Täna siis midagi väga põrutavat lisada pole....... kuid jah ,vahepeal on siin mitu asja juhtunud. Nimelt ükspäev avastasin,et esimene kumm tühi. Ja üllatus,üllatus,94 aastal panin ise peale ja nüüd siis õhukumm katki. Milline ebaõnn.....
Õnneks tagavararatas olemas ja sai see alla.
Eila siis sain traktorile stendis käinud pumba peale monteerida. Pean tunnistama,et see pole esimene kord,sest sellega on korra juba käidud. Vahepeal siis tahtsin ka siia kirjutada aga asjalood olid segased ja selgust polnud.
Millalgi siis suvel sai küttepump viidud ksf. UKO juurde. Pump sai stendi ja tulemused olid rabavad.... Regulaator töllerdas edasi-tagasi,kuna igal pool lõtkud sees. Treisin siis ühe telje jämedama ja materjaliks kasutasin ühte tugevamat tikkpolti. Peale selle muidugi oli parasjagu võrdluseks kõrval minu vana regulaator ja neid omavahel võrreldes oli üks ikka kolm korda viletsam. Ometi sai ju sellega liigutud.
Peale seda,kui saime regulaatoris lõtkud kaotatud läks asi paremaks. Küttekogused olid erinevad,need said ka paika. Üks plunžripaar loopis ka kütet läbi ja asendasime ka selle. Peale stendimist panin kohe pumba peale ja hiljem külastas mind ka stendija mees.....ja koos vaatasime töö tulemust. Kõigega võis rahule jääda aga vahetevahel viskas pahvakaid taeva poole ja viimases lõpus ajas ka musta tühjalt teepeal sõites torust välja. Sai ka ülevalt nõelast kütet vähemaks keeratud aga see ei aidanud. See viimane viga oli kõige häirivam. Kuna oli kiire heina-aeg,jäi asi nii,et niitsin viimased paarkümmend hektarit sama veaga.
Nüüd mõned päevad tagasi viisin sama pumba ja ka pihustid uuesti UKO juurde. Pump sai uuesti stendi ja selgus ka tossamise põhjus-10 kuubikut kütet juures....ja ometi olin ju ka ise juures,kui sättisime. Ei tea mis nali see oli. Sai siis pandud 36 kuubikut kütet.... et järsku selline kooslus sobib. Raamatu järgi vist oli norm midagi üle 40 -ne. Asja teeb halvaks see,et originaalis on pumbal 8,5 mm. jämedusega plunžripaarid aga hetkel 9 mm. Siit see tossamine tulebki vast. Töö käigus otsustasime veelkord vahetada ühe plunžripaari välja,kuna tundus,et ikka laseb kütet liigapalju alla läbi. Suudmeklapi loopisime ka kõrvale,kuna tundus läbi laskma mingil ajal. Samuti sai taha suurele vedrule pinget juurde pandud,sest pöördeid jäi väheks.....
Pihustid said ka stendi ja ühel oli nõel kinni jäänud. Natuke liikus edasi-tagasi aga päris välja ei tulnud. Pihustas küll aga liiga laiali.....seega panime järgmise.......
Pump jälle tagasi omale kohale ja hääled sisse. Nüüd oli asi hulga parem. Tossu vähem,kuid viimase lõpu poole viskas ikka musta korstnast. Keerasin nõelast veel poolteist ringi koomale ja nüüd on enam-vähem asi korras. Käivitub paremini kui ennem ja käik ka parem. Millegipärast on aga ikka aeg-ajalt mootori töötades näha väikseid tossutamisi aga mis sest vanast asjast ikka rohkem tahta.
Jäi veel pumbale külge selline viga,mis ka ennem häiris-----tühikäiku ei saa liiga madalaks panna kuna lihtsalt jääb mootor seisma. Mis põhjus sellel on,ei tea mina öelda.
Uko kontrollis ka teist samasugust küttepumpa aga tundub,et sellega tuleb veelkord stendi ronida........
Lõpetuseks siis niipalju,et sai päris palju mässatud selle pumbaga. Oli päris kõva pähkel......jamasin ju ka ennem üksinda pusides aga kaks pead ikka kaks pead. Suured tänud Ukole abi eest!
Ps. Kui kellegil vanu lühikesi lindi pihustiotsi,olen nõus ostma või vahetama teiste vasta,sest oma varud hakkavad lõppema...... Tänan.