kasutamisse siis oma traktorile panin uue sisse 95 aastal ja siiamaani kestab..... vahetevahel tuleb ring lõnga maha kerida ja kestab jälle edasi..... samas uued T-25 filtrid on paras jamps ja iga aasta vaheta..... Nendest filtritest olen ka toiduõli läbi lasknud ja ei löönud ka selle tökatiga filtrit kinni..... seega Talupoeg soovitabWink

Suurema liiva peavad kenasti kinni. Ning erinevalt paberelemendist, ei pressi atmosfäärirõhk seda lõõtsaks.

Iseasi, mida KSP ja pihustid peenema prahi peale kostavad...Toungue
Vasta

(03-03-2014, 11:31 AM)v6sa Kirjutas:  
(02-03-2014, 21:42 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ...
Mis puutub nende filtrite kasutamisse siis oma traktorile panin uue sisse 95 aastal ja siiamaani kestab..... vahetevahel tuleb ring lõnga maha kerida ja kestab jälle edasi..... samas uued T-25 filtrid on paras jamps ja iga aasta vaheta..... Nendest filtritest olen ka toiduõli läbi lasknud ja ei löönud ka selle tökatiga filtrit kinni..... seega Talupoeg soovitabWink

Suurema liiva peavad kenasti kinni. Ning erinevalt paberelemendist, ei pressi atmosfäärirõhk seda lõõtsaks.

Iseasi, mida KSP ja pihustid peenema prahi peale kostavad...Toungue
No miks sa arvad,et need filtrid ka peenemat kraami kinni ei hoia? Ja mis kasu on papifiltrist mis läheb teadmata ajal ja teadmata põhjusel lõõtsaks kokku...... sa ei istu ju juures pinokliga ja ei näe,kunas see juhtub......seega läheb pumpa nii paks kui vedel ja seisma jääb traktor alles siis kui mõni suurem konn või kärbes ennast on laotanud etteandepumba klappide vahele lösutama....Big Grin Siit ka siis küsimus.......mis on parem variant?
Vasta

(03-03-2014, 14:35 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ...
No miks sa arvad,et need filtrid ka peenemat kraami kinni ei hoia? Ja mis kasu on papifiltrist mis läheb teadmata ajal ja teadmata põhjusel lõõtsaks kokku...... sa ei istu ju juures pinokliga ja ei näe,kunas see juhtub......seega läheb pumpa nii paks kui vedel ja seisma jääb traktor alles siis kui mõni suurem konn või kärbes ennast on laotanud etteandepumba klappide vahele lösutama....Big Grin Siit ka siis küsimus.......mis on parem variant?

Kvaliteetse paberfiltri surub lössi ummistumisest tingitud imemine. Võtke välja mõnikümmend tundi puhtal kütusel töötanud filter - ei ole ju lõõtsmoonik. Veidi kortsus küll (vedru ju surub alt), kui siiski terve ja tihe.
Iseasi, kust säärast saada - mulle on sattunud ka säärane, mis lagunes vedru survest filtrit koostades...

Nöörfilter on liiva ja muu jämedama sodi eemaldamiseks väga hea.Cool Ehk töökindel jämefilter. Mida saab tõepoolest kihtide mahakerimisega "uuendada" ilma, et puhastusvõime oluliselt kannataksWink

Märkus filtri ummistumisest tingitud purunemise salajuse kohta on õige. Tõepoolest ei märka seda ja filtrita töötamisest tekkiv kahju on suurem, kui vaid jämefiltriga töötamisel tekkiv. Eriti neil, kel masin ebaühtlase kasutusega on...

Ää saa valesti aru, ma pole nöörfiltri vastu. Tuletan vaid meelde, et see ei asenda paberfiltritWink Igaühe enda valik, kas kasutab töökindlamat lahendust jämedama filtriga või riskib peenfiltri purunemisega ummistumise tõttu.
Vasta

(03-03-2014, 14:35 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(03-03-2014, 11:31 AM)v6sa Kirjutas:  
(02-03-2014, 21:42 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ...
Mis puutub nende filtrite kasutamisse siis oma traktorile panin uue sisse 95 aastal ja siiamaani kestab..... vahetevahel tuleb ring lõnga maha kerida ja kestab jälle edasi..... samas uued T-25 filtrid on paras jamps ja iga aasta vaheta..... Nendest filtritest olen ka toiduõli läbi lasknud ja ei löönud ka selle tökatiga filtrit kinni..... seega Talupoeg soovitabWink

Suurema liiva peavad kenasti kinni. Ning erinevalt paberelemendist, ei pressi atmosfäärirõhk seda lõõtsaks.

Iseasi, mida KSP ja pihustid peenema prahi peale kostavad...Toungue
No miks sa arvad,et need filtrid ka peenemat kraami kinni ei hoia? Ja mis kasu on papifiltrist mis läheb teadmata ajal ja teadmata põhjusel lõõtsaks kokku...... sa ei istu ju juures pinokliga ja ei näe,kunas see juhtub......seega läheb pumpa nii paks kui vedel ja seisma jääb traktor alles siis kui mõni suurem konn või kärbes ennast on laotanud etteandepumba klappide vahele lösutama....Big Grin Siit ka siis küsimus.......mis on parem variant?
Ole hea, seleta mulle, milline on vanema T-40 filtrikorpus, et ma teaks, kas minu pillile ka selline filter sobiks? Sest, kui sobib, siis olen kindlasti huviline!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(03-03-2014, 14:46 PM)saarrand Kirjutas:  
(03-03-2014, 14:35 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(03-03-2014, 11:31 AM)v6sa Kirjutas:  
(02-03-2014, 21:42 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ...
Mis puutub nende filtrite kasutamisse siis oma traktorile panin uue sisse 95 aastal ja siiamaani kestab..... vahetevahel tuleb ring lõnga maha kerida ja kestab jälle edasi..... samas uued T-25 filtrid on paras jamps ja iga aasta vaheta..... Nendest filtritest olen ka toiduõli läbi lasknud ja ei löönud ka selle tökatiga filtrit kinni..... seega Talupoeg soovitabWink

Suurema liiva peavad kenasti kinni. Ning erinevalt paberelemendist, ei pressi atmosfäärirõhk seda lõõtsaks.

Iseasi, mida KSP ja pihustid peenema prahi peale kostavad...Toungue
No miks sa arvad,et need filtrid ka peenemat kraami kinni ei hoia? Ja mis kasu on papifiltrist mis läheb teadmata ajal ja teadmata põhjusel lõõtsaks kokku...... sa ei istu ju juures pinokliga ja ei näe,kunas see juhtub......seega läheb pumpa nii paks kui vedel ja seisma jääb traktor alles siis kui mõni suurem konn või kärbes ennast on laotanud etteandepumba klappide vahele lösutama....Big Grin Siit ka siis küsimus.......mis on parem variant?
Ole hea, seleta mulle, milline on vanema T-40 filtrikorpus, et ma teaks, kas minu pillile ka selline filter sobiks? Sest, kui sobib, siis olen kindlasti huviline!

Millalgi vast saan selle ümara ninaga vana T-40 manu ja teen filtrikorpusest pilte. Aga vahet pole millise traktori filtrikorpuse leiad,saab ju külge aretada. Kasvõi vana DT-20 oma...
Vasta

See peaks olema vanem tüüp http://www.kuldnebors.ee/search/pollumaj...93d3c0.jpg


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(03-03-2014, 15:19 PM)sndr81 Kirjutas:  See peaks olema vanem tüüp http://www.kuldnebors.ee/search/pollumaj...93d3c0.jpg

Selline mul ongi sellel mootoril, mis praegu peal on. Nädal tagasi tõin teise mootori, pärit vene teerulli pealt. Seal on juba uuem siis, üks suur potsik.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne