MTZ metsaveoks kohandamine.

Kussjuures, mina olen näinud sellise kinnitusega paaki varem ka Russi nina peal. Seda, kui kaua ta peab, ei oska öelda, aga tolle langi tegi Russ ära ja ei täheldanud, et suuremaid seisakuid oleks olnud. Seda kella masinaga tegu oli, ei oska samuti öelda.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Nii lühikesi ribasid kinnitamiseks jätes on 95 % tõenäosus, et lõhub ära paagi just keevisest pisut eemalt. Palju mõistlikum oleks olnud teha vitste alla rombikujulised tugevduslapid ning nende külge siis need "vitsad" keevitada. Ja elu on siiski näidanud, et palju mõistlikum on teha 6 mm plekist kahe ratta vahele, teisele poole akulokk samasse kohta. Mugavam tankida, samuti puudub võimalus vintsitrossi katkemisel kogu kojusõiduks vajalikust kütusest ilma jääda
Vasta

(12-03-2014, 01:14 AM)huvi5 Kirjutas:  
(11-03-2014, 23:57 PM)margopyks Kirjutas:  Usuga pole siin mingit tegemist,keevituse kõrvalt läheb katki.Vibratsjoonil on kõva jõud.Sellist paagi kinnitust näen esimest korda.Isegi venelane pani vitsaga.
Mitte ainult venelane.

Vanematel Zetoritel ripub kolme sarnaselt keevitatud kõrvaga 80 liitrine paak ja pole kuulnud, et nendega mingit jama oleks olnud. Aga sellele paagile oleks võinud vist natuke suuremad lapid teha küll.
Vasta

Kui see paak on sinna kummiribade peale kõvasti kinni tõmmatud ja raam läbi ei paindu peab selline kinnitus vibratsiooni pärast aastaid.
Vintsi trossi katkemisel paak puru saada on kindlasti fantastika.
Tross praktiliselt ei veni ja seega ei teki pääsemisel erilist energiat.
Hoopis ägedam on aga, kui see aparaat peaks ninaga millegi vastu puutuma ja see on vaadates välimust vägagi reaalne.
Igatahes rebib see liigutus ühe neist vitstest koos paagi seinaga lahti ja seda leket juba ei sulge mingi võttega.
Pealegi rikub see vaate ninaette maha korralikult ära ja see pole hea näitaja metsatööl.
Pigem keevitaks selle paagi 4mm plekist kokku ja paigutaks näiteks kärule.
Paljud on ka paagi teinud tõstuki jala sisse näiteks.
Vasta

(12-03-2014, 19:35 PM)2715 Kirjutas:  Kui see paak on sinna kummiribade peale kõvasti kinni tõmmatud ja raam läbi ei paindu peab selline kinnitus vibratsiooni pärast aastaid.
Vintsi trossi katkemisel paak puru saada on kindlasti fantastika.
Tross praktiliselt ei veni ja seega ei teki pääsemisel erilist energiat.
Hoopis ägedam on aga, kui see aparaat peaks ninaga millegi vastu puutuma ja see on vaadates välimust vägagi reaalne.
Igatahes rebib see liigutus ühe neist vitstest koos paagi seinaga lahti ja seda leket juba ei sulge mingi võttega.
Pealegi rikub see vaate ninaette maha korralikult ära ja see pole hea näitaja metsatööl.
Pigem keevitaks selle paagi 4mm plekist kokku ja paigutaks näiteks kärule.
Paljud on ka paagi teinud tõstuki jala sisse näiteks.

Esimene raud ulatub 30 cm paagist kaugemale niiet väga raske on millelegi otsa sõita paagiga.

Mina olengi 87 aasta parim väljalase Wink
Vasta

Sülita nüüd korralikult kolm korda üle õla, sest muidu leiad nädalake peale metsaminekut sellise oksa otsast end, mis ulatub täpselt üle raua paaki lõhkuma...
Vasta

(12-03-2014, 21:49 PM)Jaanus9112 Kirjutas:  ...
Esimene raud ulatub 30 cm paagist kaugemale niiet väga raske on millelegi otsa sõita paagiga.

Oot, jutu järgi ikka metsamees...Rolleyes Kas lõunas siis kuuseoksi ei ole, mis rehve ja klaase lõhkumas käivad?

