Postitused: 650
Teemad: 48
Liitus: Jul 2003
Maine:
6
Põnev, kuna ta treib neid punne toorest puust siis oleks huvitav kuidas kahanemisega on kuivamisel. Ja toores paju "lõhnab" päris vängelt, viimane kord kui sai toorest paju treitud siis kojujõudes oli karm käsk, need riided jäävad koridori, eks muidugi sellise pingiga treides lendab s***a vähem.
Postitused: 6,915
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Kuidas teha kodus "köögilaua" taga veerand tunniga mitte millestki ümarlihvpink?
Ülesanne: M14 keermelatile on vaja tsentris 10mm saba.
Lahendus: käiasin tunde järgi keerme maha ja veel natuke, et voolik otsa läheks. Siis panin kokku järgmise ahela: akudrell, 10mm pulk, voolik, keermelatt. Keermelati toetasin parasjagu lahti keeratud kruustangide mokkade peale ja ülevalt sai fikseeritud plekitükiga, mida assistent kinni hoidis. Selle kaadervärgi sai nüüd mõistlikul kiirusel pöörlema panna ja otsa lihvimine rellaga vajalikku mõõtu sujus suht pingevabalt, korralikult peab mõlemad käed toetama. Hinnanguline täpsusklass paar kümnendikku. Tulem on siin ühe otsaga talla ja teisega vooliku sees:
http://live.hot.ee/gallery/show_gallery_...id=2586233
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 6,915
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Küsimus on poolelastse ühenduse saamises, et kogu tald oleks pidevalt töödeldava pinnaga kontaktis. Käsi ei ole NII täpne ja serv kippus sisse lõikama. Kaalusin ka kardaaniristi, lihtsam ja hetkel sobivaim tundus armeeritud voolik. Tald on standardne poekraam, välisläbimõõt vähendatud.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 6,915
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Hea on õpetada, eriti kui pole õrna aimugi millest jutt. Rellakas, isegi reguleeritavate pööretega selleks tööks ei sobi. Ma jagasin kogemust ümarlihvimisest. Teema suht sarnane velgede tegemisega, paned rummu otsas pöörlema ja lõikad.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 3,779
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
Kas nüüd päris Tatika-Jaani idee, aga äkki on kellelegi abiks.
Hiina päritolu bensumootoriga 2kW genekal murdus bensukraan paagi küljest ära. Täpselt sellist aga vähemalt meite kolkalinnas saada ei ole. Kuulsin, et on teistelgi sama probleemi olnud. Ilmselt fekaal materjal ja vibratsioon.
Vene kraani keermeosa on aga tunduvalt jämedam, ei sobi mingi valemiga. Avastasin, et mosse pidurivooliku isane tuts istub geneka paagile 1:1. Kuna kraanile jäi keermestatud osast korralik pikk känd alles ja see istub pidurivooliku emasesse otsa nagu valatult, kavatsen asja esialgu nii lahendada. Keermeteipi ja siilikärssa vahele ja küll ta peab.
Plaan B on lõigata pidurivoolik pooleks ja kasutada vooliku vahele käivat kraani, mille omandasin aia- ja metsatehnika poest Foral 2,5 eurorubla eest. Tõsi küll, see on plastist, aga kraan on kraan.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
Ära väga suuri investeeringuid tee. Pidurivoolik ei pruugi bena kannatada.
Postitused: 1,183
Teemad: 23
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
Lõika voolik vahelt ära ja keevita kaks stutsi omavahel kokku. Tekib improviseeritud keermeüleminek.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 3,779
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
14-05-2014, 14:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-05-2014, 14:23 PM ja muutjaks oli
Basilio.)
Tänud kaasaelajatele! Asi on koos ja töötab (esialgu). Eks saab näha, kuidas käitub. Pidurivoolik peaks olema õlikindel. Bensutaluvust tõesti ei tea, aga ega muidu teada ei saa ka, kui ei proovi. Eks ma vahetevahel kontrollin. Peaks ju näha olema kui paiste läheb.
Keevitama ehk ei hakka. Esimene käik on sel juhul Hydroskandiasse, kus igasugu stutsid ja üleminekud kohapeal olemas. Kui leiab sobiva voolikustutsi, läheb plastkraan käiku.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 564
Teemad: 11
Liitus: Jan 2011
Maine:
21
Vedelike ja gaaside puhul on vast jootmine parem kui keevitamine. Ma ise aretasin lõikaja jaoks ülemineku vene gaasivoolikutelt (ats+hapnik) 1/4G peale, jootsin vene lõikaja küljest mahalõigatud otsad sobivate lääne otste külge. Poleks tahtnud seda võimalusel üldse teha, aga poes lihtsalt polnud sobivaid üleminekuid. Kuna reduktorid ja voolikud on korralikud, siis ei näe mõtet neid ka välja vahetada, lisaks tahaks vahest ka vene pitsi otsa panna. Jootmisest veel niipalju, et mul ei õnnestunud neid tänapäevaseid valgevasest otsi kuidagi vanamoodsalt pronksiga joota: ei märga, tükk aega jamasin. Lõpuks tõin poest 44% hõbedasisaldusega jootepulga: kallis küll, aga toimib nagu ime! Natuke kuumaks, tilk peale ja koos ta oligi.
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!