Mis puudutab trossi katkemist, siis vedrutab ikka päris kenasti, kui peaks sobivalt trehvama.
Vasta

(13-03-2014, 15:19 PM)v6sa Kirjutas:  
(12-03-2014, 21:49 PM)Jaanus9112 Kirjutas:  ...
Esimene raud ulatub 30 cm paagist kaugemale niiet väga raske on millelegi otsa sõita paagiga.

Oot, jutu järgi ikka metsamees...Rolleyes Kas lõunas siis kuuseoksi ei ole, mis rehve ja klaase lõhkumas käivad?

Mis puudutab trossi katkemist, siis vedrutab ikka päris kenasti, kui peaks sobivalt trehvama.

7 aastat on metsa juba veetud ja selle aja jooksul olen saanud yhe tagaklaasi ja yhe kärurehvi puru. Rohkem ei ole õnnestunud.

Mina olengi 87 aasta parim väljalase Wink
Vasta

kurat korra küsisin ja selline teema algas sellest kinnitusest.... eks elu näitab,mis saab !
Vasta

Küsin ka: Tõstku käsi (veel parem näidaku pilti), kellel on sedasi kinnitatud paak katki läinud?
Olen kindel, et ei ole keegi selle kogemuse võrra rikkam.
Sama oli siin õlipumba kardaaniga. Kõik on kõvad teoreetikud aga praktiline osa jääb puudulikuks.
Vasta

MITTE KEEGI ei ole väitnud siin et selline konstruktsioon peab vastu 10 või 100 või 1000 tundi, on aga väidetud, et saab paremini teha. Nii lihtne ongi.
Jutt kehtib nii paagi kinnitamise kui ka vahepuki kohta.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Kõiki saab asju paremini teha aga kas on mõtet.
Vasta

(14-03-2014, 00:56 AM)autojuht Kirjutas:  Küsin ka: Tõstku käsi (veel parem näidaku pilti), kellel on sedasi kinnitatud paak katki läinud?
Olen kindel, et ei ole keegi selle kogemuse võrra rikkam.
Sama oli siin õlipumba kardaaniga. Kõik on kõvad teoreetikud aga praktiline osa jääb puudulikuks.

Kaks näidet. Pilti kahjuks pole kummastki.

MF575 hüdropaak käigukasti kõrval mahuga 70 l. Paaki hoidev vits roostetas läbi ja peremees keevitas jäägi otse paagiseinale. Mõne kuu järel oli keevituse kõrval rammus pragu. Prao lappimisel keevitusega tekkis uus veidi kaugemale. Asi lõppes uue vitsa tegemisega, enam probleem pole.

Iseehitatud metsaveok. Ümmargune paak roostevabast mahuga 120+ l. Vitsad puutujasuunaliselt diameetrilt otse alla. Toetus kolme joonena kogu pikkuses. Kaks vitsa keevitust hakkasid paariaastase pruukimise järel lekkima kohe keevituse kõrvalt. Tõmmati vitsad üle ja rohkem muret polnud.

Aga loodame, et teemaalgataja on asja hästi läbi mõelnud ja kvaliteetselt keevitanud ning temal jääb asi pidama.Cool

Enamasti on nii, et purunemised on otseses sõltuvuses juhi töökultuurist. Mõnel juhtub haruharva ja mõnel ülepäeva...
Vasta

(14-03-2014, 02:12 AM)autojuht Kirjutas:  Kõiki saab asju paremini teha aga kas on mõtet.
See lause võtab hästi kokku meie ühiskonnas üldlevinud mõttemalli töökultuuri osas. Filosofeerides võiks ju öelda, et miks me siis siin üldse aega raiskame - kõik ekvaatori äärde banaanipuu alla!
Paraku see eelmise riigikorra suhtumise pärand ei kao meil niipea, kui üldse kaob. Ja tegelikult on see meie rahvuse ja riigi arengu üks peamiseid pidureid. Aga mis mõtet on sest jahuda.

Mis puudutab kütusepaake, siis ega neid niisama ei kinnitata vitstega. Vibratsioonil, hõõrdumisel ja inertsil võib olla väga suur mõjujõud. Võibolla tõesti konkreetsel näitel ei juhtu paagiga tänu tema väikesele mahule midagi, kuid õigem oleks kindlasti kütusepaake kinnitada vitstega ja ausalt öeldes antud lahenduse korral oleks seda olnud vist isegi lihtsam niimoodi teha. Reeglina ikkagi vibratsiooniga kokku puutuvad ja seda kartvad asjad on mingisugust liikuvust lubava kinnituslahendusega asjade külge pandud.

Mis aga puudutab trosse ja nende katkemist, siis nende pinge alt purunemise korral tekkiv purustusjõud sõltub ikka neis enne katkemist peituvas energias. Piisava energia korral lennutab sul kapoti pealt ära, klaasidest ja paagi pooleks lõikamisest rääkimata. See pole asi, millega mängida.

Elus juhtuvate asjadega olen ksf v6sa viimase lausega päri - enamasti on tõesti kas mehed, kes opereerivad hooldusest hoolduseni, või mehed, kes remondist remondini.
Vasta

Austet KSF Jahimees. Minu mõte oli, et asjad tuleb teha vastavalt olukorrale võimalikult head. Ja ma ei näe mõtet teha hästi töötav asi paremaks.
Vasta

Rahu rahu, eks paistab mis saab sellest asjast. eelmine paak kestis masina peal kolm aastat ja siiani terve, aga masin lihtsalt ise väsis ära. Aga alati on võimalus, et läheb kohe või aasta või kahe pärast katki. Eks MTZiga peab ikka vahetevahel näppe õliseks tegema, see paratamatu. Aga teen masina nüüd korralikult korda ja jääb mul abimeheks teisele traktorile mille pean nagunii sügisel ostma kuna mahud on läinud MTZi jaoks lihtsalt liiga suureks.

Mina olengi 87 aasta parim väljalase Wink
Vasta

(14-03-2014, 21:09 PM)Jaanus9112 Kirjutas:  ...jääb mul abimeheks teisele traktorile mille pean nagunii sügisel ostma kuna mahud on läinud MTZi jaoks lihtsalt liiga suureks.
Kui saladus pole, siis mis masina poole vaatad?
Vasta

(14-03-2014, 22:15 PM)KristjanT Kirjutas:  
(14-03-2014, 21:09 PM)Jaanus9112 Kirjutas:  ...jääb mul abimeheks teisele traktorile mille pean nagunii sügisel ostma kuna mahud on läinud MTZi jaoks lihtsalt liiga suureks.
Kui saladus pole, siis mis masina poole vaatad?

Valtra N seeria koos Kronosega arvatavasti

Mina olengi 87 aasta parim väljalase Wink
Vasta

(14-03-2014, 22:32 PM)Jaanus9112 Kirjutas:  
(14-03-2014, 22:15 PM)KristjanT Kirjutas:  
(14-03-2014, 21:09 PM)Jaanus9112 Kirjutas:  ...jääb mul abimeheks teisele traktorile mille pean nagunii sügisel ostma kuna mahud on läinud MTZi jaoks lihtsalt liiga suureks.
Kui saladus pole, siis mis masina poole vaatad?

Valtra N seeria koos Kronosega arvatavasti

Päris kõva hüpe plaanis... Mis pole tervist arvestades muidugi üldse paha. Kas uued või pruugitud riistad?
Kas N ikka tehase metsaversioonina?
Vasta

Kui russ lihtsalt tootlikkuse poolest nii palju maha jääb, siis kas ei oleks mitte mõistlik juba mõni kasutatud päris koll vaadata? Ma kunagi rääkisin ühe Valtra omanikuga, päris uus komplekt oli. Ta ütles, et õigest metsaveomasinast on ta ikka kõvasti aeglasem. Muidugi sõltub see kõik konkreetsest komplekteeritusest (temal oli kohe tehasest metsavarustus), aga kolli vastu ju päris ei saa...

Kõrvalküsimus ka. Tean küll, et kõik langid on väga erinevad, aga mingi keskmise äkki oskad välja tuua. Mitu tihu lühema veo korral lageraiel keskmiselt päevas väljatulek on olnud? Äkki oskad mingi ligikaudse arvu poetada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne